Connect with us

ECONOMIE

INTERVIU Voicu Oprean (AROBS): Cetățenii vor forța într-un fel autoritățile publice să își digitalizeze multe procese

Publicat


CEO-ul companiei clujene AROBS Transilvania Software, Voicu Oprean, consideră că pandemia de coronavirus poate fi și o oportunitate pentru companii și administrații locale ca să treacă mai accentuat la digitalizarea serviciilor, iar telemunca și ședințele online vor deveni ceva obișnuit.

Într-un interviu pentru Cluj24, Voicu Oprean a apreciat solidaritatea pe care a constatat-o în actuala perioadă și spune că i-ar plăcea ca această dorință a oamenilor de a ajuta să nu dispară postpandemie.

Cum apreciați măsurile luate de guvern privind mediul de afaceri? Ce ați mai adăuga?

Programul de sprijin al IMM-urilor a fost una dintre inițiativele bune de până acum, cu rezerva că, și în acest caz, procesul birocratic din spate îngreunează analiza dosarelor, iar răspunsul dat aplicanților poate fi tardiv.

Să vedem cum va replica guvernul această inițiativă pentru companiile medii și mari.

Amânarea plății impozitelor și șomajul tehnic au fost, cu siguranță, o gură de aer pentru multe companii, dar cred că statul ar putea încuraja mai mult companiile să acceseze credite bancare în detrimentul celor comerciale.

Am văzut că guvernul pregătește un program de investiții publice, sper să nu rămână doar la nivel de declarații.

Și apropo de investiții, mi-ar plăcea să văd mai multă transparență în achizițiile care se fac în sectorul public.

Ce măsuri ați luat sau ce aveți în vedere să faceți la propriile afaceri?

În primul rând, am încercat să ne securizăm proiectele existente, mai ales pe cele cu expunere în industriile afectate.

În zona de software development, au fost clienți care și-au redus activitatea, pe fondul turbulențelor din industriile lor, deci, a trebuit să găsim împreună soluții de eficientizare a echipelor.

Am avut și situații în care clienții au închis proiecte mai mici și atunci a trebuit să realocăm oamenii pe altele sau, pentru a asigura continuitatea unor proiecte, a trebuit să reducem programul de lucru al unor echipe.

Au fost niște măsuri de protecție necesare și mă bucur că echipele vizate au discutat transparent opțiunile și au luat aceste decizii de comun acord.  Căutăm și oportunități noi de business.

În această perioadă în care s-a lucrat de acasă, ne-am dat seama că ne descurcăm mai bine la capitolul eficiență a angajaților decât vecinii europeni, iar acest lucru ne poate ajuta din perspectiva faptului că am putea prelua anumite proiecte de la furnizorii non-europeni sau de la companiile din Europa de Est, care nu au reușit să se adapteze noilor cerințe.

Sunt companii dispuse să își mute proiecte în interiorul Uniunii Europene și cred că ar trebui să profităm ca țară de astfel de oportunități.

Cum multe industrii au fost afectate într-o mai mare sau mai mică măsură de criza medicală, am lucrat îndeaproape cu clienții noștri, care s-au adaptat rapid noilor cerințe din piață, dar și cu acele companii, pe care expertiza noastră le poate ajuta să se eficientizeze și să depășească această perioadă dificilă.

De exemplu, a trebuit să răspundem rapid cererilor clienților din zona de curierat, care și-au intensificat activitatea în ultimele două luni și aveau nevoie să le instalăm soluția noastră de management al flotei, TrackGPS, într-un timp cât mai scurt.

Colegii noștri instalatori au lucrat la foc automat în această perioadă și chiar le sunt recunoscător pentru efort. La fel au procedat și colegii de la SASFleet-alarma.ro.

Echipa Optimall, care oferă servicii software de mobilitate pentru industriile FMCG, a venit cu ideea de a implementa o soluție extinsă de CRM, care să ajute companiile din portofoliul nostru de clienți să-și digitalizeze întreaga activitate.

Tot ei fac integrările necesare pentru clienții din retail, pentru o mai bună gestiune a stocurilor din magazinele online și din cele fizice.

Dezvoltăm, în mod continuu, și sistemul de plăți mPOS, în parteneriat cu Banca Transilvania, pentru firmele de transport de persoane, taximetrie, curierat, retailul mic.

Sunt multe companii pentru care telemunca a fost o provocare, nu mai lucraseră niciodată în acest sistem și nu aveau instrumentele necesare pentru managementul resurselor umane.

De aceea, a fost nevoie să adaptăm produsul TrueHR, aflat în portofoliul AROBS prin achiziția UCMS, pentru această perioadă de work from home. După cum vedeți, ne-am adaptat și noi rapid stării de fapt, suntem flexibili în relația cu clienții actuali sau potențiali și gândim soluții noi, care să-i ajute să facă față provocărilor cu care se confruntă acum.

Măsuri pentru angajații AROBS

Cum protejați angajații și familiile acestora?

După ce s-a instituit starea de urgență, aproape 95% dintre cei aproximativ 1000 de angajați și colaboratori au lucrat de acasă.

Evident, pentru cei care au trebuit să vină la birou și în această perioadă, ne-am luat toate măsurile de siguranță și igienă (le-am oferit măști și dezinfectate, am crescut frecvența cu care sunt igienizate spațiile etc).

Cât privește revenirea la birou după ridicarea stării de urgență, decizia le aparține, în majoritatea cazurilor, colegilor.

În AROBS, încă dinainte de pandemie, programul flexibil era o practică, iar, acum, cu atât mai mult îi încurajăm să procedeze cum le e lor confortabil.

Înțelegem foarte bine că e o situație excepțională, avem atâția angajați care nu au cu cine să își lase copiii sau care pur și simplu nu se simt în siguranță să iasă pe stradă sau să se deplaseze cu mijloacele de transport în comun.

Am aplicat un chestionar intern privind munca la distanță, din care a reieșit că, cel puțin în perioada următoare, o bună parte dintre angajații noștri ar prefera să lucreze de acasă, mai ales că mulți s-au simțit mai productivi în această perioadă.

Respectăm opțiunile fiecăruia. Recunosc că îmi este dor și mie să ne revedem la un beer night, dar, pentru o perioadă, o să ne bem berea împreună, virtual. Să vedem cum facem să ajungă berea la fiecare acasă. 😊

Ce credeți că se va schimba după această criză în comportamentul general uman?

Cred că, până la descoperirea unui tratament eficient al acestui virus, oamenii vor încerca să limiteze interacțiunea umană, chiar dacă tuturor ne lipsește să bem o cafea cu prietenii sau să avem libertatea de a ne plimba liniștiți prin parcuri.

Pe de altă parte, oamenii vor să revină la ale lor, pentru că sunt conștienți că izolarea nu face bine psihicului.

Dar mă aștept ca, în viitorul apropiat, să fie puțină mișcare în clădirile de birouri și în magazine, mai ales că, în această perioadă a stării de urgență, comerțul online a funcționat foarte bine.

Într-un orizont de așteptare mai lung, însă, lucrul de acasă și întâlnirile prin Zoom sau pe alte canale similare vor deveni o normalitate. Văd și la mine cum apelurile video au luat locul conversațiilor telefonice.

Milenialii au început să „remodeleze” practicile de muncă  încă de acum câțiva ani, iar pandemia doar va accelera acest proces.

Chiar CEO-ul Microsoft zicea că transformarea digitală care s-a produs în ultimele două luni a echivalat cu ce s-a întâmplat în ultimii doi ani.

În ceea ce privește companiile, declanșarea pandemiei a forțat adoptarea unui nou comportament de consum și, implicit, tranziția către noi modele de business, cu impact direct asupra producătorilor, a industriei de software, operatorilor de logistică etc.

Retailul, în mod evident, se va muta în online o perioadă, mai ales că România este încă la coada clasamentului în UE la capitolul comerț online și este loc de creștere.

Multe business-uri și administrații publice se vor digitaliza, din nevoia de a-și crește eficiența, dar și din cauza reticenței oamenilor de a mai sta la cozi sau de a interacționa direct.

Cetățenii vor forța într-un fel autoritățile publice să își digitalizeze multe procese: se pot folosi semnături online, chatbot-uri, de ce să nu mutăm chiar și ghișeele online și să avem o discuție cu funcționarul pe Zoom?

 Companiile trebuie să se reinventeze

În cât timp, după încheierea crizei, credeți că vom reveni la situația dinainte?

Nu cred că cineva poate face, acum, predicții de acest fel. Încă nu este cunoscut exact impactul în economia mondială al acestor două luni de izolare. La noi, statisticile arată că, de la declararea stării de urgență, firmele au pierdut cumulat peste 30 de miliarde de euro din cifra de afaceri.

Cred, însă, că revenirea va depinde într-o mare măsură de ritmul în care companiile se vor reinventa sau se vor digitaliza, pentru a-și îmbunătăți procesele interne și, implicit, pentru a-și crește eficiența.

E clar că anul acesta vom trece prin multe încercări, în contextul în care unii specialiști se așteaptă la un al doilea val al infectărilor în toamnă. Dacă guvernul va reuși să mențină pe linia de plutire industriile puternic afectate prin programe de sprijin și va continua investițiile, făcând, în paralel, progrese în zona digitalizării instituțiilor publice, anul viitor, am putea să accelerăm ritmul de recuperare a pierderilor și, de acolo, să construim.

Ce ar trebui să învățăm din această criză? Ce ați dori să nu fie la fel?

În ultimele două luni, sentimentul de solidaritate a atins niște cote rar întâlnite.

Oamenii s-au mobilizat ca niciodată: companiile s-au reprofilat și au început să producă echipamente medicale și dezinfectanți, foarte mulți cetățeni au donat pentru susținerea eforturilor de descoperire a unui tratament împotriva noului coronavirus, alții au făcut voluntariat.

Mi-ar plăcea ca această dorință a oamenilor de a ajuta să nu dispară postpandemie.

Pe de altă parte, criza medicală a schimbat multe perspective, ne-a forțat să găsim soluții, care să ne ajute să depășim această perioadă și ne-a arătat că schimbarea a fost necesară în multe situații.

Ce nu aș vrea să se mai întâmple este ne mai prindă vreodată o pandemie atât de nepregătiți. În vremuri de liniște, avem tendința să neglijăm semnalele care ne pot ajuta să anticipăm riscuri viitoare.

În ce/cine vă puneți cele mai mari speranțe?

Darwin zicea că vor supraviețui cei care se adaptează, nu cei puternici. Acest lucru se aplică și în business. Crizele pun în mișcare creativitatea și îi forțează pe oameni să găsească soluții noi, pentru a răspunde nevoilor din piață.

În 2008, în plină criză, unul dintre produsele noastre, TrackGPS, a luat avânt și, acum, este lider pe piața soluțiilor de management al flotelor auto. Ne-am dat seama atunci că firmele vor să își optimizeze costurile cu flotele și le-am propus o soluție, prin care puteau să își reducă cheltuielile cu până la 30%.

Acest obiectiv a rămas în picioare și la 12 ani distanță.

Sunt convins că, și după această criză, vor apărea multe soluții noi, multe business-uri se vor reinventa cu o viteză și mai mare. Am văzut deja cât de repede au migrat în online, odată cu izolarea, săli de fitness, coachi, cabinete medicale etc.

A venit și momentul unor tehnologii, care existau de câțiva ani, dar nu s-au putut impune pe piață, pentru că aveam la îndemână soluții mai simple și mai ieftine.

Telemedicina va prinde viteză, se vor folosi și mai mult soluțiile CRM, roboții etc.

Este capabilă economia României să facă față unei noi recesiuni?

Da, pentru că, spre deosebire de recesiunea trecută, există bani în piață și sunt industrii care au rămas în picioare, au funcționat bine în această perioadă sau chiar au crescut. IT-ul și agricultura pot face ca România să accelereze ieșirea din recesiune, dar mingea e în terenul politicului, care va trebui să decidă care sunt sectoarele capabile să repună mecanismul în mișcare.

E ca și cum ai avea doi copii, unul e performer de top, iar celălalt șchiopătează, și trebuie să decizi pe care dintre ei îl susții.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

CFR Cluj – FCSB, 2-2. Rezultat decis de Louis Munteanu și două GREȘELI personale

Publicat

cfr

CFR Cluj a întâlnit, duminică seara în Gruia, pe FCSB, într-un meci din etapa a 9-a a Superligii de fotbal. Clujenii erau pe 6 înaintea partidei, cu 13 puncte, în timp ce FCSB ocupa locul 13 cu 8 puncte, ambele echipe având un meci mai puțin. Meciul a fost decis de Louis Munteanu și două mari greșeli personale. Scor final 2-2, goluri marcate de Louis Munteanu (min.36 și 49), respectiv Băluță (min.59) și Dawa (min.87).

Echipe de start:

CFR CLUJ (4-3-3): M. Popa – Mogoș, Bolgado, Boben, Simao Rocha – Fică, Djokovic, Ad. Păun – Deac (cpt.), L. Munteanu, Kamara
Rezerve: Hindrich – Camora, Abeid, Keita, Kresic, R. Filip, Artean, Lucaci, Tachtsidis, Korenica, Postolachi, Michael
Antrenor: Dan Petrescu

CFR Cluj – FCSB, 2-2. Rezultat decis de Louis Munteanu și două GREȘELI personale

FCSB (4-2-3-1): Târnovanu – Pantea, M. Popescu, Dawa, Panțîru – Alhassan, Șut – Baeten, Olaru (cpt.), Miculescu – Fl. Tănase
Rezerve: A. Vlad – Crețu, Oct. Popescu, Ștefănescu, D. Popa, Băluță, Musi, Ngezana, Radunovic, Luis Phelipe
Antrenor: Elias Charalambous

A: Marian Barbu (Făgăraș – Braşov)
A1: Ovidiu Artene (Vaslui – Vaslui)
A2: Imre-Laszlo Bucsi (Sfântu Gheorghe – Covasna)
Arbitru VAR: Ovidiu Haţegan (Arad – Arad)
Arbitru asistent VAR: Ferencz Tunyogi (Zalău – Sălaj)
R1: George Cătălin Roman (Timişoara – Timiş)

Stadion: CFR Dr. Constantin Rădulescu (Cluj-Napoca – Cluj)
Obs. arbitri: Marcel Savaniu (Satu Mare – Satu Mare)

Prima repriză începe echilibrat, ambele echipe având pe rând posesia și efectuând un pressing susținut în terenul advers.

Primii care încearcă poarta sunt clujenii, prin Fică, în min.7. Tot ei mai au o ocazie mare în min. 25, când lovitura de cap a lui Kamara este prinsă în doi timpi de Târnovanu.

FCSB ține mai mult mingea dar CFR se apără exact. În min.36, Djokovic îl lansează excelent pe Rocha care trimite mingea în gura porții de unde Louis Munteanu o înțeapă în plasă printr-o execuție pretențioasă, pentru 1-0.

Repriza a doua începe perfect pentru clujeni care, în min.49 face 2-0 prin golul aceluiași Louis Munteanu, după încă o pasă excelentă a lui Rocha.

Apoi, la adăpostul scorului, CFR face pasul înapoi, permițându-i FCSB-ului să înscrie în min.59 prin Băluță, care speculează o gafă a excelentului, până atunci, Rocha.

Și ca suita erorilor să fie completă, în min.87, Popa scapă o minge din mâini și Dawa, pe fază, egalează, 2-2.

În minutele de prelungiri, Michael are o ocazie mare însă lovitura de cap trece pe lângă poartă.

A fost un meci decis de două greșeli personale, cu atât mai neașteptate cu cât au venit din partea unor jucători foarte buni.

Notele Cluj24:

M. Popa 6 – Mogoș 7, Bolgado 8, Boben 4, Simao Rocha 7 (dacă nu era gafa, primea 9) – Fică 7, Djokovic 7, Ad. Păun 7 – Deac 7, L. Munteanu 9, Kamara 7, Filip 6, Artean 5, Korenica, Postolachi, Michael

Citește mai departe

EDUCATIE

Cererile pentru a primi cei 500 de lei pe cardurile educaționale 2024 se depun până pe 3 octombrie. Care sunt CONDIȚIILE

Publicat

scoala

Cererile pentru a primi cei 500 de lei pe cardurile educaționale 2024 se depun până pe 3 octombrie. Există, însă, anumite condiții care trebuiesc îndeplinite.

Părinții copiilor de grădiniță și elevilor defavorizați care au venituri reduse și se încadrează în condițiile prevăzute de ordonanța nr. 83/2023 trebuie să depună la secretariatul școlii o cerere pentru a primi cardurile educaționale în valoare de 500 de lei, până în data de 3 octombrie, scrie Alba24.ro.

Cererile pentru a primi cei 500 de lei pe cardurile educaționale 2024 se depun până pe 3 octombrie. Care sunt CONDIȚIILE

De precizat, toți cei care s-ar încadra în condițiile programului, trebuie să facă o cerere indiferent dacă au deja cardul de anul trecut, transmite Edupedu.

Până în data de 3 octombrie părinții pot depune la secretariatul școlii cerere pentru obținerea cardului de 500 de lei.

cerere

Dacă au card de anul trecut, trebuie să depună doar cererea pentru bani.

Data de 3 octombrie coincide cu cele 25 de zile prevăzute de lege, numărate de la începerea școlii.

Cine poate primi bani

În cazul preșcolarilor calcularea venitului la care se raportează se modifică față de anii trecuți pentru că începând cu luna ianuarie 2024, ajutorul social și alocația  pentru susținerea familiei vor fi înlocuite cu venitul minim de incluziune (VMI).

a) copiii dezavantajați din învățământul de stat preșcolar înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc condițiile, în luna iulie a fiecărui an, pentru obținerea sprijinului educațional acordat copiilor din familii defavorizate;

Condițiile de acordare a sprijinului:

Acordarea stimulentelor educaționale este condiționată de frecvența regulată la grădiniță a copiilor din familiile beneficiare ale stimulentului educațional prevăzut de prezenta lege.

În sensul prezentei legi, prin frecvență regulată se înțelege prezența zilnică a copilului la grădiniță în luna monitorizată, cu excepția absențelor motivate.

Se consideră absențe motivate, ce nu afectează acordarea tichetelor sociale, următoarele cazuri, cu condiția ca acestea să nu depășească 50% din zilele de grădiniță:

a) absențe medicale: motivate, numai dacă părinții aduc scutiri medicale corespunzătoare perioadelor în care au lipsit copiii, la revenirea acestora la grădiniță. În caz excepțional, o singură dată pe an școlar, copiii pot beneficia de tichete sociale și dacă în luna monitorizată au lipsit mai mult de 50% din zilele de grădiniță, din motive medicale;
b) învoiri: copiii pot fi învoiți de către părinți în limita a 3 zile pe lună, cu condiția anunțării cadrelor didactice.
c) copiii dezavantajați din învățământul de stat primar înscriși în învățământul de stat primar care întrunesc criteriile de venit stabilite în Programul național de rechizite școlare, conform Ordonanței Guvernului nr. 33/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 126/2002, respectiv care sunt în întreținerea familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de bază minim brut pe țară;
d) copiii dezavantajați din învățământul de stat gimnazial înscriși în învățământul de stat gimnazial, care întrunesc criteriile de venit stabilite în Programul național de rechizite școlare, conform Ordonanței Guvernului nr. 33/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 126/2002, respectiv care sunt în întreținerea familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de bază minim brut pe țară.

Condițiile de eligibilitate pentru anul școlar 2024/2025

Preșcolarii înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc cumulativ, următoarele
criterii, potrivit anunțurilor postate de mai multe școli:

– venitul lunar net pe membru de familie pentru copiii din învățământul de stat preșcolar este de maxim 692 lei
– venitul lunar net pe membru de familie pentru copiii din învățământul de stat primar și gimnazial realizat în luna iulie 2024 să fie de maxim 1.850 lei.

Se vor lua toate veniturile, inclusiv:

a) salariile obținute de membrii familiei

b) indemnizațiile de șomaj

c) creanțe legale, convenții civile de întreținere aflate în executare, indemnizație cu caracter permanent

d) alocație de stat pentru copii

e) alocații de întreținere pentru copiii dați în plasament

f) burse pentru elevi și studenți

g) chirii

h) venituri agricole

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Pompierii clujeni sar în AJUTORUL colegilor din Vaslui, în perspectiva inundațiilor care se anunță

Publicat

pompieri 2

În urma efectelor fenomenelor hidrometeorologice din data de 14.09.2024 și a prognozei hidrometeorologice pentru data de 15.09.2024, care vizează județele Iași și Vaslui, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” al județului Cluj va interveni în sprijinul colegilor din județul Vaslui.

„În urmă cu puține momente au fost trimiși 10 pompieri clujeni spre Municipiul Huși, cu următoarele mijloace de intervenție:

VIDEO. Pompierii clujeni sar în AJUTORUL colegilor din Vaslui, în perspectiva inundațiilor care se anunță

– 2 autocamioane pentru transportul echipamentelor;
– 2 autospeciale pentru deservirea personalului de intervenție;
– 2 motopompe;

Anterior, pe parcursul zilei de sâmbătă, 14 septembrie, a fost trimis în județul Bacău și un autocamion cu semiremorcă din cadrul Detașamentului Turda. Această mobilizare face parte din efortul comun al structurilor de intervenție din toată țara, care acționează coordonat pentru salvarea vieții semenilor, pentru minimalizarea pagubelor și pentru asigurarea sprijinului necesar comunităților afectate de inundații”, a transmis ISU Cluj.

Foto: Arhivă

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Nicolae Ciucă, desemnat candidatul PNL la prezidențiale: Voi fi în slujba țării, în slujba românilor

Publicat

pnl

Cei aproape 1.200 de delegați liberali din toată țara reuniți în Consiliul Național al PNL au votat în unanimitate pentru ca Nicolae Ciucă să reprezinte partidul în alegerile prezidențiale din 24 noiembrie.

Alături de Nicolae Ciucă, pe scena Consiliului Național s-au aflat principalii lideri ai PNL de la centru și din teritoriu – secretarul general al PNL Lucian Bode, prim-vicepreședinții Dan Motreanu, Rareș Bogdan și Gheorghe Flutur, miniștri precum Alina Gorghiu sau Raluca Turcan, primari și președinți de consilii județene precum Emil Boc, Ilie Bolojan, Ciprian Ciucu sau Mario de Mezzo, dar și primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, împreună foștii președinți ai PNL Valeriu Stoica și Theodor Stolojan.

pnl

FOTO. Nicolae Ciucă, desemnat candidatul PNL la prezidențiale: Voi fi în slujba țării, în slujba românilor

„E un președinte care are capacitatea să ne unească, să construiască punți, nu ziduri”, a spus Emil Boc despre președintele PNL, adăugând: „Cu Ciucă, România va fi în siguranță”. De asemenea, prim-vicepreședintele Rareș Bogdan și-a afirmat încrederea în efortul liberalilor din toată țara în perspectiva campaniei prezidențiale care urmează: „Am încredere că cei 1182 de primari, 11.800 de consilieri și cei 300.000 de membri PNL vor avea grijă să fie armata câștigătoare a lui Nicolae Ciucă”, în timp ce fostul lider liberal Valeriu Stoica a punctat: „Nicolae Ciucă este singurul – subliniez, nu cel mai bun, ci singurul – care are calitățile pentru îndeplinirea funcției prezidențiale in interesul României”.

pnl

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, s-a adresat liberalilor subliniind buna colaborare cu PNL în Consiliul General al Capitalei, iar la finalul mesajului său a semnat, chiar de la tribună, pe lista de susținere pentru candidatura prezidențială a lui Ciucă.

Venit la ședința Consiliului Național al PNL direct din zonele afectate de inundații din județul Galați, Nicolae Ciucă le-a spus liberalilor că principala datorie a oamenilor politici este să fie în serviciul țării, reprezentându-i pe oameni inclusiv atunci când ei trec prin situații grele.

pnl

„Sunt onorat pentru încrederea pe care mi-ați acordat-o astăzi”

Președintele liberalilor a reamintit că PNL e singurul partid care a știut să ofere românilor și prosperitate, și libertate. În legătură cu viziunea lui prezidențială, Nicolae Ciucă a spus: „Cred în dialog și puterea colaborării. Țara are nevoie de oameni care să lase conflictele și să lucreze pentru binele tuturor”. În privința viitoarei guvernări, Ciucă și-a declarat susținerea pentru o coaliție de dreapta: „Aceasta a fost mereu prima noastră opțiune și așa o să fie. Asta este și opțiunea pe care majoritatea românilor o exprimă la urne”.

pnl

pnl

După votul unanim al Consiliului Național în favoarea candidaturii sale, Nicolae Ciucă a mulțumit delegaților liberali și a îndemnat partidul să muncească pentru victoria în alegeri. „Sunt onorat pentru încrederea pe care mi-ați acordat-o astăzi și sunt convins că acest vot de încredere reprezintă un angajament al dumneavoastră alături de mine să izbutim să ducem mai departe tradiția și blazonul Partidului Național Liberal”, a încheiat candidatul prezidențial al PNL.

pnl

pnl

pnl

pnl

pnl

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax