Connect with us

ECONOMIE

INTERVIU Voicu Oprean (AROBS): Cetățenii vor forța într-un fel autoritățile publice să își digitalizeze multe procese

Publicat


CEO-ul companiei clujene AROBS Transilvania Software, Voicu Oprean, consideră că pandemia de coronavirus poate fi și o oportunitate pentru companii și administrații locale ca să treacă mai accentuat la digitalizarea serviciilor, iar telemunca și ședințele online vor deveni ceva obișnuit.

Într-un interviu pentru Cluj24, Voicu Oprean a apreciat solidaritatea pe care a constatat-o în actuala perioadă și spune că i-ar plăcea ca această dorință a oamenilor de a ajuta să nu dispară postpandemie.

Cum apreciați măsurile luate de guvern privind mediul de afaceri? Ce ați mai adăuga?

Programul de sprijin al IMM-urilor a fost una dintre inițiativele bune de până acum, cu rezerva că, și în acest caz, procesul birocratic din spate îngreunează analiza dosarelor, iar răspunsul dat aplicanților poate fi tardiv.

Să vedem cum va replica guvernul această inițiativă pentru companiile medii și mari.

Amânarea plății impozitelor și șomajul tehnic au fost, cu siguranță, o gură de aer pentru multe companii, dar cred că statul ar putea încuraja mai mult companiile să acceseze credite bancare în detrimentul celor comerciale.

Am văzut că guvernul pregătește un program de investiții publice, sper să nu rămână doar la nivel de declarații.

Și apropo de investiții, mi-ar plăcea să văd mai multă transparență în achizițiile care se fac în sectorul public.

Ce măsuri ați luat sau ce aveți în vedere să faceți la propriile afaceri?

În primul rând, am încercat să ne securizăm proiectele existente, mai ales pe cele cu expunere în industriile afectate.

În zona de software development, au fost clienți care și-au redus activitatea, pe fondul turbulențelor din industriile lor, deci, a trebuit să găsim împreună soluții de eficientizare a echipelor.

Am avut și situații în care clienții au închis proiecte mai mici și atunci a trebuit să realocăm oamenii pe altele sau, pentru a asigura continuitatea unor proiecte, a trebuit să reducem programul de lucru al unor echipe.

Au fost niște măsuri de protecție necesare și mă bucur că echipele vizate au discutat transparent opțiunile și au luat aceste decizii de comun acord.  Căutăm și oportunități noi de business.

În această perioadă în care s-a lucrat de acasă, ne-am dat seama că ne descurcăm mai bine la capitolul eficiență a angajaților decât vecinii europeni, iar acest lucru ne poate ajuta din perspectiva faptului că am putea prelua anumite proiecte de la furnizorii non-europeni sau de la companiile din Europa de Est, care nu au reușit să se adapteze noilor cerințe.

Sunt companii dispuse să își mute proiecte în interiorul Uniunii Europene și cred că ar trebui să profităm ca țară de astfel de oportunități.

Cum multe industrii au fost afectate într-o mai mare sau mai mică măsură de criza medicală, am lucrat îndeaproape cu clienții noștri, care s-au adaptat rapid noilor cerințe din piață, dar și cu acele companii, pe care expertiza noastră le poate ajuta să se eficientizeze și să depășească această perioadă dificilă.

De exemplu, a trebuit să răspundem rapid cererilor clienților din zona de curierat, care și-au intensificat activitatea în ultimele două luni și aveau nevoie să le instalăm soluția noastră de management al flotei, TrackGPS, într-un timp cât mai scurt.

Colegii noștri instalatori au lucrat la foc automat în această perioadă și chiar le sunt recunoscător pentru efort. La fel au procedat și colegii de la SASFleet-alarma.ro.

Echipa Optimall, care oferă servicii software de mobilitate pentru industriile FMCG, a venit cu ideea de a implementa o soluție extinsă de CRM, care să ajute companiile din portofoliul nostru de clienți să-și digitalizeze întreaga activitate.

Tot ei fac integrările necesare pentru clienții din retail, pentru o mai bună gestiune a stocurilor din magazinele online și din cele fizice.

Dezvoltăm, în mod continuu, și sistemul de plăți mPOS, în parteneriat cu Banca Transilvania, pentru firmele de transport de persoane, taximetrie, curierat, retailul mic.

Sunt multe companii pentru care telemunca a fost o provocare, nu mai lucraseră niciodată în acest sistem și nu aveau instrumentele necesare pentru managementul resurselor umane.

De aceea, a fost nevoie să adaptăm produsul TrueHR, aflat în portofoliul AROBS prin achiziția UCMS, pentru această perioadă de work from home. După cum vedeți, ne-am adaptat și noi rapid stării de fapt, suntem flexibili în relația cu clienții actuali sau potențiali și gândim soluții noi, care să-i ajute să facă față provocărilor cu care se confruntă acum.

Măsuri pentru angajații AROBS

Cum protejați angajații și familiile acestora?

După ce s-a instituit starea de urgență, aproape 95% dintre cei aproximativ 1000 de angajați și colaboratori au lucrat de acasă.

Evident, pentru cei care au trebuit să vină la birou și în această perioadă, ne-am luat toate măsurile de siguranță și igienă (le-am oferit măști și dezinfectate, am crescut frecvența cu care sunt igienizate spațiile etc).

Cât privește revenirea la birou după ridicarea stării de urgență, decizia le aparține, în majoritatea cazurilor, colegilor.

În AROBS, încă dinainte de pandemie, programul flexibil era o practică, iar, acum, cu atât mai mult îi încurajăm să procedeze cum le e lor confortabil.

Înțelegem foarte bine că e o situație excepțională, avem atâția angajați care nu au cu cine să își lase copiii sau care pur și simplu nu se simt în siguranță să iasă pe stradă sau să se deplaseze cu mijloacele de transport în comun.

Am aplicat un chestionar intern privind munca la distanță, din care a reieșit că, cel puțin în perioada următoare, o bună parte dintre angajații noștri ar prefera să lucreze de acasă, mai ales că mulți s-au simțit mai productivi în această perioadă.

Respectăm opțiunile fiecăruia. Recunosc că îmi este dor și mie să ne revedem la un beer night, dar, pentru o perioadă, o să ne bem berea împreună, virtual. Să vedem cum facem să ajungă berea la fiecare acasă. 😊

Ce credeți că se va schimba după această criză în comportamentul general uman?

Cred că, până la descoperirea unui tratament eficient al acestui virus, oamenii vor încerca să limiteze interacțiunea umană, chiar dacă tuturor ne lipsește să bem o cafea cu prietenii sau să avem libertatea de a ne plimba liniștiți prin parcuri.

Pe de altă parte, oamenii vor să revină la ale lor, pentru că sunt conștienți că izolarea nu face bine psihicului.

Dar mă aștept ca, în viitorul apropiat, să fie puțină mișcare în clădirile de birouri și în magazine, mai ales că, în această perioadă a stării de urgență, comerțul online a funcționat foarte bine.

Într-un orizont de așteptare mai lung, însă, lucrul de acasă și întâlnirile prin Zoom sau pe alte canale similare vor deveni o normalitate. Văd și la mine cum apelurile video au luat locul conversațiilor telefonice.

Milenialii au început să „remodeleze” practicile de muncă  încă de acum câțiva ani, iar pandemia doar va accelera acest proces.

Chiar CEO-ul Microsoft zicea că transformarea digitală care s-a produs în ultimele două luni a echivalat cu ce s-a întâmplat în ultimii doi ani.

În ceea ce privește companiile, declanșarea pandemiei a forțat adoptarea unui nou comportament de consum și, implicit, tranziția către noi modele de business, cu impact direct asupra producătorilor, a industriei de software, operatorilor de logistică etc.

Retailul, în mod evident, se va muta în online o perioadă, mai ales că România este încă la coada clasamentului în UE la capitolul comerț online și este loc de creștere.

Multe business-uri și administrații publice se vor digitaliza, din nevoia de a-și crește eficiența, dar și din cauza reticenței oamenilor de a mai sta la cozi sau de a interacționa direct.

Cetățenii vor forța într-un fel autoritățile publice să își digitalizeze multe procese: se pot folosi semnături online, chatbot-uri, de ce să nu mutăm chiar și ghișeele online și să avem o discuție cu funcționarul pe Zoom?

 Companiile trebuie să se reinventeze

În cât timp, după încheierea crizei, credeți că vom reveni la situația dinainte?

Nu cred că cineva poate face, acum, predicții de acest fel. Încă nu este cunoscut exact impactul în economia mondială al acestor două luni de izolare. La noi, statisticile arată că, de la declararea stării de urgență, firmele au pierdut cumulat peste 30 de miliarde de euro din cifra de afaceri.

Cred, însă, că revenirea va depinde într-o mare măsură de ritmul în care companiile se vor reinventa sau se vor digitaliza, pentru a-și îmbunătăți procesele interne și, implicit, pentru a-și crește eficiența.

E clar că anul acesta vom trece prin multe încercări, în contextul în care unii specialiști se așteaptă la un al doilea val al infectărilor în toamnă. Dacă guvernul va reuși să mențină pe linia de plutire industriile puternic afectate prin programe de sprijin și va continua investițiile, făcând, în paralel, progrese în zona digitalizării instituțiilor publice, anul viitor, am putea să accelerăm ritmul de recuperare a pierderilor și, de acolo, să construim.

Ce ar trebui să învățăm din această criză? Ce ați dori să nu fie la fel?

În ultimele două luni, sentimentul de solidaritate a atins niște cote rar întâlnite.

Oamenii s-au mobilizat ca niciodată: companiile s-au reprofilat și au început să producă echipamente medicale și dezinfectanți, foarte mulți cetățeni au donat pentru susținerea eforturilor de descoperire a unui tratament împotriva noului coronavirus, alții au făcut voluntariat.

Mi-ar plăcea ca această dorință a oamenilor de a ajuta să nu dispară postpandemie.

Pe de altă parte, criza medicală a schimbat multe perspective, ne-a forțat să găsim soluții, care să ne ajute să depășim această perioadă și ne-a arătat că schimbarea a fost necesară în multe situații.

Ce nu aș vrea să se mai întâmple este ne mai prindă vreodată o pandemie atât de nepregătiți. În vremuri de liniște, avem tendința să neglijăm semnalele care ne pot ajuta să anticipăm riscuri viitoare.

În ce/cine vă puneți cele mai mari speranțe?

Darwin zicea că vor supraviețui cei care se adaptează, nu cei puternici. Acest lucru se aplică și în business. Crizele pun în mișcare creativitatea și îi forțează pe oameni să găsească soluții noi, pentru a răspunde nevoilor din piață.

În 2008, în plină criză, unul dintre produsele noastre, TrackGPS, a luat avânt și, acum, este lider pe piața soluțiilor de management al flotelor auto. Ne-am dat seama atunci că firmele vor să își optimizeze costurile cu flotele și le-am propus o soluție, prin care puteau să își reducă cheltuielile cu până la 30%.

Acest obiectiv a rămas în picioare și la 12 ani distanță.

Sunt convins că, și după această criză, vor apărea multe soluții noi, multe business-uri se vor reinventa cu o viteză și mai mare. Am văzut deja cât de repede au migrat în online, odată cu izolarea, săli de fitness, coachi, cabinete medicale etc.

A venit și momentul unor tehnologii, care existau de câțiva ani, dar nu s-au putut impune pe piață, pentru că aveam la îndemână soluții mai simple și mai ieftine.

Telemedicina va prinde viteză, se vor folosi și mai mult soluțiile CRM, roboții etc.

Este capabilă economia României să facă față unei noi recesiuni?

Da, pentru că, spre deosebire de recesiunea trecută, există bani în piață și sunt industrii care au rămas în picioare, au funcționat bine în această perioadă sau chiar au crescut. IT-ul și agricultura pot face ca România să accelereze ieșirea din recesiune, dar mingea e în terenul politicului, care va trebui să decidă care sunt sectoarele capabile să repună mecanismul în mișcare.

E ca și cum ai avea doi copii, unul e performer de top, iar celălalt șchiopătează, și trebuie să decizi pe care dintre ei îl susții.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

OPINIE. Dragoș Damian: Suveranism. Stimați oameni de afaceri, onorabili CEO, finanțiști, ce părere aveți voi despre SUVERANISM?

Publicat

Dragoș Damian, CEO Terapia

Milioane de romani din tara sau diaspora au pus stampila pe buletinul de vot. Stau toti analistii politici, se uita la cifre si nu le vine sa creada. Parca suntem in comedia trimestriala cu analistii economici carora nu le vine sa creada evolutiile economiei si PIB-ului, toti sunt perplecsi.

Asa-i ca v-a trecut glontul pe la ureche – in fine, la ora la care scriu inca nu a trecut, inca pluteste trecand prin sectiile de votare la numaratoare – stimati oameni de afaceri, onorabili CEO, profesori de finante, analisti economici, experti in macroeconomie, bancheri, lobisti avocati de M&A?

OPINIE. Dragoș Damian: Suveranism. Stimati oameni de afaceri, onorabili CEO, finanțiști, ce părere aveți voi despre SUVERANISM?

O tara depopulata cu peste 5 milioane de romani in diaspora, infrastructura la pamant, sistemele sanitar si de invatamant controlate de oligarhi, o justitie in care iti gasesti cu greu dreptatea, indatorare in crestere, slujbe in pericol, o inflatie imposibil de stapanit. Asta este ceea ce vad milioane de romani din tara si diaspora cu ochiul liber, fara sa fie nevoie de lideri providentiali sa le-o spuna. Liderii providentiali doar aprind fitilul.

Milioane de romani au plecat in diaspora, au devenit cel mai mari finantatori ai milioanelor de romani, membrii familiilor lor, ramasi in tara. Si cei ramasi si cei plecati au realizat ca la nivelul de coruptie, birocratie si nepasare administrativa nu se mai poate face nimic si anul asta au devenit cu totii masa tacuta critica, de peste 30%, care si-a varsat oful. Bine ca politicienii sunt cel putin la fel de narcisisti cat sunt oamenii de afaceri, pentru ca cine stie cum ar fi aratat turul doi. Bine ca a fost doar un semnal de alarma (speram…) si ca mai sunt inca posibilitati de corectie.

„Cum se spune prin Ardeal, îi bai”

Este convenabil sa-i spunem ”nationalism”, putem sa-i spunem ”anti-sistem”, ”fascism” sau ”legionarism” daca ne ajuta sa dormim bine noaptea – insa curentul este de suveranism. Imi vreau tara inapoi, orice ar insemna asta.

Cum se spune prin Ardeal, îi bai, stimati oameni de afaceri, onorabili CEO, profesori de finanțe, analiști economici, experți in macroeconomie, bancheri, lobbisti, avocați de M&A. Nu ati vazut ce fierbea din interior, ocupati cu analizele google despre mersul economiei din birourile de clasa A, cu teme intelectuale precum digitalizarea, energia verde si inteligenta artificala si cu seminariile si conferintele din locatiile de cinci stele. Si evolutiile astea incredibile tocmai acum, cand erati cu totii pregatiti de petrecerile de Craciun si de concediile in tarile calde….

In anul cu cele mai cresteri de salarii si pensii, cu cele mai multe ajutoare date de politicieni in toate directiile si cu cele mai multe promisiuni electorale, romanii voteaza cu suveranistii. Ironic, nu?

 

 

 

Citește mai departe

CULTURA

Leac de deochi, talisman din frânghia unui spânzurat, în expoziția ”Vrăji, farmece și credințe din Transilvania” de la Cluj

Publicat

vrăji

Muzeul Etnografic al Transilvaniei Cluj-Napoca organizează, miercuri, 27 noiembrie 2024, de la ora 17.00, vernisajul expoziției „Altera mundi. Vrăji, farmece și credințe din Transilvania secolului al XIX-lea”.

Expoziția oferă, în premieră absolută, o perspectivă de ansamblu asupra colecției de amulete magice, talismane apotropaice și artefacte folosite în ritualuri de protecție, în principal în cadrul comunităților de romi nomazi, realizate de arheologul și etnograful maghiar transilvănean Téglás István (1853-1915), care a documentat obiceiurile și practicile magice din Transilvania sfârșitului secolului al XIX-lea.

”Obiectele expuse, printre care se numără amulete împotriva deochiului, ingrediente pentru licori magice, pietricele „magice” folosite împotriva insomniei, săculețe cu ingrediente pentru leacuri, un talisman din frânghia unui spânzurat, semne conținând termenul ABRAKADABRA sau pietre sculptate cu semnificații spirituale, oferă o incursiune fascinantă în universul amuletelor, talismanelor și al riturilor apotropaice.

Fiecare obiect este însoțit de notițele originale ale lui Téglás, consemnate minuțios pe suporturile de carton ale obiectelor prezentate, oferind o perspectivă autentică asupra utilizărilor acestora și a credințelor legate de acestea. Modul inovator de documentare al colecționarului adaugă un plus de valoare acestei colecții, transformând-o într-o resursă documentară cu o valoare istorică unică.

Scena Judecății de Apoi

Un element central al expoziției este impresionanta colecție de reprezentări iconografice din bisericile de lemn transilvănene, care dezvăluie o perspectivă profundă asupra imaginarului religios și cultural al secolelor XVIII-XIX. Aceste picturi murale, cercetate minuțios de către prof. dr. Ioan Pop-Curșeu și conf. dr. Ștefana Pop-Curșeu de la Facultatea de Teatru și Film a Universității Babeș-Bolyai, în cadrul unui proiect de antropologie vizuală derulat pe parcursul a aproape două decenii, sunt esențiale pentru înțelegerea modului în care comunitățile rurale se raportau la vrăjitorie, magie și păcat.

Scenele Judecății de Apoi, în care vrăjitoarele, fermecătoarele sau descântătoarele sunt pedepsite pentru practicile lor, oferă nu doar o perspectivă asupra credințelor și superstițiilor epocii, ci și o incursiune în relația complexă dintre religie și percepția asupra magiei.

O parte a figurilor demonice reprezentate ilustrează vechi credințe în alianțele imaginare dintre oameni și entitățile supranaturale, reprezentând mărturii vizuale impresionante ale modului în care credințele religioase și superstițiile legate de practicile magice se împleteau în viața rurală a secolelor XVIII-XIX.

Rețetă de licoare magică a romilor

Printre exponate veţi putea găsi, de exemplu, obiecte folosite la prepararea unei licori magice după indicațiile unei femei rome nomade.
”Se povesteşte că licoarea se prepara sâmbătă seara, într-o oală de ceramică, veche de cel puțin 7 ani şi prin fierberea a 7 obiecte, toate găurite, găsite la întâmplare, împreună cu 7 tipuri de cuie și 7 tipuri de plante, precum și cu o potcoavă veche. Acest preparat magic era recomandat a se consuma zilnic, câte 7 înghițituri, timp de 7 zile”, arată reprezentanții muzeului.

Colecția de reprezentări iconografice din bisericile de lemn transilvănene completate cu artefactele autentice din colecțiile Muzeului Etnografic al Transilvaniei, propun o incursiune captivantă într-o Transilvanie necunoscută, în care practicile magice și simbolurile religioase coexistau într-un peisaj complex de credințe și superstiții.

Expoziția va fi deschisă la sediul central al Muzeului Etnografic al Transilvaniei Cluj-Napoca, str. Memorandumului nr. 21, în perioada 27 noiembrie 2024 – 19 ianuarie 2025.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Ciucă: Rezultatul alegerilor prezidențiale, un eșec pentru PNL. Trebuie asumat de conducerea partidului

Publicat

ciucă

Candidatul PNL la alegerile prezidenţiale, preșeidntele partidului, Nicolae Ciucă, a declarat că rezultatul obţinut în primul tur al alegerilor prezidenţiale este un „eşec” care trebuie asumat de el şi de întreaga echipă de conducere a partidului.

„Noi ne asumăm responsabilitatea acestui rezultat. Eu îmi asum responsabilitatea acestui rezultat. Se pare că românii au avut o cu totul şi cu totul altă opţiune politică, motiv pentru care o respectăm ca atare. (…) Nu este o dezamăgire. Este un eşec pe care trebuie să îl asumăm cu toţii, începând cu mine şi cu toată echipa de conducere a partidului. (…) Mâine vedem rezultatele finale şi atunci vom lua o decizie.

(…) Este normal să avem rezultatele finale. Fiecare dintre noi, şi dumneavoastră şi eu şi oricare dintre cei care suntem prezenţi aici, trebuie să aşteptăm rezultatele finale şi după aceea luăm o decizie, iar demisia mai întâi de toate trebuie formalizată în faţa partidului şi apoi în …”, a afirmat Nicolae Ciucă, în noaptea de duminică spre luni, la sediul central al PNL, citat de Agerpres.

Despre demisie, mai încolo

Întrebat dacă îşi dă demisia din funcţia de preşedinte al PNL, Ciucă a răspuns: „Vă rog să aşteptăm în seara aceasta decizia şi rezultatul final al votului, după care vom lua o decizie”.

El a precizat, în legătură cu faptul că pe primul loc, conform rezultatelor parţiale, s-a clasat candidatul independent Călin Georgescu, că este opţiunea românilor şi trebuie respectată.

Nu se aștepta la Georgescu

Ciucă a susţinut că nu se aştepta nimeni ca pe primul loc în opţiuni să fie Călin Georgescu.

„Ne-am întrebat şi noi în seara aceasta dacă a fost măsurat în exit-poll-uri. Nu a fost măsurat sau a fost măsurat cumva pe final. (…) Nu cred că trebuie să analizăm şi să înţelegem mai mult decât ceea ce s-a întâmplat în seara aceasta. Este un vot care trebuie doar respectat şi cu atât mai puţin noi ca politicieni trebuie să vedem care este cu adevărat relevanţa lui”, a spus Ciucă.

Liderul PNL a afirmat că este „un moment în care toate partidele mainstream trebuie să analizeze modalitatea în care au dus campania şi ceea ce a însemnat percepţia pentru români”.

Nicolae Ciucă a susţinut că, în cazul rezultatului obţinut de el, nu poate fi vorba de sabotaj din partea filialelor de partid.

„Dacă ar fi fost vorba de două – trei filiale aş fi zis că este vorba de o astfel de abordare, dar nu a fost vorba despre acest lucru”, a declarat el.

Întrebat dacă este de părere că PNL a rămas prea mult timp lipit de preşedintele Klaus Iohannis, liderul PNL a răspuns: „Nu pot să spun chestiunea aceasta. Noi am fost într-o coaliţie. Suntem de cinci ani la guvernare, poate fi interpretat şi ca un vot al românilor pentru tot ceea ce s-a întâmplat în această perioadă”.

Totodată, chestionat dacă va rămâne în politică în viitor, Nicolae Ciucă a subliniat că prin statutul partidului orice preşedinte al formaţiunii rămâne membru al BPN.

„Cred că nu trebuie să dezertăm din această situaţie. Este un moment dificil care trebuie rezolvat cu toţi liderii partidului să vedem ce putem să facem împreună să redresăm situaţia”, a afirmat el.

Ședință la PNL

Întrebat dacă este de părere că trebuia să fie un candidat unic al dreptei, el a spus că a iniţiat discuţii în acest sens, dar nu au avut niciun fel de rezultat.

„Cred că aşa cum arată rezultatele din seara aceasta orice formulă politică nu cred că ar fi avut un altfel de rezultat”, a susţinut Nicolae Ciucă.

Potrivit unor surse liberale, Biroul Politic Naţional al PNL urmează să se reunească luni după-amiază în şedinţă. În cadrul acestei şedinţe Nicolae Ciucă îşi va anunţa demisia de la conducerea Partidului Naţional Liberal în urma rezultatelor de la primul tur al alegerilor prezidenţiale.

Potrivit rezultatelor parțiale, în turul 2 al alegerilor prezidențiale din 8 decembrie au intrat Călin Georgescu (independent) și Elena Lasconi (USR).

Citește mai departe

EVENIMENT

REZULTAT ȘOC. Georgescu și Lasconi, în turul 2 al alegerilor prezidențiale!

Publicat

Primul tur al alegerilor prezidențiale a adus un rezultat șocant, în urma căruia candidatul independent Călin Georgescu și candidata USR, Elena Lasconi, intră în turul 2.

Potrivit datelor Autorității Electorale Permanente, în urma votului național, după numărarea a 99,15% din voturi, pe primele trei locuri s-au clasat, în ordine, Călin Georgescu, cu 2.070.000 voturi (22,7%), și Marcel Ciolacu (PSD), cu 1.760.000 voturi (19,40%, urmați la mică distanță de Elena Lasconi (USR), cu 1.725.000 voturi (19%).

La aceste voturi, însă, s-au adăugat cele din diaspora, care au modificat finala, iar datele parțiale după numărarea a 88% dintre voturi din străinătate arată că Georgescu a mai primit 290.000 de voturi, Lasconi 180.000, iar Ciolacu doar 20.000.

Astfel, după centralizarea voturilor din țară și diaspora, parțiale, dar care nu mai pot modifica rezultatul final, în turul 2 al prezidențialelor au intrat Călin Georgescu, care a acumulat 2,3 milioane de voturi, și Elena Lasconi, cu 1,9 milioane de voturi,

Marcel Ciolacu a căzut pe locul 3, în afara finalei, având, în total, 1.780.000 de voturi.

Turul 2 al alegerilor prezidențiale va avea loc duminică, 8 decembrie.

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax