EVENIMENT
Curtea de Apel Timișoara îi dă dreptate lui Daniel Don și desființează sentința dată în cazul directorului AJOFM Cluj

Judecătorii Curții de Apel Timișoara au dispus, vineri, admiterea apelului formulat de fostul directorul al AJOFM Cluj, Daniel Don, și desființarea sentinței penale date în acest caz de către judecătorul Ioan-Marius Lupea de la Tribunalul Cluj. În repetate rânduri Daniel Don a semnalat neregulile din procesul de judecată, însă demersul său a fost ignorat. Lucrurile s-au schimbat însă după ce acesta a obținut strămutarea procesului la Timișoara, unde vocea acestuia a fost ascultată.
Judecătorii din Timișoara au dispus, ieri, trimiterea cauzei spre rejudecare în primă instanţă la Tribunalul Timiş, iar până la finalizarea procesului sunt menținute măsurile asiguratorii stabilite deja.
”Desfiinţează probele şi toate actele efectuate în cursul judecăţii, cu excepţia înscrisurilor, care rămân câştigate cauzei”, au decis judecătorii timișoreni.
Într-un inverviu acordat pentru Cluj24, Daniel Don a arătat că judecătorul Ioan-Marius Lupea, aflat în pragul pensionării, nu avea efectuată nicio evaluare profesională a activității și nu era specializat în Drept penal.
Mai multe dovezi arată spre o lipsă de imparțialitate din partea judecătorului care ar fi renunțat chiar și la o parte din pensie, doar ca să dea o sentință în acest caz în care i-a fost contestată în repetate rânduri competența.
Citește și:
Daniel Don despre condamnarea la ÎNCHISOARE: Judecătorul nu e specializat pe Drept penal și se pensionează în 3 zile
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ADMINISTRAȚIE
Aeroportul Cluj ar putea atrage finanțare prin emisiuni de obligațiuni. Alin Tișe: „Nu mai stăm cu mâna întinsă la Guvern”

Aeroportul Internațional Cluj ar putea deveni primul din România care atrage finanțare prin Bursa de Valori București. Această strategie ar permite obținerea a până la 300 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportului.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a anunțat marți, în cadrul unei conferințe de presă, intenția de a atrage finanțare privată pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj, printr-o emisiune de obligațiuni pe Bursa de Valori București (BVB). Această inițiativă este inspirată de succesul obligațiunilor județene emise anul trecut.
„Noi, anul trecut, am făcut o operațiune de emitere de obligațiuni județene, care au dus la un real succes. În două sau trei zile, s-au cumpărat obligațiuni pe piață de aproape 70 de milioane de euro. A fost unul dintre cele mai mari succese ale Bursei de Valori din București. Din acei bani, cu o parte am cofinanțat creditele pe care le avea Consiliul Județean și le-am închis, iar cu o parte am continuat cu drumurile.
Am avut o discuție cu directorul Aeroportului, care a avut o discuție cu directorul Bursei de Valori București, domnul Hanga. S-au întâlnit, m-am întâlnit și eu cu ei, am făcut schimb de documente contabile, pentru a se verifica capacitatea financiară a Aeroportului. Dorința mea ar fi ca, pe Bursa de Valori București, într-o formulă transparentă, să atragem finanțare din mediul privat, prin bursă, pentru Aeroport”, a declarat Alin Tișe.
„E clar că banii de la Guvern nu vor mai veni”
Fondurile atrase ar permite dezvoltarea infrastructurii necesare pentru creșterea capacității până la 20 de milioane de pasageri, inclusiv devierea Someșului și prelungirea pistei de decolare-aterizare, fără a mai aștepta fonduri de la Guvern.
„Să nu apară din nou că Tișe vrea să vândă Aeroportul. Nu. Este cea mai modernă și transparentă formă de finanțare și ar fi primul aeroport din România care ar apela la această finanțare pe Bursa de Valori București. Aeroportul ar emite un număr de obligațiuni pe care Bursa să le tranzacționeze, prin care s-ar împrumuta de pe piață, iar acești bani ar putea fi folosiți fără să mai stăm cu mâna întinsă la Guvern.
E clar că banii nu vor mai veni pentru prelungirea pistei, nici măcar cei pentru terminarea Someșului, iată, nu vin. E nevoie de bani pentru terminarea Someșului, de mutarea podului și a conexiunii cu centura actuală, un nou pod mare, prelungirea pistei actuale, un terminal cargo, un nou terminal pentru zborurile spre New York, până la 20 de milioane de pasageri. Trebuie să continuăm să extindem terminalul actual de pasageri, care nu e suficient pentru ce ne dorim”, a mai arătat președintele Consiliului Județean Cluj.
Aeroportul ar putea obține sute de milioane de euro
O emisiune de obligațiuni ar putea aduce între 200 și 300 de milioane de euro, este de părere președintele Alin Tișe, fără a afecta proprietatea Aeroportului.
„Nu ne trebuie mâine, ce avem acum merge până la 5 sau 7 milioane de pasageri, dar dacă am reuși să atragem capital privat printr-o emisiune de obligațiuni pe care Aeroportul ar putea să o facă și în mod transparent, pe Bursă, să poată fi tranzacționate aceste obligațiuni, vă pot garanta că aeroportul ar putea lua de pe piață până la 200-300 de milioane de euro numai din emisiuni de obligațiuni, pentru că astăzi el este profitabil, după mulți ani. De când s-au finalizat terminalele, am intrat într-o variantă în care Aeroportul e pe profit”, a explicat Tișe.
„Aeroportul nu mai poate rămâne la faza de regie”
Consiliul Județean, în calitate de proprietar al Aeroportului, va garanta acest proces, iar potrivit oficialului, această metodă de finanțare ar permite Aeroportului să la o nouă etapă de dezvoltare, fără a depinde de fonduri guvernamentale.
„Dorința mea ar fi, după modelul de succes al Consiliului Județean, să putem intra cu Aeroportul într-o nouă etapă de dezvoltare, în care să atragem bani de pe bursă fără să afectăm proprietatea acestuia. Aeroportul nu mai poate rămâne la faza de regie, forma de organizare este nepotrivită și legea cere transformarea.
Prin această atragere de bani de pe bursă, în mod transparent, aeroportul ar putea intra într-o etapă incredibilă de dezvoltare și ar putea atinge ținta de cel puțin 20 de milioane de pasageri. Consiliul Județean trebuie să fie garantul, fiind proprietarul aeroportului. Am toată deschiderea pentru ca acesta să intre într-o nouă etapă”, a conchis președintele CJ Cluj.

Studenții Facultății de Matematică și Informatică a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) au obținut patru medalii de argint și de bronz la Balcaniada Studențească de Matematică SEEMOUS 2025 desfășurată în perioada 4-9 martie 2025 la Universitatea “Fan S. Noli.” din Korçë (Albania).
„Cele două medalii de argint au fost obținute de Andrei Nicoară (anul II la specializarea Matematică informatică) și Marian Dumitriu (anul II la specializarea Informatică), în timp ce bronzul le-a revenit studenților Márton Benedek (anul I la specializarea Matematică informatică, linia maghiară) și Alex-Petru Săveanu (anul I la specializarea Inteligență artificială).
Patru MEDALII pentru studenții UBB Cluj la Balcaniada de Matematică 2025 din Albania
„Îi felicit pe toți membrii lotului care a reprezentat UBB la Balcaniada de Matematică din Albania. E un efort de echipă care ne face cinste, dar ne și obligă pentru viitor. Colegii și studenții noștri au reușit în fiecare an să demonstreze calitatea foarte ridicată pe care o are Facultatea de Matematică și Informatică a UBB și sperăm ca aceasta să continue să crească în anii care urmează”, afirmă rectorul UBB, prof. univ. dr. Adrian Petrușel.
Lotul studenților de la Facultatea de Matematică şi Informatică a UBB, ȋnsoțit și coordonat la competiție de Robert Pop, a fost format din Andrei Nicoară – specializarea Matematică informatică, anul II de studiu, Marian Dumitriu – specializarea Informatică, anul II de studiu, Márton Benedek – specializarea Matematică informatică (linia maghiară), anul I de studiu, Alex-Petru Săveanu – specializarea Inteligență artificală, anul I de studiu, Luca Tăşădan – specializarea Informatică, anul I de studiu. Studenții olimpici ai UBB sunt coordonați de dr. Lukács Andor, dr. András Szilárd, drd. Tőtős György, drd. Baja Zsolt, Claudiu-Gabriel Pop – student în anul III și Robert Pop – student masterand”, se arată în comunicatul UBB Cluj.
EVENIMENT
FOTO. Rețea de traficanți de droguri, destructurată la Cluj. Vindeau CRISTAL și 2MMC cu sume între 70 și 100 de lei gramul

9 persoane, 6 bărbați și 3 femei, cu vârste între 19 și 34 de ani sunt cercetate la Cluj pentru trafic de droguri de risc și mare risc.
6 traficanți au ajuns 30 de zile după gratii, iar alți 3 sunt arestați la domiciliu.
Rețea de traficanți de droguri, destructurată la Cluj
Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj – Napoca, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Cluj, au documentat activitatea infracțională a 9 persoane (6 bărbați și 3 femei) cu vârste cuprinse între 19 și 34 de ani, cercetate pentru constituirea unui grup infracțional organizat, efectuarea, fără drept, de operațiuni cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, trafic de droguri de risc și trafic de droguri de mare risc.
Din probatoriul administrat a rezultat că, la începutul anului 2024, patru dintre persoanele cercetate ar fi constituit un grup infracțional organizat în scopul obținerii unor sume importante de bani din comercializarea de droguri și substanțe psihoactive.
Vindeau droguri cu sume cuprinse între 70 și 100 de lei gramul
Astfel, una dintre persoanele cercetate, de 31 de ani, lider al grupării de criminalitate organizată ar fi avut rolul de a procura și depozita substanțele interzise, precum și de a coordona membri angrenați în vânzarea și încasarea sumelor de bani aferente. Ulterior, la grupul infracțional organizat ar fi aderat alți membri care ar fi acționat pe palierul de execuție, ocupându-se de comercializarea substanțelor interzise.
Cercetările au reliefat că, în perioada 2024 – martie 2025, persoanele cercetate ar fi deținut, manipulat și vândut cristal (3-CMC, drog de mare risc) și 2MMC (substanță psihoactivă) cu sume cuprinse între 70 și 100 de lei pentru un gram.
O parte importantă a cantităților deținute a fost indisponibilizată pe parcursul investigațiilor.
Percheziții la Cluj-Napoca, Jucu, Bonțida și Cojocna
În urma a 6 percheziții efectuate, la data de 17 martie 2025, la locuințele persoanelor cercetate, în municipiul Cluj-Napoca și comunele Jucu, Bonțida și Cojocna, au fost descoperite și ridicate cantități de 3-CMC (drog de mare risc) și 2MMC (substanță psihoactivă), obiecte purtând urme de substanță, sume de bani în lei și euro, precum și alte mijloace de probă.
La data de 17 martie 2025, procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Cluj au dispus reținerea celor 9 persoane cercetate, pentru 24 de ore.
Au ajuns în arest
La data de 18 martie 2025, a fost sesizat judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Cluj cu propunere de arestare preventivă a 6 dintre persoanele cercetate și măsura arestului la domiciliu pentru alte trei persoane, pentru 30 de zile.
Acțiunea a beneficiat de sprijinul polițiștilor din cadrul Poliției Municipiului Gherla, Secției de Poliție Apahida, Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj, jandarmilor Grupării de Jandarmi Mobile ”Ștefan Cicio-Pop” Cluj-Napoca și lucrătorilor din cadrul Direcției Regionale Vamale Cluj.
ADMINISTRAȚIE
Emil Boc se contrează cu afaceristul Dorin Bob: Metroul de la Cluj este o investiție strategică și nu o ecuație contabilă

Primarul Clujului, Emil Boc, a venit, marți cu explicații privind rentabilitatea construirii metroului.
Asta după ce, în cadrul unei dezbateri privind construcțiile și infrastructura, Dorin Bob, dezvoltator imobilar, care a construit și la Cluj-Napoca, a pus la îndoială viabilitatea proiectului.
Emil Boc: Metroul de la Cluj este o investiție strategică și nu o ecuație contabilă
Practic, în cadrul Construction & Infrastructure Summit, dezvoltatorul imobiliat Dorin Bob, a ridicat problema rentabilității metroului, spunând că este puțin probabil ca acesta să fie folosit de prea mulți clujeni, spunând că populația este mai mică decât se estima.
”Metroul de la Cluj este o investiție strategică și nu o ecuație contabilă. Dacă ne luăm după această ecuație nu s-ar fi construit nici o autostrad”, a spus Emil Boc la Ziua Live.
Sigur, a spus Emil Boc, nu poți recupera investiția rapid din vânzarea de bilete, dar când judeci un proiect ca metroul trebuie să o faci din peerspectivă strategică. Primarul a mai spus că e vorba de a aduce noi investiții, diminuarea poluării, practiv îmbunătățirea vieții clujenilor.
”Lucrurile în Florești au scăpat de sub control”
Emil Boc a mai spus că înainte de a se decide că este nevoie de metrol, au fost analizate 8 proiecte, printre care inclusiv un monorail sau ca Floreștiul să fie legat de Cluj-Napoca printr-un tramvai.
”Ar fi trebuit 80 de vagoane de tramvai ca să poată prelua capacitatea din Florești spre Cluj-Napoca, cum arăta un zid de 80 de vagoane, s-ar fi circulat cu viteza melcului… Specialiștii au spus că tramvaiul nu mai este o soluție… asta pentru că în Florești, lucrurile au scăpat de sub control”, a spus Emil Boc, referindu-se la ”explozia” numărului de locuitori.
”Primăria putea să nu aprobe ansamblul Wings”
Emil Boc a mai precizat că la ora actuală, în zona Clujului sunt 336.000 de locuitori și că drumul Cluj-Napoca – Florești este mai aglomerat decât București – Otopeni. De asemenea, a mai spus că este nevoie de metrou și pentru ca cei care au nevoie să ajungă la Spitalul Regional de Urgență, care este în construcție acum.
”Dacă vrem în continuare viață de calitate trebuie să scăpăm de pluare, să oferim loucitorilor un confort sporit. Noi nu am pierdut populație. După logica domnului Dorin Bob, ar fi trebuit ca noi să nu-i fi aprobat proiectul Wings… Puteam să-i spunem <<populația nu a crescut, stai acasă, fă în altă parte>>”, a mai declarat Emil Boc.