Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Vrem un Cluj mai bun. Ne implicăm. Implicaţi-vă şi voi! Inițiativă fără precedent la Cluj-Napoca susținută de peste 45 de ONG-uri

Publicat


Clujul pentru toți

Lansăm un demers civic. Fără nicio influenţă politică. Consiliul Civic Local (CCL) Cluj-Napoca şi redacţia Cluj24.ro. Proiectul se numeşte „Clujul pentru toţi”.

Cel puţin o dată la 4 ani, când sunt organizate alegeri locale, candidaţii –pentru a atrage electoratul- fac diverse promisiuni privind îmbunătăţirea modului de viaţă al clujenilor.

O parte a promisiunilor vizează proiecte nerealiste, nesustenabile. Dar, chiar dacă proiectele respective ar putea să fie implementate, ele sunt tărăgănate ulterior sau chiar abandonate.

vezi şi:

Clujul pentru toți! Orașul sufocat de trafic. Soluțiile propuse de specialiști

Pe de altă parte, din neştiinţă sau din cauza unor interese de partid/grup/proprii etc, candidaţii la funcţiile de primar şi consilieri locali propun şi promovează proiecte care vizează un număr prea mic de contribuabili. Sau proiecte ineficiente sub raportul costuri/beneficii.

vezi şi:

Clujul pentru toţi. Avem unul dintre cele mai poluate oraşe din ţară. Propunerile specialiştilor

Ca demers civic, ne propunem, alături de clujeni, să-i determinăm pe candidaţii la funcţia de primar şi la posturile de consilieri locali să-şi asume proiecte importante pentru oraş.

Proiecte propuse de specialişti în domeniile respective, dar şi de populaţie.

vezi şi:

Clujul pentru toţi. Oraşul în timpul şi după COVID-19. Ce e de făcut? Soluţiile specialiştilor

Proiecte cu termene de realizare şi estimări de costuri.

Iar ulterior, cu ocazia implementării proiectelor respective, să transparentizeze întregul proces de derulare a acelor proiecte.

vezi şi:

Clujul pentru toţi. Proprietari despăgubiţi de două ori. Problema retrocedărilor şi propunerile specialiştilor

Începând de astăzi, vom publica materiale legate de problemele Clujului. Problemele vor fi identificate de specialişti în domeniile respective şi tot ei vor oferi şi soluţii de rezolvare. Dar aşteptăm şi implicarea clujenilor.

Identificaţi probleme, propuneţi soluţii şi trimiteţi-le înspre noi.

Vor fi incluse în demersul nostru. Aşteptăm sugestiile voastre în legătură cu tot proiectul nostru. Suntem convinşi că împreună îi vom determina pe viitorii aleşi să ţină seama mai mult de interesele clujenilor.

vezi şi:

Clujul pentru toţi. Administraţie supraîncărcată, cu personal inutil. Economia şi forţa de muncă a oraşului. Propunerile specialiştilor

Proiectul nostru se va derula în ritm mai alert până la alegerea viitorului primar al oraşului şi a consilierilor locali. Dar va continua şi după alegeri. Vom urmări, împreună cu voi, felul în care aleşii noştri vor pune în practică ceea ce s-au angajat să facă.

vezi şi:

Clujul pentru toţi. Anomaliile unui oraş care se voia Capitală Culturală Europeană. Propunerile specialiştilor

Până la alegeri, pe lângă materialele pe care le vom publica în legătură cu problemele oraşului şi rezolvarea lor, vom organiza şi dezbateri cu candidaţii la funcţia de primar. Confruntări de idei pentru Cluj-Napoca.

vezi şi:

Clujul pentru toţi. Muşuroiul din primărie. Reforma administraţiei locale. Propunerile specialiştilor

Vor fi transmisiuni live. Vă vom ţine la curent.

*Consiliul Civic Local Cluj-Napoca este o organizaţie civică şi apolitică, fondat pe 17 iunie 2004 de către Cluburile Lions şi 38 de ONG-uri. În prezent, această iniţiativă civică este susţinută de circa 50 de ONG-uri.

vezi şi:

Clujul pentru toţi. Bike sharing. Şi-am încălecat pe-o şa şi v-am spus povestea-aşa

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Cornelia Cociș

    august 11, 2020 la 8:42 pm

    Propunere : parcări supraetajate.
    Propunere : interzicerea sau măcar limitarea numărului sălilor de jocuri și pariuri in cartierele rezidențiale

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Restricții de circulație în Făget. Anunțul Primăriei Cluj-Napoca

Publicat

De

Primăria Cluj-Napoca anunță restricții de circulație cu ocazia desfășurării unei  manifestări publice sportive sub egida Făget Tour Fortech 2021” și ,,Mountain Bike Făget Ride” duminică, 17 octombrie 2021.

Acestea au loc în imediata vecinătate a Restaurantului Roata Făget din Valea Gârbăului.

Circulația rutieră va fi închisă secvențial și parţial pe drumul spre vechiul Poligon din Valea Gârbăului între orele 08.30 – 10.40, cu accesul riveranilor.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Șeful echipei de proiect a METROULUI de Cluj: se face în 8 ani, costă 1,7 miliarde euro. Nu vor mai circula 29.000 de mașini/zi

Publicat

De

statie metrou Cluj

Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a declarat, vineri, că în total investiția va costa 1,7 miliarde de euro. Acesta a dezvăluit că ieri a fost aprobată și la nivel de Guvern posibilitatea finanțării inclusiv din fonduri europene, nu doar prin PNRR. Întregul traseu nu va fi gata până în 2026, cum anunța primarul Emil Boc, ci în 8 ani. 

Astăzi are loc dezbaterea privitoare la obținerea avizului de mediu, necesar pentru aprobarea Studiului de Fezabilitate și a Planului Urbanistic Zonal. Emil Boc a lipsit de la discuții.

Citește și Metrou la Cluj: 19 stații, trenuri fără mecanic, 30.000 de mașini trase pe dreapta. SONDAJ: Va fi gata în 10 ani?

Ionel Oprea a subliniat și că metroul de la Cluj va costa mai puțin per kilometru față de metroul din Capitală, 82 mil. de euro/km.

Echipa de proiectare a precizat și că metroul este cu atât mai necesar cu cât la Florești se înregistrează trendul de creștere al populației cel mai mare din România.

Se estimează că vor folosi metroul 164.000 de pasageri pe zi, încă de la darea în funcțiune, iar zilnic 29.000 de mașini nu vor mai circula.

În total au fost propuse 19 stații, între care vor rula 26 de trenuri complet automatizate, fără mecanic la bord.

Pentru realizarea metroului vor fi necesare și demolări, în 13 locații, cele mai multe pe strada Moților din Cluj-Napoca.

La cererea Comisiei Județene de Monumente vor fi realizate consolidări speciale ale terenului în zona centrală.

În zonele pța Mărăști, IRA, Teodor Mihaly s-a identificat sare în subteran și sunt necesare consolidări suplimentare și proceduri speciale de excavare, va fi evitată utilizarea apei și se vor folosi betoane speciale. Măsurile au dus la costuri suplimentare pe aceasta zonă.

Vor fi asigurate 7000 de parcaje automatizate pentru biciclete la gurile de metrou.

Proiectanții au prevăzut ca pe toată durata desfășurării lucrărilor să nu fie întrerupt transportul public pe axa Vest-Est.

Urmează aprobarea proiectului în Consiliile locale Cluj-Napoca și Florești, apoi aprobarea indicatorilor tehnico economici la Guvern.

500 de angajați se vor ocupa de buna funcționare a metroului din Cluj.

Per total, în Florești și Cluj-Napoca, spațiul verde reglementat va fi dublat în urma aprobării acestui Plan Urbanistic Zonal.

Prin PNRR a fost alocată finanțare doar pentru 9 stații de metrou, pe raza municipiului Cluj-Napoca.

screenshot 20211015 164351

METROU Cluj-Napoca

Citește și:

FOTO/ Metroul de la Cluj, pas cu pas. Unde vor fi localizate stațiile

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO Avarie la o conductă de apă pe Bulevardul Nicolae Titulescu. S-a sistat furnizarea APEI

Publicat

De

titu

O avarie la o conductă de apă de pe Bulevardul Nicolae Titulescu din Cluj-Napoca a dus vineri la întreruperea furnizării apei pe artera respectivă unde sunt numerele pare între strada Arieșului și strada Septimiu Albini.

Reprezentanții Companiei de Apă Someș au declarat pentru Cluj24 că se va schimba o bucată de circa 6 metri din conducta avariată, reluarea furnizării apei urmând să aibă loc în jurul orei 16.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Clujul ajunge cu greu la 20% colectare selectivă a deșeurilor. Sunt și mașini unde se amestecă deșeurile separate pe fracții

Publicat

De

La Cluj-Napoca se ajunge cu greu la 20% grad de colectare selectivă a deșeurilor, anunță city-managerul Gheorghe Șurubaru. Este drept că sunt și mașini unde se amestecă ceea ce au colectat selectiv clujenii, însă asta s-ar întâmpla cu un motiv, spune acesta.

Municipaliatea continuă eforturile pentru a asigura infrastructura necesară acestei operațiuni și instalează tot mai multe puncte îngropate. Se fac inclusiv acțiuni de conștientizare a populației privind colectarea separată, la Cinema Mărăști și Mănăștur. Aici sunt invitați reprezentanți ai asociațiilor de proprietari, cărora li se prezintă avantajele colectării selective.

”Până acum prezența este destul de slabă, dar acum dorim și să tipărim afișe la blocuri pentru a explica necesitatea colectării selective”, precizează city managerul.

Populația este pasibilă de amenzi destul de costisitoare dacă se constată că nu colectează selectiv, însă asta nu pare să deranjeze pe nimeni momentan.

Din raportările de la operatorii de salubritate și RADP, care gestionează rampa de deșeuri, suntem la 20% din procentul stabilit la nivel național pentur colectarea selectivă.

Este drept și că sunt situații în care într-o singură mașină sunt aruncate amestecat toate fracțiile colectate ca la carte de către cetățeni. Însă din verificările autorităților rezultă că firmele au mașini dedicate pe fiecare fracție, inscripționate corespunzător.

În toate cazurile în care s-a indentificat că s-a colectat separat, iar operatorii au amestecat totul, s-au aplicat sancțiuni de către Poliția locală, anunță Gheorghe Șurubaru.

Explicația pentru această operațiune ar fi faptul că în foarte multe cazuri deșeurile nu erau colectate așa cum trebuie de către clujeni, fracțiile erau amestecate, așa că operatorii pot să le ridice cu o singură mașină.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate