Connect with us

ACTUALITATE

Abonamentele la sala de fitness oferite angajaților sunt FĂRĂ taxe de la 1 februarie. LISTA facilităților salariale deductibile

Publicat


Abonamentele la sala de fitness făcute pentru angajați vor fi deductibile pentru companii de la 1 februarie 2023, scrie Alba24.ro.

Astfel, firmele din România vor putea oferi angajaților abonamente pentru sport și programe de recuperare medicală, iar aceste cheltuieli vor putea fi deduse, în limita a 400 de euro pe an pentru fiecare angajat.

În data de 12 ianuarie 2023, în Monitorul Oficial s-a publicat Legea nr. 34/ 2023 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal.

Abonamentele trebuie făcute doar la operatori cu următoarele coduri CAEN:

CAEN 9311- Activități ale bazelor sportive
CAEN 9312 – Activități ale cluburilor sportive
CAEN 9313 – Activități ale centrelor de fitness

Astfel, va exista posibilitatea deducerii  contravalorii abonamentelor sportive la stabilirea venitului net anual din activități independente, determinat în sistem real.

Aceste costuri se pot deduce, atunci când sunt suportate de angajați, din veniturile salariale brute la determinarea bazei impozabile.

Totodată, contravaloarea abonamentelor sportive, suportate de angajatori pentru angajații proprii, poate fi luată în considerare la stabilirea pachetului de beneficii extra salariale acordate angajatului, care nu sunt supuse impozitului pe venit și contribuțiilor sociale, și care cumulat, nu trebuie să depășească 33% din salariul de baza.

Facilitățile pentru angajați menționate mai sus se aplică începând cu veniturile aferente lunii februarie 2023.

Ce prevede legea

„Următoarele venituri cumulate lunar nu reprezintă venit impozabil în înțelesul impozitului pe venit, în limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat sau din solda lunară/salariul lunar acordată/acordat potrivit legii:

(…) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilităților sportive în vederea practicării sportului și educației fizice cu scop de întreținere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale căror activități sunt încadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, plătite în scopul personal al contribuabilului, indiferent dacă activitatea se desfășoară individual sau într-o formă de asociere, precum și contravaloarea abonamentelor, oferite de același furnizor care acționează în nume propriu sau în calitate de intermediar, ce includ atât servicii medicale, cât și dreptul de a utiliza facilitățile sportive, în vederea practicării sportului și educației fizice cu scop de întreținere, profilactic sau terapeutic, plătite în scopul personal al contribuabilului, indiferent dacă activitatea se desfășoară individual sau într-o formă de asociere, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual pentru fiecare persoană”, se precizează în lege.

Ce alte facilități mai pot fi oferite angajaților. LISTA pachetele de beneficii salariale deductibile

Angajatorii pot să ofere salariaților pe lângă salariul de bază o serie de facilități, la care nu se vor plăti CAS, CASS și nici impozit, în limita unui plafon lunar de cel mult 33% din salariul de bază.

Măsurile sunt prevăzute Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, modificată și completată prin OG nr. 16/2022 și noua lege promulgată de președinte, în privința abonamentelor la sala de fitness.

Spre exemplu, la un salariu minim de 3.000 de lei, plafonul lunar de cel mult 33% reprezintă 990 de lei. Astfel, salariații pot primi anumite facilități în valoare de maxim 990 de lei, fără impozit pe venit, fără CAS sau CASS.

Astfel, potrivit legii, următoarele venituri cumulate lunar nu reprezintă venit impozabil în înțelesul impozitului pe venit, în limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat sau din solda lunară/salariul lunar acordată/acordat potrivit legii:

1. Clauza de mobilitate

Prestațiile suplimentare primite de salariați în baza clauzei de mobilitate potrivit legii, în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizația de delegare/detașare, prin hotărâre a Guvernului, pentru personalul autorităților și instituțiilor publice;

Potrivit Codului Muncii, prin clauza de mobilitate părțile în contractul individual de muncă stabilesc ca, în considerarea specificului muncii, executarea obligațiilor de serviciu de către salariat nu se realizează într-un loc stabil de muncă.

În acest caz salariatul beneficiază de prestații suplimentare în bani sau în natură.

2. Contravaloarea hranei dată de angajator pentru angajații proprii

Contravaloarea hranei acordate de către angajator pentru angajații proprii, persoane fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor, astfel cum este prevăzut în contractul de muncă sau în regulamentul intern, în limita valorii maxime, potrivit legii, a unui tichet de masă/persoană/zi, prevăzută la data acordării, în conformitate cu legislația în vigoare.

Potrivit legii, la stabilirea plafonului lunar neimpozabil nu se iau în calcul numărul de zile din luna în care persoana fizică desfășoară activitate în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu sau se află în concediu de odihnă/medical/delegare.

Valoarea pentru un angajat nu poate depăși 30 lei/zi, ceea ce reprezintă valoarea unui tichet de masă/persoană/zi.

Prin hrană se înțelege hrana preparată în unități proprii sau achiziționată de la unități specializate. Astfel, salariații vor putea lua masa la cantine sau diverse localuri, iar cu bonul vor putea justifica sumele pe care angajatorii le vor deconta.

Prevederile nu sunt aplicabile angajaților care beneficiază de tichete de masă, în conformitate cu legislația în vigoare;

3. Contravaloarea chiriei pentru spații de cazare puse de angajatori la dispoziția angajaților proprii

Cazarea și contravaloarea chiriei pentru spațiile de cazare/de locuit puse de către angajatori la dispoziția angajaților proprii, persoane fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor, astfel cum este prevăzut în contractul de muncă sau în regulamentul intern, în limita unui plafon neimpozabil de 20% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată/lună/persoană.

Plafonul de 20% din salariul de bază minim brut reprezintă 600 de lei, adică aceasta este suma maximă pe care o poate primi angajatul pentru chirie.

Pentru a nu reprezenta venit impozabil, cazarea și contravaloarea chiriei pentru spațiile de cazare se acordă în următoarele condiții:

– angajatul, soțul/soția acestuia nu dețin o locuință în proprietate personală sau în folosință în localitatea în care își desfășoară activitatea;
– spațiul de cazare/de locuit se află în unitățile proprii, inclusiv de tip hotelier sau într-un imobil închiriat în acest scop de la o terță persoană, de către angajator;
– contractul de închiriere dintre angajator și terță persoană este încheiat în condițiile legii;

Plafonul neimpozabil se acordă unuia dintre soți, în cazul în care ambii soți desfășoară activitate în aceeași localitate, la același angajator sau la angajatori diferiți, pe baza declarației pe propria răspundere a acestuia.

La determinarea plafonului de 20% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se ia în calcul valoarea cea mai mică a salariului minim brut pe țară, în vigoare în luna pentru care se acordă avantajele.

Verificarea îndeplinirii condițiilor se efectuează pe baza documentelor justificative și constituie responsabilitatea angajatorului;

4. Servicii turistice și de tratament, în perioada concediului de odihnă al salariatului

Contravaloarea serviciilor turistice și/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru angajații proprii și membrii de familie ai acestora, acordate de angajator, astfel cum este prevăzut în contractul de muncă, regulamentul intern, sau primite în baza unor legi speciale și/sau finanțate din buget, în limita unui plafon anual, pentru fiecare angajat, reprezentând nivelul unui câștig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul în care au fost acordate;

Plafonul anual, respectiv câștigul salarial mediu brut pentru anul 2022 a fost de 6.095 lei. Aceasta reprezintă suma pe care o poate primi un salariat pentru concediu, bani fără impozit, CAS și CASS, dar în limita a 33%/lună. Asta înseamnă că poate aloca lunar până la 990 de lei pentru acoperirea costurilor pentru concediu.

5. Contribuția la un fond de pensii facultative

Contribuțiile la un fond de pensii facultative potrivit Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare.

La acestea se adaugă și cele reprezentând contribuții la scheme de pensii facultative, calificate astfel în conformitate cu legislația privind pensiile facultative de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, administrate de către entități autorizate stabilite în state membre ale Uniunii Europene sau aparținând Spațiului Economic European, suportate de angajator pentru angajații proprii, în limita a 400 euro anual pentru fiecare persoană;

6. Prime de asigurare de sănătate și servicii medicale sub formă de abonament

Primele de asigurare voluntară de sănătate, precum și serviciile medicale furnizate sub formă de abonament, suportate de angajator pentru angajații proprii, astfel încât la nivelul anului să nu se depășească echivalentul în lei al sumei de 400 euro, pentru fiecare persoană;

7. Sumele acordate angajaților care defășoară activități în regim de telemuncă

Sumele acordate angajaților care desfășoară activități în regim de telemuncă pentru susținerea cheltuielilor cu utilitățile la locul în care angajații își desfășoară activitatea, precum electricitate, încălzire, apă și abonamentul de date, și achiziția mobilierului și a echipamentelor de birou, în limitele stabilite de angajator prin contractul de muncă sau regulamentul intern, în limita unui plafon lunar de 400 lei corespunzător numărului de zile din luna în care persoana fizică desfășoară activitate în regim de telemuncă.

Potrivit legii, aceste sume sunt acordate fără necesitatea de prezentare a documentelor justificative.

Sursa: Alba24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

26 martie, Ziua PREVENIRII Cancerului de Col Uterin. ONCOPROTECT, un nou concept în prevenirea acestui tip de cancer

Publicat

oncologie 8

Marți, 26 martie este Ziua Prevenirii Cancerului de Col Uterin. ONCOPROTECT este noul concept de asigurare și control de calitate al activităților de prevenire, diagnostic precoce, pozitiv si stadial, tratament și urmărire în timp în domeniul cancerului, perfecționat de dr. Florian Al. Nicula din cadrul Institutului Oncologic „Prof. dr. Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca.

„Cu ocazia Zilei de Prevenire a Cancerului de Col Uterin, revista HPV World a publicat o nouă recomandare emisă sub forma unei White Paper de către consortiul ACCES format de institutii reprezentate de experti de renume Mondial din Canada, Franta, Olanda, Spania, UK, USA, care sustine necesitatea intensificarii programelor organizate de screening cu acces pe populatiile feminine care nu au fost acoperite corespunzator cu teste reprezentate in primul rand de femeile domiciliate în mediul rural in special în zone izolate, urmate de femei conlocuitoare din cadrul etniilor minoritare, imigrante, femei cu status economic scăzut, neasigurate, femei fără domiciliu, femei cu dizabilități mentale sau fizice, femei cu diverse convingeri religioase care pot constitui bariere, femei agresate sexual, femei angajate cu copii mici, mame singure, femei obeze, sau cu discomfort corporal, femei la menopauză sau postmenopauză, prostituate, infectate HIV, LGBT.

Dr. Florian Nicula

26 martie, Ziua PREVENIRII Cancerului de Col Uterin. ONCOPROTECT, un nou concept în prevenirea acestui tip de cancer

În calitate de expert în prevenirea cancerului de col uterin al Membru în Consiliul Științific pentru revizuirea Codului Europei Contra Cancerului organizat de Agenția Internațională de Cercetare Pentru Cancer a Organizației Mondiale a Sănătății, susțin cu tărie necesitatea implementării cât mai degrabă a acestor noi recomandări pe care le consider extrem de importante pentru România, țară în care accesul la teste preventive gratuite a acestor categorii de femei este ca și inexistent. Segregarea economică a acestor femei vulnerabile aflate la risc cresut de cancer de col avansat adâncește și mai mult pe plan intern inegalitățile de acces la programele de screening, pe fondul unor inegalități globale internaționale a căror combatere este tot mai intens promovată la nivel comunitar European.

Susțin acestea privind în față următoarele realități ușor de demonstrat:

1. Programul organizat al cancerului de col uterin a fost oprit la sfârșitul anului trecut în cele 4 Regiuni de dezvoltare în care a fost finanțat din Fonduri Europene pentru pilotarea introducerii screening-ului primar HPV (desi se ajunsese în Regiunea de Nord- Vest să se acopere jumătate din populația la risc cu teste BP/HPV, salvând mii de vieți în ultimii ani, dovedind în ultimele luni o capacitate și expertiza recunoscută de IARC/OMS dobândite în decade cu investiții de zeci de milioane de Euro din fonduri naționale și europene). În celelalte 4 regiuni Programul Național de Screening organizat al cancerului de Col Uterin a eșuat de multă vreme în tentativele de acoperire corespunzătoare cu teste a populației la risc.

2. În paralel, campaniile de vaccinare HPV organizate și reorganizate de-a lungul anului au eșuat la rândul lor din punctul de vedere al procentului de fetițe vaccinate, campania prezentă bazata pe medici de familie nu este recomandată de experții internaționali și este greu de crezut că va avea un rezultat mai bun decât cele precedente. Extinderea vârstelor de vaccinare cu compensarea jumătate a costului vaccinului, fără o campanie eficienta de informare și fără organizarea unei infrastructuri corespunzătoare, este o jumătate de măsură. Împreună, toate aceste măsuri mu vor duce cu siguranșă la acoperirile de 90 % prin vaccinare preconizate.

3. Cele 2 măsuri de prevenire a cancerului de col uterin sunt evident necorespunzător guvernate și monitorizate de către cei răspunzători prin Legea Planului de Control al Cancerului și prin HG 10 august 2023 de implementare, respective MS-Comisia de Oncologie și INSP, care se află în etapa de declarații de intenție și nu dovedesc capacitatea și expertiza necesară organizarea de infrastructuri de implementare, de identificare clară a surselor de finanțare și de monitorizare specifică, în ciuda recomandărilor ferme europene și internaționale și a declarațiilor făcute către forurile respective.

Drept consecință, indicatorii de incidență și mortalitate dovedesc în continuare scăparea de sub control al cancerului de col uterin în România, mii de femei tinere, în plină activitate în societate și familie de îmbolnăvesc și mor în continuare în România de o boală perfect prevenibilă (până la eradicare în țările cu programe de screening și campanii de vaccinare corespunzător organizate).

Voi promova aceste noi recomandări și implementarea lor în țara noastră sub o nouă umbrelă, ONCOPROTECT, cu un portofoliu de activități cu istoric de peste 20 de ani în domeniu, această declarație constituind Certificatul de naștere a unui nou concept de asigurare și control de calitate al activităților de prevenire, diagnostic precoce, pozitiv si stadial , tratament și urmărire în timp în domeniul cancerului, utilizând algoritmuri de evaluare individualizată prognostic adaptată fiecărui apelant/beneficiar controlate de experți recomandați de Societăți Profesionale active și reprezentative internațional”, a comunicat dr. Florian Al. Nicula.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Șmecher cu BMW, a intrat pe sens interzis pe banda de bus în fața Primăriei Cluj-Napoca. Oprit de Poliția Locală

Publicat

BMW

Un șofer cu BMW a intrat, marți seara, pe sens interzis pe banda dedicată pentru transportul în comun de pe Calea Moților după intersecția cu strada Petru Maior de lângă Primăria Cluj-Napoca.

Acesta a fost oprit de mai multe echipaje de la Poliția Locală.

Din primele informații, se pare că șoferul se afla sub influența alcoolului.

Vom reveni cu detalii.

Citește mai departe

EDUCATIE

Când au elevii catolici VACANȚA de Paște în 2024

Publicat

Sala de Clasa cu logo Cluj24

Paștele catolic se sărbătorește, anul acesta, înaintea celui ortodox, pe 31 martie. Potrivit legislației în vigoare, elevii și profesorii au dreptul la zile libere.

Ministerul Educației a comunicat inspectoratelor școlare că elevii catolici nu au obligația participării la cursuri în perioada 29 martie – 2 aprilie. Adică vor avea liber vineri, luni și marți, scrie Alba24.ro.

Când au elevii catolici VACANȚA de Paște în 2024

În ceea ce-i privește pe profesorii catolici, recomandarea Ministerului Educației pentru școli este să fie realizată o analiză a numărului acestora, potrivit edupedu.ro.

„Elevii care aparţin unui cult religios legal, altul decât cel ortodox, pentru care Pastele se celebrează în data de 31 martie 2024, nu au obligația participării la cursuri în perioada 29.03-02.04 2024, fiindu-le motivate, la cerere, absențele înregistrate”, se arată în adresa ministerului, potrivit sursei citate.

Vacanța de Paște 2024 pentru elevii catolici. Recomandarea ministerului

„Recomandăm ca la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar să fie realizată o analiză a numărului de angajați care beneficiază de aceste prevederi. În funcție de ponderea acestora, consiliul de administrație al unităţii poate decide:

– suspendarea cursurilor pentru aceste zile și stabilirea modalităţilor de recuperarecu aplicarea prevederilor art. 9 alin. 4, literele b-c din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităților de învăţământ preuniversitar, aprobat prin O.M. 4183/2022 cu modificările și completările ulterioare,
– reorganizarea programului școlar în vederea suplinirii cadrelor didactice care beneficiază de aceste prevederi.”

Vacanța de Paște 2024 pentru elevii catolici. Ce prevede legea

Contractul colectiv de muncă pentru Învățământ prevede că angajaţilor care aparţin de un cult religios legal, creştin, li se acordă zilele libere

– pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui
– prima şi a doua zi de Paşti
în funcţie de data la care sunt celebrate de acel cult.

”Pentru angajaţii care aparţin de un cult religios legal, creştin, zilele libere pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui, prima şi a doua zi de Paşti, prima şi a doua zi de Rusalii se acordă în funcţie de data la care sunt celebrate de acel cult.

Angajaţii care au beneficiat de zilele libere pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui, prima şi a doua zi de Paşti, prima şi a doua zi de Rusalii, atât la datele stabilite pentru cultul religios legal, creştin, de care aparţin, cât şi pentru alt cult creştin vor recupera zilele libere suplimentare pe baza unui program stabilit de angajator”.

Paște 2024. Sărbătoarea pentru catolici

În 2024, Paștele catolic este sărbătorit în 31 martie.

Vinerea Mare este în 29 martie, iar a doua zi de Paște catolic în 1 aprilie.

Floriile catolice au fost sărbătorite în 24 martie.

Zile libere și minivacanțe în 2024

– 1 Mai (Ziua Muncii) – miercuri
– 2 mai (zi-punte între sărbători) – joi
– 3 mai (Vinerea Mare) – vineri
– 5 mai și 6 mai (Paște ortodox) – duminică și luni (a doua zi de Paște) – minivacanță de 6 zile
– 1 iunie (Ziua Copilului) – sâmbătă
– 23 și 24 iunie (prima și a doua zi de Rusalii) – duminică și luni
– 15 august (Adormirea Maicii Domnului) – joi (minivacanță de 4 zile, joi-duminică; 16 august – zi liberă – punte între sărbători)
– 30 noiembrie (Sfântul Andrei) – sâmbătă
– 1 Decembrie (Ziua Națională a României) – duminică
– 25 și 26 decembrie (prima și a doua zi de Crăciun) – miercuri și joi (posibil minivacanță de 5 zile, dacă va fi declarată zi punte vineri, 27 decembrie)

Vacanța de primăvară pentru elevi 2024

Elevii vor avea în acest an 7 zile de vacanță de primăvară.

Modul 4 cursuri: de luni, 4 martie 2024, până vineri, 26 aprilie 2024
Vacanța de primăvară: de sâmbătă, 27 aprilie 2024, până marți, 7 mai 2024
Modul 5 cursuri: de miercuri, 8 mai 2024, până vineri, 21 iunie 2024
Vacanța de vară: de sâmbătă, 22 iunie 2024, până duminică, 8 septembrie 2024

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Școală nouă în cartierul Bună Ziua de 30 de milioane de euro. Va avea 200 de panouri fotovoltaice și terenuri de sport

Publicat

scoala nouă Buna ziua

Primarul Emil Boc a anunțat o nouă investiție în infrastructura școlară, și anume o școală nouă în cartierul Bună Ziua pentru 533 elevi, valoarea investiției depășind 30 milioane de euro, finanțare de la bugetul local.

”A fost aprobată documentația tehnică, respectiv indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Dezvoltare infrastructură educațională specifică învățământului primar și gimnazial în cartierul Bună Ziua”. Investiția depășește 150 milioane lei, incluzând valoarea exproprierilor necesare.

Școală nouă în cartierul Bună Ziua de 30 de milioane de euro. Va avea 200 de panouri fotovoltaice și terenuri de sport

Acest proiect de infrastructură face parte din politica Primăriei Cluj-Napoca de extindere a rețelei educaționale.

Pe lângă școlile extinse și modernizate în ultimii ani, avem în derulare și proiectul Hubului educațional din Borhanci cu școală, creșă, grădiniță”, a spus Boc.

27 de săli de clasă

scoala nouă Buna ziua

Corpul școlii din Bună Ziua are o suprafață utilă de 7.979,51 mp și un regim de înălțime de S+P+2E, iar clădirea va cuprinde 27 săli de clasă și 4 laboratoare cu anexe, atelier, sală de sport, terenuri de sport în aer liber, 2 săli profesorale, sală de lectură cu depozit pentru cărți cu o capacitate de aproximativ 110 elevi, sală de mese cu o capacitate de aproximativ 120 elevi cu terasă exterioară pentru a lua masa, grupuri sanitare pentru persoane cu dizabilități la fiecare nivel al clădirii, funcțiuni medicale: cabinet stomatologic, cabinet logoped/ psihologic, cabinet medical, sală tratament, sală de așteptare, funcțiuni administrative: secretariat, birou contabil, birouri administrative, arhivă.

Parcare subterană

De asemenea, noua unitate de învățământ va dispune de parcare subterană cu 30 locuri de parcare (din care 2 locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități) și 60 locuri de parcare pentru biciclete, 2 stații de încărcare duble pentru mașini electrice.

Totodată, proiectul prevede plantări de arbori, amenajare spații verzi, o curte cu terenuri de sport, zone de joacă, spații recreere, grădină cu flori, dar și 200 panouri fotovoltaice cu o putere instalată totală de 90 kW, și un drum de acces cu 2 benzi de circulație, trotuare și pistă de biciclete.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax