ECONOMIE
Compania care deține IKEA va crește prețurile din cauza problemelor de aprovizionare
Proprietarul mărcii IKEA a anunțat miercuri că va crește prețurile din cauza provocărilor legate de lanțul de aprovizionare, după ce a raportat o scădere a profitului pe întregul an din cauza costurilor mai mari cu transportul și materiile prime, conform Reuters.
În pofida cererii record, în condițiile în care oamenii petrec mai mult timp acasă din cauza pandemiei, profitul înainte de impozitare al Inter IKEA Group – francizor și responsabil cu aprovizionarea – a scăzut cu 16% în cele 12 luni până în august, la 1,71 miliarde de euro (1,98 miliarde de dolari). Comparativ cu anul fiscal 2019, înainte de pandemie, profitul a scăzut cu 4%.
„Pandemia globală ne-a afectat venitul operațional în anul fiscal 2021. Cea mai mare cauză a fost creșterea abruptă a prețurilor la transport și la materiile prime în a doua jumătate a exercițiului financiar”, a declarat Inter IKEA.
Compania, care face bani în principal din vânzările de bunuri către francizații săi, a declarat în octombrie că vânzările retailerilor au totalizat un nivel record de 41,9 miliarde de euro, în creștere cu 6% față de anul anterior și cu 1% față de anul fiscal 2019, în condițiile în care consumatorii au cheltuit mai mult ca niciodată pentru casele lor și în ciuda penuriei de produse.
„Menținerea magazinelor și depozitelor IKEA aprovizionate a fost o provocare. Întreruperile lanțului de aprovizionare au dus la o scădere substanțială a disponibilității produselor, din care încă nu ne-am revenit. Ne așteptăm ca această situație să continue până departe în anul fiscal 2022”.
Inter IKEA a menținut stabile prețurile produselor pentru retaileri în acest an, dar a semnalat că va transfera o parte din costurile mai mari cu materiile prime și transportul către proprietarii de magazine în acest an fiscal.
„Deși nu putem continua să asigurăm prețuri fixe pentru retaileri în aceste condiții dificile, plănuim să absorbim o parte din costurile crescute în cursul anului fiscal 22”, a declarat compania.
Van Dam a declarat că proprietarii de magazine vor avea apoi o oarecare libertate de a decide dacă, sau în ce măsură, ar trebui să transfere prețurile mai mari către cumpărători.
(sursa: Mediafax)
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






