ADMINISTRAȚIE
Goto, cea mai tare din parcare. Şi aici sunt banii dumneavoastră
Goto Parking SRL. Firma aceea care are parcarea scumpă de la Aeroportul Cluj. Şi probabil tocmai pentru că e scumpă, Goto Parking a realizat un profit frumos în ultimii ani. Ba s-a şi vândut bine, cu 3 milioane de euro.
Scurtă istorie a parcării Aeroportului Cluj
Istoria la Cluj a Goto Parking şi implicit a parcării de la aeroport începe prin 2019, dar cu o altă firmă, UTI Facility Management.
În 2012, Consiliul Județean (CJ) Cluj a cedat administrarea parcării către firma UTI Facility Management. Aceasta avea în plan o mare investiție, prin care să construiască un hotel și o parcare subterană în apropiere.
UTI beneficia de încasările maşinilor parcate la aeroport, plătea CJ Cluj o redevenţă anuală de 66.250 de euro, dar era obligată contractual să construiască şi hotelul de 4 stele şi parking-ul auto etajat.
În 2011, au fost suspendate obligațiile firmei UTI de construire a parking-ului auto etajat și a hotelului până la data când Consiliul Județean va preda amplasamentului necesar construirii acestora.
Suspendarea obligaţiei SC UTI Parking & Hotel Management S.R.L. de construire a parkingului etajat a fost determinată de existenţa pe amplasamentul atribuit în vederea edificării parkingului, a mai multor imobile care asigurau desfăşurarea activităţii Direcţiei Generale a Vămii, a Unităţii Speciale de Aviaţie din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a unor societăţi care realizau activităţi conexe aviaţiei, generatoare de venituri pentru Aeroport, în temeiul unor contracte de locaţiune încheiate pentru o perioadă de cinci ani, respectiv până în anul 2016.
Cele două obiective mai apar sporadic în atenţia opiniei publice, dar fără niciun rezultat palpabil, până când uitarea se aşterne peste ele.
Hotelul şi parkingul etajat au fost făcute ping-pong între firma UTI şi CJ Cluj, via instanţele de judecată, până când, în 2019, parcarea Aeroportului Cluj a fost preluată de o altă firmă, Goto Parking, pe o perioadă de administrare de 49 de ani.
Preluare doar a beneficiilor, nu şi a cheltuielilor
Prin mecanisme neelucidate încă, Goto Parking a preluat doar administrarea parcării, fără a mai avea şi obligaţia contractuală de a construi hotelul şi parkingul etajat. Cu alte cuvinte, a preluat doar partea de beneficii, “fabrica de bani”, nu şi partea care presupunea cheltuielile pentru construirea hotelului şi a parkingului etajat.
În acest fel, beneficiind doar de încasări importante şi mai puţine costuri, Goto Parking reuşeşte să fie ca Făt Frumos din poveste, să crească într-un an cât alţii în 3 sau mai mulţi.
De la o pierdere de 1,2 milioane de lei în 2020, când era pandemia de Covid, Goto Parking trece imediat pe plus tot mai mare. În 2021 ajunge la un profit de 868.000 de lei, urcă la peste 2 milioane de lei în 2022 şi la aproape 2,8 milioane de lei în 2023, pentru ca în 2024 să depăşească nivelul de 2,8 milioane de lei profit.
Sătui şi plictisiţi, probabil, de asemenea profit uşor, în urmă cu puţin timp, unul dinrre acţionarii principali ai Goto Parking, Impetum Investments, anunţă ieşirea sa din acţionariatul Goto, contra frumoasei sume de 3 milioane de euro.
Goto, cea mai tare la parcare
Bunăstarea firmei Goto vine în primul rând din încasările de la parcarea pe care o administrează la aeroportul clujean. La o simplă comparaţie, observăm că tarifele practicate de Goto la Cluj sunt semnificatic mai mari decât cele practicate, de exemplu, în parcarea Aeroportului Otopeni din Bucureşti.
Potrivit tareifelor oficiale, Goto Parking ia de la amărăştean 72 lei pentru 5-24 ore de parcare, iar preţul urcă vertiginous la 513 lei pentru 8-15 zile de parcare.
În schimb, pe Aeroportul Otopeni, tariful pentru o zi de parcare este de numai 42.3 lei / zi şi ajunge la 23,4 lei/zi pentru o perioadă de 7-13 zile.
Pa şi pusi!
În 17 octombrie 2025, Impetum Investments îşi anunţă ieşirea din compania GOTO Parking, cea care administrează parcarea Aeroportului Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca.
Potrivit unui comunicat al Impetum Investments, tranzacţia este supusă aprobării autorităţilor competente.
GOTO Parking a fost achiziţionată pentru o sumă de aproximativ 3 milioane de euro, reprezentând una dintre investiţiile de consolidare ale Impetum Investments. Pe parcursul unui ciclu investiţional de 6 ani, Impetum Investments a încasat 1,1 milioane de euro din dividende. Astfel, investiţia a asigurat un randament anualizat (IRR) de aproximativ 20%.
Impetum Investments susţine că în cei 6 ani, focusul său a fost dezvoltarea companiei la standardele din industrie, realizând mai multe investiţii în această direcţie care au generat o creştere de valoare.
„Exitul din GOTO Parking a confirmat filosofia noastră investiţională: identificarea şi dezvoltarea unor businessuri solide, cu potenţial real de creştere şi impact în economia locală. Am reuşit să transformăm un activ cu provocări într-o companie profitabilă şi stabilă, chiar şi în perioade dificile, cum a fost pandemia. Este rezultatul unei echipe dedicate şi al unei strategii pe termen lung, bazate pe disciplină şi know-how. Ne dorim cât mai multe investiţii de acest tip, care demonstrează că, prin profesionalism şi perseverenţă, capitalul românesc poate genera valoare sustenabilă”, a declarat Anca Maniţiu, Deputy CEO al companiei, citată în comunicat.
Andrei Cionca: Este o decizie de business
Creierul afacerii Goto Parking şi a altor multe firme din împrejurul acesteia este un avocat clujean, mutat între timp la Bucureşti.
El a declarat pentru Cluj24, că decizia Impetum Investments de a ieşi din Goto Parking este doar una de business.
“E o decizie de business, nimic altceva. Singura explicaţie pe care v-o pot da e asta: că e o decizie de business. Am făcut exit, am investit în companie în 2019, am pus-o la punct, vedeţi şi dumneavoastră cum arată parcarea aceea, că e super modernă, iar acum am făcut exit din ea. E profitabilă, dar e o decizie de business, repet. Când am investit, n-am investit să stăm pe perioadă lungă, atunci compania era într-o situaţie de dificultate şi de asta am preluat-o, am pus-o la punct şi am făcut tot ce trebuia făcut acolo, iar acum am făcut exit, nu e nimic deosebit. N-am renunţat la ea, am făcut exit, am vândut-o”, a spus Andrei Cionca.
Cine e Andrei Cionca
Andrei Cionca este un avocat clujean, cu studii la UBB, un personaj “uns cu toate alifiile”, cum îl descriu cei care îl cunosc şi în jurul căruia se învârt o grămadă de firme, aşa cum se vede şi în imaginile ataşate.
El este prezentat şi de Gazeta de Cluj din 2 iunie 2025, odată cu “retragerea” sa la Bucureşti.
“Andrei Cionca părăsește Clujul discret, dar nu fără umbre: afaceri controversate, case în cartiere „rezervate” și legături vechi cu elita politico-economică locală.
Andrei Cionca, fondatorul CITR – Casa de Insolvență Transilvania și unul dintre cei mai controversați administratori de insolvență din România, pare că își ia adio de la Cluj. Surse locale indică faptul că și-a scos la vânzare vila din cartierul militarilor, un cartier destinat, în mod oficial, exclusiv cadrelor MApN. Numai că în Cluj, cu „rudele potrivite” și partenerii de afaceri loiali, se poate orice.
Cartierul respectiv a fost construit de nimeni altul decât Nelu Bene, alt nume greu din seria afacerilor cu iz penal ale orașului, ale cărui firme,când au ajuns în insolvență, au fost administrate fix de CITR, adică de Cionca. Iar misterul se adâncește: nu doar el, ci și fosta sa soție locuiește într-o vilă alăturată, fără nicio legătură cu armata, dar cu evidente legături în zonele influente ale orașului.
Nu e prima casă scoasă pe piață de Cionca. Gazeta de Cluj a dezvăluit anterior o tranzacție între el și europarlamentarul Daniel Buda, o vilă care apare ambiguă în declarațiile de avere ale acestuia. Cionca nu e străin de parteneriate politice, ci chiar le-a administrat: de la eșecurile Romstrade și Blue Air, până la ruinele InterAgro, toate l-au avut pe el în post de „salvator” – dar multe firme n-au mai fost văzute vreodată la suprafață.
Silver Business Center- Alt joint între Cionca și Buda, după ce CITR a administrat afacerea Tower, fondată de Chezan – patronul fugar.
Iar presa locală- Ei bine, și acolo a avut interese: Cionca a fost asociat la „Ziua de Cluj”, ziarul preferat al eurodeputatului Rares Bogdan”, scrie Gazeta de Cluj.
Rămân întrebări, aşteptăm răspusuri
O veche vorbă românească spune că nu e prost cel care cere, ci cel care dă. Din acest punct de vedere, nu poate fi condamnată firma Goto Parking şi patronii săi pentru faptul că au ştiut să stoarcă bani de la clujeni şi de la români în general, cu preţurile mari la parcare. Un mare semn de întrebare se ridică din faptul că firma Goto a reuşit să preia din afacerea parcării Aeroportului Cluj doar beneficiile, nu şi costurile. Poate ne răspunde CJ Cluj…
În martie 2023, preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe, încă părea tare pe poziţii.
“Construirea unui hotel și a unei parcări la Aeroportul Cluj au făcut obiectul unor procese și sunt hotărâri definitive, iar terenul în cauză deja a fost predat aeroportului, s-au terminat procesele, noi am dat acel teren în administrarea aeroportului, deja au făcut propria parcare. Procesele au tranșat chestiunile legate de construirea hotelului și parcării. Și astăzi vom mai da aeroportului o bucată de teren pentru a-și extinde parcarea. Pe măsură ce se vor încheia procesele vom da terenurile în administrarea aeroportului pentru că nu putem fi și noi, și aeroportul și firma administrator”, spunea Alin Tişe la acea vreme.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






