Connect with us

ACTUALITATE

UMF Cluj-Napoca a adoptat planul strategic de dezvoltare până în 2024. Ce prevede documentul?

Publicat


Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca reprezintă un reper constant şi valoros în peisajul serviciilor educaționale, medicale și al cercetării științifice din România și Europa Centrală și de Sud-Est.

Poziția de vârf pe care universitatea noastră a obținut-o pe plan național prin eforturile tuturor membrilor comunității academice, creează premisele strategiei de dezvoltare a universității pentru perioada următoare.

În şedinţa din luna aprilie 2020 a Senatului a fost adoptat Planul strategic al Universităţii de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, pentru perioada 2020-2024, propus de echipa de conducere a Universității, în acord cu obiectivele şi misiunea instituţiei.

Principalele provocări

Principalele provocări cu care se confruntă în prezent învăţământul superior medical şi farmaceutic sunt: necesitatea adaptării educației medico-farmaceutice la cerințele moderne ale serviciilor de sănătate, intensificarea concurenţei între instituţiile de învăţământ superior de profil, caracterul limitat al resurselor publice de finanţare şi dezechilibrul între alocaţia bugetară şi costul real al pregătirii studentului, competiţia interuniversitară pentru obţinerea de finanţări suplimentare şi diferenţiate în funcţie de performanţa ştiinţifică, scăderea demografică constantă a populaţiei şcolare şi mai ales, migrarea cadrelor didactice spre sectorul sanitar, din cauza diferentelor salariale.

Configurarea priorităţilor strategice a avut în vedere cele menţionate mai sus şi a stabilit direcţiile de acţiune pentru mandatul 2020-2024.

Baza e inernaționalizarea

Astfel, activitatea noastră educațională va continua să reflecte nevoile și provocările societății şi va fi și pe viitor caracterizată de internaționalizare, de educație interprofesională şi de învățarea pe tot parcursul vieții. Dorim să devenim o universitate definită prin creativitate pedagogică și inovare, prin continuarea şi consolidarea introducerii în cultura universității a metodelor educaționale moderne.

Printre obiectivele stabilite în acest sens se numără remodelarea curriculei cu dezvoltarea accentuată laturii practice a pregătirii studenților noștri, standardizarea evaluării studenților, pregătirea calitativă și pragmatică a rezidenților şi crearea unei noi dimensiuni a învățământului postuniversitar prin e-learning și blended-learning.

Contează și cercetarea științifică

Cercetarea științifică reprezintă o componentă de bază în misiunea universității noastre, inclusă în categoria universităților de cercetare avansată. Strategia de dezvoltare a cercetării se fundamentează pe câteva elemente simple și solide: relevanţa internaţională, transdisciplinaritatea, stimularea competiţiei, dezvoltarea resurselor umane specializate în cercetare şi a infrastructurii dedicate.

De asemenea, dorim să promovăm cercetarea în rândul studenților și să îi stimulăm cu granturi de cercetare pe cei performanți, sperăm să câștigăm cât mai multe proiecte științifice de cercetare, urmărind dezvoltarea de noi colaborări şi parteneriate interne și internaționale cu entități de cercetare consacrate. Școala doctorală, motorul cercetării științifice, va contribui la consolidarea poziției de lider în cercetarea științifică din România, prin formarea de poli de competență, cunoaștere și competitivitate.

Schimburi de bune practici

Gradul din ce în ce mai mare de internaționalizare și interculturalitate pe care universitatea noastră l-a dobândit în ultimii douăzeci de ani îi conferă acesteia reputație internațională remarcabilă, atractivitate și vizibilitate care atrag an de an tot mai mulți candidați internaționali din peste 50 de țări.

Consolidarea dimensiunii europene și internaționale trebuie să fie fundamentată pe parteneriatele strategice existente și pe inițierea de noi colaborări internaţionale, cu scopul dezvoltării mobilităţilor pentru studenţi şi profesori, schimburilor de bune practici, având ca finalitate îmbunătăţirea pregătirii profesionale a absolvenţilor şi a calităţii actului medical.

Prezentul și viitorul universității depind în mod decisiv de calitatea resursei umane pe care universitatea o selectează, o formează, o cultivă și a cărei valoare o respectă. Printre cele mai importante elemente ale strategiei de resurse umane a universității se regăsesc sprijinirea excelenței individuale, elaborarea de măsuri pentru creşterea atractivităţii carierei didactice medicale, oferirea de proiecte de dezvoltare personală prin crearea de trasee de carieră previzibile, recompensarea performanţei.

Modernizare administrativă

În ceea ce priveşte managementul organizaţional, intenţionăm adaptarea şi modernizarea activităţii administrative prin dezvoltarea şi reorganizarea bazei materiale, eficientizarea aparatului administrativ, digitalizarea proceselor administrative, modernizarea comunicării şi dezvoltarea unui sistem informatic integrat.

“Pe lângă autonomia universitară și libertatea academică, valorile fundamentale pe care și le asumă comunitatea academică a UMF “Iuliu Hațieganu” sunt profesionalismul, onestitatea, responsabilitatea, implicarea, transparența, egalitatea de șanse și meritocrația.” declară prof. dr. Anca Dana Buzoianu, rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie “Iuliu Haţieganu”.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Bărbat de 37 de ani din Cutca, Cluj, AMENDAT pentru că ar fi îndrumat alegătorii să voteze cu un anumit candidat

Publicat

Scandal în bar la Huedin

Bărbat de 37 de ani din Cutca, jud. Cluj, a fost amendat de polițiști pentru că ar fi îndrumat alegătorii să voteze cu un anumit candidat.

„Potrivit ultimelor date centralizate la nivelul Centrului de Comunicare Județean Cluj, de la începerea votării s-au primit 5 sesizări cu privire la săvârșirea unor posibile incidente referitoare la procesul electoral.

Au fost constatate 4 fapte de natură contravențională și una de natură penală. Dintrea acestea, 2 au fost confirmate, 3 sunt în curs de verificare.

Bărbat de 37 de ani din Cutca, Cluj, AMENDAT pentru că ar fi îndrumat alegătorii să voteze cu un anumit candidat

Exemplu de incident înregistrat în ultimele ore:

În data de 24 noiembrie 2024, la nivelul Secției 7 Poliție Rurală Gherla, a fost înregistrată o sesizare din partea personalului de pază al Inspectoratului Județean de Jandarmi Cluj, aflat la Secția de votare nr. 390 din comuna Sânmartin, sat Cutca.

Sesizarea a vizat un bărbat în vârstă de 37 de ani, care ar fi îndrumat alegătorii să voteze cu un anumit candidat la alegerile prezidențiale.

Polițiștii deplasați la fața locului au constatat că bărbatul respectiv ar fi sfătuit un alt cetățean, în vârstă de 55 de ani, să voteze cu un anumit candidat, acțiunea având loc în proximitatea secției de votare.

Ca urmare, acesta a fost sancționat contravențional, conform prevederilor Legii nr. 370/2004 privind alegerea Președintelui României.

Inspectoratul de Poliție Județean Cluj reamintește importanța respectării normelor legale care reglementează procesul electoral, pentru a asigura desfășurarea acestuia în condiții de legalitate și corectitudine”, a comunicat IPJ Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Clujenii votează. Prezența la urne la ora 18.00, în continuare mai mică decât în 2019

Publicat

cabine vot

Procesul votării continuă la Cluj-Napoca. La ora 18, în jud. Cluj votaseră 47,95%.

Prezența la urne este puțin mai slabă ca în urmă cu 4 ani, când până la ora 18.oo votaseră 50,82% dintre locuitorii județului.

Prezența la vot în județul Cluj, la ora 18.00

În Cluj-Napoca, până la ora 18 au votat aproape 54,2% dintre locuitorii cu drept de vot. Acum 4 ani, prezența la vot la ora 18.00 era de 58,45%.

În județul Cluj au votat duminică, 24 noiembrie, și aproape 61.612 de persoane pe liste suplimentare.

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Clujenii votează. Prezența la urne la ora 18.00, în continuare mai mică decât în 2019

La nivel național, prezența la vot este de 45,47%. Numărul celor care au votat, inclusiv în diaspora, se apropie de 8.900.000.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Coadă la votul de la prezidențiale la Cluj-Napoca. La FSEGA, plin de studenți

Publicat

prezidențiale

Procesul de votare pentru alegerile prezidențiale din Cluj-Napoca a decurs, duminică, fără incidente majore, fiind chiar înregistrate cozi la unele secții.

La secția de votare nr. 123, din incinta Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a UBB, aproximativ 700 de persoane votaseră până la ora 14,30, iar timpii de așteptare au fost scurți.

Totuși, la un moment dat, locul a început să se aglomereze, formându-se o coadă de aproximativ 50-80 de persoane,  majoritatea studenți, dar și persoane sub 40 de ani.

Prezența tinerilor a fost semnificativă, aceștia fiind mulțumiți de faptul că au stat puțin timp la coadă.

Un alegător a spus pentru Cluj24 că, deși au fost mulți pensionari, au existat și numeroși studenți, iar procesul a decurs mult mai rapid decât în alte orașe.

prezidențiale

Cozi mai puține

La alte secții, cum ar fi secția nr. 44 de pe strada Fântânele, au existat momente de aglomerare, dar acestea au fost scurte și au implicat în principal persoane în vârstă.

La secția nr. 143 au fost înregistrate cozi mai mici de aproximativ 20 de persoane, astfel că nu au fost cauzate probleme. De asemenea, la secția nr. 66, procesul a fost extrem de rapid, fără cozi semnificative.

Daria Mustea

Citește mai departe

EVENIMENT

Secțiile din Cluj unde prezența la vot a depășit 100%. Care sunt secțiile „codașe” la vot?

Publicat

De

Județul Cluj se află pe locul al șaselea din punct de vedere al prezenței la vot la primul tur al alegerilor prezidențiale, cu 37,01%, până la ora 16. Unele secții se remarcă însă prin prezența mult mai ridicată la vot față de media pe județ, o parte depășind deja 100%.

Românii sunt așteptați duminică la secțiile de vot pentru a decide pe cine trimit în turul II al alegerilor prezidențiale. Secțiile de vot din România s-au deschis duminică dimineață la ora 7 și se închid la ora 21.

Secțiile din Cluj cu cea mai mare prezență la vot până la ora 16

Mai multe secții de vot din județ au înregistrat deja prezență de peste 100% până la această oră. Acest lucru este posibil datorită faptului că, la alegerile prezidențiale, românii pot vota la orice secție de vot din țară sau din străinătate, pe listele suplimentare, dacă nu se află în localitatea de domiciliu.

Astfel, până la ora 16, secțiile de vot cu cea mai mare prezență, în județul Cluj, erau:

  • Secția 517: Şcoala Generală Şigău – 153,84%
  • Secția 348: Căminul Cultural Pruni – 136,84%
  • Secția 356: Căminul Cultural Tăuşeni – 123,52%
  • Secția 601: Şcoala Pustuţa – 118,75%
  • Secția 597: Căminul Cultural Ciubanca – 111,66%
  • Secția 245: Şcoala Cls. I – Iv Silivaş – 109,35%
  • Secția 430: Cămin Cultural Morău – 104,54%
  • Secția 506: Scoala Valea Vadului – 103,03%
  • Secția 599: Şcoala Elciu – 100%

Secțiile „codașe” din județul Cluj

La polul opus, secțiile din județul Cluj cu cea mai mică prezență la vot, până la ora 16, erau:

  • Secția 289: Fosta Casă Parohială Huedin – 9,71%
  • Secția 634: Cămin Cultural Sic – 15,95%
  • Secția 365: Școala Gimnaziala Vaida Cămăras – 18,34%
  • Secția 185: Colegiul Tehnic „Victor Ungureanu” Câmpia Turzii – 20,50%
  • Secția 638: Cămin Cultural Tritenii De Jos – 20,56%
  • Secția 667: Școala Gimnaziala Viișoara Corp II – 21,09%
  • Secția 206: Școala Mihai Eminescu Dej – 21,81%
  • Secția 641: Cămin Cultural Pădurenii – 22,05%
  • Secția 635: Cămin Cultural Sic – 22,23%

La nivelul municipiului Cluj-Napoca, prezența înregistrată până la ora 16 era de 41,67 %. Cele mai mari procente s-au înregistrat la secția 61 de la Facultatea de Arhitectură și Urbanism, Str. Observatorului Nr.72 – 80,98 % și la secția 143 Liceul Teoretic Unitarian „Janos Zsigmond” Cluj-Napoca – 71,77%, iar cele mai mici, la secția 176 Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” Cluj-Napoca – 25,63 % și la Grădiniţa „Buburuza” (Fostă Nr. 70), Cluj-Napoca – 30,32%.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax