Connect with us

ACTUALITATE

România va depăși pragul de 1.500 km de autostradă în 2025. Peste 150 km vor fi dați în trafic

Publicat


În anul 2025, pentru prima dată în istoria României, 157 de kilometri de autostradă și drum expres vor fi dați în trafic „cu siguranță”, arată o analiză a Asociației Pro Infrastructură.

Anul 2025 se anunță a fi unul bun pentru infrastructura rutieră, cu minim 157 de kilometri ce urmează să fie deschiși traficului rutier, arată într-o analiză Asociația Pro Infrastructură.

„Va fi un an bun în infrastructura rutieră chiar dacă va fi unul rău cu instabilitate politică, buget de stat găunos și tăieri de investiții. În 2025, prima dată în istoria sa, România are 157 kilometri de autostradă și drum expres care cu siguranță vor fi dați în trafic. În condiții normale, sunt șanse mari să ne apropiem pentru al doilea an consecutiv, ba chiar să trecem de borna 200 km”, transmite pe rețelele de socializare API.

Inaugurări-record în 2025

Într-un scenariu „super-optimist”, România ar putea ajunge să inaugureze, anul acesta, până la 280 de kilometri drumuri de mare viteză.

„Dacă toate planetele se vor alinia neverosimil la fel ca în 2024, scenariul super-optimist ne duce la 243 km și minunile la 280 km, cu antreprenori care să se autodepășească (din nou), să lucreze cu toată forța pe sute de milioane de euro fără să fie plătiți cu lunile, cu birocrație rezolvată rapid de stat și vreme foarte secetoasă minim jumătate de an”, mai arată organizația non-guvernamentală.

Ce tronsoane vor fi date în circulație?

Dintre loturile care cu certitudine vor fi finalizate în 2025 fac parte bucăți din A7 Buzău-Focșani, DEx12 Albota-A1, A1 Pitești-Curtea de Argeș, A0 Sud, dar și DEx4 de la Tureni, de 4,9 kilometri, construit de Asocierea Dimex – Con-A.

„Acum încep dezbaterile și calculele. Asul din mânecă îl are tot UMB. Întrebarea este câtă capacitate tehnică va avea (în special pe structuri), câți bani are guvernul, cât poate lucra constructorul pe caiet și care vor fi secțiunile unde se va concentra”, subliniază cei de la Asociația Pro Infrastructură.

De asemenea, cu șanse mari de finalizare anul acesta mai sunt și segmentele dintre Bacău Nord (Săucești) și Roman Nord (Săbăoani) sau dintre Focșani Nord și Adjud Sud (Domnești) și DEx6 Galați-Brăila.

Cu șanse 50-50 sunt cotate deschiderea ciotului de 4,47 km pe A0 Nord între A2 și DN3 și a celor 12,24 kilometri ai A3 Zimbor-Poarta Sălajului.

Șanse mici de deschidere a unui nou tronson al Autostrăzii Transilvania

Nu în ultimul rând, șanse mai mici, dar nu imposibile de finalizare au și loturile A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș, unde termenul de execuție pe cei 26,35 km este de 18 luni, însă constructorul Erbașu încă nu are autorizație de construire: „Un efort excepțional este posibil dar improbabil pe un sector cu multe necunoscute și complicații care a văzut prima lopată dată de Bechtel în urmă cu, atenție, 20 de ani și jumătate”. Tot la capitolul „minuni” este amintit și lotul A1 Curtea de Argeș – Tigveni.

2025 marchează startul lucrărilor pe mai multe loturi

Anul 2025 va aduce startul lucrărilor pe ultimul tronson al A0 între A1 și DN1, A1 Sibiu-Pitești secțiunile 2 și 3, A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș, A13 Boița-Făgăraș.

„Adăugăm șantierele nou-nouțe în 2025: A3 Chiribiș-Biharia dacă se finalizează la timp disputele din instanță dintre Selina/Trameco și CNAIR. Plus capetele din PNRR ale A8 dinspre Târgu Mureș, respectiv Moțca. Dacă se rezolvă la timp contestațiile și semnarea contractelor, in-extremis am putea vedea ceva în teren măcar pe unul din cele trei sectoare ale DEx16 Oradea-Arad.

Acest an ar trebui să ne aducă și centurile rutiere de la Biharia, Făgăraș, Zalău, Mizil și Comarnic. Și drumul de legătură A1-DN69 la nord de Timișoara”, au mai spus cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Pragul de 1.500 km de drumuri de mare viteză va fi depășit în 2025

Anul 2024 s-a încheiat în România cu o rețea de drumuri de mare viteză de 1.269 kilometri în exploatare, cifră care ar putea depăși pragul de 1.500 de kilometri, potrivit scenariilor descrise de ONG.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate