Connect with us

ECONOMIE

RECORD ABSOLUT în 2024, pe autostrăzi: 197 de kilometri dați în circulație. Ținta Guvernului pentru 2025, peste 200 de kilometri

Publicat


În 2024, România a inaugurat 197 de kilometri de autostradă și drumuri expres, stabilind un record absolut. În total, în țară sunt peste 1.270 de kilometri de drumuri de mare viteză în exploatare.

Anul „electoral” 2024 a fost unul marcat de inaugurări în infrastructura de transport din România, cu realizări importante în dezvoltarea rețelei rutiere și feroviare. În total, au fost deschiși în circulație 197 de kilometri de drum de mare viteză, autostrăzi și drumuri expres.

Record absolut pe autostrăzi, în 2024

În plus, infrastructura feroviară a înregistrat o premieră, cu punerea în circulație a primului tren electric achiziționat în ultimii 35 de ani, parte a unui program ce vizează achiziționarea a 189 de trenuri noi.

„2024, un an cu rezultate fără precedent pentru infrastructura de transport din România:

  • a fost deschisă circulația pe 197 km de drum de mare viteză (autostradă și drum expres). Din aceștia: 100 km din A7. Tot pentru prima dată a fost asigurată conexiunea dintre A7 și A3;
  • am conectat Autostrada de Centură a Capitalei A0 cu A2;
  • ⁠primul tren electric achiziționat în ultimii 35 ds ani – dintr-o serie de 189 de trenuri noi – a fost pus în circulație;
  • Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara are primul terminal Schengen modern”, a scris ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe rețelele de socializare.

200 de kilometri, promiși pentru anul 2025

Privind spre 2025, Guvernul își propune rezultate și mai ambițioase: deschiderea circulației pe mai mult de 200 de kilometri de infrastructură rutieră de mare viteză, realizarea de noi conexiuni importante, cum ar fi legătura directă între Craiova și Constanța și între Bacău și București. În paralel, vor continua să fie puse în circulație noi trenuri electrice.

„În 2025 ne dorim rezultate și mai bune!

  • Trebuie să deschidem circulația pe mai mult de 200 km de infrastructură rutieră de mare viteză.
  • De la Craiova la Constanța se va circula direct pe drum de mare viteză (DEx12-#A1-A0-A2). La fel și de la Bacău la București (A7-A3 -A0).
  • Noi trenuri electrice urmează să intre în circulație”, a mai arătat Grindeanu.

Cei mai performanți constructori de autostrăzi

Potrivit unei analize a Asociației Pro Infrastructură, în anul care tocmai s-a sfârșit, constructorii din România au avut performanțe variate, unii depășind așteptările, în timp ce alții nu au reușit să își îndeplinească promisiunile.

UMB a fost marele câștigător, cu un total de 97,34 km inaugurați, incluzând loturile de pe A7 Buzău-Focșani și DEx12 Colonești-Albota. Acesta a depășit cu 24% estimările inițiale.

De asemenea, asocierea Ozaltin-Strade/Mineralport-Visio a fost o mare surpriză, reușind să inaugureze în 2024 cei 17,7 km ai DEx12 Craiova-Balș, un proiect pe care mulți nu-l considerau posibil în acest termen.

La rândul lor, austriecii de la Strabag au respectat termenul și au deschis DEx16 lângă Oradea pe 28 martie, iar italienii de la WeBuild au inaugurat 15 km din 30,35 km pe tronsonul Pitești-Curtea de Argeș cu 9 luni înainte de termen.

Pizzarotti și Retter, deși au întâmpinat dificultăți, au reușit să inaugureze capătul sudic al A7 între Dumbrava și Mizil pe 23 decembrie, recuperând pe ultima sută de metri.

„Codașii” la construcția de drumuri

De cealaltă parte, printre antreprenorii care au dezamăgit se numără grecii de la Aktor, care nu au reușit să termine cei 18 km de pe A0 Sud, necesari pentru a conecta A1 de A2. Termenul pentru finalizarea acestui tronson a fost amânat pentru mai 2025.

Dimex și Con-A au avut dificultăți și pe DEx Tureni, o porțiune de drum de doar 5 km care va fi gata abia în mai-iunie 2025, mult peste termenul inițial.

De asemenea, Coni-Trace nu a reușit să termine la timp A7 Mizil-Buzău Vest, din cauza unor probleme tehnice cu tablierul metalic de pe trei pasaje, iar deschiderea acestuia este așteptată acum pentru martie 2025.

Turcii de la Alsim Alarko au avut întârzieri semnificative pe A0 Sud, iar deschiderea a fost făcută abia în aprilie și iulie, deși termenul inițial era 2023.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate