ECONOMIE
Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania are constructor! Lotul conține cel mai lung tunel de autostradă din țară
Ultimul sector rămas necontractat din Autostrada Transilvania are desemnat constructorul. Lotul include și lucrări la cel mai lung tunel de pe o autostradă românească, Tunelul Meseș.
A fost desemnat constructorul pentru secțiunile Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău ale Autostrăzii Transilvania (A3), ultimele rămase necontractate, a anunțat Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Contractul de 6,62 miliarde de lei, desemnat unor firme din Turcia
Este vorba despre asocierea de firme Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia). Contractul de proiectare și execuție se ridică la valoarea de 6,62 miliarde de lei (circa 1,32 miliarde de euro), fiind cel mai scump contract de autostradă din țară.
„Ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3) are de astăzi constructor desemnat! Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).
(…) Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a declarat Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Potrivit contractului, construcția celor două secțiuni trebuie finalizată în 78 de luni (6 ani și jumătate), din care 18 luni va dura proiectarea și 60 de luni execuția lucrărilor.
41 kilometri de autostradă și cel mai lung tunel din România
Contractul prevede realizarea a 41 de kilometri de autostradă, dar și construcția tunelului Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de pe o autostradă din România.
„Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv:
– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km)”, a mai arătat șeful CNAIR.
Licitația a fost lansată inițial în noiembrie 2020, fiind anulată după aproape trei ani.
Procedura de achiziție publică a fost reluată în februarie 2023, fiind depuse șapte oferte: UMB (cu Euro-Asfalt pentru tunel), WeBuild, Makyol-Ozaltin, Ictaș, Mapa, Nurol-Duygu și Tekfen-Dogus.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






