Connect with us

EVENIMENT

EXCLUSIV. Stadiul proiectului de metrou, la un an după ce ”cârtițele” au ajuns la Cluj: Când coboară în subteran?

Publicat

Publicitate
metrou

Compania turcă Gulermak, constructorul metroului din Cluj, a transmis pentru Cluj24 care este stadiul proiectului, la un an de la sosirea celor două TBM-uri, ”cârtițele” care vor săpa tunelurile, pe șantierul din Florești. Acestea au ajuns la Cluj din China în 32 de transporturi agabaritice însumând 160 de tone începând cu 16 decembrie 2024.

Potrivit oficialilor companiei, componentele celor două TBM-uri sunt păstrate în regim de conservare, conform procedurilor tehnice aplicabile echipamentelor de acest tip, fiind depozitate sub protecții dedicate care limitează expunerea la praf și umezeală.

”Pentru componentele relevante se efectuează verificări periodice și operațiuni preventive de întreținere, conform planurilor tehnice stabilite de producător.

Mentenanța este realizată de către specialiștii producătorului, astfel încât echipamentele să fie menținute în parametri corespunzători pentru etapele de montaj și punere în funcțiune. Până în prezent, nu au fost identificate probleme care să afecteze integritatea sau funcționarea utilajelor”, arată reprezentanții Gulermak.

Lucrări pentru finalizarea puțului de lansare

Potrivit acestora, în momentul de față structura de pereți mulați a puțului de lansare este finalizată și urmează mai multe etape pentru finalizarea puțului de lansare: spargerea capetelor pereților, execuția piloților plastici, realizarea grinzii de coronament, instalarea puțurilor de epuisment, pentru controlul apei subterane, excavația realizată etapizat, în condiții de siguranță, execuția plăcii superioare și a plăcilor intermediare, pe măsură ce se avansează în adâncime, montarea elementelor provizorii de sprijin (șpraituri), aplicarea hidroizolației și a betoanelor de protecție, realizarea radierului (plăcii de bază), demontarea elementelor provizorii.

Lucrările la puțul de lansare au început în luna august 2025.

”În mod uzual, aceste etape se desfășoară pe parcursul mai multor luni, durata exactă fiind influențată de condițiile specifice din șantier și de cerințele stricte de siguranță asociate lucrărilor subterane de metrou.

TBM-urile vor fi asamblate în interiorul puțului de lansare. În condiții normale de execuție, asamblarea unui TBM durează, în medie, aproximativ șase săptămâni pentru fiecare utilaj, după finalizarea excavării puțului de lansare și turnarea plăcii de bază.

Lucrările avansează etapizat, conform procedurilor tehnice și de siguranță aplicabile proiectelor de metrou. Fiecare fază este condiționată atât de finalizarea și validarea celei anterioare, cât și de validarea condițiilor și soluțiilor pentru etapa următoare. Din acest motiv, comunicăm public estimările de calendar doar în momentul în care există certitudine tehnică”, au precizat oficialii constructorului.

Proiectarea stațiilor de metrou

Potrivit acestora, proiectarea stațiilor de metrou situate în aval de stația Teilor, unde se va începe forarea celor două tuneluri de metrou, este în derulare și se desfășoară ca un proces etapizat și continuu.

”În România, proiectarea unui obiectiv major de infrastructură presupune elaborarea unui ansamblu complex de documentații tehnice – planșe, memorii, calcule și detalii privind materialele și soluțiile constructive – care sunt analizate și revizuite succesiv.

Pe parcursul acestui proces standard, documentațiile parcurg mai multe runde de comentarii, clarificări și verificări din partea specialiștilor implicați în supervizare și control tehnic, astfel încât soluțiile propuse să fie sigure, conforme și adaptate condițiilor din teren. Revizuirile sunt realizate până la închiderea tuturor observațiilor, cu scopul de a optimiza etapa de execuție și de a asigura funcționarea infrastructurii pe termen lung.

În ceea ce privește execuția propriu-zisă a stațiilor, aceasta poate începe doar după finalizarea etapelor de proiectare și obținerea tuturor aprobărilor și avizelor prevăzute de legislația în vigoare. Vom informa cetățenii pe măsură ce proiectul avansează în etapele următoare”, au conchis reprezentanții Gulermak.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate