EVENIMENT
Odiseea politică a SUPERCOM SA. Cât de POLITICE sunt contractele încheiate în județele Cluj și Bistrița-Năsăud
Supercom SA București reprezintă la această dată una din firmele de salubritate cu greutate la nivel național. Compania Supercom a declarat pe anul trecut o cifră de afaceri de aproape 220 milioane lei, un profit de 8,5 milioane lei și 1.907 angajați. Compania are contracte de salubrizare în București, Cluj, Dâmbovița, Bistrița-Năsăud , Hunedoara, Caraș-Severin, Ilfov, Ialomița și Gorj.
În ceea ce privește activitatea de salubritate, subiectul materialului nostru vizează Regiunea de Nord-Vest, mai precis județele Bistrița-Năsăud și Cluj.
Cum a ajuns SUPERCOM SA în Bistrița-Năsăud?
Contractul de colectare a deșeurilor din întreg județul a fost atribuit prin încredințare directă, în regim de urgență. Firma SUPERCOM a fost selectată, după ce primarul Ovidiu Crețu, 3 mandate ca primar PSD, fost senator și coleg de bancă cu Ionel Ilie Ciuclea, patronul Supercom SA, a fost senator PSD în mandatul 2004-2008 şi evident coleg de partid şi de Senat cu fostul primar al Bistriţei, Ovidiu Creţu.
În acest context, Ovidiu Crețu va face lobby public pentru această companie, invocând situația de urgență creată după plecarea Vitaliei. Totul s-a întîmplat în 2016, atunci cînd prin Hotărârea nr. 92/17.08.2016 a ADI Deșeuri BN, Ovidiu Crețu l-a înlocuit pe Radu Moldovan, președintele CJ BN, la conducerea asociației. Astfel, cât a fost la conducerea ADI, primarul Crețu, prin hotărârile 93-96 din 18.08.2016, hotărârile 97 – 98 din 22.08.2016, 99-102 din 25.08.2016, respectiv 103-104 din 26.08.2016, a introdus Supercom ca operator intermediar pe perioada de criză de 3 luni perioadă care s-a finalizat la 05.03.2019, odată cu intrarea în vigoare a contractului cu același Supercom, câștigător a licitației pentru concesionarea serviciului.
„Tarifele maxime conform documentației întocmite de către ADI Deșeuri în 2016, au fost de 9,92 lei/persoană/lună fără TVA în mediul urban, respectiv 2,92 lei/persoană/lună în mediul rural. Supercom a fost declarat câștigător cu tariful de 9,90 lei cu tva/persoană/lună, ulterior prin HCL nr. 148/01.09.2016 a fost instituită taxa de salubrizare la 9,90 lei/persoană/lună, pentru care Primăria Bistrița a înființat întreaga infrastructură, cu cheltuielile aferente ( personal, aparatură,alte cheltuieli operaționale ), suportând astfel o sumă importantă din tariful vechiului operator Vitalia. Cu toate că pe perioada septembrie 2016- martie 2019, indicele național de creștere al prețurilor de consum, a fost de peste 11%, contractul cu Supercom urmare a licitației, a fost semnat în martie 2019 ( după 3 luni de probă ), pentru la 8,12 lei/persoană cu tva/în mediul urban, deci a scăzut cu 1,78 lei.
Reamintim că: În 2016, Vitalia SA a câștigat licitația de colectare la 3.5 lei/persoană/lună, dar au reziliat contractul și pe situația de urgență creată, primăriile din județul Bistrița-Năsăud au încheiat contracte cu Supercom. ADI Deșeuri a încheiat acest contract pe perioadă determinată și timp de 2 ani de zile au prelungit din 3 în 3 luni acest contract. Situația a fot convenabilă, deoarece tariful a fost aproape triplu față de cel al Vitaliei 9.9 lei/pers/lună și colectarea s-a realizat ne-selectiv (adică la grămadă cu costuri mai mici pentru firma SUPERCOM, care a venit cu o soluție tehnică proprie: pubele la suprafață). Spre deosebire de VITALIA, compania Supercom a avut parte de un avantaj major și NU are bătăi de cap pe partea colectării banilor de la populație. Primăria Bistrița le-a acordat sprijin prin instalarea unei noi taxe de salubrizare și a decontat din bugetul local facturile emise de SUPERCOM.
Situația de criză a favorizat celebrul tarif triplu pe care îl dorea VITALIA pentru a opera la parametrii normali (aprox. 9-10 lei/persoană)! Într-un final, SUPERCOM a câștigat licitația cu 17 MILIOANE de euro și va gestiona colectarea selectivă pe următorii 5 ani!
PNL, Ioan Turc și Supercom-ul
Evident că, în ultimii ani, tarifele au tot crescut dar povestea nu e gata. Pe 27 septembrie, candidatul PSD la primăria Bistrița, Cristian Niculae va pierde alegerile în fața liberalului Ioan Turc. Printre promisiunile făcute în campania electorală a existat și una care făcera referire la contractual cu Supercom, la o renegociere a acestuia, la prețuri mai mici, mai amabile cu buzunarul bistrițeanului. La o lună de zile de la preluarea mandatului, Ioan Turc ieșea public și critica în termeni duri activitatea Supercom:
„Voi avea o întâlnire cu Supercom. În urma unei discuții pe care am avut-o cu directorul Direcției de Servicii Publice din Primărie, Ioan Crețiu, am convenit că vom invita reprezentanții Supercom la Primăria municipiului Bistrița pentru o discuție cu privire la modul în care se face curățenia, la modul în care gândim sau cu privire la modul cum se văd ei ca parte a contractului cu Primăria. Dar nu avem multe soluții. Fie se reevaluează și își revizuiesc comportamentul din punct de vedere tehnic, revizuind totodată și metodologia, fie ne despărțim.
Atâta timp cât nu se face curățenie așa cum trebuie, atâta timp cât rampele pentru colectarea gunoiului menajer arată cum arată, atâta timp cât nu se face colectare selectivă, eu nu văd cum aș putea să merg pe aceeași linie. Avem cele două componente – ridicarea gunoiului menajer pentru persoane fizice și juridice și partea de curățenie a orașului. Ambele trebuie să le revizuim.
Nu suntem un oraș mare, dar suntem un oraș frumos, cu potențial. Nu putem gândi o îmbunătățire a calității vieții din municipiul Bistrița fără ca acest indicator al curățeniei, pe care toată lumea pune preț astăzi, fără ca indicatorul legat de ecologie – respectiv colectarea selectivă și valorificarea deșeurilor, să devină realitate”, a mai spus Ioan Turc. Era data de 6 noiembrie 2020.
Cronologic, faptele arată în felul următor: În luna martie a anului 2021, primarul Ioan Turc se întâlnea cu mai -marele Supercom, Ilie Ciuclea. Rezultatele oficiale ale întâlnirii s-au materializat printr-un ton mai scăzut la adresa Supercom și chiar cuvinte de lăudă asupra modului cum firma își face treaba.
Pe 21 decembrie 2021, Consiliu Local Bistrița a adoptat un proiect de hotărâre prin care se revenea la tariful de salubrizare votat de administrația Crețu. Practic, tariful prin care SUPERCOM a câștigat licitația era 11.5 lei/pers/lună, dar pe final de mandat, administrația Crețu a lansat o electorală prin care tariful era subvenționat din bani publici. Astfel, persoanele din municipiu achitau 6.6lei/pers/lună în loc de 11.5 lei/pers/lună. Practic, primarul liberal Ioan Turc renunță la „electorală”, deși în primul an de mandat a păstrat tariful subvenționat!
2023- Februarie: Taxa de salubritate crește din nou în Bistrița-Năsăud
S-au aprobat noi majorări ale tarifelor pentru gunoi printr-un plan anual de evoluție a tarifelor și taxelor de salubritate pe următorii zece ani- (a se vedea imaginea atașată)
Nicolae Pavelean (consilier municipal USR) : La acest proiect am fost din nou singurul consilier local care nu a votat pentru.
Sub acoperirea unui proiect prin care urmează să se acceseze fonduri europene, PSD prin asociația comunitară de dezvoltare ADI Deșeuri condusă de fostul viceprimar PSD al Bistriței, Cristian Marius Nicolae, susținuți de PNL și celelalte partide, a trimis către mașinăriile de vot PSD și PNL spre aprobare pe repede înainte un nou act adițional.
Prin acest act, pe lângă acoperirea că prin respectivul proiect urmează să fie achiziționate pubele pentru fracțiile sticlă și carton, se face și mărirea taxei de salubrizare, deși mărirea nu se justifică.
ADI Deșeuri, are deja venituri suficiente pentru coparticiparea la un asemenea proiect, pe infrastructură mare, ca urmare a colectării selective din ultimii doi ani.
Consilierii locali au aprobat totuși cu o largă majoritate scumpirea taxelor.
Creșterea tarifelor e valabilă și pentru celelalte trei orașe: Beclean, Năsăud și Sg. Băi, repectiv în cele 58 de commune ale județului Bistrița-Năsăud.
După Bistrița-Năsăud, a venit rândul județului Cluj
Compania Supercom a câştigat, în 2022, un contract de 409,3 milioane lei (aproximativ 84 milioane euro) pentru salubrizarea municipiului Cluj-Napoca, a oraşului Huedin şi a altor 43 de comune limitrofe pentru o perioadă de 10 ani, după ce, anterior, își adjdudecase restul localităților din județul Cluj.
Licitația a fost organizată de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Eco-Metropolitan, instituție al cărei președinte este vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Marius Mânzat (PNL).
’’După o perioada dificilă, cu multe probleme, am reuşit să rezolvăm pe termen lung problema deşeurilor din întreg judeţul. Fiecare primărie de oraş sau comună va fi ajutată prin rezolvarea acestei probleme soluţionate de Consiliul Judeţean, deşi nu îi aparţinea în urmă cu câţiva ani. Ne dorim ca implementarea acestui proiect să fie un model de bune practici pentru întreaga ţară.
Ca etape următoare, după semnarea acestui contract, operatorul de salubrizare are la dispoziţie o perioadă de mobilizare de şase luni, perioadă în care acesta îşi va aduce flota de maşini şi utilaje, îşi va angaja personalul calificat necesar şi va întocmi contractele de salubrizare’’, a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, într-un comunicat de presă.
Principalele activităţi pe care operatorul desemnat câştigător de către Consiliul Judeţean Cluj le va realiza vizează colectarea şi transportul, la staţiile de transfer, a deşeurilor menajere reciclabile, pe 3 fracţii şi a deşeurilor menajere reziduale. De asemenea, separat, vor fi colectate şi alte categorii de deşeuri, precum deşeurile verzi din grădini şi cele biodegradabile, deşeurile periculoase, deşeurile voluminoase, deşeurile provenite din construcţii şi demolări, potrivit unui comunicat de presă al CJ Cluj.
„După încheierea perioadei de mobilizare, UAT-urile vizate îşi vor înceta contractele de prestări servicii încheiate cu alţi operatori de profil, astfel încât colectarea deşeurilor să se poată realiza în mod uniform, iar clujenii să poată simţi din plin beneficiile Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor, în cel mai scurt timp’’, a spus Marius Mânzat, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj.
În loc de epilog: Lunile care vor urma de vor arăta dacă tarifele decise pentru județul Cluj vor crește așa cum au crescut cele din Bistrița-Năsăud. Retrospectiva făcută de noi ne spune că o primă modificare de tarife va fi făcută chiar în acest an, 2023, unul foarte complicat din punct de vedere politic…
Alin Cordoș
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
ANM anunță că urmează patru săptămâni mai reci decât normalul perioadei, cu temperaturi scăzute în toate regiunile țării, dar mai ales în sud-vest. Precipitațiile vor fi abundente în prima săptămână, în special la munte, apoi vor scădea semnificativ. La jumătatea lui decembrie, acestea vor reveni.
Săptămâna 25 noiembrie – 2 decembrie
Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână pe întreg teritoriul României, dar mai ales în regiunile sud-vestice. Regimul pluviometric va fi excedentar în cea mai mare parte a țării, dar mai ales în zonele montane.
Se STRICĂ vremea în toată țara. Frig și PLOI în următoarele săptămâni
Săptămâna 25 – 2 decembrie
Temperaturile medii vor fi ușor mai coborâte decât cele specifice pentru acest interval în regiunile sudice și local în cele centrale, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.Cantitățile de precipitații estimate pentru această perioadă vor fi deficitare în cea mai mare parte a țării.
Săptămâna 2 – 9 decembrie
Temperatura medie a aerului va avea valori mai coborâte decât cele normale pentru acest interval, în toate regiunile. Regimul pluviometric va fi deficitar în majoritatea regiunilor, dar mai ales în cele vestice.
Săptămâna 9 – 16 decembrie
Temperatura medie a aerului va avea valori ușor mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării. Cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.
EVENIMENT
Premieră la alegerile prezidențiale. STS: Rezultatele votului, în timp real, după închiderea secțiilor de votare
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat lansarea unei noi funcționalități a site-ului prezenta.roaep.ro, odată cu alegerile prezidențiale de duminică. Astfel, pentru prima dată vor fi prezentate centralizarea voturilor și grafice ale rezultatelor provizorii, parțiale și finale, după închiderea secțiilor de vot.
„Astfel, toți cei interesați vor putea urmări centralizarea voturilor și o serie de reprezentări grafice ale rezultatelor provizorii, parțiale și finale, după închiderea secțiilor de votare.
Pe site-ul prezenta.roaep.ro, pentru prima dată, vor fi prezentate grafic, în mod continuu, rezultatele voturilor obținute de către candidați, pe măsură ce președintele și membrii secțiilor de votare transmit digital procesele-verbale cu voturile exprimate”, se arată într-un comunicat al STS, citat de Mediafax.
Hartă interactivă
Cei care vor accesa site-ul vor putea selecta diverse criterii pentru afișarea rezultatelor: în funcție de candidat, județ sau localitate, pe țară sau în străinătate. Este o hartă interactivă ce permite diferite filtre.
De asemenea, la fel ca la procesele electorale anterioare, vor fi publicate în timp real datele statistice cu privire la prezența alegătorilor în secțiile de votare, fotografiile proceselor-verbale și alte date de transparență.
Atât site-ul prezenta.roaep.ro, cât și site-ul voting.roaep.ro vor fi disponibile începând cu deschiderea oficială a votării.
Zeci de mii de persoane instruite
„STS asigură suportul IT&C pentru buna desfășurare a proceselor electorale și a instruit personalul desemnat de către AEP să utilizeze aplicațiile și sistemele informatice.
De asemenea, echipele de specialiști ai STS sunt pregătite să intervină pentru remedierea unor situații de natură tehnică și să răspundă adecvat la evenimente de securitate cibernetică, precum și pentru a acorda asistență personalului din secțiile de votare, premergător și pe timpul alegerilor”, transmite STS.
Instituția a precizat că pentru alegerile prezidențiale și parlamentare a instruit peste 46.000 de persoane care vor face parte din secțiile de votare.
EVENIMENT
Expert în Cybersecurity NTT DATA România: Securitatea cibernetică trebuie IMPLEMENTATĂ, cu sau fără ajutorul AI
La Forumul de Securitate Cibernetică în Energie, desfășurat recent la Cluj-Napoca, specialistul NTT Data, Cătălin Pătrașcu a declarat că trebuie să trecem la acțiune, făcând referire la implementarea măsurilor de securitate cibernetică, mai ales pentru că în ultimii șapte ani au apărut legi care reglementează acest domeniu, atât directive europene, cât și legislație la nivel național.
El recomandă crearea unor noi structuri, mai ales că există deja bugete alocate, astfel că în următoarea perioadă să fie construită o arhitectură de securitate în fiecare companie și denumită o singură persoană care să răspundă atunci când vine vorba de securitate cibernetică.
Expert în Cybersecurity NTT DATA România: Securitatea cibernetică trebuie IMPLEMENTATĂ, cu sau fără ajutorul AI
Pătrașcu a mai observat că în timpul unor audite, care au fost realizate deja, în multe companii nu era clar cine răspunde de securitate. În țările mai avansate, spune el, există răspundere în scris pe orice document, dacă un sistem se implementează sau nu, dacă există un anumit risc, iar cineva din top management semnează pentru securitate.
”Asta ar fi prima măsură, cu sau fără AI, asta ar trebui făcut!”, a declarat Cătălin Pătrașcu.
Orice companie are la îndemână soluții cibernetice pe piața liberă
Reprezentantul NTT DATA a mai declarat că securitatea cibernetică trebuie să pătrundă la toate nivelurile, prin implementarea unor soluții, nu doar prin emiterea unor legi și a unor structuri.
„În ceea ce privește cybersecurity-ul, totul este reactiv”
„Nu se poate cumpăra securitatea cibernetică direct, ci se pot cumpăra niște soluții, care trebuie puse într-un proces continuu. Orice fel de companie, indiferent de mărime, poate să implementeze și are la îndemână soluții cibernetice pe piața liberă, adecvate pentru cheltuieli, ori riscuri. Avem directiva NIS în România, dar multe companii spun că nu și-o permit. Un exemplu ar fi că, există cinci companii care împart un IT-ist, nici măcar un departament întreg, apoi vine directiva NIS, care le spune că trebuie să aibă un responsabil, sisteme, proceduri, iar aceste lucruri nu sunt rezolvate.”, a mai spus Pătrașcu.
Liderul departamentului de consultanță în securitate cibernetică a mai afirmat că AI-ul ajută la rezolvarea acestor lucruri, dar trebuie să construim sănătos, iar asta însemnă că business-ul trebuie să ajungă la o situație similară cu securitatea caselor și familiilor proprii.
„Am văzut că, în ceea ce privește cybersecurity-ul, totul este reactiv. Companiile, odată ce sunt atacate, se grăbesc să investească, dintr-o dată se găsesc bugete, imediat există bani pentru asta, dar până atunci nu! Nu este atât de complicat, nici pentru persoanele fizice. Există soluții, dar trebuie doar gândite și implementate”, a conchis Cătălin Pătrașcu.
EVENIMENT
Senator Răzvan Ciortea (PSD Cluj): Lansez campania „Fii informat. Viitorul îți va mulțumi”, de prevenire a consumului de droguri
Senatorul PSD Cluj, Răzvan Ciortea, organizează joi, 21 noiembrie, la ora 15:00, la Casa de Cultură a Studenților din Cluj-Napoca campania „Fii informat. Viitorul îți va mulțumi”. Această inițiativă este mai mult decât un eveniment- este un angajament comun de a neproteja tinerii și familiile de pericolul tot mai prezent al consumului de droguri.
”Această problemă nu este doar despre statistici, este despre vieți reale, despre familii care au nevoie de sprijin și despre comunități care pot deveni mai puternice prin solidaritate și acțiune.
Adolescența este o perioadă plină de provocări, iar în aceste momente critice, un simplu „sunt aici” poate schimba destine. Nu e nevoie de judecată, ci de sprijin, înțelegere și deschidere. Noi, ca părinți, educatori și membri ai comunității, avem responsabilitatea de a le fi aproape și de a le arăta că există soluții și speranță
Campania „Fii informat. Viitorul îți va mulțumi” vine cu un program concret, structurat în trei direcții esențiale, pentru a răspunde nevoilor familiilor, tinerilor și comunității noastre:
1. Consultanță și terapie gratuită pentru familiile tinerilor consumatori, sesiuni de informare și conștientizare și înființarea unui centru non psihiatric de tratament, în parteneriat cu Narconon Sud Europa și alți specialiști în domeniu.
2. Programe de informare și conștientizare cu privire la pericolele reale ale consumului de substanțe care creează adicții în toate instituțiile de învățământ din țară, programe de sprijin și workshop-uri care au ca invitați persoane cu expertiză profesională recunoscută în domeniul adicțiilor.
3. Sporirea siguranței în școli, printr-un program anti-bullying și prin parteneriate încheiate cu autoritățile publice locale: multe studii demonstrează că există o corelație directă între bulliyng și consumul de substanțe interzise”, a spus Ciortea.
Un viitor mai sigur și informat pentru tinerii noștri
”Dragi clujeni, această campanie nu este doar despre prevenție – este despre speranță, sprijin și construirea unui viitor mai bun. Adolescenții noștri au nevoie de noi, iar noi, ca societate, avem datoria să le oferim șansa de a-și atinge potențialul, fără să fie împovărați de capcanele consumului de droguri.
Astfel, le putem arăta că, indiferent de situație, îi susținem și suntem alături de ei în lupta lor pentru un viitor mai bun. Să ne amintim că, uneori, un simplu „sunt aici” poate face minuni.
Vă invit să fiți alături, joi, 21 noiembrie, la ora 15:00, pentru a găsi împreună soluții și pentru a demonstra că împreună putem face diferența.
„Fii informat. Viitorul îți va mulțumi” este un apel la solidaritate. Este despre a fi acolo pentru tinerii noștri, despre a le oferi instrumentele necesare pentru a-și construi un viitor sigur și așa cum și-l visează”, a transmis Răzvan Ciortea.