CULTURA
FOTO. Magazin de prescuri, panificație și patiserie inaugurat de Arhiepiscopia Clujului în Piața Avram Iancu
Arhiepiscopia Vadului, Feleacului și Clujului a inaugurat magazinul de prescuri, produse de panificație și patiserie Artos, este situat în Piața Avram Iancu, nr. 2, în proximitatea Catedralei Mitropolitane din Cluj-Napoca.
Cu acest prilej, mitropolitul Clujului, IPS Andrei, a săvârșit slujba de binecuvântare a noului magazin și le-a adresat celor prezenți un cuvânt duhovnicesc, vorbindu-le despre minunea înmulțirii pâinilor.
„În Evanghelia după Ioan, capitolul 6, versetul 51, Domnul Hristos a zis: «Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci».
Chiar dacă pentru noi sunt foarte importante prescurile și pâinea cea de toate zilele, de aici mergem cu gândul la Pâinea vieții, la Domnul Iisus Hristos, care este Pâinea cea vie care S-a pogorât din cer și care ne dă viață nouă tuturor. De fapt, prescurile sunt materia din care se pregătește Sfânta Euharistie”, a subliniat mitropolitul Andrei.
La inaugurare a participat și PS Benedict Bistrițeanul, episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Vadului, Feleacului și Clujului, alături de membrii Permanenței Consiliului Eparhial și ceilalți angajați de la Centrul Eparhial.
„Ne bucurăm că astăzi a fost inaugurat acest magazin, fiind binecuvântat de Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop și Mitropolit Andrei. Sperăm să vină în sprijinul credincioșilor noștri și al tuturor locuitorilor municipiului Cluj-Napoca, prin produsele pe care le oferă.
(…) Aici se vor desface o mare parte din produsele realizate la brutăria Artos, care este tot un proiect al Arhiepiscopiei Clujului, demarat în urmă cu șase ani, prin intermediul Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU)”, a spus și consilierul economic al Arhiepiscopiei Clujului, Sorin Câlea.
Conform managerului magazinului Artos, pr. Gheorghe Daniel Puian, programul de funcționare este următorul:
Luni – vineri: 6:30 – 20:00
Sâmbăta: 8:00 – 13:00
Duminica: închis
„Magazinul Artos se dorește a fi un loc din care bunii noștri creștini să poată lua o jertfă de prescură pentru Sfântul Altar sau unul dintre produsele noastre de panificație și patiserie.
În același timp, ne dorim să fie un loc de tihnă pentru servirea celorlalte sortimente de produse: croissante, prăjituri, sandwich-uri, cafea, ceai sau băuturi răcoritoare, cu posibilitatea ca toate acestea să fie îmbinate cu un moment de lectură, în spațiul special amenajat”, a explicat managerul magazinului.
Magazinul are și produse de post, dar și pâine și franzelă.
Sursa: Mitropolia Clujului, text&foto Darius Echim
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Registrul Auto Român anunță că chatbotul RAReș este disponibil pe site-ul companiei. Pe măsură ce va interacționa cu utilizatorii, RARes va învăța continuu din aceste schimburi de informații și va fi mai performant și mai precis în furnizarea de răspunsuri și soluții personalizate, potrivit RAR.
„De acum, mai simplu de interacționat cu noi, mai ușor de accesat informații tehnice, via Chatbotul RAReș, disponibil pe site-ul Registrului Auto Român. Vrei să verifici rapid când expiră inspecția tehnică periodică a mașinii tale? Vrei să știi cum trebuie să procedezi dacă ai pierdut cartea de identitate a vehiculului sau cum să obții o programare într-o reprezentanță? De acum poți vorbi și cu RAReș, noul nostru coleg virtual care a fost creat pentru a răspunde întrebărilor voastre 24 de ore din 24 pe site-ul Registrului Auto Român”, conform RAR.
RAR îl prezintă pe RAReș, chatbotul cu care vor putea interacționa românii
RAR arată că „Chatbotul RAReș a fost proiectat să devină din ce în ce mai bun, dar și prietenos, pentru că are capacitatea de a procesa volume mari de informații și de a înțelege limbajul natural uman”.
Pe măsură ce va interacționa cu utilizatorii, RARes va învăța continuu din aceste schimburi de informații și va fi mai performant și mai precis în furnizarea de răspunsuri și soluții personalizate. Cu ajutorul lui RAReș simplificăm accesul la informațiile despre serviciile și procedurile Registrului Auto Român, fie că accesați site-ul de pe un computer de birou sau de pe un smartphone”, se menționează în finalul comunicatului.
EVENIMENT
FOTO. O casă a ars într-un incendiu la Câmpia Turzii. Accesul pompierilor, îngreunat de mașinile parcate
Incendiu la o casă din Câmpia Turzii. Flăcările au izbucnit din interiorul casei și au distrus și o parte din acoperiș.
Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au intervenit la incendiu care a avut loc marți seara în pe strada Cicoarei.
O casă a ars într-un incendiu la Câmpia Turzii. Accesul pompierilor, îngreunat de mașinile parcate
Apelul de urgență a venit în jurul orei 20.10, iar la misiune au luat parte două autospeciale cu apă și spumă.
Până la sosirea echipajelor ISU Cluj, prima intervenție a fost asigurată de către SVSU Câmpia Turzii.
Pompierii au întâmpinat dificultăți în privința accesului, din cauza autoturismelor parcate și a străzii înguste.
Potrivit ISU Cluj, incendiul s-a manifestat la interiorul casei și parțial la acoperiș, pe o suprafață de aproximativ 50 de metri pătrați.
Din fericire, nu au existat persoane care să solicite îngrijiri medicale.
Cel mai probabil, incendiul a izbucnit din cauza coșului de fum izolat necorespunzător față de materialele combustibile.
Foto: ISU Cluj
ADMINISTRAȚIE
CTP Cluj: Studenții, masteranzii și doctoranzii sub 30 de ani beneficiază de abonamente de transport GRATUITE
Primăria Municipiului Cluj-Napoca si Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță că studentii, masteranzii si doctoranzii cu varsta sub 30 de ani, înscriși în anul universitar 2024-2025 la Universitatile din Cluj-Napoca la învățământ cu frecvență, beneficiaza de abonamente de transport gratuite, astfel: reducere de 90% conform Art. 128 alin (3) din Legea invatamantului superior nr. 199/2023, la care se adauga decontarea de 10% din partea Primariei Municipiului Cluj-Napoca, conform H.C.L. Nr. 712/2023.
Incepand cu 01.10.2024, modalitatea de acordare a gratuitatii se modifica la solicitarea universitatilor, astfel : abonamentele de transport se vor achita la Centrele de vanzare C.T.P. si vor fi decontate studentilor de catre universitati, conform normelor stabilite de acestea. Mai multe informatii se pot obtine de la departamentul responsabil din cadrul universitatilor.
CTP Cluj: Studenții, masteranzii și doctoranzii sub 30 de ani beneficiază de abonamente de transport GRATUITE
Abonamentele pentru studenti se elibereaza in baza carnetului de student vizat:
– Abonament lunar pentru studenti, valabil pe toate liniile in Cluj-Napoca, calatorii nelimitate- 95 de lei;
– Abonamente lunare cu reducere pentru studentii cu domiciliul stabil in comuna Floresti:
– Ab.red.stud Floresti si Tauti-CJ.N + 1 linie Cj.N- 103,50 lei
– Ab. red. studenti Luna de Sus-Cj.N + 1 linie Cj.N- 121,50 lei
– Abonamente lunare gratuite pentru studentii cu domiciliul stabil in comunele Apahida, Baciu si Gilau pentru deplasare din comuna de domiciliu in Cluj-Napoca.
Abonamentele cu reducere si gratuite obtinute in baza carnetului de student se vor putea prelungi ulterior si de la AUTOMATELE din statii, inainte de expirarea abonamentului de pe card. Va rugam sa solicitati TIPARIRE CHITANTA de pe ecranul automatului, inainte de a face plata, pentru a o depune pentru decont.
EVENIMENT
Banca pentru Alimente București inaugurează un nou HUB logistic. Mai multe alimente salvate, mai multe VIEȚI ajutate
După aproape nouă ani de activitate, Banca pentru Alimente București, alături de Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, parteneri de încredere și susținători, deschide un nou hub logistic modern, în noul parc Logicor Bucharest III Pallady, situat strategic, la ieșirea spre Autostrada Soarelui, pentru a facilita desfășurarea activităților.
„Prin această deschidere, Banca pentru Alimente București marchează o nouă etapă în misiunea sa de a contribui la lupta împotriva risipei alimentare. Acest nou spațiu, un adevărat „acasă al binelui”, răspunde nevoii urgente de a reduce risipa alimentară și de a oferi sprijin persoanelor vulnerabile din regiune, precum și din întreaga țară. În contextul Zilei Internaționale de Conștientizare a Risipei Alimentare, Banca pentru Alimente subliniază importanța colaborării în salvarea hranei și susținerea celor aflați în dificultate.
Banca pentru Alimente București inaugurează un nou HUB logistic. Mai multe alimente salvate, mai multe VIEȚI ajutate
Noul hub logistic, de 1.913 mp, oferă un spațiu adecvat, cu facilități moderne, inclusiv 224 mp de zone cu temperatură controlată pentru depozitarea alimentelor perisabile, precum fructe, legume, lactate, carne și produse congelate. Comparativ cu spațiul anterior, noul spațiu oferă capacitatea necesară atât pentru a face față cerințelor în creștere din prezent, cât și pentru a răspunde provocărilor viitoare. Această extindere nu doar îmbunătățește eficiența operațională, ci și permite un flux mai bun al alimentelor, asigurând o distribuție mai rapidă și mai eficientă către organizațiile caritabile partenere.
Deschiderea noului depozit a fost posibilă prin implicarea partenerilor și susținătorilor Băncii pentru Alimente: Lidl România și Metro România, în calitate de parteneri principali, alături de alți parteneri cheie care sprijină în mod curent activitatea Băncilor pentru Alimente: Edenred România, PENNY | REWE, Auchan România, CHEP România, Gebrüder Weiss, Arbomedia, precum și a Federației Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și a Federației Europeane a Băncilor pentru Alimente (FEBA).
„Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente”
În contextul noilor reglementări privind reducerea risipei alimentare, acest hub logistic devine o resursă esențială pentru ca alimentele care se află la risc de pierdere sau risipă, dar care sunt încă în termen și bune pentru consum, să-și recapete valoarea, transformându-le în sprijin concret pentru cei care au mai multă nevoie de hrană.
Fiecare aliment salvat în acest spațiu se va transforma în porții de hrană pentru copii din centre de zi, bătrâni singuri sau aflați în cămine, familii aflate în pragul sărăciei, oameni fără adăpost și multe alte persoane aflate în dificultate. Cu facilitățile extinse și capacitatea de colectare mult îmbunătățită, Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente, asigurându-se că acestea ajung acolo unde este cea mai mare nevoie.
„Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România”
„Inaugurarea acestui hub reprezintă un moment decisiv pentru activitatea noastră. Creșterea capacității de colectare și redistribuire ne permite să sprijinim și mai multe persoane aflate în dificultate. Această realizare nu ar fi fost posibilă fără partenerii noștri de încredere, cărora le suntem recunoscători pentru încrederea și sprijinul primit. Împreună, ne asumăm responsabilitatea de a salva mai multe alimente, de a susține comunitățile vulnerabile și de a proteja mediul. Împreună facem Binele mai Bine — acum, cu și mai multă forță”, a declarat Gabriel Sescu, președintele Băncii pentru Alimente București.
Fondată în 2016, Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România, urmând modelul Băncilor Europene. De atunci, a reușit să salveze peste 11.419 tone de alimente, în valoare de peste 142.000.000 de lei, oferind astfel 22.838.000 de porții de hrană către 176 de organizații caritabile din București și județele Ilfov, Dâmbovița, Ialomița, Giurgiu, Călărași, Argeș, Prahova, Buzău și Teleorman care oferă servicii sociale, educaționale și de recuperare pentru 69.430 persoane din categorii vulnerabile. Peste 2.100 de tone din alimentele salvate au fost distribuite către celelalte opt Bănci Regionale pentru Alimente, membre ale FBAR, asigurând astfel un sprijin constant pentru organizațiile din toată țara.
Noul „acasă” reprezintă un pas important în consolidarea capacității de a reduce risipa alimentară și de a răspunde nevoilor tot mai diverse ale celor aflați în dificultate. Prin extinderea capacităților sale logistice, Banca pentru Alimente București își propune să își amplifice impactul social, oferind sprijin organizațiilor caritabile care ajută persoane vulnerabile — de la copii din centre de zi și de recuperare, la bătrâni rămași fără sprijin, persoane fără adăpost, victime ale violenței domestice și ale traficului de persoane”, a comunicat Banca pentru Alimente București.
Despre Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR
Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente membre din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați formează o rețea națională de solidaritate dedicată reducerii risipei alimentare și sprijinirii persoanelor aflate în dificultate. Acestea salvează de la pierdere și risipă hrana, prin preluarea gratuită a alimentelor de la companiile partenere din lanțul agroalimentar și donarea acestora către organizațiile caritabile, contribuind astfel la reducerea sărăciei și a impactului negativ asupra mediului.
FBAR se inspiră și împărtășește modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) și este recunoscut ca membru asociat al acesteia. În viziunea FBAR și a Băncilor pentru Alimente membre, nimănui nu trebuie să-i fie foame, iar a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă și imediată pentru a răspunde la o nevoie primară a cărei satisfacere nu poate întârzia. Prin misiunea lor, Băncile pentru alimente contribuie în mod direct la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (SDG) la care și România s-a angajat, în special în ceea ce privește reducerea cu 50% a risipei alimentare până în 2030, prin promovarea consumului și producției responsabile, precum și a obiectivelor de reducere a foametei și de combatere a schimbărilor climatice.
De la înființarea primei Bănci în București și până în prezent, Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente a salvat de la risipă peste 25.000 tone de alimente, în valoare de peste 292.000.000 lei, transformându-le în aproximativ 50.572.730 de porții de hrană pentru 290.841 persoane aflate în dificultate, aflate în grija a 795 organizații caritabile partenere. În mod constant, activitatea rețelei este sprijinită financiar, operațional, logistic și prin donații constante de alimente de către 153 parteneri, în principal din domeniul agro-alimentar.
Pentru mai multe informații: office@bancapentrualimente.ro; 0771 235 977