Connect with us

Aberații de România

CLUJENII sunt REVOLTAŢI. Vinerea Verde şi RABLELE lui Boc. „Cumpăr CAL fain şi ŞARETĂ”. “Fă CENTURI, nu METROU”

Publicat


Apelul autorităţilor către clujeni de a se deplasa măcar o zi din săptămână, vinerea, fără maşină, dar şi declaraţia primarului Emil Boc referitoare la „rablele clujenilor” i-a nemulţumit pe mulţi clujeni. Revolta unora dintre clujeni reiese din sutele de comentarii la informaţiile menţionate. Redăm o parte dintre ele.

Mascăm o intenţie perversă cu un mesaj aparent bine intenţionat

„Boc e exemplul tipic pt politicianul roman: mascam o intentie perversa cu un mesaj menit sa ne faca sa parem bine intentionati si mai ales cool. Ce face el e doar gargara ieftina menita sa acopere contractele pe care el si camarila lui le dau firmelor prietene care pun borduri si vopsesc pistele de biciclete cu verde, iar trecerile de pietoni cu rosu sau firmelor care baga infrastructura (apa, canal, gaz, curent) pe terenurile marilor dezvoltatori imobiliari.

Nici in tarile nordice (Norvegia, Suedia, Danemarca) care sunt cele mai prospere, nu se intampla asta, iar acolo oamenii chiar folosesc bicicleta si transportul in comun. Cu toate astea masinile raman doar ca sunt schimbate in rimt alert cu masini electrice si nepoluante.

Apropo, tocmai a aparut Dacia Spring pe care o poti cumpara de noua la 9.000 euro cu prima de la stat. De ce nu spune Boc ca ar trebui sa-mi schimb rabla Euro-5 cu o masina electrica? Sau de ce nu face el la Primarie un sistem de inchirieri de masini electrice cum are Parisul? Primaria in loc sa cheltuiasca banii pt a le face drumuri si baga utilitati pe terenurile marilor dezvoltatori de blocuri (care castiga milioane grele) ar putea sa cumpere (in leasing) cateva sute de masini electrice mici (Dacia Spring, Renaul Zoe, VW Up, etc.) sa faca vreo 10 parcari cu statii de incarcare in fiecare cartier si asa sa-ti poti inchiria o masina de aia dintr-o aplicatie de telefon mobil. O iei din parcarea primariei din cartier la tine gata incarcata si o lasi in parcarea primariei (punand-o iar la incarcat) in zona unde ai treaba.

Luptă sinceră împotriva poluării, nu doar gargară

Daca ar face astfel de demersuri, atunci da l-as crede pe Boc ca vrea sa lupte cu sinceritate impotriva poluarii, dar asa e doar gargara prin care incearca sa ne prosteasca ca sa-si acopere afaericerile nesimtite pe care le face cu firmele prietene.

Speranta mea e ca totusi prin astfel de demersuri Boc isi da arama pe fata, iar marea masa a clujenilor care l-au votat (pt ca deh fata de Funar, Boc era 10 clase mai sus) sa inteleaga ca si Boc e doar un alt politician USL-ist pus pe mintit si capatuiala impreuna cu finul sau Alin Tise si ca Clujul merita un primar adevarat precum Ilie Bolojan care chiar sa faca lucruri utile pt oameni, nu minciuni cu care acopera scurgeri uriase de bani din taxele platite de noi catre camarila proprie”. Sorin Rusu

Benzi speciale nesigure, troleibuzul îmi suflă în ceafă când pedalez

„Domnule primar Emil Boc. Da, aveți dreptate că „e plin de rable pe toate trotuarele din cartierele orașului!”. Da, și eu conduc o rablă de puțin peste nouă ani. Și până nu demult am condus una de peste douăzeci de ani. Știu, nu este ok. Știu, ar trebui să cumpăr o mașină nouă nouță să mai dau și eu o contribuție la societatea de consum. Dar oricât aș dori, nu pot să-l fac momentan. Momentan pentru mine rămâne un vis.

Da, mulțumesc din suflet pentru transportul în comun. Da, l-am folosit înainte de pandemie ori de câte ori am avut posibilitatea. Și da, mulțumesc și pentru pistele de biciclete. Și cu bicicleta am umblat destul. Dar am renunțat la bicicletă odată cu apariția benzilor speciale. Sunt cam forțate și nesigure. Și nu am chef ca un troleibuz să-mi sufle în ceafă în timp ce pedalez.

Vă reamintesc, probabil aţi uitat

În schimb doresc să vă reamintesc ceva ce probabil ați uitat: în Cluj există și alte persoane în afara IT-știlor și a funcționarilor publici. Numai câteva exemple să vă dau: instalatori, electricieni, oameni care se ocupă de diferite reparații, cei care se ocupă de renovări, și lista se poate continua. Și acești oameni depind de mașină. Nu prea au cum căra sculele și materialele cu autobuzul.

Plus vă atrag atenția că acești oameni de obicei nu au salariul unui angajat la primărie sau al unui IT-st. Ei nu își permit mașini noi nouțe.

Ați afirmat că „mașina se folosește pentru deplasările în afara orașului, să te duci în weekend, în deplasări neesențiale, dar pentru viața de zi cu zi, alternativele trebuie să fie mersul pe bicicletă, cu transportul în comun, combinat cu mersul pe jos sau cu forme de sharing. ” Ok. Dar dacă acești oameni folosesc de exemplu taxiul să se deplaseze atunci lucrează degeaba.

Deci da, vă dau dreptate. Dar înțelegeți-ne și pe noi, cetățeni de categorie mai joasă, că avem nevoie de mașini. Noi suntem oamenii inverși: folosim mașina pentru a merge la lucru, iar în weekend mergem cu autobuzul să putem bea și noi liniștiți o bere pe o terasă în acest oraș „mirific”. Adică puteam să bem înainte de pandemie… Semnat: un Cârcotaș Civic”. Preluat Cristi Criss

Boc, nu toţi suntem moştenitori de avere, locuinţe, terenuri

„Aici avem o problemă. Dacă poți lucra de acasă nu e nevoie de mașină. Dacă jobu îți este la 15-30 minute de mers pe jos de la locuință, din nou poate că de n-ar ploua torential n-ar fi o mare scofală. Dar dacă tre să mergi dintr-un capăt al orașului în celălalt că nu ți-ai permis locuință de 100.000 Euro in oras lângă job, atunci e o problemă. Câți vor să stea în dreapta soferului sau in spate iar vietile și joburile lor sa depinda de cum se misca omul de la volan ? Nu toți vor sa stea la mana altora. Boc te-ai prins  nu toti suntem mostenitori de avere, locuinte, terenuri, sa ne permitem ce sketch-uri faci in PowerPoint…” Makavei Bogdan

Îngustează arterele, normal că e poluarea mare

„Dacă îngustează toate arterele, în loc să circuli cât de cât normal, stai în trafic bară la bară cu motorul pornit, normal că poluarea e mai mare. Dar na…. cine să gândească, nu văd decât biciclete și trotinete. Ii invit pe stimabilii domni ca după 8-10 ore de muncă să meargă ei cu bicicleta de pe bulevardul muncii până în zorilor sau manastur”. Andrei Vasarhely

Toate instituţiile sunt în centru

„Poi stau si ma gandesc cum toate institutiile sant in centru, finante,tribunal,facultati,politie,jandarmerie…..si Regionala C.F.R. e in centru”…. Călin Șinca

Să facă la Rachiţele vinerea verde, numa cu căruţe şi biciclete

Pe lângă mesajele pline de preocupare ale clujenilor, unii au formulat şi mesaje ironice. Redăm câteva exemple.

„Pai toata Moldova trece prin Cluj. Daca aveau centura nu mai era asa aglomerat. Dar ei doar strazi smart stiu sa faca. Bine ca macar ne mai salveaza metroul  si avem alternative pe langa înghesuiala de la Ratuc. Pai daca toti am folosi acum pe pandemie Ratuc cati am fi bolnavi?”. Lujerdean Vasile Florin

„Mă Boc tu esti chiar tâmpit când se cere distanțare să nu fie prea multe persoane la un loc tu îi aduni pe toți în autobuze la fel cum ați fost și cu piețele în loc să lăsăm mai multe locuri de distribuție a produselor ne înghesui în supermarket bine gândești ce să zic”. Florin Burca

#EmilBoc si tie a inceput sa iti stea mintea pe loc!!! Fa centuri frate nu metrou si cacaturi Mi-ar fii rusine aviz de bloc intre case”. Claudiu Gheorghita

„Opriti defrișările și mai și planati și pomi ca să fie aerul mai curat”. Mihai Petru

„Nu o sa faca nimik niciodata ptr ca a invatat asta…… expertii studiu de…. nu se poate si punct”. Goia Cezarian

„Cumpar urgent cal fain si sareta”. Florin Both

 „Sa faca la Rachitele vinerea verde sa se circule numa cu carute si biciclete!!”. Surubaru Bogdan

„Atunci să fie voie și cu vehiculele trase de animale (de cai, măgari, câini, catâri, boi, bivoli) care sunt tot verzi !”. Sorin Iovu Rus

„Nu trebuie sa fi asa rau. Poti linistit sa folosesti inelele de centura a clujului. Sau dece nu, folosesti metroul?. De altfel exista autobuze electrice care leaga oricare doua puncte din extremitatile orasului fara nevoia schimbului a 2 sau mai multe autobuze. Faci 15 minute de pe bulevardul muncii in zorilor la orice ora, folosind linia directa de autobuz sau metrou. Rautacisme ( a se lua ca si gluma )..”. Andrei Vasarhely

*Informaţiile care i-au stârnit pe clujeni:

STOP! MAŞINA stă pe LOC! Vinerea VERDE. Clujul, PERICOL pentru copii. Printre cele mai POLUATE oraşe

Emil Boc: Mulți clujeni nu-și mai folosesc rablele din Occident și le lasă pe domeniul public



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Georgiana Teodorescu (AUR): România a avut comisar european pentru Transporturi timp de 5 ani.Rezultatele? Zero pe toate liniile

Publicat

georgiana teodorescu

Georgiana Teodorescu, candidat AUR pentru Parlamentul European, o acuză pe Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, că nu a făcut aproape nimic în mandatul său de 5 ani la Bruxelles.

„Toți românii știu că suntem în urmă cu infrastructura. Zi de zi de ne confruntăm cu șantiere care ajung în scurt timp să aibă 34 de ani de la inaugurare.

Mortalitatea pe șoselele României este printre cele mai mari din Uniunea Europeană. Acestea sunt doar câteva dintre problemele de zi cu zi ale românilor, unele pentru care mulți au avut speranța că se va găsi o soluție dacă țara noastră va avea comisar european pentru transporturi.

Doar că planurile din 2019 nu s-au concretizat. Adina Vălean a urmărit mai degrabă interesele Ursulei von der Leyen și ale prietenilor ei din PPE.

Cu ce rămânem la finalul mandatului de comisar european al Adinei Vălean?

Probleme rămase

Cu multe probleme, în mare parte aceleași. În raportul său recent, Curtea Europeană de Conturi (CEC) examinează cauzele numărului crescut al deceselor în urma accidentelor în traficul rutier în UE. În acest document, UE arată cu degetul spre țara noastră ca fiind fruntașă la rata mortalității în transportul rutier, cu 86 decese la 1 milion de locuitori, în 2022.

Motivele sunt cunoscute de toți: infrastructura la pământ, lipsa investițiilor în transportul feroviar, rutier sau naval.

Există numeroase exemple legate de cum ar fi putut doamna Vălean să își ajute țara.

Vă dau un exemplu: Canalul Rin-Main-Dunăre care este un coridor vital pentru transportul de mărfuri în Europa și ar fi avut nevoie de o consolidare a rețelei transeuropene pentru a îmbunătăți inter modalitatea și conectivitatea cu alte regiuni, precum Marea Neagră.

Acest canal putea să fie modernizat și declarat operabil, cu ajutorul doamnei Vălean, ceea ce ar fi adus multiple beneficii României.

Modernizarea și extinderea infrastructurii de transport ar fi putut stimula dezvoltarea economică în regiunile din apropierea Dunării și Mării Negre, generând locuri de muncă și creștere economică în zonele rurale și urbane deopotrivă.

De asemenea, modernizarea și funcționarea canalului ar fi dus la îmbunătățirea infrastructurii de transport maritim și fluvial, ceea ce ar facilita accesul la piețele europene și internaționale pentru produsele românești.

Canal în paragină

Nu mai spunem că transportul fluvial ar fi ajutat la decarbonizarea Europei ceea ce ar fi dus la aprecierea doamnei Vălean în grupul ei de prieteni „ecologiști” de la Bruxelles.

Însă, tot transportul românesc, inclusiv canalul cu pricina, a fost lăsat în paragină și dat uitării pentru că doamna Vălean are treburi mai importante – se ocupă de extinderea rețelei TEN-T către Ucraina și Moldova.

România a avut în ultimii 10 ani comisari europeni pentru dezvoltare regională și transport. Cu ce ne-a ajutat deținerea acestor funcții? Cu nimic!

Dimpotrivă, există un decalaj uriaș între regiuni din România și cele din statele vestice din Uniunea Europeană, iar la nivelul infrastructurii de transport suntem, probabil, singura țară europeană care nu are capitala conectată la celelalte capitale europene printr-o autostradă.

Cam aceasta e realitatea cu care ne confruntăm!

Pe 9 iunie avem șansa de a avea europarlamentari patrioți, care să apere cu adevărat interesele românilor și, de ce nu, în sfârșit un comisar european care să se lupte pentru propria țară, nu pentru păpușarii pe care îi are în spate la Bruxelles!”, a declarat Georgiana Teodorescu, candidat AUR pentru Parlamentul European.

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Emil Boc: 4,5 milioane de euro alocați pentru sportul clujean. Cu 25% mai mult decât anul trecut. Ce sumă a primit U Cluj

Publicat

De

Finanțări cluburi sportive Cluj

4,5 miloane de euro, fonduri nerambursabile, au fost alocați, marți, pentru 37 de asociații și structuri care activează în domeniul sportului în Cluj-Napoca.

Finanțările pentru sportul clujean au crescut de 7 ori din 2012 până acum, potrivit primarului Emil Boc.

Emil Boc: 4,5 milioane de euro alocați pentru sportul clujean. Cu 25% mai mult decât anul trecut. Ce sumă a primit U Cluj

Suma din acest an, 21.875.000 lde ei, care reprezintă aproximativ 4,5 milopane de euro, este cea mai mare de până acum pentru susținerea activităților sportive.

„Investițiile în sport sunt prioritare pentru Primăria Cluj-Napoca, iar clujenii au creat de-a lungul timpului o comunitate care iubește și respectă sportul.

Finanțările nerambursabile pentru structuri sportive se adaugă investițiilor pe care municipalitatea le-a făcut în ultimii ani pentru susținerea sportului de masă: bazele sportive cu acces gratuit, zone cu aparate de fitness prin toate cartierele orașului, piste de biciclete, zone cu terenuri de sport în noile proiecte de parcuri, extinderea zonelor verzi etc.

Dacă în 2012, alocările pentru sport au fost în valoare de 600.000 de euro, suma a crescut de 7 ori în 2024, la 4,5 milioane de euro”, a transmis Emil Boc.

Cine a primit cei mai mulți bani

Clubul de Fotbal Universitatea Cluj a primit peste 12,2 milioane de lei, cea mai mare sumă, iar Asociația Club Sportiv U-BT a primit 2,6 milioane de lei.

De asemeena, Clubul Sportiv Universitatea a primit 3,5 milioane de lei, Clubul Sportiv CFR Cluj a primit 110.000 de lei

 

Citește mai departe

EDUCATIE

Cum pot renunța la fumat femeile însărcinate fumătoare. Campanie a UBB Cluj-Napoca

Publicat

fumat

Departamentul de Sănătate Publică al Universității Babeș-Bolyai, în parteneriat cu Michigan State University, University of Michigan și Wake Forest University SUA, implementează în perioada ianuarie 2023 – decembrie 2024 un program gratuit de renunțare la fumat în rândul femeilor însărcinate fumătoare. 

„Cu ajutorul unei aplicații mobile și sesiuni de consiliere specializată pentru renunțarea la fumat, oferă sprijinul necesar pentru ca aceste viitoare mămici să își poată îndeplini obiectivul de a renunța la fumat în timpul sarcinii și postpartum.

UBB Cluj IMPLEMENTEAZĂ într-un parteneriat un program GRATUIT de renunțare la fumat în rândul femeilor însărcinate fumătoare

Aplicația testată în cadrul acestui program este momentan disponibilă doar participanților înscriși și doar în sistem de operare Android. Femeile însărcinate fumătoare pot verifica dacă sunt eligibile și se pot înscrie online completând chestionarul AICI.

De ce este importantă această inițiativă

1. Aproximativ jumătate din cele 30% din femei care fumează înainte de sarcină în România continuă să fumeze în timpul sarcinii. Dintre femeile care renunță în sarcină, majoritatea reiau fumatul după naștere.

2. Impactul pozitiv asupra sănătății: Renunțarea la fumat în timpul sarcinii poate reduce riscurile asociate cu fumatul în rândul mamei și copilului său. Această acțiune poate contribui la o creștere fetală sănătoasă și poate reduce riscul de complicații la naștere.

3. Suport gratuit și accesibil: Programul nostru este complet gratuit pentru participanții și oferă acces la resurse și sesiuni de consiliere specializate, facilitând astfel procesul de renunțare la fumat. În România sunt foarte puține servicii care oferă sprijin gratuit pentru renunțarea la fumat.

4. Sprijinul comunității: Prin colaborarea cu presa locală, putem să creștem gradul de conștientizare în comunitatea noastră și să oferim sprijinul necesar, pentru ca viitoarele mămici să beneficieze de acest program.

Rezultatele acestui proiect și proiectelor anterioare implementate de către UBB susțin continuarea cercetării în domeniul renunțării la fumat în sarcina și să prevină reluarea fumatului după naștere”, se arată în comunicatul UBB Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Camion RĂSTURNAT în Turda. Transporta sare. Șoferul a fost dus la spital

Publicat

De

Camion cu sare răsturnat la Turda

Camion răsturnat în urma unui accident care a avut loc marți la Turda. Sarea transportată în camion a ajuns pe drum.

Șoferul camionului, care a fost rănit, a fost transportat la spital.

FOTO. Camion RĂSTURNAT în Turda. Transporta sare. Șoferul a fost dus la spital

Accidentul rutier a avut loc pe strada A.I. Cuza din municipiul Turda.

La fața locului au ajuns două autospeciale și un echipaj SAJ din Turda, unde au găsit un autocamion răsturnat pe partea laterală, cu șoferul ieșit din cabină.

Bărbatul, în vârstă de aproximativ 50 de ani, a fost consultat de către echipajul SAJ și apoi a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale. Conform primelor evaluări aceasta era conștient și cooperant.

Pompierii au asigurat măsuri privind prevenirea incendiilor, având în vedere scurgerile de hidrocarburi, și au sprijinit acordarea primului ajutor calificat.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax