Connect with us

EVENIMENT

”Un Singur Cluj” vrea să achiziţioneze 10 aparate de ventilaţie pentru spitalele clujene, împotriva COVID-19. Să-i ajutăm!

Publicat


Platforma inițiată de festivalurile și organizațiile clujene își propune să achiziționeze 10 aparate de ventilație, pe care să le doneze spitalelor clujene, pentru lupta cu COVID-19. Până acum, platforma a adunat aproape 1.000.000 de lei.

„Peste 900.000 de lei au fost strânși până acum, bani care au fost utilizați pentru achiziția de echipamente de protecție și alte lucruri necesare cadrelor medicale.

Pentru a strânge fondurile necesare susținerii luptei împotriva COVID-19. Noua provocare lansată către public: strângerea fondurilor necesare achiziționării a 10 aparate de ventilație pentru spitalele clujene.

Achiziția este vitală pentru secțiile de ATI din județ, care dispun în acest moment de doar 135 de astfel de aparate. Numărul este insuficient și rămâne în continuare redus față de necesitate, în ciuda ajutorului dat de UnSingurCluj, care a facilitat achiziția a 21 de aparate din fondurile spitalelor, și a eforturilor altor ONG-uri de a procura astfel de echipamente.

Cele 10 aparate ce ar putea fi cumpărate din banii strânși de UnSingurCluj.ro ar reduce din acest decalaj, însă e nevoie de aproximativ 310.000 de euro, bani pentru care inițiatorii UnSingurCluj apelează acum la generozitatea și solidaritatea donatorilor.

Achiziția unui bilet de festival, chiar și la valoarea de 50 de lei, poate fi un start. Cumpărătorul poate provoca alți 3 prieteni care, la rândul lor, dau această provocare mai departe. În scurt timp, suma ar putea fi ușor adunată. Donațiile de orice valoare direcționate în contul platformei sunt și ele binevenite și pot ajuta spitalele să fie pregătite nu doar pentru un vârf al pandemiei, ci și pe termen lung, aceste echipamente fiind utilitate largă.

În mai puțin de 4 săptămâni, suma totală adunată prin intermediul UnSingurCluj.ro se ridică la 922.440 lei. O parte din această sumă, mai exact 224.800 de lei, provine din cele 4.000 de bilete de solidaritate pe care oameni din întreaga țară le-au achiziționat de pe platformă.

Companiile au contribuit cu peste 625 de mii de lei, precum și cu multe donații în produse. Mulțumită lor, 10 tone de alimente au fost dirijate înspre cantinele sociale, spațiul de carantină de la Sala Sporturilor, iar sute de pachete de ceaiuri și cafea au ajuns la echipele medicale din spitale.

Banii adunați până acum au fost folosiți în principal pentru achiziția de echipamente de protecție necesare cadrelor medicale. Printre ele, 30.000 de măști chirurgicale și un număr de 20.000 de bucăți măști FFP2, la care se adaugă 6.600 de viziere. Alți 106.000 de lei au acoperit costurile cazărilor pentru 100 de cadre medicale aflate în izolare și realizarea a șase spații de triaj la mai multe spitale din județ. Aceste zone descongestionează camerele de gardă și limitează transmiterea virusului între pacienții suspecți ce așteaptă o consultație.

Gestionarea proiectului a presupus un efort oferit voluntar în care cele 104 organizații reunite în UnSingurCluj și autoritățiile locale au centralizat situația din spitalele din județ, au identificat furnizori pentru acestea, deblocând astfel procesele de achiziții și acționând pentru a acoperi nevoile urgente.

Organizatorii mulțumesc tuturor celor care au susținut deja inițiativele UnSingurCluj. Lista completă a celor care au donat deja poate fi găsită pe www.unsingurcluj.ro

Mai multe detalii și pe www.facebook.com/unsingurcluj„, informează platforma.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Alunecarea de teren de pe str. Uliului, văzută din DRONĂ. Strada e blocată total pentru accesul mașinilor

Publicat

drona

Craterul apărut pe strada Uliului din Cluj-Napoca în urma surpării de teren de vineri seara a fost surprins de un clujean din dronă, iar imaginile arată dimensiunea sa și faptul că strada este complet blocată pentru accesul mașinilor.

Porțiunea afectată, o lungime de aproximativ 20 m, este îngrădită cu benzi de avertizare și de interzicere a accesului.

Clujenii care locuiesc mai sus pe stradă nu pot folosi mașinile pentru a coborî în oraș.

Vom reveni cu detalii despre intervenția autorităților și vom prezenta și soluții tehnice propuse de acestea pentru stabilizarea alunecării.

Sursa video & foto: Sergiu Răzvan

drona

Citește mai departe

ECONOMIE

Angajat în gospodărie cu aceleași drepturi ca alți salariați. O nouă MESERIE în România. Pot lucra și tinerii, de la 16 ani

Publicat

De

Lucrător casnic, o nouă meserie

Noutate pe piața muncii din România. Persoanele fizice pot plăti, legal, un angajat în gospodărie. Munca presupune activități casnice.

Cei care prestează astfel de servicii vor primi tichete pe baza cărora vor fi remunerați și vor beneficia de drepturile pe care le au și alți salariați, respectiv plata contribuțiilor sociale. Statul va lua 3 lei din 15.

Angajat în gospodărie cu aceleași drepturi ca alți salariați. O nouă MESERIE în România. Pot lucra și tinerii, de la 16 ani

Platforma electronică destinată beneficiarilor și prestatorilor de activități casnice, care introduce un concept nou pe piața muncii, este funcțională și poate fi accesată AICI, a anunțat Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

Conceptul presupune achiziționarea tichetelor cu care pot fi remunerate persoanele care desfășoară activități ocazionale în gospodărie.

Tichetele sunt purtătoare de beneficii de asigurări sociale și de sănătate.

Astfel, lucrătorii beneficiază de servicii medicale decontate, contribuțiile lor fiind valorificate și la pensie.

„Marketplace” pentru cerere și ofertă

Conform reprezentanților Ministerului Muncii, o altă funcționalitate a platformei este că facilitează interacțiunea dintre beneficiar și prestatorul casnic.

Beneficiarii pot posta în secțiunea „Marketplace” serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere și ofertă în ceea ce privește desfășurarea activităților casnice.

Care este valoarea unui tichet și cum beneficiezi de asigurări sociale

Platforma accesibilă AICI, poate fi utilizată de lucrători, de beneficiari casnici, dar și de către angajatori și reprezintă o formă de suport pentru persoanele subocupate care nu sunt asigurate în sistemul de asigurări sociale de stat.

Avantajul pe care îl aduce înrolarea în platformă și furnizarea serviciilor în baza tichetelor valorice este faptul că lucrătorii casnici beneficiază de asigurări de pensie și sănătate cu condiția preschimbării a cel puțin 85 de tichete de activități casnice.

Acest lucru înseamnă, practic,1.275 de lei pe lună.

Valoarea unui tichet este de 15 lei, din care 3 lei reprezintă contribuțiile necesare prestatorului pentru a beneficia de asigurarea de pensie și sănătate, fără să fie nevoie de un contract de muncă între părți.

Convenție în loc de contract

Convenția care se încheie între prestator și beneficiarul casnic în vederea prestării activităților, deși nu este obligatorie forma scrisă, va stabili:

  • activitățile şi numărul de ore sau volumul de muncă;
  • faptul că plata prestatorului casnic se face cu tichete de activități casnice;
  • volumul de muncă zilnic, care nu poate să depășească 12 ore pentru un adult și 6 ore pentru prestatorii cu vârste cuprinse între 16-18 ani.

Cine poate presta munci casnice

Se poate înscrie ca prestator casnic orice persoană care a împlinit 16 ani și care dorește să aibă sau să-și suplimenteze veniturile prin prestarea, ocazional, de activități casnice necalificate, fie că este șomer, pensionar, elev, student sau angajat.

Conform Ministerului Muncii, angajatorii care se înscriu în platformă pot achiziționa și distribui propriilor angajați tichete pentru activități, transformându-i pe aceștia în beneficiari ai unor servicii oferite de prestatorii casnici.

Tichetele de activități casnice pot fi acordate sub formă de primă sau bonus, cu precizarea numelui, prenumelui şi codului numeric personal ale angajatului care poate utiliza tichetul de activități casnice, aceste date fiind înscrise pe tichet.

La achiziționarea a cel puțin 600 de tichete într-un an, angajatorii și beneficiarii pot primi, cu titlu gratuit, în anul următor, 75 de tichete.

Care sunt activitățile casnice pentru care se emit tichete

Printre activitățile casnice care pot fi remunerate cu tichete se numără:

  • aranjarea și servirea mesei;
  • curățarea / întreținerea piscinei;
  • curățenia/igienizarea locuinței;
  • călcatul rufelor;
  • debarasarea și spălarea vaselor;
  • hrănirea/îngrijirea animalelor de companie,
  • plimbarea animalelor de companie;
  • prepararea hranei;
  • plantarea pomilor/arbuștilor;
  • plantarea răsadurilor;
  • realizarea cumpărăturilor pe bază de listă;
  • recoltarea fructelor și legumelor;
  • spălarea covoarelor;
  • spălarea geamurilor și a tâmplăriei;
  • spălarea rufelor;
  • spălarea și curățarea autovehiculelor;
  • strângerea resturilor vegetale din natură.

Tranzacțiile se vor efectua digital

Punerea în funcțiune a platformei digitale de gestionare a tichetelor pentru lucrătorii casnici permite efectuarea digitală a tuturor tranzacțiilor legate de tichete.

Asta înseamnă achiziționare și înregistrarea orelor de lucru, înregistrarea detaliilor privind activitatea lucrătorilor casnici, cum ar fi număr de ore și tip de activitate casnică desfășurată, precum și interoperabilitatea bazelor de date de la mai multe instituții.

Foto: pixabay.com

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Alunecare de teren pe strada Uliului. Au intervenit pompierii. Traficul auto, restricționat

Publicat

De

uliului

Pompierii clujeni au intervenit, vineri noapte, pe strada Uliului, unde a avut loc o alunecare de teren. Traficul auto a fost restricționat.

Strada Uliului „a luat-o la vale” noaptea trecută, la fața locului intervenind un echipaj al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj. Potrivit instituției clujene, a fost afectată o bandă de mers, pe o lungime de circa 20 de metri.

Traficul auto a fost restricționat. Un echipaj ISU Cluj a rămas în zonă pentru a evalua dacă alunecarea de teren avansează.

„La fața locului s-a alocat un echipaj cu o autospecială din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca, care a constatat că a fost afectată una dintre benzile de mers a carosabilului, pe o lungime de aproximativ 20 de metri.

Trafic restricționat

Totodată, s-a anunțat poliția locală și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență din cadrul primăriei municipiului Cluj-Napoca, care au alocat echipaje și personal de specialitate la evenimentul respectiv.

Ca măsură de siguranță a fost restricționat traficul auto pe strada Uliului, iar echipajul ISU Cluj rămâne în supraveghere, alături de echipaje ale poliției locale și personal al SVSU Cluj-Napoca, pentru a evalua dacă alunecarea de teren avansează”, a transmis ISU Cluj, vineri noapte.

Cluj24 semnala recent că o bucată din strada Uliului din Cluj-Napoca s-a surpat miercuri dimineață, iar autoritățile locale au intervenit de urgență și au turnat un strat de asfalt.

Citește mai departe

POLITICA

Marius Lulea (AUR): TRĂDARE. Guvernarea PSD-PNL se pregătește să mai VÂNDĂ și ce a mai rămas din economia națională

Publicat

marius lulea

Prim-vicepreședintele AUR Marius Lulea acuză guvernul PSD-PNL că se pregătește să mai vândă și ce a mai rămas din economia națională.

Guvernul României, condus de premierul Marcel Ciolacu, trebuie să asigure transparență deplină în privința afacerilor ce vor fi încheiate cu reprezentanții Emiratelor Arabe Unite (EAU).

Pe această cale, îi solicităm premierului Ciolacu să informeze opinia dacă are intenția să concesioneze afaceriștilor din Emirate Aeroportul Internațional „Henri Coandă” și în ce condiții.

Marius Lulea (AUR): TRĂDARE. Guvernarea PSD-PNL se pregătește să mai VÂNDĂ și ce a mai rămas din economia națională

Aeroportul “Henri Coandă” este principala poartă aeriană de acces a țării și aparține Companiei Naționale Aeroporturi București, o companie de interes național strategic, care înregistrează profit. În cursul recentei vizite în Emirate, Marcel Ciolacu a indicat Aeroportul Otopeni printre obiectivele de interes pentru șeici.

De asemenea, îi cerem premierului Ciolacu să numească proiectele din domeniile digitalizării, energiei și agriculturii în care va implica investitori din Emirate.

Ne manifestăm îngrijorarea față de lipsa de transparență a afacerilor încheiate de Guvernul PSD-PNL cu șeicii din Emirate pe seama bogățiilor statului român.

Amintim că precedenta guvernare PSD a încheiat afaceri păguboase cu șeicii. În anul 2018 guvernarea PSD a dat unui șeic din Emirate Insula Mare a Brăilei, cea mai mare și mai fertilă exploatație agricolă din Europa, cu o suprafață de 56.000 hectare!

În anul 2019 aceeași guvernare PSD a reînnoit până în anul 2049 unei firme din Emirate contractul de concesiune al terminalului de containere din Portul Constanța. Operarea terminalului de containere reprezintă principala activitate a Portului Constanța și a fost obținută de șeici de la Guvernarea PSD a lui Adrian Năstase pentru o perioadă de 15 ani, care expirase în 2019.

AUR vrea ca principalele obiective economice și de infrastructură să rămână sub control românesc. Marcel Ciolacu mai întâi ar trebui să prezinte oportunitățile investitorilor români, nu să meargă în afara țării”, a spus prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax