Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Stadiul lucrărilor la calea ferată Cluj-Oradea. Loturile Aghireșu-Poieni și Cluj-Aghireșu, cele mai avansate!

Publicat


Lucrările de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea progresează, însă există diferențe semnificative între stadiile lucrărilor pe diferitele loturi. Cele mai avansate sunt lotul 2 Aghireșu – Poieni și lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireșu.

Deputatul PNL de Cluj Radu Moisin a avut o întâlnire la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Cluj (CFR Infrastructură), cu conducerea instituției, în cadrul căreia au fost discutate soluții legislative și coordonarea mai eficientă între instituțiile statului, în cadrul proiectului de electrificare a căii ferate Cluj-Napoca – Oradea.

„Am mers astǎzi la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Cluj (CFR Infrastructură), unde m-am întâlnit cu conducerea acesteia, în frunte cu domnul director Petru Ceșa.

În cadrul discuțiilor, mi-am reafirmat sprijinul pentru proiectele de infrastructură feroviară esențiale pentru județul Cluj și Transilvania, atât pe direcția Vest – către Centrul Europei, cât și pe direcția Sud – către București. Am abordat aspecte legislative și soluții pentru o mai bună coordonare între instituțiile statului aflate în subordinea unor ministere diferite, un demers în care implicarea unui parlamentar poate facilita dialogul și progresul proiectelor”, a declarat deputatul clujean.

Cele mai avansate vs. cele mai întârziate loturi

În cadrul discuțiilor, deputatul clujean a primit date actualizate privind stadiul lucrărilor la proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, proiect în valoare de peste 1,5 miliarde de euro + TVA, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Potrivit celor prezentate de CFR Infrastructură, la data de 19 februarie 2025, lucrările sunt în diferite stadii de execuție pe patru loturi ale liniei de cale ferată:

  • Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireșu (culoarea violet pe hartă) – 25%;
  • Lotul 2 Aghireșu – Poieni (culoarea albastră pe hartă) – 34%;
  • Lotul 3 Poieni – Aleșd (culoarea verde pe hartă) – 5,10%;
  • Lotul 4 Aleșd – Frontiera Ungaria (culoarea roșie pe hartă) – 10,40%.

„La finalizarea sa, vom putea ajunge cu trenul de la Cluj-Napoca la granița cu Ungaria în doar 2 ore!”, a adăugat Radu Moisin.

Acest proiect face parte dintr-un plan amplu de modernizare a infrastructurii feroviare din România, care va avea un impact semnificativ asupra conectivității regionale și va sprijini dezvoltarea economică a zonei.




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. miru

    februarie 23, 2025 la 12:21 pm

    când eram studentă (1979-1983) mergeam cu rapidul neelectrificat Oradea-Cluj/Cluj-Oradea in două ore și 10 minute.
    ce s-a schimbat de atunci???

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate