Connect with us

EDUCATIE

Școală după școală. 30 de unități de învățământ din Cluj au programat ore remediale în vacanța de primăvară

Publicat


Învățămțnt simultan Cluj

30 de școli din județul Cluj vor organiza ore remediale în vacanța de primăvară, pentru elevii care trebuie să recupereze materia.

În luna martie, activitățile educaționale remediale, organizate pentru disciplinele limba și literatura română și matematică au răspuns nevoilor de învățare remedială pentru 1.665 de elevi.

Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Cluj, în luna martie au fost implicați în aceaste activități 67 de învățători și 75 de profesori, care au predat materiile pentru 867 de elevi din ciclul primar și 798 de elevi de gimnaziu.

Programul național pilot de tip ,,Școala după școală” pentru elevii până la clasa a VIII-a este organizat în județul Cluj în 46 de unități de învățământ preuniversitar, respectiv 15 unități în mediul urban și 31 în mediul rural.

Școlile trebuie să constituie cel puțin o grupă de elevi

Desfășurarea programului național pilot de tip „Școală după școală”, pentru elevii până în clasa a VIII-a, este finanțat prin POCU, iar unitățile de învățământ preuniversitar eligibile desfășoară activități de educație remedială timp de 7 luni, începând cu luna martie 2021, până la sfârșitul anului școlar 2020 – 2021.

Sunt eligibile pentru calitatea de unități de învățământ pilot școlile care pot constitui cel puțin o grupă de elevi, conform normelor metodologice de aplicare.

Începând cu luna martie, elevii s-au putut înscrie pentru a participa la aceste activități de educație remedială, ca urmare a solicitării scrise a părintelui/ a reprezentantului legal sau, după caz, a persoanei care a fost desemnată de către părinte pentru întreținerea unui copil, în perioada absenței părinților, arată reprezentanții IȘJ Cluj.

Elevii se pot înscrie și pe parcursul derulării programului

Elevii care îndeplinesc condițiile de eligibilitate, dar, din diverse motive nu s-au înscris, au posibilitatea să se înscrie și pe parcursul derulării activităților remediale.

Înscrierea elevilor pentru a participa la aceste activități de educație remedială se realizează permanent, în baza criteriilor de eligibilitate prevăzute în Normele metodologice de aplicare, aprobate prin O.M.E., nr. 3.300/2021:

– elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispun de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;

– elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația neîncheiată la cel puțin o disciplină;

– elevii care au nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare slabe obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului al doilea.

Ore în vacanță, după consultarea părinților și elevilor

Ordinul de ministru, nr. 3558/2021 care modifică structura anului școlar 2020-2021 permite desfășurarea activităților educaționale din cadrul Programului național pilot de tip ,,Școala după școală” și pe durata vacanței de primăvară, astfel încât 30 de unități de învățământ preuniversitar din județul Cluj, în urma consultării elevilor și a părinților, au decis să programeze și să desfășoare activități de învățare remedială și în perioada acestei vacanțe de primăvară.

„Având în vedere condițiile în care s-a derulat activitatea didactică în acest an școlar, în cea mai mare parte online, consider că, în special pentru elevii claselor a VIII-a, dar nu numai pentru ei, acest program oferă oportunitatea desfășurării de activități remediale cu prezența fizică a elevilor la școală, permițând acestora îmbunătățirea unor aspecte deficitare în pregătirea lor, fixarea unor conținuturi, cu aportul cadrelor didactice.

Astfel, până la sfârșitul anului școlar trebuie să se reducă decalajele față de ceilalți elevi care au avut acces la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului și nu au înregistrat rezultatele școlare slabe la sfârșitul semestrului I”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

Foto: Arhivă




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate