Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Probleme identificate la METROUL Clujului. Vor vota consilierii locali studiul de fezabilitate?

Publicat


Un clujean, membru al Grupului Clujul Civic, i-a atenționat pe consilierii locali din cadrul Consiliului Local Cluj-Napoca despre problemele identificate în studiul de fezabilitate pentru metrou care este supus luni spre aprobare în deliberativul local. Investiția este estimată la 2 miliarde de euro.
”Stimați consilieri locali USR, UDMR și PNL, azi la 14:00 în ședința de Consiliu Local o să votați la unison în favoarea studiului de fezabilitate a proiectului de metrou. Da, și cei de la USR. Așa au decis ieri în ședința de la 17:00.
Stimați Consilieri Locali, mă întreb dacă azi veți vota în cunoștință de cauză – având în vedere că studiul de fezabilitate (publicat joia trecută) are peste 700 de pagini.
Câțiva cetățeni ne-am pus peste weekend să verificăm documentul. Studiul are câteva omisiuni și erori pe care sigur le-ați observat și dumneavoastră. Vizavi de acestea, având în vedere responsabilitatea și responsabilitățile dumneavoastră, vă întrebăm:
*
1. Vă deranjează cumva că din studiu lipsește Planul de Management al riscurilor?
*
2. Vă deranjează cumva că din studiu lipsesc 15 studii de specialitate (geotehnic, seismic, arheologic, etc)?
*
3. Vă deranjează cumva că din studiu lipsește orice documentație legată de exproprieri?
*
4. Vă deranjează cumva că în document este prevazută darea în folosință a fazei 1 în anul 2033, pe această bază realizându-se calculele? (pag. 214)
*
5. Vă deranjează cumva că nu există niciun termen de execuție pentru infrastructura electrică – 1 statie de 110kV , 50MVA, 15 posturi de transformare subterane, 22 de puncte de injecție pe medie tensiune?
*
6. Vă deranjează cumva că pentru stațiile Piata Avram Iancu și Unirii se cer termene suplimentare de executțe din cauza clădirilor istorice (pag 146)
*
7. Vă deranjează cumva că costurile anuale de operare sunt de 29 milioane EUR fără TVA (34,5 mil. cu TVA) – ceea ce ar insemna 94.500 de călători zilnic la preț bilet de 1 EUR pentru a acoperi costurile de funcționare (amortizarea investiției nici nu este luată în calcul)?
*
8. Vă deranjează cumva că analiza e bazată pe prețuri fixe la nivelul anului 2018?
*
9. Vă deranjează cumva că totuși, „profitul” net de -7% este calculat la bază de 1,352 miliarde EUR (pag 162)?
*
10. Vă deranjează cumva că documentul enumeră totuși câteva riscuri din categoria inacceptabilă, anume contestarea procedurilor (pag. 181) respectiv alunecările de teren (pag. 182)?
*
11 Vă deranjează cumva că calculele de la pagina 209 sunt bazate pe cursul EUR-RON din 2018 și se bazează pe aproape 20.000.000 călători anual la un venit per călător de 0,36E, iar raportat la acest calcul, pierderea anuală ar fi de 21.800.000 EUR?
*
12. Vă deranjează cumva că beneficiile de timp (pag.165) sunt cu valori mari, dar primul tronson pus in funcțiune NU deserveste zona cu cel mai mare trafic, adică Floresti – Cluj, ci o zonă bine acoperită de transport public de suprafață cu benzi dedicate (zona Mărăști – centru – Mănăștur)?
*
13. Vă deranjează cumva că la capitolul Beneficii Actualizate (pag. 166) – la beneficii de 2,4 miliarde euro se impune recalcularea cu baza de 1,724 miliarde EUR fără TVA, caz în care raportul cost-beneficiu nu mai e 1,58 ci 1,39?
*
14. Vă deranjează cumva că analiza economică e bazată pe scenarii cu 5, 15 si 25% creștere a costului de exploatare și a investitiei, dar costul actual estimat de 1,724 miliarde EUR este cu 27,5% mai mare decat cel din document (1,352 miliarde EUR)?
*
15. Vă deranjează cumva că execuția racordului de 110kV cu Statia Est, Nord, Câmpului și Mănăștur nu este deloc luată în calcul, cu toate că aceasta este o lucrare de mare anvergură?
*
16. Vă deranjează cumva că posibilitatea de tasare a clădirilor (în special a blocurilor de 10 etaje din Mărăști și Mănăștur) va fi studiată într-o etapă ulterioară a proiectului – ceea ce aduce un risc semnificativ de colaps al clădirilor?
*
17. Vă deranjează cumva că în mai multe zone (v. pag. 95), la adâncimea de forare/săpare (12-29 m) este sol necoeziv (se poate surpa)?
*
18. Vă deranjează cumva încadrarea lucrărilor (pag. 98) la risc geotehnic major (categoria 3)?
*
19. Vă deranjează cumva că secțiunea pod Aurel Vlaicu este considerată CRITICĂ d.p.v. tehnologic” (săpătură deschisă + TBM) și până în acest moment nu se cunoaște fundația Podului Cehoslovaciei? (pag 108)?
*
20. Vă deranjează cumva că pe str. Teodor Mihali este “practic imposibil ca excavarea la 20-25 m sa nu conduca la deplasarea pereților”, altfel spus solul din nisip și praf se va surpa, punând în pericol și blocurile și săpătura (pag 109)?”, a scris acesta.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate