Connect with us

ACTUALITATE

„În industria HORECA nu vor mai fi pe primul loc interesele acționarilor și vor conta mai mult angajații și oaspeții.” Interviu cu Marcelus Suciu – CEO & Founder Marty Restaurants

Publicat


marcelus suciu

Marcelus Lucian Suciu are 41 de ani și este CEO-ul grupului Marty din Cluj-Napoca, grup care are în componență lanțul de restaurante Marty Restaurants, Marty Events, Prăjitoria de Cafea Olivo, Olivo Caffe & Bistro și Bujole Bistro. Marty Restaurants este în prezent cel mai mare lanț de restaurante din Cluj-Napoca, având 6 locații în zone importante din oraș. Restaurantele sunt diferite, fiecare dintre ele fiind caracterizate printr-o amprentă unică.

● Domnule Suciu, conduceți cea mai mare companie din domeniul HORECA din (cel puțin) Cluj-Napoca. Puteți să ne spuneți, pe scurt, care au fost efectele crizei asupra companiilor dvs?

R: Ghidați de optimism și încredere în anul 2020 am realizat investiții substanțiale pe mai multe paliere – dezvoltarea de linii de producție pentru diverse categorii de produse, marketing și branding, re-design/reamenajări locații deja existente, dezvoltare personal/staff și multe altele. În acest context și luând în considerare că am beneficiat doar de două luni de activitate din noul an, întreg Grupul Marty a suferit un impact foarte puternic, cel mai bine reflectat în scăderea cu aproape 80% a vânzărilor, în doar câteva zile. Am fost nevoiți să închidem toate restaurantele și coffee shop-urile noastre și să mutăm business-ul în online, în zona de delivery. Cu durere în suflet a trebuit să trimitem aproape tot personalul în șomaj tehnic și să reducem drastic cheltuielile acolo unde s-a putut. A trebuit să scurtăm și lanțul de aprovizionare deoarece o parte dintre furnizori nu au mai acceptat plata la 30 sau 60 de zile.

„Mare parte din restaurante sunt pregătite și vor adopta toate măsurile necesare pentru siguranța oaspeților care le vor trece pragul”

● Care este situația angajaților în acest moment?

R: Acolo unde măsurile aplicate prin ordonanța de urgență au permis, am apelat și noi la opțiunea șomajului tehnic, ca și soluție pe termen scurt, pentru a depăși această perioadă, în ideea de a asigura un nivel de venituri oamenilor și a-i păstra în momentul relansării business-urilor. A fost dureros să luăm aceste decizii și să-i vedem pe mare parte din colegii noștri în șomaj tehnic, dar credem că a fost cea mai bună alegere în acest context. Ne preocupă, în continuare, siguranța colegilor noștri și avem un respect enorm pe care îl purtăm pentru ei, în aceste clipe.

● Cum apreciați măsurile guvernamentale de sprijinire a mediului de afaceri? Puteți exemplifica?

R: Sunt binevenite, deși cred că au fost adoptate cu o oarecare timiditate și îngrijorare. Înțelegem preocuparea pentru condițiile de siguranță sanitară și păstrarea normelor de distanțare socială, dar sunt convins că, mare parte din restaurante sunt pregătite și vor adopta toate măsurile necesare pentru siguranța oaspeților care le vor trece pragul. Odată cu această deschidere etapizată a restaurantelor, alte măsuri care ne ajută sunt cele legate de suportul oferit pentru plata salariilor angajaților, pentru o perioada de 3 luni, plata în 12 rate, fără penalități a taxelor și impozitelor anului curent, până la finalul lui 2021, direcționarea tichetelor de masă caldă în vederea folosirii exclusive în restaurante și nu în ultimul rând acoperirea garantată de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru a putea livra în continuare produse cu plata la termen.

„Am fost nevoiți să închidem toate restaurantele și coffee shop-urile”

● Ce ați fi dorit să conțină măsurile de mai sus, ce anume lipsește din planurile guvernanților?

R: Cred că pe mare parte din jucătorii de pe piața de HoReCa i-ar ajuta scutirea sau măcar suspendarea de la plata impozitului specific pentru 2020 și poate o serie de granturi pentru restaurante, în funcție de taxele plătite. Iar dacă ne dorim continuarea planurilor de dezvoltare ar fi de mare ajutor și accesarea unor granturi pentru investiții. Pe lângă acestea, ar mai rămâne o situație delicată, cea legată de plata furnizorilor care, până înainte de criză se făcea la 60 de zile sau chiar la 90 de zile. Acum, pentru că nu mai putem plăti, deoarece au scăzut foarte mult vânzările, producătorii și distribuitorii cer plata la livrare, aspect care îngreunează foarte mult activitatea noastră.

● Cum ați procedat referitor la restaurantele pe care le aveți? Ați renegociat chiria?

R: Așa cum spuneam și mai sus, am fost nevoiți să închidem toate restaurantele și coffee shop-urile noastre și să încercăm să mutăm business-ul în online, în zona de delivery. După aceea ne-am îndreptat atenția și resursele către proprietarii spațiilor în care funcționează o parte dintre restaurantele Marty.

Din păcate, nu cu toți am reușit să ajungem la o înțelegere care să permită continuarea business-ului nostru, ținând cont și de perioada foarte grea care ne așteaptă – cu deschiderea etapizată și reducerea numărului de locuri de pe terase și din interiorul restaurantelor. Suntem, în continuare, în discuții puternice pentru renegocierea chiriilor.

„Avem în plan deschideri în câteva orașe și cel puțin una la nivel internațional”

● Ce planuri pe termen lung aveați și cum v-au fost acestea afectate de criză?

R: La nivelul Grupului Marty aveam un plan de dezvoltare și extindere destul de ambițios, în special, pe partea de francize, pentru cele 2 branduri – Marty Restaurants și Narcoffee Roasters. Trebuia să deschidem în luna mai, primul restaurant Marty, în sistem de franciză, în Oradea, un proiect la care nu am renunțat și pe care îl vom finaliza la sfârșitul acestei veri. Pentru Narcoffee Roasters aveam programată, în luna martie, o deschidere a unui nou coffee shop în franciză, în cel mai nou mall din Târgu Mureș, plus alte deschideri în câteva orașe și cel puțin una la nivel internațional.

Un alt plan de dezvoltare era bazat pe una dintre valorile noastre fundamentale – aceea de a investi în oameni și de a crește oameni – am creat o școală bazată pe 3 piloni principali, care ar fi trebui să fie funcțională în toamnă, dar cred ca va trebui să o amânăm deocamdată. Era vorba despre o academie culinară, școală de barista si una de managementul ospitalității. Am decis că este o investiție esențială pentru trainingul și pregătirea ospătarilor, bariștilor și managerilor de restaurant. Însă, în noul context rămâne să vedem ce ne rezervă noua normalitate.

„Eforturile noastre s-au concentrat pe amânarea, suspendarea și chiar renegocierea chiriilor”

● În relația cu sistemul bancar ați găsit deschidere/sprijin sau nu ați avut nevoie?

R: În acest context am încercat să ne bazăm pe cei pe care îi considerăm partenerii noștri – băncile – de la care ne așteptam să fie flexibile și să asigure rapid acces la credite, pentru finanțarea capitalului necesar de lucru, pentru a traversa această perioadă. Unele au fost mai receptive și înțelegătoare, altele, mai puțin.

De asemenea, eforturile noastre s-au concentrat pe amânarea, suspendarea și chiar renegocierea chiriilor cu principalele centre comerciale în care sunt deschise restaurante Marty. Din păcate, acesta a fost un proces destul de anevoios și încă suntem în discuții pentru găsirea celor mai bune condiții pentru reluarea activității noastre.

În afara acestor zone de control pe costuri și capital circulant de lucru, pentru traversarea acestei perioade, va trebui să luăm în calcul focusul pe reinventare, pe înțelegerea noului context și a noului tip de consumator.

„Nu vor mai fi pe primul loc interesele acționarilor și vor conta mai mult angajații și oaspeții”

● Cum vedeți repornirea sectorului HORECA?

R: Trebuie să privim cu optimism înspre viitor și să vedem în această criză și oportunități. Vestea bună este că dăm toți dovadă de responsabilitate și solidaritate în business și rămânem împreună, pentru a depăși mai ușor această perioadă. Modelele de business care vor supraviețui acum se schimbă de la focusul pe profit spre comunitate. Înțelegerea primordială a nevoilor oaspeților se va reorienta de la comunicare de oferte speciale/promoții înspre comunicarea de principii și valori interne.

Nu vor mai fi pe primul loc interesele acționarilor și vor conta mai mult angajații și oaspeții. Și de ce nu, de la focusul pe competiție la focusul pe colaborare și conlucrare. Cel mai probabil vom asista la o nouă economie bazată pe principii și valori solide. Cei care vor ieși din acest context cu temele făcute și care vor înțelege că lumea la care ne vom raporta este diferită, sunt considerați supraviețuitori.

  • Când credeți că veți avea din nou cifra de afaceri de dinaintea crizei?

R: Greu de spus. Din păcate, nu depinde numai de noi, ci sunt mai mulți factori care pot influența această revenire – reacția autorităților și noile măsuri adoptate, noul comportament al oaspeților, situația economică și implicit puterea de cumpărare, și altele. Noi sperăm să ne revenim undeva în 2 ani de zile. Dacă se întâmplă mai repede cu atât mai bine.

Florin Danciu



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Un autobuz CTP a ajuns în șanț, în comuna Chinteni. Nu sunt victime

Publicat

Un accident cu un autobuz al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca a avut loc vineri seară, în comuna Chinteni. Din fericire, nu au fost persoane rănite.

Un autobuz CTP a ajuns în afara părții carosabile, vineri seară, pe un rum din localitatea Chinteni. Pompierii clujeni au intervenit cu două autospeciale de descarcerare și cu un echipaj SMURD de terapie intensivă.

Nu au fost înregistrate victime

Din fericire, nu au fost victime. Șoferul autobuzului este evaluat de medicii SMURD.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe raza comunei Chinteni. În accident a fost implicat un autobuz al Companiei de Transport Public, care a ieșit în afara părții carosabile. Din fericire, pasagerii nu au necesitat îngrijiri medicale. Un singur bărbat, și anume conducătorul autobuzului, este evaluat de către echipajul SMURD de terapie intensivă mobilă. La o primă evaluare, nici acesta nu a suferit răni. La fața locului au fost trimise și două autospeciale cu modul de descarcerare”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cum va fi vremea până la Crăciun? Temperaturi scăzute în toată țara, în următoarele săptămâni

Publicat

Prognoza meteo pe următoarele săptămâni arată că temperaturile rămân mai scăzute decât cele normale la începutul iernii, în toată țara. Cum va fi vremea până de Crăciun?

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, valabilă în intervalul 25 noiembrie – 23 decembrie. Potrivit estimărilor făcute de meteorologi, temperaturile vor fi mai scăzute în primele săptămâni, urmând ca mai apoi acestea să aibă, în general, valori normale pentru această perioadă, în toată țara.

Săptămâna 25 noiembrie – 2 decembrie

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile estice, sud-estice și centrale, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

Regimul pluviometric va fi local deficitar în zonele montane, iar în rest se va situa în jurul celui specific pentru acest interval.

Săptămâna 2-9 decembrie 2024

Temperaturile medii se vor situa sub cele specifice pentru această perioadă, la nivelul întregii țări, dar mai ales în regiunile centrale și în extremitatea de sud-est a teritoriului.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi deficitare în toate regiunile.

Săptămâna 9-16 decembrie 2024

Temperatura medie a aerului va avea valori în general apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

Regimul pluviometric va fi ușor deficitar, local, în regiunile centrale, sudice și estice, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Săptămâna 16-23 decembrie 2024

Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele normale pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării. Cantitățile de precipitații vor fi apropate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Estimările meteorologice pentru patru săptămâni sunt realizate de către ECMWF – Centrul European pentru Prognoze pe Medie Durată. Este estimată media săptămânală a abaterilor temperaturii aerului și a cantităților de precipitații față de media perioadei 2004-2023.

Fenomenele extreme cu o durată scurtă de manifestare nu pot fi prognozate cu ajutorul acestui produs.

Citește mai departe

EVENIMENT

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

Publicat

CAS Cluj a plătit anul trecut 218 milioane de lei pentru concedii medicale

Persoanele asigurate pot beneficia gratuit de servicii de prevenţie, de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave decontate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate, a informat, vineri, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

Pentru a beneficia de servicii de prevenţie, persoana asigurată trebuie să se programeze şi să se prezinte la o consultaţie la medicul de familie, care va evalua riscul ca pacientul să aibă o boală ascunsă, fără simptome.

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

„În funcţie de evaluare, medicul poate decide să trimită pacientul la analize medicale de prevenţie gratuite şi îi va înmâna acestuia un bilet de trimitere. Medicul de familie va interpreta şi rezultatul analizelor, în cursul unei noi consultaţii de prevenţie, iar pe această bază va decide dacă pacientul trebuie trimis la un medic de specialitate în ambulatoriu sau la spital, pentru diagnosticarea ori confirmarea unei boli grave şi pentru stabilirea tratamentului adecvat”, a precizat sursa citată.

De asemenea, medicul de familie va consilia pacientul în scopul reducerii factorilor cu risc asupra sănătăţii din viaţa acestuia – fumat, consum de alcool, alimentaţie nesănătoasă, stres etc.

Medicul de familie poate trimite pacientul să efectueze analize medicale de depistare a unor boli şi dacă, în cursul unei consultaţii în scop terapeutic, are suspiciunea că, pe lângă afecţiunea pentru care s-a prezentat pacientul la consultaţie, ar mai putea exista şi o astfel de boală ascunsă.

CNAS precizează că, în cazul în care pacientul persoană asigurată a fost diagnosticat cu o boală cronică, acesta beneficiază de consultaţii periodice lunare gratuite la medicul de familie pentru supravegherea evoluţiei bolii, continuitatea terapiei, screeningul complicaţiilor, educaţia privind îngrijirea şi autoîngrijirea.

„Medicul de familie (…) stabileşte conduita terapeutică”

„Dacă medicul de familie, în urma evaluării riscului dezvoltării altor afecţiuni, constată că pacienţii respectivi au anumite simptome sau rezultate ale analizelor în afara valorilor normale, poate acorda în plus şi consultaţii de monitorizare activă (management de caz) pentru bolile cronice cu impact major (risc cardiovascular înalt – hipertensiunea arterială, dislipidemia şi diabetul zaharat tip 2, astmul bronşic, boala pulmonară cronică obstructivă- BPOC şi boala cronică de rinichi)”, a explicat CNAS.

Totodată, în cazul acutizării afecţiunilor cronice sau a prezenţei oricăror simptome a căror provenienţă trebuie clarificată, pacienţii se prezintă la medicul de familie care, în urma evaluării, stabileşte conduita terapeutică.

Conform CNAS, pentru orice afecţiune acută/subacută/acutizare a unei boli cronice casa decontează medicilor de familie încă două consultaţii pentru fiecare episod de boală, în afara consultaţiilor periodice anterior menţionate, iar, în urma efectuării consultaţiilor, medicul de familie poate elibera bilete de trimitere (inclusiv pentru investigaţii medicale paraclinice) sau alte documente.

Dacă la orice consultaţie medicul de familie va avea suspiciunea că pacientul are o formă de cancer (boală oncologică), pentru confirmarea sau infirmarea suspiciunii îl va putea trimite, după caz: să efectueze analize medicale gratuite, radiografii, ecografii, ale căror rezultate vor fi apoi integrate tot de medicul de familie, să fie consultat ambulatoriu de un medic specialist, să fie internat în regim de spitalizare de zi ori continuă.

„Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu”

De asemenea, pe baza biletului de trimitere, medicul specialist din ambulatoriu va putea acorda pacientului persoană asigurată consultaţii pentru depistarea afecţiunilor oncologice (se decontează maximum trei consultaţii pe asigurat, într-un interval de maxim 60 de zile calendaristice de la data acordării primei consultaţii, prezentarea la a doua şi a treia consultaţie consultaţie făcându-se direct, fără alt bilet de trimitere).

După caz, medicul specialist va putea elibera pacientului bilete de trimitere pentru un alt medic specialist, analize de laborator, radiografii, ecografii, investigaţii de înaltă performanţă, spitalizare de zi ori continuă.

„Pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la specialistul din ambulatoriu, în spitalizare de zi se va efectua: diagnosticarea afecţiunii oncologice, evaluarea extensiei tumorale, evaluarea statusului clinico-biologic al pacientului cu afecţiune oncologică. Se recomandă ca aceste servicii să fie efectuate în maximum 28 de zile de la deschiderea primei foi de spitalizare de zi. Tot în spital se pot efectua şi servicii medicale în scop diagnostic-caz pentru depistarea precoce a cancerului de col uterin şi a cancerului de sân”, a mai transmis CNAS.

După confirmarea diagnosticului de boală oncologică, pacientul asigurat va putea fi inclus în Programul naţional de oncologie.

Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu, tratamente de recuperare atât în ambulatoriu, cât şi în sanatorii, servicii de transport sanitar neasistat, medicamente compensate, dispozitive medicale.

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO Eurodeputatul Siegfried Mureșan pentru Cluj24: Lipsa autostrăzilor și infrastructura proastă ne face mai puțin competitivi

Publicat

Muresan

Eurodeputatul Siegfried Mureșan susține că lipsa autostrăzilor și infrastructura proastă face România mai puțin competitivă, căci pe investitori îi costă mai mult și le rămân mai puțin bani în firmă pentru salariile oamenilor, pentru inovare, pentru a se extinde, pentru a investi.

Mureșan a declarat într-un interviu pentru Cluj24 realizat la sediul Parlamentului European de la Bruxelles că cu cât țara noastră reușește  să termine mai repede cu infrastructura, devenind mai competitivă, ”cu atât și întreprinderile pot investi mai mult, cu cât le rămân mai mulți bani în firmă”.

Siegfried Mureșan este negociator șef al Parlamentului European pentru buget, vicepreședinte al grupului Partidului Popular European (PPE), care este familia de partide politice de centru-dreapta, din care din România face parte Partidul Național Liberal.

”Ca vicepreședinte al grupului PPE, coordonez munca grupului pe tot ce ține de fonduri europene”, a precizat, printre altele, eurodeputatul liberal.

Florin Danciu

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax