Connect with us

EVENIMENT

FOTO. Amenzi de 70.000 de lei la casele de îngrijire a VÂRSTNICILOR din Cluj. MIZERIE în băi, saltele pătate, mâncare EXPIRATĂ

Publicat


case batrani (5)

Comisarii Oficiului pentru Protecția Consumatorilor Cluj au dat amenzi de 70.000 de lei în urma controalelor la patru operatori economici care prestează servicii de îngrijire a persoanelor vârstnice la Turda.

Comisarii clujeni au dat și 3 avertismente în urma neregululilor pe care le-au găsit. Într-una din casele pentru vârstinici inspectorii OPC au găsit beneficiari cazați până și în cabinetul medical.

Amenzi de 70.000 de lei la casele de îngrijire a vârstnicilor din Cluj. Mizerie în băi, saltele pătate, mâncare expirată

case batrani (7)

Au fost făcute verificări la Casa Criss Raza de Soare, Asociația Raisa, Asociația Casa Antonia și Asociația Casa Munteanu, toate din Turda.

În urma controalelor au fost identificat mai multe deficiențe, pentru care au fost aplicate 4 amenzi contravenționale în cuantum de 70.000 lei și 3 avertismente.

Totodată, au fost dispuse măsurile complementare de oprire definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 4.500 de lei

case batrani (8)

De asemenea, s-a decis oprirea temporară a prestării serviciilor la blocul alimentar, până la remedierea deficiențelor, la o unitate și au fost sesizate instituțiile abilitate pentru luarea măsurilor aferente intrării în legalitate a celor două centre unde numărul beneficiarilor cazați era mai mare decât cel avizat.

case batrani (2)

Până la remedierea abaterilor constatate în blocurile alimentare, hrana vârstnicilor va fi asigurată în regim de catering.

Pisici în bucătărie, spații insalubre, teste de glicemie expirate

Neregulile înregistrate de echipele de control au fost:

  • prezența în blocul alimentar a pisicilor
  • modificarea stării termice a produselor
  • folosirea unor preparate și produse fără elemente de identificare-caracterizare și cu data limită de consum depășită cu până la 60 de zile

case batrani (1)

  • folosirea unor vitrine frigorifice insalubre, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină și chedere pline de mucegai
  • utilizarea veselei din plastic și a unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic, precum și a veselei smălțuite cu ciobituri în exces

case batrani (3)

  • folosirea unor spații de depozitare neigienizate, cu rafturi cu rugină, improprii depozitării produselor alimentare
  • folosirea unor spații nerenovate, insalubre, cu gresie lipsă sau spartă, cu scurgeri de canalizare defecte, cu calorifere cu rugină, îmbâcsite, pline de praf și depuneri de produse
  • folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare a alimentelor , în camere de cazare și băi
  • utilizarea unor lenjerii de pat și saltele neconforme, neigienizate, cu pete

case batrani (9)

  • folosirea unor vase wc neigienizate în incinta băilor din camerele beneficiarilor
  • lipsa amenajărilor spațiului (scările de acces, cu gresia spartă, spațiul neamenajat)
  • folosirea unor paturi neconforme

case batrani (6)

  • depozitarea produselor direct pe paviment, la temperatura mediului ambiant,
  • folosirea unor dispozitive medicale expirate (ex.: test glicemie)
  • lipsa soluției dezinfectante pentru veselă, în blocul alimentar
  • folosirea unei liste meniu incompletă, neavizată de personalul de specialitate
  • supraaglomerarea camerelor, fiind cazați mai mulți beneficiari față de numărul pentru care operatorul economic avea aviz de funcționare (aceștia erau cazați inclusiv în cabinetul medical).

Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și vor fi luate măsuri urgente de conformare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Ce firme au depus oferte pentru modernizarea Palatului de Justiție Cluj. Valoarea proiectului, peste 70 de milioane de euro

Publicat

De

Palatului de Justiție

Trei asocieri de firme au depus oferte la licitația organizată de Curtea de Apel Cluj pentru proiectare și execuția de reparații capitale și modernizarea clădirii Palatului de Justiție din Cluj-Napoca, proiect cu o valoare estimată de 353.450.340 lei (peste 70 de milioane de euro).

Astfel, până la termenul limită de depunere a ofertelor, 25 martie, au depus oferte trei asocieri de firme de contrucții, unele având în portofoliu lucrări de anvergură desfășurate în Cluj-Napoca.

Ce firme au a depus oferte pentru modernizarea Palatului de Justiție Cluj. Valoarea proiectului, peste 70 de milioane de euro

Prima asociere are ca lider firma MIS GRUP și mai include firmele AQUA SERV, KESZ CONSTRUCTII ROMANIA, SDC PROIECT, KESZ Epito Zrt, M&M DESIGN SRL, IDEA INSTALL, COLUMNA CONSULT, M INSTALL și SDC CONSULTING ENGINEERS S.R.L.

Cea de-a doua reunește firmele BOG’ART, lider de asociere,  și ATHENAEUM CONSTRUCT, POPP & ASOCIATII, ACI CLUJ, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT, ELECTROPROIECT, SCHINDLER ROMANIA S.R.L., ELECTROPROIECT.

Ultima asociere este formată din CONSTRUCTII ERBAȘU – lider, și firmele CONCELEX, CUBICON INVEST, EURAS, SION SOLUTION, SC CONECO ROMANIA SRL, CSP PROIECT LINE, SCHINDLER ROMANIA S.R.L.

Ofertele urmează să fie analizate, după care se va stabili câștigătorul licitației, urmând apoi să se treacă la proiectare și execuție.

Proiectarea va dura 6 luni, iar lucrările de construcție 30 de luni.

Citește mai departe

EVENIMENT

Clujean ARESTAT după ce și-a agresat soția și i-a furat banii. Femeia avea ordin de PROTECȚIE

Publicat

De

Clujean arestat violențe

Un bărbat de 63 de ani, din comuna Cășeiu, a fost arestat pentru 30 de zile, sub acuzația de tâlhărie și încălcarea măsurilor instituite prin ordinul de protecție.

În 25 martie, polițiștii din Dej au emis ordonanță de reținere pe numele bărbatului, care și-a agresat soția și i-a furat banii.

Clujean ARESTAT după ce și-a agresat soția și i-a furat banii. Femeia avea ordin de PROTECȚIE

Potrivit polițiștilor, în timp ce se afla pe un drum public din localitatea Cășeiu, bărbatul și-ar fi abordat soția, deși avea obligația legală de a nu se apropia de aceasta la o distanță mai mică de 50 de metri și i-a cerut acesteia să-i dea banii din ajutorul social.

Văzând că aceasta refuză să-i dea banii, bărbatul a devenit violent, a îmbrâncit-o și i-a sustras portofelul în care se afla suma de 770 de lei.

Prejudiciul a fost recuperat de polițiștii în proporție de 75%.

Are mai multe dosare la activ

Având în vedere probatoriului administrat în cauză și faptul că bărbatul nu a respectat măsurile impuse prin ordinul protecție emis de Judecătoria Dej în cursul lunii octombrie 2023, în data de 25 martie, polițiștii au dispus reținerea acestuia pentru 24 de ore.

Pentru faptele anterioare de încălcare a ordinului de protecție, bărbatul a fost cercetat de polițiști în cadrul altor dosare penale.

La data de 26 martie, judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Judecătoriei Dej a emis mandat de arestare prevenivă pentru 30 de zile pe numele acestuia.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cei care pierd cardul de asigurat NU mai trebuie să ceară adeverință la fiecare trei luni. Inițiativă a CAS Cluj

Publicat

De

Card de asigurat

Veste bună pentru cei care și-au pierdut cardul de asigurat. Începând de miercuri, 27 martie, aceștia nu mai trebuie să meargă la Casa de Asigurări de Sănătate și să ceară adeverințe la fiecare trei luni.

Potrivit unui Ordin al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, adeverința de asigurat este valabilă, începând de astăzi, până la eliberarea unui nou card de asigurat.

Cei care pierd cardul de asigurat NU mai trebuie să ceară adeverință la fiecare trei luni. Inițiativă a CAS Cluj

Ordinul CNAS a fost publicat în Monitorul Oficial, iar inițiativa aparține Casei de Asigurări de Sănătate Cluj.

Practic, până astăzi, cei care își pierdeau cardul de asigurat primeau o adeverință de la CAS, dar aceasta era valabilă timp de trei luni. Astfel, persoana care pierdea cardul era nevoită să meragă la CAS ca să obțină adeverința care atestă calitatea de asigurat din trei în trei luni, în situația în care nu primeau „cardul duplicat”.

Conform modificărilor aduse prin Ordin al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, începând din data de 27 martie 2024, „adeverința este valabilă până la data emiterii cardului duplicat”.

Ce este adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate

În cazul solicitării unui nou card de sănătate, până la primirea acestuia, asiguratul beneficiază de servicii medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate.

De asemenea, pentru asiguraţii care refuză primirea cardului de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă, în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului, Casa de Asigurări de Sănătate eliberează adeverinţă de înlocuire a cardului de sănătate. În cazul acestora, modificarea nu este valabilă.

Cât costă cardul duplicat

Asiguraţii care au primit carduri naţionale de asigurări sociale de sănătate cu date personale eronate, sau au pierdut/distrus acest document, vor solicita eliberarea unui nou card la Casa de Asigurări de Sănătate în evidenţa căreia se află.

Asiguraţii vor primi cu titlu gratuit noul card de sănătate în situaţia în care acesta conţine date eronate.

Asiguraţii vor plăti contravaloarea serviciilor de producţie şi distribuire prin poştă a noului card, în cazul pierderii sau distrugerii cardului iniţial.

Suma care trebuie plătită este de 15,50 lei, iar plata se va face la sediul casei de asigurări în evidenţa căreia se află asiguratul.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. INCENDIU pe strada Dunării, în Cluj-Napoca. S-au aprins niște DEȘEURI și vegetație uscată

Publicat

Un incendiu a izbucnit, miercuri, pe str. Dunării din Cluj-Napoca. S-au aprins niște deșeuri și vegetație uscată.

„Detașamentul 1 de pompieri a intervenit cu o autospecială pentru a stinge un incendiu pe str. Dunării. Focul a izbucnit într-o zonă cu vegetație uscată și deșeuri.

FOTO. INCENDIU pe strada Dunării, în Cluj-Napoca. S-au aprins niște DEȘEURI și vegetație uscată

Din fericire, nimeni nu a fost rănit”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax