Connect with us

ACTUALITATE

Asistenții sociali vor avea viața mai ușoară. Dosarul digital înlocuiește clasicul dosar cu șină

Publicat


Profesioniștii care activează în domeniul serviciilor sociale, în cadrul instituțiilor de stat sau al organizațiilor neguvernamentale au de astăzi la dispoziție, gratuit, „Dosarul Digital” al beneficiarului. Acesta constituie alternativa electronică a dosarului clasic, cu șină, și vine în sprijinul asistenților sociali, facilitându-le realizarea documentației, dar și accesul la istoricul beneficiarilor, totul în condiții de siguranță a procesării datelor.

Proiectul a fost finanțat de Fundația Vodafone România cu un buget de 240.000 de lei prin programul strategic „Connecting for Good” și a fost dezvoltat de Fundația Dezvoltarea Popoarelor Filiala Cluj (FDP Cluj), soluția digitală fiind proiectată de Code for Romania în cadrul programului Civic Labs.

Alături de FDP Cluj, primii utilizatori ai Dosarului Digital sunt asistenții sociali ai Direcției Generale de Asistență Socială a Municipiului București, respectiv cei ai Direcției de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială a Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și Fundația de Abilitare „Speranța”.

„Prin acest proiect al Dosarului Digital oferim specialiștilor din domeniu, asistenților sociali în primul rând, un instrument modern în munca de teren prin care se economisesc resurse materiale și timp, cu efect benefic în calitatea serviciilor sociale”, a declarat Aurel Mocan, Director Executiv al Direcției de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca.

E nevoie de un cont de utilizator

Platforma „Dosarul Digital” este disponibilă accesând www.dosaruldigital.ro, în timp ce aplicația poate fi descărcată, deocamdată, pe dispozitive cu Android din Google Play, versiunea pentru iOS urmând să devină disponibilă în perioada următoare.

Pentru utilizarea soluției, organizația sau instituția care dorește să integreze în practica de lucru „Dosarul Digital” solicită pe platformă un cont de utilizator, după crearea cărui putând genera conturi pentru fiecare dintre angajații săi.

Printre avantajele utilizării „Dosarului Digital” se numără colectarea datelor despre beneficiari în format electronic, păstrarea unui istoric al acestora accesibil oricând, de pe telefon, tabletă, sau PC, raportarea simplificată către Direcțiile Generale de Asistență Socială, dar și reducerea timpului alocat centralizării, transcrierii și construirii de rapoarte, datele putând fi colectate și introduse în platforma „Dosarul Digital” în timp real. Nu în ultimul rând, soluția permite configurarea unor formulare conform nevoilor fiecărei organizații sau instituții.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate