ACTUALITATE
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici și UBB Cluj-Napoca vor institui o bază de date de evidență a angajaților de la stat

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) implementează o bază de date unitară despre aprox. 1,3 milioane de angajaţi din sectorului public, cu sprijinul UBB Cluj-Napoca.
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP), Violeta Vijulie a semnat contractul de finanţare a proiectului Transparenţă şi competenţă în sectorul public, cod SIPOCA 870, implementat în parteneriat cu Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj – Napoca. Procedura de semnare s-a realizat în totalitate în format electronic.
Proiectul are o valoare totală de 12.221.760,00 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE este de 10.078.063,57 lei, iar valoarea cofinanţării eligibile este de 1.574.580,14 lei. Durata de implementare a activităţilor este de 24 de luni.
Finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă, proiectul este unul foarte important pentru activitatea ANFP. Prin intermediul acestuia se vor desfăşura activităţi care vor contribui la eficientizarea managementului resurselor umane şi a sistemului funcţiei publice.
„Obiectivul meu principal ca preşedinte al ANFP este să aduc prestigiu funcţiei publice.
Pentru acest lucru este nevoie de o schimbare de paradigmă, iar una dintre condiţiile esenţiale este colaborarea dintre stat, mediul academic şi mediul privat. Proiectul E-bugetar, pentru care tocmai am semnat contractul de finanţare din fonduri europene, este un prim şi foarte important pas în acest sens,” a declarat Violeta Vijulie.
Prin acest proiect se vor realiza următoarele activităţi:
– Dezvoltarea Sistemului Electronic Naţional de Evidenţă a Ocupării în Sistemul Public – E-bugetar (SENEOSP)
– Pilotarea Concursului naţional pentru funcţionarii publici
– Instruirea a 7.500 de persoane pe domeniile managementul resurselor umane şi digitalizare.
Crearea E-bugetar – baza de date cu toţi angajaţii din sectorul public din România, denumită formal SENEOSP, este un obiectiv prioritar, în condiţiile în care la nivelul sectorului public nu există în prezent un sistem unitar de evidenţă a acestor angajaţi.
Baza de date este o atribuţie a ANFP, prevăzută în Codul Administrativ
SENEOSP este conceput ca un sistem informatic unitar de evidenţă, integrat şi interconectat cu principalele baze de date naţionale existente în România. Sistemul se va baza pe dezvoltarea şi implementarea unor soluţii prin care datele privind personalul bugetar vor fi colectate, prelucrate şi utilizate.
„ANFP lucrează deja cu peste 4.000 de instituţii şi autorităţi publice. În momentul în care în baza de date vor fi incluşi toţi angajaţii din sistemul bugetar din România, vom ajunge să lucrăm cu un număr de 13.700 de instituţii şi vom avea în baza de date informaţii despre aproximativ 1,3 milioane de angajaţi ai sectorului public. Informaţiile modelate vor putea fi utilizate pentru eficientizarea managementului instituţional, dar şi pentru realizarea unor politici publice sectoriale pe diverse arii de activitate.” a precizat Violeta Vijulie.
O altă activitate a proiectului o reprezintă crearea şi pilotarea Concursului Naţional: un proces transparent şi incluziv de recrutare şi selecţie în administraţia publică centrală pentru funcţionarii publici debutanţi. Iniţiativa, corelată cu documente strategice şi prevederi din Codul administrativ, este o soluţie la provocările procesului de recrutare în funcţia publică.
În sprijinul aplicării celor menţionate mai sus, prin intermediul proiectului, 7.500 de persoane din autorităţi şi instituţii publice centrale şi locale vor beneficia de formare în sistem de învăţare online în domeniul resurselor umane şi digitalizare.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ADMINISTRAȚIE
Program special la Evidența Persoanelor Cluj, în perioada alegerilor pentru Președintele României

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj își modifică programul de lucru în weekendul alegerilor. Astfel, în zilele de 17 și 18 mai 2025, clujenii care nu dețin un act de identitate valabil pot solicita sau ridica documentele necesare pentru a vota.
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj, instituţie publică de interes judeţean, care funcţionează în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, în scopul asigurării condiţiilor necesare desfăşurării în condiţii optime a procesului electoral privind alegerile pentru Președintele României din anul 2025, îşi va adapta programul de lucru cu publicul, astfel încât să fie rezolvate în mod operativ solicitările privind eliberarea documentelor de identitate persoanelor cu drept de vot, astfel:
– sâmbătă, 17.05.2025, între orele 08.00 – 16.00;
– duminică, 18.05.2025:
- între orele 07.00 – 19.00 pentru depunerea documentelor în vederea eliberării actelor de identitate;
- între orele 07.00 – 21.00 pentru eliberarea actelor de identitate.
Sâmbătă, 17 mai, respectiv duminică, 18 mai, vor fi preluate cererile pentru eliberarea actelor de identitate de la persoanele care nu dețin sau, după caz, sunt în posesia unui act de identitate al cărui termen de valabilitate a expirat sau care e deteriorat.
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj recomandă cetăţenilor care şi-au depus actele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate sau a cărţii de identitate provizorii, ale căror documente sunt emise şi neridicate, să se deplaseze la sediul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi, pentru ridicarea actelor de identitate, în vederea exercitării dreptului de vot.
Informaţii suplimentare pot fi obținute accesând pagina web a Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj la adresa: www.djepcluj.ro.
ACTUALITATE
FOTO. Lucrări de 5,5 milioane de lei pe DJ 109Z din Cluj. Sectorul Coasta-Tăușeni va fi ASFALTAT în totalitate

Au demarat lucrările de întreținere pe drumul județean DJ 109Z (DJ 109D) Coasta – Tăușeni – DJ 161K.
La final, sectorul Coasta – Tăușeni va fi asfaltat în totalitate, anunță reprezentanții Consiliului Județean Cluj.
Drumul județean Coasta-Tăușeni va fi asfaltat
Potrivit reprezentanților CJ Cluj, operațiunile vizează sectorul în lungime de aproape cinci kilometri, cuprins între pozițiile kilometrice 0+000 și 4+765, și se vor finaliza cu asfaltarea integrală a acestuia.
„Județul Cluj a trecut de o perioadă bună de timp la un alt nivel, în care toate drumurile județene sunt avute în vedere pentru a beneficia de condiții optime de circulație, nu doar cele mai importante sau care înregistrează cel mai intens trafic rutier. E rezultatul firesc și îmbucurător al numeroaselor investiții derulate an de an, de atâta timp, atât cu finanțare europeană, cât și din fondurile proprii ale Consiliului Județean”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Operațiunile vor consta în:
- așternerea mecanică a unui strat de balast;
- reprofilarea drumurilor laterale cu cilindrare și adaos de piatră spartă;
- refacerea terasamentelor deteriorate;
- aducerea la profil și completarea acostamentelor;
- lucrări de asigurare a scurgerii apelor din zona drumului, prin curățarea șanțurilor și a rigolelor;
- lucrări de asigurare a esteticii rutiere prin tăierea lăstărișului și a vegetației din vecinătatea căii carosabile;
- așternerea unui strat de balast stabilizat și de covor asfaltic.
Lucrările vor dura 6 luni
În această etapă se execută, printre altele, lucrări care vizează sectorul de drum prevăzut cu un sistem rutier nou, tăierea acostamentelor, reprofilarea sectorului de drum pietruit, dar și prelungirea podețelor și realizarea de noi șanțuri.
Potrivit reprezentanților CJ Cluj, durata de execuție a lucrărilor este de maximum șase luni, iar valoarea acestora se ridică la suma peste 5,5 milioane de lei.
EVENIMENT
VIDEO. Bărbatul care a înșelat un pensionar de 70 de ani din Cluj cu 1,4 milioane lei, arestat preventiv

Procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca a propus judecătorului Judecătoriei luarea măsurii arestării preventive pe o durată de 30 de zile față de un bărbat cercetat pentru înșelăciune în formă continuată, propunerea fiind admisă, miercuri, de către judecător.
”În esență, s-a reținut că fapta inculpatul în perioada iulie 2013 – 07 februarie 2025, a indus-o și menținut-o în eroare pe persoana vătămată, în vârstă de 70 de ani, prin folosirea de nume și calități mincinoase (,,P.I.” – presupusă fostă angajată a Băncii Naționale a României) ori calități mincinoase (atribuindu-și calitatea de contractor cu Banca Națională a României) și de alte mijloace frauduloase (contract de împrumut încheiat sub semnătură privată și datat 15.10.2014), prin aceea că i-a prezentat ca adevărat faptul că ar putea realiza câștiguri importante prin intermediul unor investiții sau afaceri cu Banca Națională a României, deși în realitate, inculpatul a urmărit însușirea sumelor de bani.
I-a promis investiții
În realizarea aceleiași rezoluții infracționale, inculpatul i-a solicitat persoanei vătămate, în mod repetat, respectiv înainte de realizarea fiecărei tranzacții, diferite sume de bani sub pretextul realizării de investiții, achitării unor așa-zise taxe pentru transportul banilor rezultați din presupusele investiții efectuate, cereri sau alte formalități, în scopul obținerii unor foloase patrimoniale injuste, folosindu-se inclusiv de comunicări mincinoase prin intermediul unui așa-zis „robot” automat al Băncii Naționale a României, determinând persoana vătămată să îi remită într-un număr de 639 de tranșe în total, suma de 1.413.750 lei, prejudiciul material produs în concret persoanei vătămate ridicându-se la suma de 1.428.984,32 lei, cu luarea în considerare a comisioanelor achitate de persoana vătămată în scopul transferării sumelor de bani menționate”, arată Parchetul.
EDUCATIE
Rectorii universităților din Cluj îndeamnă publicul la vot: „Viitorul începe cu un gest simplu, dar esențial: votul!”

Conducerile celor șase mari instituții de învățământ superior din Cluj-Napoca, membre ale Uniunii Universităților Clujene, au semnat o scrisoare deschisă prin care îndeamnă comunitatea academică și societatea în ansamblu să participe activ la vot.
Scrisoarea deschisă a fost semnată de rectorii Universității Babeș-Bolyai, prof. univ. dr. Adrian Petrușel, al Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu”, prof. univ. dr. Anca Dana Buzoianu, al Universității Tehnice, prof. dr. ing. Vasile Țopa, al Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară, prof. univ. dr. Cornel Cătoi, al Academiei de Muzică „ Gheorghe Dima”, prof. univ. dr. Vasile Jucan și al Universității de Arte și Design din Cluj-Napoca, prof. univ. dr. Liviu-Florian Ștefan.
Redăm conținutul scrisorii deschise:
„A merge la vot nu înseamnă numai dreptul la opțiunea politică proprie, înseamnă a ne asuma o responsabilitate, un angajament pentru bunăstare și democrație, pentru un viitor sigur și durabil.
Uniunea Universităților Clujene, apel la responsabilitate
Uniunea Universităților Clujene (UUC) își reafirmă angajamentul față de comunitățile academice pe care le reprezintă, de a susține direcția strategică euroatlantică asumată prin:
- parteneriate academice solide;
- apartenența la alianțe și rețele internaționale de prestigiu;
- atragerea unui număr mare de studenți internaționali și sprijinul acordat mobilităților studențești și academice;
- dialogul permanent cu instituțiile europene și transatlantice.
„Îndemnăm întreaga comunitate academică clujeană să-și exercite dreptul la vot”
Parte a unor comunități universitare internaționale, universitățile membre ale UUC sunt spații ale libertății de gândire, ale schimbului de idei, ale cooperării și ale construcției unei societăți democratice și, cu atât mai mult, a unei lumi mai bune prin educație și cunoaștere și, în același spirit, reprezintă medii în care extremismul, agresivitatea și discriminarea de orice fel nu sunt tolerate.
În acest context, îndemnăm întreaga comunitate academică clujeană să-și exercite dreptul la vot și să-și asume responsabilitatea unei alegeri conștiente, raționale, informate, în spiritul valorilor și principiilor promovate de universitățile noastre. Ieși la vot! Decide tu cine te va reprezenta!”, se arată în scrisoara deschisă.