Connect with us

EVENIMENT

Afluxul masiv de pacienți pune presiune pe infrastructura și personalul IOCN. Manager: Nu există suficiente centre specializate

Publicat


Institutul Oncologic

Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca (IOCN) se confruntă cu provocări majore în gestionarea fluxului masiv de pacienți, veniți din toate colțurile țării.

Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ion Chiricuță” din Cluj-Napoca (IOCN) se confruntă cu un număr tot mai mare de pacienți, mai ales după perioada pandemiei, arată managerul instituției, lector dr. Cătălin Vlad. Pacienții vin din toată țara, ceea ce pune o presiune semnificativă pe personalul medical și infrastructură.

„Imediat după pandemie, pacienții au început să ne vină din nou în număr foarte mare, fiindcă tratăm bolnavi din toată țara, iar explicații ar fi destul de multe.

În primul rând, nu există suficiente centre specializate, exceptând institutele de cancer cunoscute. Apoi, pacienții nu sunt urmăriți cum ar trebui și au tendința de a reveni la spitalele în care au fost tratați.

Evident că aceste situații pun presiune pe institut, cu urmări nedorite – epuizarea personalului medical și uzura accelerată a aparaturii”, a explicat dr. Vlad.

Presiune suplimentară pe personal și infrastructură

Această situație are implicații serioase asupra funcționării institutului și, chiar și în condiții dificile, institutul se străduiește să mențină continuitatea diagnosticării și tratamentului pentru pacienți.

„Chiar în perioada următoare avem investiții pe care trebuie să le finalizăm, de exemplu la CT și mamografie, iar acestea pot să ducă la întârzieri în tratamente.

Totuși, chiar și în condițiile unui aflux foarte mare de pacienți, nu putem să-i amânăm prea mult cu diagnosticul și tratamentul, pentru că acestea înseamnă zile de supraviețuire.

Pe de altă parte, trebuie să găsim soluții astfel încât compartimentele în care facem îmbunătățiri să fie înlocuite cu succes de altele. De exemplu, la mamografie a trebuit să mutăm temporar lucrul în unitatea mobilă de care dispunem.

Deocamdată am reușit să ne gospodărim bine cu necesarul de medicamente, fără discontinuități”, a mai arătat lector dr. Cătălin Vlad.

„Ar fi nevoie de construirea unui nou centru de cancer la Cluj”

În ceea ce privește infrastructura, dr. Vlad a menționat că IOCN funcționează într-o clădire veche, care necesită constant reparații.

„Problema este că funcționăm într-o clădire veche, unde tot cârpim de la o zi la alta. Depunem inclusiv proiecte care să acopere tot ce înseamnă infrastructură și dotare cu aparatură medicală. Până în momentul de față am reușit, dar cu siguranță că, la ritmul tot mai accelerat de creștere a numărului de bolnavi, va fi nevoie de modificări substanțiale în ceea ce privește infrastructura, poate chiar construirea unui nou centru de cancer la Cluj”, a mai arătat managerul institutului.

De ce vin la Cluj pacienți din toată țara?

Empatia și calitatea actului medical sunt printre motivele pentru care pacienții aleg IOCN, susține dr. Vlad.

„Din perspectiva medicului, nu a managerului, pot spune că pacienții pe care i-am tratat au amintit mereu empatia și umanitatea medicilor de la IOCN. Noi n-am refuzat pe nimeni, niciodată, și cred că pacienții au apreciat acest lucru”, arată acesta.

„Existența a 6-7 centre la nivel național ne-ar degreva activitatea”

Totuși, soluția pentru a degreva activitatea institutului ar fi crearea mai multor centre oncologice specializate în țară.

„Sigur, însă, că existența a 6-7 centre dedicate acestei patologii la nivel național ne-ar degreva activitatea și am putea să ne ocupăm mai mult de fiecare pacient.

Gândiți-vă că avem colegi în Institut care consultă zilnic 40-50 de pacienți, motiv pentru care lucrurile ar putea scăpa de sub control și să apară erori în actul medical”, a avertizat managerul.

Cei mai bine pregătiți medici se prezintă la concursuri

În ciuda provocărilor, dr. Vlad a subliniat că IOCN se mândrește cu personalul medical extrem de bine pregătit.

„De reținut că toți medicii noștri sunt foarte bine pregătiți și tratează extrem de responsabil și empatic pacienții care li se adresează. Când scoatem posturi la concurs, se prezintă cei mai bine pregătiți medici, ceea ce se dovedește ulterior în calitatea ridicată a actului medical pe care ei îl oferă. Mai mult, am fost primul centru de cancer care a scos posturi la rezidențiat și am luat, practic, cei mai buni tineri, promițători în oncologie medicală, în radioterapie, rezidenți eminenți, care și-au dovedit eficacitatea de-a lungul timpului”, a concluzionat managerul IOCN.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate