Connect with us

ACTUALITATE

Zborurile internaționale de pe Aeroportul Cluj-Napoca vor fi reluate de către Blue Air în luna martie a anului 2021

Publicat


Din data de 1 martie, cu o lună mai devreme decât se preconiza, compania aeriană Blue Air a anunțat că va relua zborurile internaționale de pe Aeroportul Cluj-Napoca.

Blue Air devansează cu o lună reluarea zborurilor internaționale de la Cluj-Napoca, prevazută inițial pentru sfârșitul lunii martie, pentru a răspunde cererii în creștere înregistrate.

Totodată, începând cu 1 martie 2021, Blue Air va introduce 13 rute noi care vor conecta Clujul cu destinații-cheie din Europa.

Noile destinații care vor fi operate de la Cluj sunt: Amsterdam, Barcelona, Bruxelles, Dublin, Hamburg, Koeln, Larnaca, Londra, Madrid, Milano, Paris, Roma și Stuttgart.

Karla Fanea



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

Eroine din Ucraina la Cluj. „Faces of Courage”

Publicat

De

Un eveniment inedit, azi, 24 februarie, la Cinema Teatru Florin Piersic din Cluj, vernisajul expozitţei a 17 lucrări cuprinse în albumul de fotografii „Faces of Courage”. Evenimentul va fi intregit de un moment de dans/balet contemporan oferit de Francesca Dulca.

Povestea Faces of Courage 2023-2024

„Bun venit în lumea proiectului „Faces of Courage”…
… o lume nascută din durere, o lume a curajului și rezilienței feminine! O lume profundă și emoționantă.

„Faces of Courage” este mai mult decât un simplu album de fotografii și biografii – este o încununare a puterii umane precum și a dorinței noastre, a Asociatiei PHONEO, de a oferi speranță și sprijin.

Este un semnal de alarmă , un strigăt ! Este crucial să nu ne obișnuim cu războiul, cu răul. Suferința umană riscă să devină doar zgomot de fundal în viețile noastre. Nu sunt doar cifre și știri, ci realităti care macină si distrug destine.

Este o capcană să gândim că suntem prea mici, că facem prea putin. Fiecare gest de bunătate, fiecare mână intinsă, fiecare gând schimbat, trage balanța spre o lume mai umană.
E adevărat că nu putem să ii ajutăm pe toti, dar cum ar fi să ii ajutăm pe cei care pot la rândul lor să multiplice binele?”, arată organizatorii.

Povestra a 17 femei sosite special din Ucraina

„Cu acest gând, in luna octombrie 2023 , am invitat la noi in Cluj , timp de două săptămâni ,17 femei sosite special din Ucraina .
Cine sunt ele? 17 femei. 17 eroine ale vremurilor noastre.

Lideri, medici, salvatori, voluntari, instructori, femei militar, artiste, terapeute, femei ce au supraviețuit abuzurilor, femei de cultură, activiste, jurnaliste, femei ce actionează in organizatii umanitare… mame, fiice, soții care si-au pierdut casa , fiul , soțul în războiul din Ucraina…

17 povești. 17 perechi de ochi care s-au umplut uneori de lacrimi, alteori au privit prin noi. Au zâmbit și ne-au transmis, dincolo de cuvinte, mai multe decât ne-am fi imaginat.

Nici măcar o singură poveste nu se îndreaptă spre deznădejde. De câte ori le-au tremurat picioarele și nu au mai putut înainta, s-au așezat în genunchi și s-au rugat. Dar nu s-au dat bătute. Au plâns cu disperare, dar apoi au pornit mai departe.

Și ne-au rugat, ele, femeile-erou, să le fim voce.

Nu doar a lor, ci a celor multi ce au murit neștiuți, plânși doar de cei apropiați.

Șederea lor la noi a fost intensa, pentru ambele parti.
Au ajuns la noi cu un bagaj emotional greu, cu mari răni sufletesti, cu resurse puține, unele dintre ele in depresie adâncă, generată de evenimentele trăite in tara lor.

Au gasit aici , in Cluj , un loc un sigur și empatic unde si-au împărtășit poveștile și au inceput procesul de vindecare, au gasit sprijin și solidaritate în comunitatea noastră, un refugiu în mijlocul conflictului.

Specialiști in traumă si psihoterapeuti le-au fost alaturi prin terapii de grup sau individuale. O perioada de respiro in care si-au permis luxul de a se ingriji si de a se gandi la ele insele.

O perioada in care le-am dat voce si au fost ascultate.

O paletă foarte largă de activităti plăcute au fost menite să le relaxeze si să uite de realitatea urâtă de acasă: iesiri in natura, vizite turistice , ateliere de pictura si ceramica, piscina, calarie, bowling, masaj, sport, muzica, seri de discutii, sedinte foto , psihoterapie. Astfel, concentrat, am recreeat normalitatea pierduta a vietii lor, contribuind major la procesul terapeutic. Am fost sustinuti financiar de ong-uri din afara Romaniei.

Te intrebi poate cum au fost percepute toate acestea de către ele? … Iată :
“Nu știu cum să-mi iau rămas-bun… pentru că în război este un semn rău să faci asta.

Așadar, vreau doar să vă mulțumesc din inimă fiecăruia dintre voi pentru un cadou atât de incredibil de peste două săptămâni. Fiecare dintre voi sunteti foarte bogați în dragoste … o simt în fiecare zi.

Ați făcut aproape imposibilul în aceste zile. Mi-ați dat libertate. Părea că lucruri mărunte precum – să fii unde vrei, cu cine vrei, să vorbești sau sa taci cand vrei – sunt permise oricui, dar nu și în lumea mea.

Nu voi ramane doar cu amintiri plăcute și fotografii frumoase, ci si cu un gust de adevărată libertate spirituală. Ceva în mine s-a schimbat datorită vouă și vreau să rămână așa.”

“Întotdeauna am spus că am trei lumi. Una este cea a frontului, a durerii și a sângelui. Alta este lumea nunților militare gratuite pe care le organizez. O sărbătoare blândă… Va fi aceasta zi sau nu va fi singura sărbătoare din viața îndrăgostiților? Oare se va întoarce mirele în viață…? A treia lume, cea a copiii familiilor eroilor morți, dispăruți, capturați…. Greu și dureros, o lume în care în fața ta sunt ochii micuților care încă își așteaptă tatăl și sunt fericiți cu darurile „de la tata”… Imi stăpânesc lacrimile și i le daruiesc copilului… “Chiar dacă ne-au distrus case și locuințe, dacă au mai rămas în picioare măcar câțiva pereți, vom reconstrui totul”.

Dar acum am o noua lume, pentru mine – o lume de putere și grijă, o lume în care în sfârșit am simțit îngrijire și sprijin, înțelegere și căldură. Vorbesc despre proiect și minunata Românie. Vă mulțumesc tuturor pentru această mică lume, pentru două săptămâni de viață pașnică, pentru fiecare zi petrecută în Cluj – un oraș magic al unei țări frumoase și ospitaliere!”

Doua interacțiuni emoționante au încununat proiectul si au stat la baza acestui album.

Din intalnirea cu un artist plastic profesionist care prin bodypainting “a scris” povestea din inima lor si pe chipul lor, din intalnirea cu un scriitor care a stiut mai ales sa asculte fiecare femeie, sa empatizeze si sa extraga esenta din experientele lor, au rezultat 17 portrete si 17 povesti mărturie, ce oglindesc istoria contemporană și forța incredibilă a femeilor de transforma suferinta într-un simbol al curajului și rezilienței umane”, se mai arată în prezentare organizatorilor, Asociația Phoneo Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Urmașii REFUGIAȚILOR mai au de așteptat după indemnizații. Acordarea acestora a fost AMÂNATĂ din nou, pentru 2025

Publicat

plic bani

E deja de notorietate procrastinarea indemnizațiilor pe care ar trebui să le primească familiile românilor din Transilvania de Nord care au fost persecutați din motive etnice în timpul ocupației hortyste. Acestea mai au de așteptat până să li se facă dreptate. Printr-o Ordonanță de Urgență a Guvernului menită să reducă cheltuielile publice, urmașii persoanelor deportate, refugiate, strămutate sau evacuate din locuințe vor primi indemnizațiile, oricum modeste, abia din 2025.

Potrivit OUG 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, modificarea și completarea unor acte normative precum și prorogarea unor termene, plata drepturilor pentru copiii persoanelor deportate, strămutate ori refugiate a fost prorogată, adică amânată, pentru data de 1 ianuarie 2025.

Urmașii REFUGIAȚILOR mai au de așteptat după indemnizații. Acordarea acestora a fost AMÂNATĂ din nou, pentru 2025

Este pentru a treia oară când autoritățile amână plata acestor drepturi, prevăzute prin Legea 210/2022 și Legea 154/2021, chiar dacă sumele nu depășesc câteva sute de lei.

Peste 11.000 de persoane erau în această situație anul trecut. la nivel național.

Ce spune Casa de Pensii

Drepturile stabilite pentru copiii persoanelor care s-au aflat în una din situațiile prevăzute la art. 1 alin.(1) lit.c) și g) din Ordonanța Guvernului nr. 105/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru copiii prevăzuți la art.3 indice 1 alin. (1) din aceeași ordonanță, se acordă şi se plătesc începând cu data de 01 ianuarie 2025, în conformitate cu prevederile art.III lit.b) din Legea nr. 210/2022  pentru modificarea art. 1 alin. (2) din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri şi pentru stabilirea unor măsuri necesare aplicării Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice  (modificată prin Ordonanța de Urgență nr. 115/2023).

ANEXA cu acte necesare indemnizație urmași (copil)

O.G.nr.105/1999 modificata prin Legea nr.154/2021

Acte solicitant:

– Cerere și declarații tip (se găsesc pe site la sectiunea Formulare/Pensii  sau la ghișeul instituției);
– Certificatul de deces al părintelui;
– Actul de identitate al solicitantului;
– Certificatul de naștere al solicitantului;
– Certificatul de căsătorie al solicitantului dacă s-a schimbat numele în urma căsătoriei;
– Hotărâri de divorț (dacă este cazul) și/sau certificate de căsătorie și deces pentru soții anteriori (dacă este cazul) pentru dovedirea evoluției numelui ;
– Hotărârea prin care s-a plătit indemnizația în drepturile prevăzute de Legea nr.189/2000 pentru părintele decedat;

Pentru depunerea acestor dosare documentele se prezintă în original.

OBS: În situația în care deși ați depus toate eforturile pentru a găsi măcar unul din actele enumerate ale părintelui decedat și sunteți în imposibilitatea de a le depune NU TREBUIE SĂ SOLICITAȚI COPIE DE LA CASA JUDEȚEANĂ DE PENSIE, dosarul poate fi depus, iar la momentul analizării acestuia vom încerca să identificăm actele din dosarele pasive părintelui dumneavoastră decedat pentru a putea fi soluționat.

– Declarație pe proprie răspundere pentru persoanele care nu mai dețin hotărârea ( original ) persoanei decedate ( părintele decedat) ;
– Extras de cont (dacă se plătește în cont);
– Declaratia pe propria raspundere că se respectă prevederile art.9 din Legea nr. 154/2021 „Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplică persoanelor condamnate pentru infracţiuni contra păcii şi omenirii, celor care înainte de 23 august 1944 au desfăşurat o activitate fascistă în cadrul unei organizaţii sau mişcări de acest fel, celor care în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989 au făcut parte din aparatul de represiune, securitate, miliţie şi din instanţele militare care au instrumentat şi au judecat procese politice ale opozanţilor regimului comunist, precum şi copiilor acestora.”,

Cererile pentru acordarea drepturilor prevăzute de O.G.nr.105/1999, aprobată prin Legea 189/2000, modificată și completată prin Legea nr.154/2021 se depun personal  la Casa Județeană de Pensii Cluj, cu sediul în Cluj-Napoca, str. George Coșbuc, nr.2.

Citește mai departe

EVENIMENT

O experiență DELICIOASĂ te așteaptă la Iulius Mall Cluj. Vino și află câteva din tainele realizării PRALINELOR Coeur Framboise

Publicat

Eşti pasionat de ciocolată? Vrei să vezi live cum se prepară pralinele belgiene? Vino luni, 26 februarie 2024, în locația Leonidas din Iulius Mall Cluj, la un atelier delicios şi aromat susţinut de Maîtres Chocolatier Daniel Stallaert, star culinar în Belgia, recunoscut şi apreciat de Académie Culinaire de France.

O experiență delicioasă, de unde vei pleca nu doar cu zâmbetul pe buze, ci și cu gustul dulce al celei mai fine praline belgiene, te așteaptă în Iulius Mall. Luni, 26 februarie, în intervalul orar 14.00 – 21.00, maestrul ciocolatier Leonidas Daniel Stallaert va susține câteva sesiuni demonstrative „How it’s made”. Acesta va împărtăși cu cei curioși tainele realizării pralinelor Coeur Framboise. Atelierul are loc în zona Atrium din Iulius Mall.

O experiență DELICIOASĂ te așteaptă la Iulius Mall Cluj. Vino și află câteva din tainele realizării PRALINELOR Coeur Framboise

Maîtres Chocolatier Daniel Stallaert este cunoscut drept unul dintre cei mai buni artiști de ciocolată din lume, un star culinar, mai ales în Belgia. În fiecare lună, Daniel îi furniza Prințesei Diana aproximativ un kilogram de ciocolată artizanală. În februarie 2022, expertiza lui Daniel Stallaert a fost recunoscută și consacrată printr-o diplomă de la înalta autoritate a Académiei Culinaire de France, recunoașterea supremă pentru orice bucătar sau patiser.

Vino luni, în Iulius Mall și vezi live cum se fac cele mai speciale praline și descoperă poveștile spuse de unul dintre cei mai cunoscuți ciocolatieri la nivel internațional!

Citește mai departe

EVENIMENT

Pașapoarte 2024: MODIFICĂRI la eliberarea acestora pentru cetățenii români

Publicat

Condițiile vor fi mai stricte la eliberarea pașapoartelor temporare pentru cetățenii români în 2024, conform modificărilor aprobate de guvern.

De asemenea, sunt și reglementări în cazul pașapoartelor pentru minori și în situații întâlnite de români în străinătate.

Pașapoarte 2024: MODIFICĂRI la eliberarea acestora pentru cetățenii români

Pașaportul simplu temporar

Sunt revizuite condițiile în care poate fi eliberat pașaportul simplu temporar, în acord cu tendințele europene, a anunțat Guvernul.

În prezent, pașaportul simplu temporar este un document care nu cuprinde date biometrice. Se eliberează  într-un termen mai scurt:

– cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii.

Emiterea acestui document presupune exercitarea rapidă a dreptului la liberă circulație cetățenilor români care se găsesc în situații speciale, de excepție.

Anterior, erau incluse și situații ce nu reclamau urgențe concrete, dovedite corespunzător.

Prin urmare, oașaportul simplu temporar va fi emis doar în situații speciale, de excepție:

– care presupun o urgență în care este necesară deplasarea în străinătate sau  continuarea călătoriei
– sau reglementarea șederii/situației juridice a cetăţenilor români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile.

Situații în care se poate elibera pașaport simplu temporar

– când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii / pentru a participa la concursuri oficiale / pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa ori sănătatea îi este pusă în pericolşi nu există timpul necesar pentru obţinerea acordului celuilalt părinte
– pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabilecare declară că este necesar și urgent să îşi continue călătoria în străinătate
– sau să îşi reglementeze şederea/situația juridică pe teritoriul unui stat
– în situaţii obiective și urgente, în care este necesară prezenţa persoanei pe teritoriul altui statşi nu există timpul necesar pentru emiterea și eliberarea paşaportului simplu electronic
– sau acesta a fost depus pentru obținerea unor vize.

Situațiile trebuie dovedite, după caz, cu documente emise de instituţii.

Situaţiile obiective și urgente exclud situațiile în care deplasarea persoanei pe teritoriul altui stat are la bază rațiuni exclusiv turistice.

Cine poate elibera pașaport simplu temporar

Paşaportul simplu temporar se eliberează de către:

– serviciile publice comunitare de pașapoarte
– misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate la care au fost depuse cererile
pentru

  • cetăţenii români care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege şi care nu se află în una dintre situaţiilede suspendare a exercițiului dreptului la liberă circulație în străinătate
  • când instanța de judecată a impus obligația de a nu părăsi teritoriul României, în condițiile legii

Autoritățile evidențiază că ponderea pașapoartelor temporare eliberate era de 73% în anul 2009, de 42%, în anul 2010 și doar de 1,20%, în prezent.

”Există state care nu permit intrarea pe teritoriul lor național a titularilor de pașapoarte simple temporare, fapt ce creează numeroase inconveniente cetățenilor români aflați în astfel de situații.

Totodată, sunt și state care nu permit intrarea pe teritoriul lor național dacă documentul de călătorie nu este valabil cel puțin 6 luni de la intrarea în statul respective. Această situație este des întâlnită, având în vedere că pașaportul simplu temporar are o valabilitate redusă (12 luni)”, mai prevede documentul.

Datele biometrice preluate la consulate

Datele biometrice și datele cetățenilor români vor fi preluate o singură dată de personalul consular, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României.

Acestea vor fi utilizate:

– atât pentru eliberarea pașaportului simplu electronic
– cât și pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărții electronice de identitate
– conform solicitărilor adresate de cetăţenii români.

Pașapoarte pentru minori

Executivul menționează că au existat situații în care hotărârile instanțelor de judecată de suplinire a acordului unuia dintre părinți pentru eliberarea pașaportului minorului lasă loc de interpretări.

Nu era clar dacă suplinirea a avut în vedere eliberarea unui singur document de călătorie sau eliberarea pașapoartelor până la dobândirea de către minor a capacității de exercițiu.

Prin modificarea de legislație se reglementează că:

– eliberarea succesivă a mai multor paşapoarte simple electronice pentru minori se facenumai dacă în cuprinsul hotărârii judecătorești sau al ordonanței președințiale de suplinire a acordului unuia dintre părinți, instanța a stabilit, în mod expres, acest aspect.

Pașapoarte 2024. Situații excepționale – două pașapoarte

Sunt reevaluate situațiile excepționale în care cetăţenii români vor putea deţine, concomitent:

– fie un paşaport simplu electronic şi un paşaport simplu temporar valabile
– fie două paşapoarte simple electronice valabile.

Sunt stabilite și obligațiile ce le revin acestora.

Cetăţenii români pot deţine, concomitent, două paşapoarte simple electronice valabile, numai în următoarele situații:

– când titularul declară în scris că urmează să călătorească în state între care există stare de beligeranţă ori conflict diplomatic şi are aplicată în paşaportul simplu electronic o ştampilă ori o viză eliberată de statul cu care ţara în care călătoreşte se află în conflict
– când titularul deţine paşaport simplu electronic, dar, ca urmare a epuizării filelor destinate aplicării vizelor, călătoria în statele pentru care este necesară aplicarea acestora nu mai este posibilă.

Cetăţenii români care sunt, concomitent, titulari ai unui paşaport simplu electronic şi ai unui paşaport simplu temporar valabile au obligaţia ca:

– în termen de 5 zile de la încetarea situaţiilor sau, după caz, de la întoarcerea în țară, să predea autorităţilor competente unul dintre cele două pașapoarte valabile deținute.

Cetăţenii români care sunt, concomitent, titulari ai două paşapoarte simple electronice valabile, au obligaţia ca:

– în termen de 5 zile de la încetarea situaţiilor sau, după caz, de la întoarcerea în țară, să predea autorităţilor competente unul dintre cele două pașapoarte valabile deținute

Anularea pașapoartelor

Actul mai prevede anularea informatică a pașapoartelor eliberate anterior persoanelor care au pierdut cetățenia română:

– în situația în care acestea nu au respectat obligația legală de a preda documentele de călătorie în termen de 5 zile de la data pierderii cetățeniei

Se reglementează și faptul că Direcția Generală de Pașapoarte este autoritatea care ține evidența cetățenilor români cu domiciliul în străinătate.

Aici, integral, modificările din lege.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax