Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Viteza celor PUTERNICI sau SIGURANȚA celor mulți? Pro Infrastructură vrea SEPARAREA sensurilor pe DRUMURILE de 13 metri lățime

Publicat


Carnagiul din weekendul trecut de pe drumurile din România a adus din nou în discuție siguranța în trafic. Dacă nu avem încă autostrăzi care să lege toată țara și care sunt mai sigure, există soluții pentru a evita tragediile pe șosele. 24 de oameni, între care și copii, au murit în urma accidentelor rutiere din weekend.

Opt din cele 24 de victime au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2, pe raza localității Răcăciuni din județul Bacău.

Cei de la Asociația Pro Infrastructură au atras atenția în repetate rânduri că pe DN2 și, de altfel pe toate drumurile de 13 metri lățime poate fi folosită o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii.

O soluție care dă rezultate, dar care întârzie să fie implementată

„Soluția este 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 kilometri dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!

Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?”, arată cei de la Asociația Pro Infrastructură

Cauza celor mai grave accidente – intrarea pe contrasens

Aceștia au precizat că intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților.

 

„Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13 metri lățime.

 

În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.

Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale”, au mai arătat cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Și nu în ultiumul rând, aceștia au un mesaj și pentru pasagerii microbuzelor.

Aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. De aceea trebuie folosită centura de siguranță, au spus cei de la Pro Infrastructură.

Sursa: Asociația Pro Infrastructură




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate