Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Viteza celor PUTERNICI sau SIGURANȚA celor mulți? Pro Infrastructură vrea SEPARAREA sensurilor pe DRUMURILE de 13 metri lățime

Publicat


Carnagiul din weekendul trecut de pe drumurile din România a adus din nou în discuție siguranța în trafic. Dacă nu avem încă autostrăzi care să lege toată țara și care sunt mai sigure, există soluții pentru a evita tragediile pe șosele. 24 de oameni, între care și copii, au murit în urma accidentelor rutiere din weekend.

Opt din cele 24 de victime au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2, pe raza localității Răcăciuni din județul Bacău.

Cei de la Asociația Pro Infrastructură au atras atenția în repetate rânduri că pe DN2 și, de altfel pe toate drumurile de 13 metri lățime poate fi folosită o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii.

O soluție care dă rezultate, dar care întârzie să fie implementată

„Soluția este 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 kilometri dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!

Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?”, arată cei de la Asociația Pro Infrastructură

Cauza celor mai grave accidente – intrarea pe contrasens

Aceștia au precizat că intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților.

 

„Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13 metri lățime.

 

În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.

Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale”, au mai arătat cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Și nu în ultiumul rând, aceștia au un mesaj și pentru pasagerii microbuzelor.

Aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. De aceea trebuie folosită centura de siguranță, au spus cei de la Pro Infrastructură.

Sursa: Asociația Pro Infrastructură


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

FOTO Clujenii reclamă că AVON are ”pile” la Primărie. A instalat un stand în Piața Mărăști unde tarabele s-au desființat

Publicat

De

avon 1

Cititorii Cluj24 au reclamat prezența unui stand al companiei de cosmetice AVON în Piața Mărăști, zonă din care au fost desființate toate chioșcurile și tarabele.

Aceștia susțin că nu e normal să fie autorizat un astfel de stand câtă vreme nu sunt permise alte activități comerciale în spațiul respectiv.

avon 2

”Am avut pe trotuar un chioșc  cu legume/ fructe, ne-au desființat. Tot au curățat acolo, nu mai este nicio tarabă. Dar se vede că AVON are pile la Primărie că le-au permis să își instaleze un stand. Ei nu vând produse acolo, dar își fac reclamă, prezintă produse, până la urmă tot își vând marfa, iar noi a trebuit să fim alungați din zona Pieței Mărăști”, a reclamat un clujean.

Primăria Cluj-Napoca a transmis că standul AVON amplasat în zona Piața Mărăști a fost autorizat pentru a efectua acțiuni de ,,sampling” până în data de 30 septembrie, timp de 14 zile.

avon 3

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO Pistol radar și ETILOTEST la Chinteni. Cadoul Primăriei pentru postul de POLIȚIE. Atenție, ȘOFERI!

Publicat

De

radar 1

Primăria comunei Chinteni a cumpărat un pistol tip radart și un etilotest pentru Postul de Poliție, noile dotări urmând să intre în funcțiune de săptămâna viitoare.

”Având în vedere numeroasele plângeri ale locuitorilor legate de viteza excesivă cu care se circulă pe raza comunei Chinteni, precum și aprecierile total greșite ale participanților la trafic cum că trecerea de pietoni din fața Școlii Chinteni ar fi pur decorativă, vă informăm că un pistol tip radar și un etilotest, ambele de ultimă generație, au fost achiziționate și se vor afla în custodia Postului de Poliție Chinteni.
Încă de săptămâna viitoare acestea vor fi puse în funcțiune, aștepându-i pe aceia pentru care respectarea regulilor de circulație este total străină”, a spus primărița Lucia Suciu.

radar 2

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Primăria refuză să mai rezolve din bani publici gâtuirile din străzi. Atenție mare când construiți imobile noi

Publicat

De

Mai multe proiecte noi propuse pe ordinea de zi a Comisiei de Urbanism au fost respinse după ce s-a constatat că înregistrează probleme la nivelul accesului pe parcelă. Beneficiarii s-au declarat surprinși de faptul că deși cedaseră 9 m – de exemplu – pentru stradă, în dreptul parcelei lor, Primăria îi obligă să rezolve și o gâtuire care aparent nu are legătură cu proiectul prezentat.

Pe strada Măceșului, de exemplu, chiar dacă în planurile arătate joi figura o șosea de 9 metri, până la zona studiată se circula pe o stradă cu lățime de doar 6 metri. Pentru aprobare, Comisia de Urbanism le-a solicitat beneficiarilor să ia legătura cu proprietarii caselor învecinate și să le ceară să își retragă gardul din stradă, pentru a asigura aceeași lățime.

Această situație nu a fost unică la ședința de joi a Comisiei de Urbanism, iar beneficiarii se întrebau cum sunt puși de primărie să rezolve probleme de trafic, în apropiere de proiectele lor.

”Aceștia au 2 variante: să aștepte până să se rezolve problema, să iasă din cartier civilizat, sau să rezolve ei problema. Nu e normal să faci zeci și sute de case și tu să ieși pe o uliță din cartier. Și-au luat banii, și ce să mai spunem despre calitatea locuirii? S-au dus vremurile acelea la Cluj, au fost acum 20 de ani, când se accepta să circulăm pe benzi de 4-6 metri. Acum trebuie să asigurăm minim 2 benzi de circulație și trotuare.

Cum poți să vii în calitate de coproprietar și să constați că ceilalți au intrat cu gardul pe drum, să te uiți pasiv? Pentru că dacă ai o parcelă ești coproprietar la calea de acces. Ei și-au luat banii, iar apoi vin ceilalți, din spate, cu parcele încă neconstruite, și constată că drumul e blocat. De ce să îndreptăm din banii clujenilor niște erori care pot să fie îndreptate de către privați”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea, pentru Cluj24.

gatuire

gatuire

Citește mai departe

ACTUALITATE

Străzi închise la Florești, sâmbătă, pentru lucrări de modernizare. Traseul M22 se modifică

Publicat

De

Primăria anunță închiderea circulației rutiere la intersecția străzilor Tudor Vladimirescu cu str. Sportului, pentru lucrări de refacere rigolă și parte carosabilă – sâmbătă 25 septembrie.

Primăria Florești anunță închiderea circulației rutiere sâmbătă 25 septembrie a.c., la intersecția străzilor Tudor Vladimirescu cu str. Sportului, pentru lucrări de refacere a rigolei deteriorate și înlocuirea cu un tub îngropat pentru colectarea apelor pluviale, respectiv refacerea suprafeței de carosabil.

Decizia a fost necesară pentru finalizarea seriei de lucrări de asfaltare a străzilor de pe raza UAT Florești, iar închiderea circulației a fost instituită într-o zi nelucrătoare, pentru un disconfort cât mai mic pentru cetățeni.

Tot sâmbătă va fi închisă circulația rutieră la intrarea din DN 1 pe strada Dumitru Tăuțan, pentru lucrări de asfaltare acces în zonă.

Primăria Florești anunță închiderea circulației rutiere sâmbătă 25 septembrie a.c., pe tronsonul DN1(din str. Avram Iancu) intrare pe strada Dumitru Tăuțan – intrare Terra, pentru lucrări de asfaltare acces din drumul național, spre str. Dumitru Tăuțan.

De asemenea, tot în cursul zilei de sâmbătă vor fi executate lucrări de montare a unei guri de scurgere la intersecția străzilor Urușagului cu Șesul de Sus.

Traseul curselor CTP se modifică (M22), urmând ca toți călătorii să fie preluați din stațiile de autobuz de pe DN 1, str. Avram Iancu.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate