Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Vasile Dîncu, în luptă cu Emil Boc pentru Primăria Cluj-Napoca. Dorinţa deputatului Horia Nasra

Publicat


Deputatul PSD Horia Nasra, fost preşedinte al PSD Cluj, are speranţa că sociologul Vasile Dîncu, proaspăt ales preşedinte al Consiliului Naţional al PSD, se va lupta cu Emil Boc pentru funcţia de primar al municipiului Cluj-Napoca.

„Ieri, PSD Cluj a mai pierdut o luptă cu centrul, statutul dar și cu generația UTC Cluj care a căpușat organizația douăzeci de ani, exceptând perioada iulie 2016 – septembrie 2019.

Ieri, PSD Cluj s-a întors în urmă cu zece ani și asta explică și de ce mulți primari au plecat din partid. Atunci când muncești, câștigi și ai voturi, te aștepți să conduci, nu să te conducă din spate umbre politice care fug de bătălii electorale.

S-a pierdut o luptă dar nu și războiul 🙂

Din toată această întoarcere în urmă, sper să răsară și o speranță pentru organizație, candidatura dlui. Vasile Dâncu la primăria Cluj-Napoca. Sunt convins că toată organizația ar susține această candidatură, mai ales acum când a fost încărcat politic și simbolic cu responsabilitatea Consiliului Național al PSD. A sosit vremea unei lupte sănătoase cu Emil Boc și cu PNL Cluj, în locul confortului unei politici locale partajate”, scrie deputatul de Cluj Horia Nasra.

Vasile Dîncu a fost ministru în mai multe rânduri, iar în Guvernul Cioloş a fost vicepremier. De asemenea, el a fost şi preşedinte al PSD Cluj.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Emil Boc continuă războiul cu Sile Pușcaș. ”Minciuna are picioare scurte”. Se va aproba lărgirea străzii în zona Platinia

Publicat

De

În ciuda faptului că omul de afaceri Sile Pușcaș a cerut în instanță anularea actului de donație făcut pentru Primăria Cluj-Napoca în vederea lărgirii străzii care trece prin fața mall-ului Platinia de pe calea Moților, Emil Boc insistă să meargă mai departe cu proiectul, chiar în regim de urgență.

Recent, investitorul din Satu Mare a mai câștigat în instanță dreptul de anulare a Hotărârii de Consiliu Local prin care Emil Boc modifica destinația terenului de 1,2 hectare din Zorilor, din suprafață de construit, în zonă dedicată parcurilor, în vederea amenajării Parcului Observator.

De fapt Vasile Pușcaș și-ar fi retras donația de pe str. Moților tocmai ca răspuns la acțiunea din Zorilor a Primăriei Cluj-Napoca.

”El poate să ceară ce dorește. Lucrurile sunt clare. Ne-a dat în judecată, vom câștiga, am toată convingerea, pentru că ceea ce a donat a fost oferta domniei sale, pe care a făcut-o primăriei, atunci când și-a modernizat Platinia. Nu am cerut-o noi, el a propus-o, noi doar am acceptat”, a declarat Emil Boc, invitat la Ziua Live.

Despre înfrângerea suferită la Tribunalul Cluj pentru terenul din Zorilor, edilul afirma că este doar o înfrângere de etapă și că ”Acolo se va face parc”.

Primarul Emil Boc a anunțat acum că săptămâna viitoare va aproba în ședință extraordinară PUZ-ul pentru lărgirea zonei Calea Mănăștur și exproprieri.

Întregul proiect se ridică la 54 milioane de lei, din care 14,4 milioane lei este valoarea despăgubirilor.

După modernizare, pe ambele sensuri vor exista benzi dedicate pentru transportul în comun și piste de bicicletă.

Se dorește astfel ca strada Uzinei Electrice să devină o variantă de ocolire a Centrului, iar strada Oțetului să fie lărgită la 4 benzi.

Se va realiza și o circulație mai bună pentru mașini pe strada Mărginașă, care de asemenea va fi lărgită.

Minciuna are picioarele scurte, domnule Sile Pușcaș!

Primăria Cluj-Napoca susține, într-un comunicat despre acțiunile lui Sile Pușcaș, că minciuna are picioare scurte iar Cluj-Napoca este ”un oraș pentru cetățeni, nu pentru profit!”

”Vă prezentăm documentele oficiale prin care dumneavoastră, din proprie inițiativă, pentru a putea realiza complexul Platinia, donați Primăriei suprafața necesară pentru lărgirea și realizarea legăturii între Calea Mănăștur și strada Oțetului.

Este ilegal și imoral ca, după ce ați obținut profituri de zeci de milioane de euro din mallul Platinia să mai solicitați bani publici pentru un teren pe care dumneavoiastră l-ați donat orașului pentru a vă putea realiza investiția Platinia.

Cluj-Napoca este un oraș pentru cetățeni, nu pentru profit, domnule Sile Pușcaș! Este păcat, ca 350.000 de cetățeni ai Clujului să stea zilnic blocați în trafic în zona Calea Mănăștur- strada Moților pentru că dumneavoastră vreți bani din orice și cu orice preț fără temei legal”, a arătat municipalitatea clujeană.

Primăria a prezentat și extras foto din memoriul depus de Pușcaș pentru aprobarea PUZ și un extras foto din oferta de donație drum, semnată de firma acestuia, prin care omul de afaceri, fără bani, donează acest teren orașului.

 

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj va asigura PERMANENȚA în minivacanța de Rusalii

Publicat

Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, unitate sanitară aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, va asigura permanența pe întreaga durată a minivacanței prilejuită de sărbătoarea Rusaliilor, cu scopul de a menține continuitatea activității și a actului medical.

„Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „Părinții pot sta liniștiți, echipa medicală a Spitalului nostru de copii va fi la datorie și de această dată. În plus, părinții au posibilitatea de a apela oricând, în regim non-stop, serviciul gratuit de sfat medical prin telefon ALOPEDI 0364 – 917 deservit tot de medicii Spitalului de Copii”.

În cadrul instituției spitalicești vor funcționa, în perioada 19 – 21 iunie 2021, secțiile clinice Pediatrie I, II și III, Chirurgie și Ortopedie Pediatrică, ATI, Psihiatrie Pediatrică, Neurologie Pediatrică, Neonatologie Prematuri, precum și Laboratorul Radiologie și Imagistică Medicală și Unitatea de Primire a Urgențelor”, se arată în comunicatul CJ Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

STOP! Azi mașina stă pe loc! Vinerea VERDE. Transport GRATUIT pe raza municipiului Cluj-Napoca

Publicat

„Sub sloganul ”STOP! Azi mașina stă pe loc!”, campanie sustinuta de catre Primaria Cluj-Napoca si Compania de Transport Public Cluj-Napoca, se va implementa transportul gratuit în fiecare zi de vineri, pe raza municipiului Cluj-Napoca, prima fiind azi, 18.06.2021.

Asadar, in zilele de vineri, clujenii nu mai sunt nevoiti să prezinte bilete si abonamente. De mentionat este faptul ca acest proiect „Vinerea Verde” a fost prezentat si adoptat in Consiliul Local Cluj-Napoca.

Prin aplicarea acestui proiect se urmareste:

1. Reducerea poluarii chimice si fonice;

2. Descongestionarea traficului din municipiu;

3. Stimularea publicului calator in directia renuntarii la deplasari cu autoturismele proprii si utilizarea cu precadere a transportului public;

4. Reducerea accidentelor rutiere prin diminuarea numarului de autovehicule care utilizeaza trama stradala din municipiu;

5. Cresterea gradului de incarcare a capacitatilor de transport disponibile ale companiei, prin cresterea numarului de calatori;

6. Reducerea costurilor pe calator transportat;

7. Reducerea sau chiar eliminarea blocajelor in trafic ca urmare a numarului din ce mai mare de autovehicule existente in circulatie la diferite intervale din zi, in timp ce reteaua de strazi are capacitate limitata de preluare a fluxului de autovehicule.

In scopul atingerii obiectivelor enumerate mai sus si nu numai, compania si-a propus sa stimuleze si sa convinga publicul calator in directia utilizarii mijloacelor de transport public, prin urmatoarele masuri:

1. Modernizarea continua a flotei de mijloace de transport public utilizand atat surse proprii cat si surse din bugetul local si prin atragerea de fonduri europene nerambursabile;

2. Renuntarea treptata la autobuzele diesel si achizitia, cu precadere, de autobuze electrice, troleibuze si tramvaie cu cele mai moderne dotari si confort sporit pentru calatori;

3. Stimularea publicului in directia atragerii spre transportul in comun prin introducerea transportului gratuit, in municipiul Cluj-Napoca, in ultima zi lucratoare a fiecarei saptamani ( “Vinerea Verde” ).

Costurile generate de acest program vor fi suportate de catre Primaria Municipiului Cluj-Napoca

Primaria Municipiului Cluj-Napoca in parteneriat cu CTP Cluj-Napoca SA propune introducerea programului “ Vinerea Verde “prin care se acorda gratuitate la transportul public in fiecare zi de vineri oricarei persoane care doreste sa circule pe traseele companiei aflate pe raza municipiului Cluj-Napoca. Pentru ca acest program sa aiba un impact real asupra cetatenilor estimam ca actiunile de procurare si validare a oricaror tipuri de titluri de calatorie gratuite in zilele de vineri ar putea indeparta o parte din publicul tinta. Accesul la transportul gratuit de vineri va fi direct, simplu si atractiv.

Costurile generate de acest program vor fi suportate de catre Primaria Municipiului Cluj-Napoca prin metoda compensatiei, conform Hotararii Consiliului Local Cluj-Napoca nr. 165 din 21.04.2021.

In prezent, flota companiei este alcatuita din mijloace de transport care ofera siguranta, confort, accesibilitate, adaptabilitate, dar in acelasi timp sunt prietenoase cu mediul inconjurator. Proiectul “Vinerea Verde” vizeaza, in esenta, promovarea utilizarii transportului public ecologic, ca masura de imbunatatire a calitatii aerului inconjurator, dar si de diminuare a nivelului de zgomot, prin acordarea gratuitatii pe mijloacele de transport in comun, pe liniile urbane, in fiecare zi de vineri”, se arată în comunicatul CTP.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Clujenii TREBUIE să ŞTIE ce se întâmplă cu METROUL. Dezbatere PUBLICĂ. Cine îşi asumă EŞECURILE Primăriei?

Publicat

Povestea metroului clujean pare să fie cu cântec înainte de a începe. Lucrurile par destul de complicate şi greu de realizat. Sunt multe semen de întrebare. Iar clujenii nu sunt informaţi, deşi legea impune acest lucru. Pentru lămurirea tuturor aspectelor de început privitoare la marele proiect clujean, Consiliul Civic Local, prin reprezentantul său Iosif Pop, a solicitat, în şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, o dezbatere publică pe tema metroului, cu prezenţa primarului Emil Boc. Consiliului Civic Local este o organizaţie care a fost fondată pe 17 iunie 2004, prin semnarea Protocolului de Colaborare de către cele 52 de asociaţii şi fundaţii clujene.

Riscuri şi temeri

Iosif Pop le-a prezentat consilierilor locali şi primarului Emil Boc un punct de vedere al CCL, în care sunt prezentate o serie de problem, care ar trebui să fie lămurite în dezbaterea publică.

“Acum punem multă pasiune politică pe linia de metrou, fără a avea concluzii pe studiul de fezabilitate, fără să stapanim riscurile şi consecinţele lor viitoare şi fără să putem decide asupra momentului optim pentru lansarea proiectului (vezi evoluţia populaţiei, a efectelor pe termen lung a pandemiei, a incertitudinii asigurării surselor de finanţare de început, a şansei de mobilizare de surse de finanţare pentru etapa IIetc). Dealtfel, reconsiderarea din scurt a proiectului de finanţat din surse PNRR este de natură să confirme temerile pentru riscurile prezentate mai sus.

În cazul unui presupus eşec Consiliul Local se poate salva prin apelare la resursele guvernamentale, la împrumuturi bancare ori la majorarea substanţiala a impozitelor şi taxelor locale, transferand situaţiile de faliment către persoanele fizice şi juridice. Daca are şi alte soluţii le poate face publice acum?

Întreprinzatorul realist măsoara de 10 ori riscurile înainte să pornească un proiect mare, pentru că este conştient că în caz de eşec îl lichidează creditorii şi îşi află falimentul. Statul are o scapare în plus, aceea de a arunca datoria în spatele populaţiei şi a firmelor. Dar are acordul lor acum?

Cu certitudine, Cluj-Napoca are nevoie acută de această infrastructură acum şi în următorii 3-4 ani, variantele de lucru sunt multe şi, orice variantă ar fi aleasă, se cere asumată de către clujeni – beneficiarii şi finanţatorii de ultimă instant”, a spus Iosif Pop în faţa consilierilor municipali.

Legea obligă municipalitatea să-i consulte pe clujeni

În prezentarea sa, Iosif Pop a adus şi argumente legislative, care arată că municipalitatea este obligată să-i consulte pe clujeni în problema metroului şi a marilor proiecte.

„Legea nr.52/2003, cu modificarile ulterioare, defineşte scopurile exacte în astfel de situaţii. Dupa cum ştiţi: Legea are drept scop:a) să sporească gradul de responsabilitate a administrației publice față de cetățean, ca beneficiar al deciziei administrative; b) să implice participarea activă a cetățenilor în procesul de luare a deciziilor administrative și în procesul de elaborare a actelor normative; c) să sporească gradul de transparență la nivelul întregii administrații publice.

În acord cu prevederile legale citate, vă adresăm rugamintea să supuneţi acum votului organizarea dezbaterii publice în intervalul de timp cel mai scurt. Consultarea publică executată pe site-ul primăriei nu are nicio relevanţă atât timp cât întrebările şi răspunsurile nu sunt aduse la cunoştinţa întregii populaţii.

Suntem toţi conştienţi că responsabilitatea deciziilor şi hotărârilor vă aparţine, iar aceasta presupune că vă asumaţi individual şi personal consecinţele, în cazul în care o faceţi fără consultarea noastră. Avem întrebările pregătite, avem şi soluţiile alternative, aşteptăm decizia”, a mai spus Iosif Pop.

Eşecuri ale administraţiei clujene

În aceeaşi luare de cuvânt în faţa consilierilor municipali şi a primarului Emil Boc, Iosif Pop a trecut în revistă şi câteva eşecuri ale administraţiei locale, pentru care aceasta n-a dat socoteală clujenilor.

„Comunitatea clujeană se află în faza asumării marilor proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară, cerute şi aşteptate de către noi dinspre administraţia locală de aproape 20 de ani.

Presiunea pentru realizarea lor este foarte mare din cauza sporirii blocajelor în mobilitatea urbană, dar şi datorită cerinţelor finanţatorilor ca să fie executate în contratimp,cu asumarea de riscuri dificil de controlat sau chiar imposibil de asumat.

Centura ocolitoare, parcările înafara părţii carosabile, prelungirea liniilor de tramvai către aria metropolitană şi spre cartierele neconectate, presupusul metrou de conexiune longitudinală cu râul Someş etc nu îşi bazează prioritizarea pe studii coerente de trafic şi nici pe concluziile  tehnice şi financiare finale, ale studiilor de fezabilitate comandate.

PUG-ul este ca şi ieşit din perioada de validitate, SIDU îşi aşteaptă consultarea şi acceptarea populaţiei, planul de mobilitate îşi cere actualizarile din timp în timp, iar reţelele sociale îşi consumă energia cu propuneri şi atitudini critice la adresa anunţurilor oportuniste.

Aproape toate proiectele mari din ultimii 17 ani ale administraţiei municipale s-au încheiat fie cu eşecuri (vezi Capitala Culturală Europeană), fie cu depăşiri ale termenelor asumate (vezi ex.Centurii Vâlcele-Sânnicoara), fie cu depăşiri mari ale bugetelor iniţial alocate.  Acest fapt conduce la concluzia ca managementul performant al marilor proiecte nu reprezintă un punct forte pentru Consiliul Local Cluj-Napoca”, a mai spus Iosif Pop.

(MaAv)

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate