Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Trenul metropolitan, în Consiliul Local. Mai multe opriri, park & ride-uri în stații și intermodal la Aeroport

Publicat


tren gara bun 1

Un proiect privind „necesitatea și oportunitatea” trenului metropolitan din Cluj va ajunge pe masa consilierilor locali. Potrivit documentului, trenul va avea 23 de stații din Gilău până în Bonțida, rută ce va fi deservită de 9 garnituri de tren.

Consilierii locali vor dezbate joi, 29 august, un proiect de hotărâre privind necesitatea și oportunitatea trenului metropolitan. Discutat deja de ani buni, proiectul a făcut pași modești spre realizare, până în prezent.

Stații noi, park & ride-uri și pasaje pietonale

Primăria Cluj-Napoca arată proiectul de Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată între Halta Gârbău și Halta Bonțida, cu 23 de stații de îmbarcare-debarcare. Linia va avea o distanță de 48,8 kilometri.

Lucrările presupun modernizarea la 5 stații existente și crearea a 8 stații noi:

  • Bonţida (modernizare stație existentă) – Comuna Bonţida;
  • Răscruci (fără lucrări) – Comuna Bonţida;
  • Jucu de Jos (modernizare stație existentă) – Comuna Jucu;
  • Jucu (fără lucrări) – Comuna Jucu;
  • Câmpenești (nou propusă) – Comuna Jucu;
  • Apahida (nou propusă) – Comuna Apahida;
  • Apahida (nou propusă) – Comuna Apahida;
  • APAHIDA (fără lucrări) – Comuna Apahida;
  • Dezmir (modernizare stație existentă) – Comuna Apahida;
  • Aeroport Avram Iancu (nou propusă) – Municipiul  Cluj-Napoca;
  • Cluj-Napoca Est (fără lucrări) – Municipiul  Cluj-Napoca;
  • IRA (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Fabricii de Zahăr (nou propusă) – Municipiul ClujNapoca;
  • Piața 1 Mai (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Cluj-Napoca (fără lucrări) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Tetarom (existentă – conform M300) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Hoia (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Baciu (fără lucrări existentă – conform M300) – Comuna Baciu;
  • Suceag (fără lucrări) – Comuna Baciu;
  • Rădaia (modernizarea stației existente) – Comuna Baciu;
  • Mera (existentă) – Comuna Baciu;
  • Nădășel (existentă – conform M300) – Comuna Gârbău;
  • Gârbău (modernizare stație existentă) – Comuna Gârbău.

De asemenea, vor fi create parcări auto de tip park & ride în stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Dezmir, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida. În stațiile Piata 1 Mai, Fabricii de Zahăr, IRA și Aeroportul Internațional „Avram lancu” vor fi create peroane și pasaje subterane pietonale. De asemenea, vor fi modernizate cinci treceri la nivel auto.

Nouă trenuri electrice vor deservi linia

Flota va cuprinde 9 trenuri electrice, cu o capacitate maximă de 420 locuri, care vor circula din 30 în 30 de minute. Tipul de tren propus este o unitate multiplă cu 3 vagoane articulate cuplate permanent si echipate cu coridor de intercomunicatie larg între vagoane. Viteza maximă care va putea fi atinsă pe traseu va fi de 150km/h.

Din punct de vedere al capacității, o garnitură de tren va oferi o capacitate de transport de circa 420  pasageri, dintre care de 315  pasageri pe scaune, respectiv 840 locuri pentru circulația în tandem.

Garniturile de tren metropolitan vor fi echipate cu instalație de climatizare, instalații de informare călători, vizuală și sonoră, instalație de comunicare cu mecanicul; ușile se vor închide și deschide automat prin apăsarea unui buton luminos.

Asociere în zona metropolitană a Clujului

Amintim că, în aprilie 2024, Consiliul Județean Cluj anunța că se asociază cu municipiul Cluj-Napoca și cu comunele învecinate pentru realizarea trenului metropolitan.

Vor fi alocați aproape 10.000.000 euro din bugetul județului pentru materializarea obiectivului de investiții. În baza acordului de asociere, Consiliul Județean va acoperi cheltuielile neeligibile ocazionate de construirea parcărilor auto în sistem „Park&Ride”, ce vor fi amplasate în vecinătatea stațiilor feroviare din localitățile Bonțida, Răscruci, Jucu, Câmpenești, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Petrișor Peiu (AUR): „Românii, discriminați la ei acasă: Gaz mai scump pentru noi, reducere pentru străini!”

Publicat

peiu

Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui caz revoltător de inechitate economică: statul român, prin Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), a hotărât ca tariful de transport al gazelor să fie cu 40% mai mic pentru exportul în Austria decât pentru consumul intern în România.

„Am să vă spun, foarte pe scurt, cum plătim noi pentru a avea dreptul să exportăm gaz ieftin în Austria. Păi, foarte simplu! Autoritatea Națională de Reglementare în Energie a stabilit următorul lucru: tariful de transport al gazelor este mai mic cu 40% dacă gazul este exportat în Austria, decât dacă este transportat în interiorul României.

Așadar, toate tarifele de transport pentru gazele exportate în Austria sunt, oameni buni, cu 40% mai mici decât tarifele de transport pentru gazele consumate în România, pentru noi, pentru consumatorii români. Iată cum consumatorul austriac este favorizat în defavoarea consumatorului român. De către cine? De către statul român. Și pentru ce? Pentru a consuma gaz românesc. Asta e dreptatea pe care vrem să o vedem și în anii următori?

Este complet inacceptabil ca, într-un context european tensionat, în care România este chemată să contribuie la securitatea energetică a UE, statul nostru să-și saboteze propriii cetățeni în favoarea consumatorilor din afară. Exportăm ieftin, dar iată, plătim scump!”, a declarat senatorul AUR, Petrișor Peiu.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Bărbat grav rănit într-un incendiu de vegetație la Nireș, în comuna Mica

Publicat

De

Bărbat rănit la Mica

Un bărbat a suferit arsuri pe 60% din suprafața corpului în urma unui incendiu de vegetație care a avut loc în comuna Mica, județul Cluj.

Victima a fost preluată de echipajele medicale și transportată de urgență la spital. Circumstanțele exacte ale incidentului sunt în curs de investigare.

Bărbat grav rănit într-un incendiu de vegetație la Mica

Potrivit informațiilor Cluj24.ro, victima este un bărbat de arpoximativ 70 de ani, care a vrut sa își igienizeze terenul prin incendiere.

Flăcările au crescut rapid în intensitate. Bărbatul a fost prins pe câmp în mijlocul incendiului. Acesta a fost găsit inconștient de echipajele medicale și dus de urgență la spital.

UPDATE

Pompierii din cadrul Detașamentului Dej sunt cei au intervenit pentru stingerea incendiului de vegetație uscată, izbucnit în apropiere de localitatea Nireș, în comuna Mica.

La fața locului s-au trimis o autospecială pentru intervenție rapidă. Potrivit reprezentanților ISU Cluj, vegetația uscată ardea pe o suprafață de aproximativ 200 de metri pătrați. Pompierii au acționat imediat pentru a-l extrage pe bărbat din zona de ardere și i-au acordat primul ajutor calificat. Acesta a fost transportat spital pentru îngrijiri medicale.

Citește mai departe

EVENIMENT

Vremea la Cluj. Ce temperaturi vor fi în ultimele săptămâni din iunie. Anunțul meteorologilor privind ploile

Publicat

De

Vremea la Cluj în iunie

Clujenii se vor bucura, în prima parte a intervalului 16–29 iunie 2025, de o vreme predominant caldă, cu temperaturi care vor atinge frecvent 28–30 de grade Celsius.

De asemenea, minimele vor crește treptat de la 10 la 13–14 grade, arată meteorologii.

Vremea la Cluj. Temperaturi ridicate și ploi

După data de 19 iunie, valorile termice vor începe să scadă ușor, iar până la finalul primei săptămâni se vor înregistra maxime de aproximativ 24 de grade și minime de 9 grade, potrivit Administrației Naționale de Meteorologie.

În a doua parte a intervalului, vremea se va încălzi din nou, temperaturile diurne urmând să oscileze între 28 și 30 de grade, iar cele nocturne între 10 și 12 grade.

În ceea ce privește precipitațiile, meteorologii prognozează averse în mai multe zile, cu o probabilitate mai mare în perioada 18–22 iunie, dar și după data de 25 iunie.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Cine domină Cupa României la fotbal în noul format. O echipă din Cluj face legea

Publicat

De

Cupa României

CFR Cluj ocupă primul loc în clasamentul all-time al Cupei României, de la introducerea noului format competițional, în sezonul 2022/2023.

Conform datelor publicate de Federația Română de Fotbal, ardelenii au acumulat 29 de puncte și un golaveraj pozitiv de +8, devansând echipe precum FC Hermannstadt, Universitatea Cluj sau Sepsi.

CFR Cluj face legea în Cupa României

Clasamentul, realizat pe baza rezultatelor din faza grupelor și până în finală, recompensează victoriile cu 3 puncte și remizele cu 1 punct. În caz de calificare la loviturile de departajare, învingătoarea primește 3 puncte, fără modificarea golaverajului.

Performanța CFR-ului este cu atât mai remarcabilă cu cât clujenii au cucerit și trofeul în sezonul recent încheiat, învingând FC Hermannstadt cu 3-2 în finala disputată la Arad. Kamara, Munteanu și Nkololo au fost marcatorii victoriei, aducând clubului al cincilea trofeu al Cupei României.

cfr

“Surpriza plăcută” în Cupa României

Pe locul secund în ierarhie se află chiar adversara din finală, FC Hermannstadt, cu 24 de puncte și +5 golaveraj, iar poziția a treia este împărțită de Universitatea Cluj (+12) și Sepsi OSK (+9), ambele cu câte 21 de puncte.
Surpriza plăcută vine din eșalonul secund: Corvinul Hunedoara se clasează pe locul 5, la egalitate de puncte (18) cu Rapid București, dar cu un golaveraj impresionant de +15.

De partea cealaltă, echipe cu tradiție precum Dinamo București sau Chindia Târgoviște au avut evoluții modeste, cu doar 7, respectiv 1 punct adunat în ultimele trei ediții.

Noul format al Cupei României presupune o fază a grupelor, urmată de meciuri eliminatorii, o structură care pare să fi avantajat echipele organizate și constante, precum CFR Cluj.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate