Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Trenul metropolitan din Cluj așteaptă avizul de mediu. Trenuri din 30 în 30 de minute pe ruta Bonţida-Apahida-Cluj-Napoca-Gârbău

Publicat


Transport cu trenul pentru studenți

Proiectul trenului metropolitan din Cluj a fost depus de Primărie pentru obținerea avizului de mediu. Linia va avea un traseu de 48,8 kilometri, de la Bonțida până la Gârbău, iar trenurile vor circula din 30 în 30 de minute.

Primăria Cluj-Napoca a solicitat joi obținerea avizului de mediu pentru trenul metropolitan. Linia va avea o distanță de 48,8 kilometri, pe ruta Bonțida – Apahida – Cluj-Napoca – Gârbău și 23 de stații de îmbarcare-debarcare.

Trenuri din 30 în 30 de minute

Trenul metropolitan va utiliza infrastructura feroviară existentă, și nu va fi creat un fir nou de cale ferată, așa cum a cerut CFR în urma studiului de fezabilitate. Pe traseul trenului metropolitan vor fi amenajate 8 stații noi, inclusiv una la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj.

Flota va cuprinde 9 trenuri electrice, cu o capacitate maximă de 420 locuri, care vor circula din 30 în 30 de minute. Viteza maximă care va putea fi atinsă pe traseu va fi de 150km/h.

Mii de persoane, transportate zilnic

Numărul total al călătorilor transportați va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050.

Proiectul vizează lucrări atât pe magistrala principală de cale ferată 300 Oradea – Cluj-Napoca, cât și magistrala secundară de cale ferată 401 Ilva Mică – Salva – Dej – Apahida –  Cluj-Napoca.

Care sunt cele 23 de stații propuse?

Proiectul trimis spre avizare prevede introducerea serviciului de Tren Metropolitan pe infrastructura existentă a căii ferate, în lungime de 48,8 km pentru următoarele 23 puncte de îmbarcare / debarcare călători:

  • Bonţida (existentă) – Comuna Bonţida;
  • Răscruci (existentă) – Comuna Bonţida;
  • Jucu de Jos (existentă) – Comuna Jucu;
  • Jucu (existentă) – Comuna Jucu;
  • Câmpenești (nou propusă) – Comuna Jucu;
  • Apahida (nou propusă) – Comuna Apahida;
  • Apahida (nou propusă) – Comuna Apahida;
  • APAHIDA (existentă) – Comuna Apahida;
  • Dezmir (existentă) – Comuna Apahida;
  • Aeroport Avram Iancu (nou propusă) – Municipiul  Cluj-Napoca;
  • Cluj-Napoca Est (existentă) – Municipiul  Cluj-Napoca;
  • IRA (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Fabricii de Zahăr (nou propusă) – Municipiul ClujNapoca;
  • Piața 1 Mai (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Cluj-Napoca (existentă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Tetarom (existentă – conform M300) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Hoia (nou propusă) – Municipiul Cluj-Napoca;
  • Baciu (existentă – conform M300) – Comuna Baciu;
  • Suceag (existentă) – Comuna Baciu;
  • Rădaia (existentă) – Comuna Baciu;
  • Mera (existentă) – Comuna Baciu;
  • Nădășel (existentă – conform M300) – Comuna Gârbău;
  • Gârbău (existentă) – Comuna Gârbău.

Investiție de 280 milioane de lei

Finanțarea investiției va fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, costurile fiind estimate la 280 de milioane de euro.

Investiția va cuprinde adăugarea de puncte de oprire noi, asigurarea de facilități pentru călători (bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare de bilete) și amenajarea acceselor la peroane, inclusiv a trotuarelor, pasajelor și pasarelelor pietonale, lifturilor și escalatoarelor.

Lucrările se vor desfășura pe raza a șase localități din zona metropolitană a Clujului: comunele Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu, Bonțida și municipiul Cluj-Napoca.

Asociere între CJ Cluj și localitățile implicate

Amintim că, în aprilie 2024, Consiliul Județean Cluj anunța că se asociază cu municipiul Cluj-Napoca și cu comunele învecinate pentru realizarea trenului metropolitan.

Vor fi alocați aproape 10.000.000 euro din bugetul județului pentru materializarea obiectivului de investiții. În baza acordului de asociere, Consiliul Județean va acoperi cheltuielile neeligibile ocazionate de construirea parcărilor auto în sistem „Park&Ride”, ce vor fi amplasate în vecinătatea stațiilor feroviare din localitățile Bonțida, Răscruci, Jucu, Câmpenești, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău.

Finanțarea acestor investiții urmează a fi realizată atât din bugetul propriu al Consiliului Județean, prin alocări multianuale, cât și din alte surse, inclusiv din fonduri europene.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate