Connect with us

ACTUALITATE

Toate PROGRAMĂRILE pentru cărțile de identitatecu CIP, epuizate în Cluj pentru o lună. S-au înregistrat 450 de persoane

Publicat


Toate programările pentru cărțile electronice de identitate au fost epuizate în Cluj-Napoca pentru următoarele 30 de zile. Dacă proiectul pilot merge bine, din 1 octombrie se va putea deschide și un al doilea ghișeu.

Anunțul a fost făcut de Ministerul Afacerilor Interne, care arată că, în ziua lansării proiectului pilot pentru emiterea Cărții Electronice de Identitate, care a avut loc luni la Cluj-Napoca, au fost epuizate toate programările pentru următoarele 30 de zile.

În acest moment, aproximativ 450 de persoane au optat pentru emiterea noii Cărți de Identitate Electronice.

În octombrie, se deschide încă un ghișeu

În funcție de modul în care se va derula proiectul pilot pe parcursul a două luni, începând cu 1 octombrie, se va putea deschide și un al doilea ghișeu, ajungându-se astfel la posibilitatea prelucrării a 30 de solicitări zilnic, au arătat reprezentanții MAI.

Vezi și: LIVE VIDEO/ Lansare proiect – pilot emitere cărți de identitate cu cip la Cluj-Napoca

În paralel, funcționează alte 3 ghișee în cadrul Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al municipiului Cluj-Napoca, unde sunt preluate cereri pentru emiterea Cărților de Identitate pe vechiul model.

Termenul de emitere înmânare a cărții de identitate electronice este cuprins între 15 și 20 de zile. Totuși, pentru prima etapă, având în vedere că după realizarea CEI, aceasta trebuie sa fie supusă unor teste complexe, pentru cererile preluate în intervalul 2-6 august, documentele vor fi eliberate în perioada 23-25 august.

Un instrument de reducere a birocrației

„Noua carte electronică de identitate va permite titularului autentificarea în Platforma informatică de asigurări de sănătate și va asigura suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice, pentru reducerea birocrației în relațiile cetățeanului cu autoritățile publice.

Emiterea cărții electronice de identitate este rezultatul unei colaborări inter-instituționale, fiind un moment crucial pentru ceea ce înseamnă atât parcursul instituțional al serviciilor publice, cât și facilitățile de care cetățeanul român va putea beneficia odată cu deținerea noului document”, declară ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.

Cartea Electronică de Identitate este o necesitate impusă de evoluția societății, a cerințelor de securitate globală și a statelor, precum și pentru un control cât mai eficient la trecerea frontierei de stat.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate