Connect with us

EDUCATIE

STUDIU. Situația UCRAINENILOR din Cluj. Cu ce se confruntă REFUGIAȚII și ASOCIAȚIILE. Soluții pentru INTEGRARE

Publicat


whatsapp image 2022 09 30 at 3.11.40 pm

Gabriel Todoran, coordonatorul la nivel local al programului finanțat de OXFAM, a găzduit un eveniment în jurul studiului în premieră al lectorului doctor antropolog Oana Ivan, despre strămutații ucraineni din Cluj, la cererea Fundației Comunitare Cluj. Studiul a fost realizat în cadrul unui proiect finanțat de OXFAM GB, coordonat la nivel național de Federația Fundațiile Comunitare din România și administrat la nivel local de Fundația Comunitară Cluj, al cărei scop este să fie un lider în stimularea schimbării sociale colaborative și incluzive, conectând nevoile cu resursele din județ pentru a îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor.

„Când a început războiul din Ucraina ne gândeam că în câteva zile lucrurile se vor rezolva. Nu ne imaginam că este posibil să avem de-a face cu amenințări cu bomba nucleară atât de aproape de graniță și că vom găzdui pe termen lung oameni fugiți din calea războiului.

Însă dacă legat de bomba nucleară nu avem prea multe de făcut – acolo responsabilitatea revine altor actori – în problema refugiaților ne putem implica fiecare dintre noi. Doar să știm cum stau lucrurile”, a precizat Elena Nicolae, coordonator comunicare Fundația Comunitară Cluj.

La întâlnire au fost prezente și două dintre organizațiile implicate direct în criza acestora la nivel local: PATRIR și O masă Caldă, ale căror reprezentanți au împărtășit experiența lor în ceea ce privește lucrul cu ucrainenii.

whatsapp image 2022 09 30 at 3.10.28 pm

Integrarea ucrainenilor pe piața muncii. Hubul pentru refugiați

Referitor la integrarea acestora pe piața muncii, s-a dezbătut problema cererii și ofertei din cadrul unui site special realizat pentru ei.

„A existat o platformă dedicată ucrainenilor, pentru a putea să posteze anunțuri dacă își caută job, dar și pentru angajatorii care vor să recruteze refugiați. A fost ceva ce s-a considerat necesar, dar pus în practică, s-a constatat că nu era așa. Oamenii nu au prea folosit platforma.

Mai degrabă au fost contactate companiile din Cluj care sunt administrate de șefi ucraineni, care au pus la dispoziție posturi pentru compatrioți”, a menționat Raimonda Boian, din partea O masă Caldă.

Cei de la PATRIR au punctat că, pe strada Napoca 25, există un hub creat pentru refugiați, Ukraine House, care și-a deschis porțile în data de 28 septembrie și care a fost vizitat de numeroși ucraineni.

„Aceștia primesc consiliere psihologică, dar și legală, cursuri și ateliere gratuite, având acces și la o bibliotecă”, au spus reprezentanții PATRIR.

În data de 8 octombrie se va deschide și un Hub Internațional. Află mai multe cu un click aici.

308174704 10159612057061693 7168000360487197172 n

308468482 106891158852011 4410227243663578258 n

Integrarea socio-culturală a ucrainenilor. Școala pentru copiii refugiați

Online s-a alăturat și Kseniia Shyriaieva, o tânără ucraineancă din Dnipro ce s-a refugiat la Cluj la câteva săptămâni după izbucnirea războiului, care a spus mai multe despre experiența sa în orașul transilvan, dar și despre importanța evenimentelor sociale în oraș pentru compatrioții săi.

„Noi deja ne simțim ca acasă aici, oamenii din Cluj sunt foarte atenți la nevoile noastre și le suntem recunoscători pentru primire. În ceea ce privește integrarea noastră din punct de vedere social, cele mai eficiente sunt evenimentele mai restrânse, în cadrul cărora să interacționăm cu românii. Altfel, la evenimente mari, participanții stau, de obicei, retrași”, a punctat Kseniia.

O metodă eficientă în acest sens este și școala pentru ucraineni pe care a înființat-o, deoarece copiii se împrietenesc de la vârste mici, în ciuda barierelor lingvistice. Cei de la Royal School in Transylvania au pus la dispoziție, în acest sens, clădirea și facilitățile instituției pe timpul proiectului pilot, mai exact între 4 și 29 iulie, iar cum numărul de participanți a depășit așteptările, s-a constatat că nevoia unei astfel de școli este foarte mare, astfel că au acceptat să o ajute pe Kseniia și de la începutul anului școlar, pentru ca cei mici să își continue activitatea educațională până când vor putea fi reînscriși în instituțiile de învățământ Ucraina.

„Copiii merg la UA School deja, totul decurge foarte bine. Avem profesori ucraineni, dar și români, care au venit ca voluntari, cu scopul de a-i ajuta pe elevi să învețe româna și engleza”, a adăugat Kseniia.

Citește și FOTO. Kseniia înființează o ȘCOALĂ pentru copiii UCRAINENI la Cluj. Are nevoie de sprijin: „E un proiect educațional NECESAR”

298828382 1151363982387381 6791056155312167011 n

Concluziile studiului

Oana Ivan a prezentat un studiu referitor la situația ucrainenilor din Cluj-Napoca pe care a documentat-o timp de o lună.

„Datele încă nu sunt precise, ci orientative. Un astfel de studiu necesită aproximativ 3 luni, dar fiind o situație de criză, am accelerat procesul de documentare pentru a înțelege concret nevoile ucrainenilor ajunși la noi în oraș”, a susținut aceasta.

Studiul s-a concentrat pe contextul în care ucrainenii au ajuns la Cluj, pe profilul demografic și valorile lor culturale, urmând ca la sfârșit să propună soluții pentru o integrare mai eficientă a acestora în oraș.

Dacă între februarie și aprilie ucrainenii ajungeau în Cluj-Napoca pentru un adăpost temporar, mâncare și transport, din aprilie până în prezent, aceștia au fost nevoiți să găsească soluții în ceea ce privește jobul, educația și sănătatea, dat fiind că războiul i-a condiționat să mai stea, pe o perioadă nedeterminată, departe de casă.

Profil demografic și valori culturale

În cadrul studiului, toți ucrainenii au fost de acord cu faptul că singura diferență între ei și români este cunoașterea limbii române.

„Românii sunt ca noi, au un stil de viață asemănător și pun familia și educația pe primul loc”, a fost una dintre ideile conturate în urma intervievării ucrainenilor.

Pe lângă familie și educație, ucrainenii mai consideră ca fiind importante: relațiile cu prietenii, sporturile, vizitarea orașelor, activitățile de relaxare precum gătitul, yoga, make-up-ul, toate acestea contribuind pozitiv la bunăstarea lor mentală pe timp de război, conform studiului.

whatsapp image 2022 09 30 at 3.11.00 pm

Soluții pentru integrare

În contextul integrării socio-economice a ucrainenilor ajunși la Cluj, familiile clujene și asociațiile au jucat un rol important. Printre soluțiile identificate s-au numărat: mobilizarea prin mesaje, organizarea de ateliere și cursuri interactive axate pe nevoile lor (în loc de cursuri standard de română și engleză, să se organizeze cursuri lingvistice potrivite situațiilor cu care se confruntă – dialog la magazin, în instituții, și așa mai departe) contactarea influencerilor, vizitarea fabricilor și companiilor care au posturi libere, susținere logistică pentru antreprenori și financiară pentru cei cu o situație precară, dar încurajarea copiilor să petreacă timp unii cu ceilalți.

„Sprijinul pe termen lung e toxic. Oamenii au nevoie să simtă că pot contribui, nu să primească totul de la români”, a fost o idee exprimată atât de români, cât și de ucraineni, în cadrul studiului.

În plus, refugiații se confruntă cu statutul de victimă și cu dependența. Nefiind în țara natală, depind de disponibilitatea și amabilitatea românilor pentru a se angaja, pentru a-și înscrie copiii la școală, etc.

De cealaltă parte, asociațiile se confruntă din ce în ce mai mult cu rasismul.

„Primesc multe comentarii răutăcioase de la oameni revoltați că se fac lucruri pentru ucraineni, astfel că trebuie schimbată perspectiva din susținere record în susținere asistată, fiindcă 90% dintre ucraineni s-ar descurca. Acest tip de susținere presupune distribuirea ocazională de alimente și de bani.

În prezent, cea mai eficientă soluție pentru a combate acest fenomen este organizarea de evenimente restrânse, unde să participe activ atât români, cât și ucraineni, pentru a diminua statutul de victimă, anxietatea socială, dar și pentru ca ucrainenii să dobândească noi contacte în țară, astfel încât să aibă acces mai ușor la informații, oferte de angajare și așa mai departe. Aici intervin și asociațiile precum O masă Caldă sau inițiativele instituțiilor ca PATRIR, care facilitează asigurarea resurselor și informarea, două exemple relevante fiind distribuirea alimentelor la centrul de tranzit din Cluj-Napoca, respectiv hubul PATRIR de pe strada Napoca 25, menționat anterior.

Citește și VIDEO FOTO. Centrul de tranzit pentru REFUGIAȚI din Gara Cluj-Napoca. Mâncare, internet, spații de joacă pentru COPII

 

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Atenție, clujeni! Colectare gratuită de aparate electrice, electronice și electrocasnice la Cluj-Napoca

Publicat

dee

Clujenii care doresc să scape de aparatele electrice, electronice sau electrocasnice vechi, cum sunt frigidere, mașini de spălat, televizoare, boilere, calculatoare, electrocasnice mari și mici, becuri, baterii o pot face vineri cand are loc o nouă acțiune gratuită de colectare a acestui tip de deșeuri.

Inițiatorii campaniei atrag atenția că acest vechituri trebuie să ajungă la fabrica de reciclare nu la groapa de gunoi.

Cum se procedează?

”Apelează 0744781781 sau completează formularul de comanda online 24/7 pe http://thegreenproject.ro/comanda/

Serviciul constă în preluarea gratuită de la domiciliu/ sediu firmă/ instituție, asigurându-se manipularea echipamentelor de la ușa apartamentului/ depozit firmă/ instituție până la centrul de colectare. Pentru firme/ instituții se pune la dispoziție întreaga documentație necesară casării/ scoaterii din gestiune și raportării către autoritatea națională responsabilă de protecția mediului”, anunță organizatorii campaniei.

Ce înseamnă DEEE?

DEEE înseamnă orice aparat electric, electronic sau electrocasnic, baterii portabile, corpuri de iluminat, vechi, defecte, care nu mai sunt utilizate, intră în categoria DEEE și trebuie reciclate. Practic se colectează și se reciclează tot ce se bagă în priză sau funcționează cu baterii.

Serviciul permanent este oferit de municipiul Cluj-Napoca  împreună cu operatorul autorizat The Green Project , susținut de OIREP Eco Positive  și de partenerul local Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Cluj.

dee

Citește mai departe

EVENIMENT

CFR Călători lansează în circulație 12 trenuri INTERCITY, după 8 ani de pauză. Unul dintre ele va lega Clujul de București

Publicat

tren elec

CFR Călători reintroduce trenurile Intercity, după 8 ani de pauză. Vor fi 12 trenuri care vor lega Bucureștiul de Cluj, Arad, Suceava, Iași, Constanța și un tren Brașov-Constanța.

CFR Călători informează că, începând cu data de 11 decembrie 2022, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2022-2023, ce va fi valabil până la data de 09 decembrie 2023.

În noul Mers al Trenurilor vor circula zilnic în medie 1.100 trenuri operate de CFR Călători, în funcție de perioada din an.

Compania anunță reintroducerea a 12 trenuri InterCity:

IC 531 „Avram Iancu” Bucureşti Nord – Cluj Napoca
IC 521 „Avram Iancu” Teiuş – Arad (Ramură de la tren IC 531)
IC 532 „Avram Iancu” Cluj Napoca – Bucureşti Nord
IC 522 „Avram Iancu” Arad – Teiuş (Ramură pentru tren IC 532)
IC 536 „Tomis Expres” Constanţa – Braşov
IC 538 „Tomis Expres” Braşov – Constanţa
IC 551 „Ștefan cel Mare” Bucureşti Nord – Suceava
IC 562 „Ștefan cel Mare” Paşcani – Iaşi (Ramură de la tren IC 551)
IC 552 „Ștefan cel Mare” Suceava – Bucureşti Nord
IC 561 „Ștefan cel Mare” Iaşi – Paşcani (Ramură pentru tren IC 552)
IC 581 Bucureşti Nord – Constanţa
IC 582 Constanţa – Bucureşti Nord.

„Călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi”

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 30 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afișaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului.

În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.

CFR mai anunță că, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, trenurile IR de pe ruta București – Pitești devin trenuri RE cu mers într-un program cadențat.

De asemenea, ruta București – Brașov și retur este asigurată zilnic cu circa 21 perechi de trenuri asigurând un program orar de călătorie flexibil pentru publicul călător.

Compania mai anunță că trenurile “Prietenia” 402/ 401 București Nord-Chișinău și retur, precum și trenurile 1064/1061 Iași-Ungheni și retur circulă zilnic în acest mers de tren nou.

„În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren”, a mai transmis CFR Călători.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ECONOMIE

Din 1 ianuarie 2023, contractele de închiriere, înregistrate OBLIGATORIU la ANAF. MODELUL cererii și instrucțiuni de completare

Publicat

anaf

De la 1 ianuarie 2023, contractele de închiriere vor trebui înregistrate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Ordinul pentru aprobarea procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune, precum și a modelului și conținutului formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” a fost publicat recent în Monitorul Oficial, scrie Alba24.ro.

cerere inregistrare contracte locatiune scaled e1670327613467

cerere inregistrare contracte locatiune

Potrivit OG nr. 16 din 15 iulie 2022, pentru contractele încheiate începând cu 1 ianuarie 2023, contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare şi cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală, au obligaţia înregistrării contractului încheiat între părţi, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent.

Începând cu 1 ianuarie 2023 în cazul contractelor de închiriere aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2023, înregistrarea, la organul fiscal competent, a contractului încheiat între părţi şi a modificărilor survenite se efectuează în termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligaţia înregistrării acestora.

Dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, fiecare coproprietar are obligația înregistrării contractului de închiriere la organul fiscal competent.

Pentru înregistrarea contractului de închiriere, contribuabilii vor depune „Cererea de înregistrare a contractelor de locaţiune”.

Vezi AICI modelul cererii de înregistrare a contractelor de locațiune (.pdf)

Instrucțiuni de completare a formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune”

Depunerea cererii

Cererea de înregistrare a contractelor de locațiune se completează și se depune de către:

– persoanele fizice care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor și care au obligația înregistrării contractului la organul fiscal, potrivit legii;
– locatorii care solicită înregistrarea contractului la organul fiscal pentru a constitui titlu executoriu pentru plata chiriei la termenele și modalitățile stabilite în contract sau, în lipsa acestora, prin lege.

Cererea se depune, direct sau prin împuternicit, la registratura organului fiscal competent, prin poștă cu scrisoare recomandată sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, după caz, la termenele stabilite de legislația în vigoare.

Cererea se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeț și corect, toate datele prevăzute de formular.

Un exemplar al cererii, însoțit de copia contractului de locațiune, se depune la organul fiscal competent și un exemplar se păstrează de contribuabil.

Organul fiscal competent este:

a) organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana fizică rezidentă are domiciliul fiscal, potrivit legii;

b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află bunul imobil care face obiectul contractului de închiriere, în cazul persoanelor fizice nerezidente/organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al împuternicitului, după caz, pentru persoanele fizice nerezidente;

c) organul fiscal în raza căruia se face constatarea închirierii bunului mobil, conform dispozițiilor legale fiscale, în cazul persoanelor fizice nerezidente;

d) organul fiscal în a cărui evidență este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe și contribuții locatorul persoană juridică/altă entitate fără personalitate juridică.

Dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, fiecare coproprietar persoană fizică are obligația depunerii cererii la organul fiscal competent, în vederea înregistrării contractului de închiriere, potrivit legii.

Completarea cererii

Caseta „Anul” – se completează anul calendaristic în care se depune cererea.

Caseta „Cerere rectificativă” — se completează cu X în cazul cererilor rectificative.

Casetele „Modificare/Încetare” — se completează cu X în cazul mențiunilor privind modificarea sau încetarea contractului de locațiune.

Secțiunea A „Date despre locator”
Subsecțiunea a. „Date de identificare a locatorului”

Caseta „Denumire/Nume și prenume” – se completează cu numele și prenumele persoanei fizice care obține venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal. În cazul locatorilor, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se înscrie denumirea locatorului.

Caseta „Cod de identificare fiscală”- se completează cu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al persoanei fizice care obține venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal. În cazul locatorilor, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se completează codul de înregistrare fiscală al contribuabilului care are calitatea de locator.

Casetele „Județ”, „Localitate”, „Sector”, „Strada”, „Număr”, „Bloc”, „Scară”, „Etaj”, „Apartament”, „Țară”, „Cod poștal”, „Telefon”, „Fax” și „E-mail” – se completează cu informații privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilită potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică, după caz.

Subsecțiunea b. „Cota-parte deținută” – se completează cu cota-parte deținută de locator din bunul mobil sau imobil (procent sau fracție).

Secțiunea B „Date de identificare a locatarului (chiriașului)”
Caseta „Nume și prenume/Denumire” – se completează cu numele și prenumele/denumirea persoanei care are calitatea de locatar.

Caseta „Cod de identificare fiscală” – se completează cu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al persoanei fizice care are calitatea de locatar sau codul de înregistrare fiscală al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică care are calitatea de locatar, după caz.

Casetele „Județ”, „Localitate”, „Sector”, „Strada”, „Număr”, „Bloc”, „Scară”, „Etaj”, „Apartament”, „Țară”, „Cod poștal”, „Telefon”, „Fax” și „E-mail” – se completează cu informații privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilită potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică, după caz.

În situația în care într-un contract de locațiune sunt mai mulți locatari se completează câte o secțiune „date de identificare” pentru fiecare locatar.

Secțiunea C „Date despre contractul de locațiune”
Subsecțiunea a. „Contractul de locațiune inițial”

Casetele „Nr.”, „Data”, „Perioada contractului”, „Cuantumul chiriei lunare”, „Moneda”, „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului” și „Date de identificare ale bunului mobil
care face obiectul contractului” – se completează cu informații conform contractului de închiriere.

Casetele „Data” și „Perioada contractului” – se completează sub forma zz/ll/aaaa.

Caseta „Moneda” – se completează cu codul ISO al monedei [RON (LEU), EUR].

Caseta „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului” – se completează cu adresa completă a bunului imobil.

Caseta „Date de identificare ale bunului mobil care face obiectul contractului” – se completează cu date de identificare ale bunului mobil (exemplu: număr de înmatriculare, serie șasiu,
serie certificat etc.).

Subsecțiunea b. „Modificări ale contractului de locațiune” – se completează numai în cazul în care s-a bifat caseta „Modificare”.

Casetele „Contract conex nr. ”, „Data”, „Perioada contractului”, „Cuantumul chiriei lunare” și „Moneda” – se completează cu informații conform actului adițional al contractului de închiriere.

Subsecțiunea c. „Încetarea contractului de locațiune” – se completează numai în cazul în care s-a bifat caseta „Încetare”.

Casetele „Documentul care atestă încetarea”, „Nr.”, „Data” și „Motivul încetării” – se completează cu informații conform actului de încetare a contractului de închiriere.

Declarația este însoțită în mod obligatoriu de copia contractului de închiriere.

În cazul modificării/încetării, după caz, a contractului de locațiune, toate casetele de la secțiunea A. „Date de identificare a locatorului” și B „Date despre contractul de locațiune” se
completează în mod obligatoriu.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Cod galben de ceață în județul Cluj. Se poate forma ghețuș

Publicat

ceata

Adminsistrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis pentru miercuri dimineață un cod galben de ceață în județul Cluj.

Sunt vizate Cluj-Napoca, Turda, Câmpia Turzii, Baciu, Apahida, Florești, Viișoara, Tritenii de Jos, Frata, Cojocna, Ceanu Mare, Luna, Feleacu, Jucu, Mociu, Călărași, Căianu, Suatu, Petreștii de Jos, Săndulești, Ciurila, Tureni, Aiton, Ploscoș.

Se vor semnala local ceață, care determină scăderea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m, ce va favoriza, în funcție și de condițiile locale, formarea ghețușului.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax