ACTUALITATE
Strategia de Mobilitate Urbană a Clujului 2030. Emil Boc, tras de mânecă. Insistă cu metroul spre Florești. A uitat de tramvai
Clujenii sunt invitați să consulte Strategia de Mobilitate Urbană a Clujului, care ar urma să dicteze politica de mișcare în zona metropolitană până în anul 2030. Deși poartă acest interval de timp în denumire, în document se arată că unele proiecte pot să fie implementate până în anul 2035.
Specialiștii de la Civitta și TTL Planning au menționat în repetate rânduri importanța realizării liniei de metrou la Cluj, însă aceștia au atras atenția asupra faptului că prin PNRR se asigură doar o parte din finanțarea necesară, pentru 9 stații din totalul de 19, doar 300 de milioane de euro din necesarul de 800 de milioane pentru faza I. Astfel, până la finalizarea proiectului, care cuprinde în esență două faze mari, va fi necesară SUPLIMENTAREA mijloacelor de transport în comun pe axa Vest – Est.
Și cu toate că se vorbește în spațiul public doar despre metrou, analiza efectuată amintește și de datoria primarului Emil Boc, reglementată prin Planul Urbanistic General al municipiului, care asigura loc pentru dezvoltarea unei linii de tramvai între Cluj-Napoca și Florești.
Dacă și actualele strategii sunt doar enumerate în documente și ignorate, de ce ar mai fi necesară această nouă strategie, care ar fi implementată în următoarele decenii?
Cu o flotă de 259 autobuze, 90 de troleibuze și 24 de tramvaie, Compania de Transport Public deservește 64 de linii de transport public local și încă 28 de linii metropolitane. Troleibuzul (liniile 25 și 6) și tramvaiele (linia 102) preiau cea mai mare parte a pasagerilor.
Cu privire la calitatea serviciilor de pe mijloacele de transport în comun a rezultat, conform unui sondaj din 2019, că doar 12% dintre respondenți s-au declarat nemulțumiți de condițiile din mijloacele de transport în comun .
În ceea ce privește amenajarea stațiilor, din cele 127 de stații, 76 dispun de copertine (mai multe modele) și 59 sunt echipate cu de sisteme de e-ticketing.
Lipsa de atractivitate pentru tramvaie ar fi dată de faptul că nu ajung la o viteză medie de 20 km/h, care să le facă atractive la Cluj, însă prin-un concept care să le separe de restul traficului se poate ajunge la această țintă, consideră specialiștii.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






