Connect with us

ACTUALITATE

Strada Potaissa din Cluj, ”Piața de flori”, se mută în mediul online

Publicat


Asociația Daisler anunță lansarea platformei www.stradapotaissa.com, un magazin virtual complet digitalizat care reunește micii producători care au luat parte în trecut la crearea evenimentului Strada Potaissa – Piața de flori altfel.

Închiderea târgurilor, a expozițiilor și a evenimentelor dedicate sectorului de plante și flori a avut urmări serioase și asupra micilor producători din Cluj-Napoca și împrejurimi, mulți dintre aceștia asigurându-și surse de venit constante de pe urma participării la astfel de evenimente. În lipsa acestora, micii producători și-au exprimat în această primăvară temerile vizavi de desfacerea produselor lor, care sunt extrem de perisabile.

Special pentru micii producători

Chiar dacă la nivelul municipiului Cluj-Napoca au apărut platforme care reunesc micii producători în funcție de domeniul de activitate și au apărut, totodată, grupurile de Facebook specializate pe comerțul local, am identificat și câteva probleme din perspectiva micilor producători pe care acestea le reprezintă:

– platformele online, în majoritatea cazurilor, presupun ca micii producători să fie familiarizați cu încărcarea pozelor (la o anumită calitate – lucru imposibil de cele mai multe ori), crearea unui profil de prezentare a produselor lor și procesarea plăților. Or, micii producători au de multe ori probleme cu conexiunea la internet sau nu sunt familiarizați cu tehnologiile moderne, nu pot accepta plățile cu cardul.

În acest sens, procesul realizat de Asociația Daisler este o premieră întrucât plățile pe platforma strada potaissa.com sunt digitalizate prin intermediul unei aplicații specializate și sigure de plăți cu cardul, toate tranzacțiile sunt monitorizate și coordonate de reprezentanții asociației, cei care au creat de altfel întregul conținut, descrierile și pachetele speciale de produse, și le-au încărcat în numele producătorilor pe site.

Fotografii Komiti Media, cei care de altfel au fotografiat fiecare ediție a evenimentului Strada Potaissa, au răspuns și de această dată apelului și au realizat fotografii de produs la cele mai înalte standarde de calitate pentru ca plantele și florile micilor producători locali să arate cât se poate de bine în mediul digital.

„Strada Potaissa e întruchiparea unei comunități care crește. Oameni de peste tot, din domenii variate, vin an de an să contribuie la transformarea unei străzi pe care o iubesc cu gândul la tot ce ar putea ea să reprezinte. Așa că atunci când parte din cei care ne ajută au de suferit, încercăm să le întoarcem ajutorul așa cum știm și putem”, spune Andi Daiszler, președintele Asociației Daisler.

Ce produse se pot găsi?

Printre produsele pe care le puteți găsi pe stradapotaissa.com se numără lavandă la ghiveci, plante agățătoare și curgătoare, aromatice și plante și aranjamente decorative.

Printre cele mai solicitate plante la achiziție se numără deja lavanda la ghiveci, dar și plantele agățătoare și jardiniera cu plante aromatice.

Site-ul reunește producători precum Iubar, Sempervivum România, Traian și Livia Morar, Edit și Zsolt Daradics, Ioana Moldovan și Lucian Chiorean, Flower House Aiud, Magia Cactușilor Aleșd, Vivaflor, Lavanda Ticu, BioImpact, chiar și Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, o prezență constantă în ultimii ani pe Strada Potaissa.

Tot la capitolul premiere notăm și faptul că platforma este destinată doar clienților din Cluj-Napoca și comunele limitrofe, astfel comenzile vor fi livrate prin intermediul companiilor locale de taximetrie, care în această perioadă duc o lipsă acută de comenzi, o dată cu instaurarea regimului special de circulație.

Evenimentul str. Potaissa lansat în 2017

Strada Potaissa a fost lansată în Cluj-Napoca în 2017, ajungând rapid un eveniment consacrat inspirat de seria Street Delivery la nivel local. În iulie 2018, revista „Formula As” declara Strada Potaissa cea mai frumoasă stradă din România, grație evenimentului omonim.

Strada Potaissa este organizată de Asociația Daisler, ONG lansat în 2016 la Cluj-Napoca pentru accelerarea procesului de dezvoltare urbană prin metode și inițiative creative.

Asociația Daisler a mai lansat proiectul Lights On Romania – festivalul de light art care a adus instalațiile de lumină în atenția publicului larg, fie că vorbim în Cluj-Napoca de tentaculele imense montate pe Biblioteca Județeană „Octavian Goga”, de Gaia – montată în clădirea The Office, de Museum of the Moon montată în iarna lui 2018 în interiorul Bisericii Piariste sau de emoționantul dialog Mi-e Dor De Tine – Și Mie – Te Aștept dintre Londra, Cluj-Napoca și București.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

Publicat

CAS Cluj a plătit anul trecut 218 milioane de lei pentru concedii medicale

Persoanele asigurate pot beneficia gratuit de servicii de prevenţie, de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave decontate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate, a informat, vineri, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

Pentru a beneficia de servicii de prevenţie, persoana asigurată trebuie să se programeze şi să se prezinte la o consultaţie la medicul de familie, care va evalua riscul ca pacientul să aibă o boală ascunsă, fără simptome.

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

„În funcţie de evaluare, medicul poate decide să trimită pacientul la analize medicale de prevenţie gratuite şi îi va înmâna acestuia un bilet de trimitere. Medicul de familie va interpreta şi rezultatul analizelor, în cursul unei noi consultaţii de prevenţie, iar pe această bază va decide dacă pacientul trebuie trimis la un medic de specialitate în ambulatoriu sau la spital, pentru diagnosticarea ori confirmarea unei boli grave şi pentru stabilirea tratamentului adecvat”, a precizat sursa citată.

De asemenea, medicul de familie va consilia pacientul în scopul reducerii factorilor cu risc asupra sănătăţii din viaţa acestuia – fumat, consum de alcool, alimentaţie nesănătoasă, stres etc.

Medicul de familie poate trimite pacientul să efectueze analize medicale de depistare a unor boli şi dacă, în cursul unei consultaţii în scop terapeutic, are suspiciunea că, pe lângă afecţiunea pentru care s-a prezentat pacientul la consultaţie, ar mai putea exista şi o astfel de boală ascunsă.

CNAS precizează că, în cazul în care pacientul persoană asigurată a fost diagnosticat cu o boală cronică, acesta beneficiază de consultaţii periodice lunare gratuite la medicul de familie pentru supravegherea evoluţiei bolii, continuitatea terapiei, screeningul complicaţiilor, educaţia privind îngrijirea şi autoîngrijirea.

„Medicul de familie (…) stabileşte conduita terapeutică”

„Dacă medicul de familie, în urma evaluării riscului dezvoltării altor afecţiuni, constată că pacienţii respectivi au anumite simptome sau rezultate ale analizelor în afara valorilor normale, poate acorda în plus şi consultaţii de monitorizare activă (management de caz) pentru bolile cronice cu impact major (risc cardiovascular înalt – hipertensiunea arterială, dislipidemia şi diabetul zaharat tip 2, astmul bronşic, boala pulmonară cronică obstructivă- BPOC şi boala cronică de rinichi)”, a explicat CNAS.

Totodată, în cazul acutizării afecţiunilor cronice sau a prezenţei oricăror simptome a căror provenienţă trebuie clarificată, pacienţii se prezintă la medicul de familie care, în urma evaluării, stabileşte conduita terapeutică.

Conform CNAS, pentru orice afecţiune acută/subacută/acutizare a unei boli cronice casa decontează medicilor de familie încă două consultaţii pentru fiecare episod de boală, în afara consultaţiilor periodice anterior menţionate, iar, în urma efectuării consultaţiilor, medicul de familie poate elibera bilete de trimitere (inclusiv pentru investigaţii medicale paraclinice) sau alte documente.

Dacă la orice consultaţie medicul de familie va avea suspiciunea că pacientul are o formă de cancer (boală oncologică), pentru confirmarea sau infirmarea suspiciunii îl va putea trimite, după caz: să efectueze analize medicale gratuite, radiografii, ecografii, ale căror rezultate vor fi apoi integrate tot de medicul de familie, să fie consultat ambulatoriu de un medic specialist, să fie internat în regim de spitalizare de zi ori continuă.

„Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu”

De asemenea, pe baza biletului de trimitere, medicul specialist din ambulatoriu va putea acorda pacientului persoană asigurată consultaţii pentru depistarea afecţiunilor oncologice (se decontează maximum trei consultaţii pe asigurat, într-un interval de maxim 60 de zile calendaristice de la data acordării primei consultaţii, prezentarea la a doua şi a treia consultaţie consultaţie făcându-se direct, fără alt bilet de trimitere).

După caz, medicul specialist va putea elibera pacientului bilete de trimitere pentru un alt medic specialist, analize de laborator, radiografii, ecografii, investigaţii de înaltă performanţă, spitalizare de zi ori continuă.

„Pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la specialistul din ambulatoriu, în spitalizare de zi se va efectua: diagnosticarea afecţiunii oncologice, evaluarea extensiei tumorale, evaluarea statusului clinico-biologic al pacientului cu afecţiune oncologică. Se recomandă ca aceste servicii să fie efectuate în maximum 28 de zile de la deschiderea primei foi de spitalizare de zi. Tot în spital se pot efectua şi servicii medicale în scop diagnostic-caz pentru depistarea precoce a cancerului de col uterin şi a cancerului de sân”, a mai transmis CNAS.

După confirmarea diagnosticului de boală oncologică, pacientul asigurat va putea fi inclus în Programul naţional de oncologie.

Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu, tratamente de recuperare atât în ambulatoriu, cât şi în sanatorii, servicii de transport sanitar neasistat, medicamente compensate, dispozitive medicale.

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO Eurodeputatul Siegfried Mureșan pentru Cluj24: Lipsa autostrăzilor și infrastructura proastă ne face mai puțin competitivi

Publicat

Muresan

Eurodeputatul Siegfried Mureșan susține că lipsa autostrăzilor și infrastructura proastă face România mai puțin competitivă, căci pe investitori îi costă mai mult și le rămân mai puțin bani în firmă pentru salariile oamenilor, pentru inovare, pentru a se extinde, pentru a investi.

Mureșan a declarat într-un interviu pentru Cluj24 realizat la sediul Parlamentului European de la Bruxelles că cu cât țara noastră reușește  să termine mai repede cu infrastructura, devenind mai competitivă, ”cu atât și întreprinderile pot investi mai mult, cu cât le rămân mai mulți bani în firmă”.

Siegfried Mureșan este negociator șef al Parlamentului European pentru buget, vicepreședinte al grupului Partidului Popular European (PPE), care este familia de partide politice de centru-dreapta, din care din România face parte Partidul Național Liberal.

”Ca vicepreședinte al grupului PPE, coordonez munca grupului pe tot ce ține de fonduri europene”, a precizat, printre altele, eurodeputatul liberal.

Florin Danciu

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Emil Boc a aprins luminile festive la deschiderea Târgului „Planeta Crăciun” din Cluj-Napoca

Publicat

Vineri, începând cu ora 19, a avut loc deschiderea oficială a târgului „Planeta Crăciun”, organizat de UNTOLD Universe. Clujenii s-au bucurat la aprinderea luminilor festive, care au transformat Piața Unirii într-o atmosfera de poveste.

Spectacolul de deschidere i-a adus în scena pe Carla’s Dreams, Andreea Șilochi și Kids Sing Academy. Conceptul „Planeta Crăciun” transformă Piața Unirii într-un loc inedit oferind surprize pentru toate vârstele. Printre acestea se numără roată panoramică, caruselul pentru cei mici, sania lui Moș Crăciun în versiunea VR.

De asemenea, căsuțele cu bunătăți locale și produse handmade, oferă vizitatorilor o multitudine de gusturi cu care se pot delecta, dar și o varietate de cadouri pe care le pot achiziționa pentru cei dragi.

Au fost aprins iluminatul festiv din centrul Clujului

De pe scena amenajată în Piața Unirii, primarul Emil Boc a transmis un mesaj participanților la deschiderea Târgului de Crăciun.

„Sunt mândru că sunt primarul unui asemenea oraș, sunt mândru de dumneavoastră și cu toții suntem mândri că suntem clujeni, în primul rând prin ceea ce faceți dumneavoastră în fiecare zi pentru Cluj. Vă mulțumesc, dragi clujeni”, a transmis edilul publicului.

În cadrul evenimentului de vineri seară a avut loc și un moment special, aprinderea luminițelor în Piața Unirii. Primarul Emil Boc, înconjurat de mai mulți tineri și copii, au apăsat butonul pentru aprinderea iluminatului festiv.

20 de lei un pahar de vin, 35 de lei kürtos-urile

Prețurile, deși puțin modificate față de ediția anterioară, sunt în continuare considerate ca fiind ridicate.

Băuturile calde: vinul fiert, ceaiul și ciocolata caldă, au prețuri variate între 15-20 lei. Totodată, la mare căutare sunt și kürtos-urile și plăcintele pe lespede, ale căror prețuri se încadrează între 20-35 lei.

Ce puteți vizita la Târgul de Crăciun?

Printre căsuțele lui Moș Crăciun se evidențiază „Căsuța binelui”, care oferă la prețuri accesibile lumânări naturale și cărți în limba engleză pentru copii, având ca scop strângerea de fonduri pentru copiii din medii defavorizate, incluși în programul caritabil „Something New”.

Târgul din Piața Unirii va rămâne deschis până pe 1 ianuarie 2025, iar pe 1 decembrie se va inaugura și Târgul de Iarnă de pe platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”, ambele parte din conceptul „Planeta Crăciun”.

Bianca Matei

Timeea Morocoj

Citește mai departe

EVENIMENT

Aeroportul Cluj, în CEAȚĂ. „Vom UPGRADA sistemul actual de aterizare instrumentală dar doar în 2025”

Publicat

Platforma stationare avioane Cluj

Ceața a fost, este și se pare că va mai fi o problemă pentru traficul aerian de pe aeroportul din Cluj. Sistemul de balizaj sau, așa cum i se spune corect, sistemul de aterizare instrumentală achiziționat în 2014 se pare că nu face față ceții ardelene. Acesta ar fi influențat și de apropierea Someșului Mic care ar crea interferențe.

Există sisteme mai performante și se pare că actualul sistem va fi upgradat până anul viitor. Cluj24 a cerut lămuriri Aeroportului „Avram Iancu” din Cluj-Napoca legat de această problemă.

Aeroportul Cluj, în CEAȚĂ. „Vom UPGRADA sistemul actual de aterizare instrumentală dar doar în 2025”

„Sistemul de aterizare instrumentală (ILS) de Categoria 2 este utilizat pe durata efectuării procedurilor de apropiere de precizie și de aterizare în condiții de vizibilitate redusă. Sistemul ILS CAT II are următoarele valori minime de operare: distanta vizuală în lungul pistei nu mai mică de 300m; vizibilitatea verticală nu mai mică de 30m.

Cu toate acestea, existenta unui astfel de sistem nu garantează efectuarea aterizărilor. Pe lângă echipamentele existente la sol, sunt și alți factori implicați care trebuie luați în considerare.

Având în vedere influența pe care râul Someș poate să o aibă asupra performanțelor acestui sistem, dorim să vă aducem la cunoștință că, pentru asigurarea condițiilor de desfășurare în deplină siguranță a activității de aviație pe Aeroportul International Cluj, toți parametrii de funcționare ai acestui sistem sunt verificați din zbor în mod regulat.

În ceea ce priveşte sistemul ILS CAT III, la fel ca în cazul ILS CAT II, nu există garanția efectuării aterizărilor până la o anumită valoare a vizibilității orizontale și verticale. În plus, limita de operare pentru un astfel de sistem este stabilită de către autoritatea competentă, în funcție de un cumul de factori.

Totodată, dorim să vă aducem la cunoștință că Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a întreprins demersuri pentru upgrade-ul sistemului ILS actual de la CAT II la CAT III, dar din cauza complexității implementării unui astfel de sistem, acesta va deveni operațional (la standard CAT III) în anul 2025”, a comunicat Aeroportul Internațional Cluj-Napoca.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax