Connect with us

EVENIMENT

ATENȚIE. O nouă metodă de înșelăciune apărută în spațiul online. Avertismentul Poliției Române

Publicat


online

În contextul actual al amenințărilor cibernetice, Poliția Română a identificat o tendință de înșelăciune care se răspândește rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie.

În special, una dintre aplicațiile de mesagerie a devenit un teren fertil pentru autorii care caută să exploateze încrederea și naivitatea utilizatorilor.

Sub pretextul simplu al „exprimării unui vot online în cadrul unui concurs”, autorii încearcă să atragă utilizatorii într-o schemă de înșelăciune în mediul online.

Activitatea infracțională începe cu primirea de către utilizatori a unor mesaje nesolicitate, formulate în limba română, care îi îndeamnă să acceseze un link pentru a acorda ajutor (în sensul de a-i acorda un vot în cadrul unui sondaj) unei persoane pe nume Adeline, care participa la un concurs de dans al cărui premiu era o bursă de studii la o școală de prestigiu din străinătate.

Cum sună mesajul

Mesajul arăta astfel: „Bună! Te rog să o votezi pe Adeline în acest sondaj. Este fiica prietenei mele, iar premiul este o bursă pentru studii în Franța. Mulțumesc mult!” urmat de un link malițios.

În etapa următoare, după ce accesează respectivul link, potențialele victime sunt redirecționate către pagina web a aplicației de mesagerie, care permite configurarea și conectarea contului aferent aplicației și pe alte dispozitive electronice, precum alte telefoane mobile, unități pc sau laptop-uri.

În prealabil, anterior trimiterii link-ului menționat către potențialele victime, autorii efectuează demersurile necesare în vederea configurării contului aferent aplicației de mesagerie al victimei, prin intermediul platformei web, pe alte dispozitive electronice controlate de aceștia, folosind una dintre opțiunile existente, respectiv „Conectează-te folosind numărul de telefon”.

Astfel, folosind acea opțiune, autorii introduc o solicitare de asociere pe alte dispozitive a contului aferent aplicației de mesagerie al potențialei victime, prin introducerea numărului de telefon al acesteia.

Atenție la coduri

Pentru a finaliza conectarea contului la dispozitivele electronice utilizate de autori, este necesar ca potențiala victimă (titularul contului aplicației de mesagerie) să introducă pe telefonul său mobil (pe care se afla deja configurat contul) un cod pin din 8 caractere (alcătuit de regulă din litere și cifre), cod unic generat de serviciul aplicației de mesagerie la momentul fiecărei solicitări de conectare pe alte dispozitive, solicitare introdusă în acest caz de autori și nu de titularul contului aplicației de mesagerie.

După acest demers, pentru a determina potențialele victime să introducă acel cod pin, autorii le creează iluzia (prin link-ul expediat, precizat mai sus) că vor exprima un vot într-un sondaj, iar pentru aceasta este necesară o presupusă asociere a contului aplicației de mesagerie deși, în fapt, acestea erau redirecționate către pagina web accesată anterior de autor pe dispozitivul său electronic pe care dorea să-și configureze contul aplicației de mesagerie al potențialei victime.

În fapt, asocierea contului victimei se efectua cu dispozitivul electronic controlat de autor și nu pentru presupusa participare în cadrul unui sondaj.

Aplicație de mesagerie

Pe această pagină web, aferentă serviciului de mesagerie, potențialei victime îi erau prezentați pașii pe care trebuia să-i urmeze pentru asocierea contului, după cum rezultă și în imaginea de mai jos.

Astfel, aceasta este îndrumată să deschidă aplicația pe telefonul său mobil și, în final, să introducă acel cod pin unic, generat de serviciul de mesagerie al aplicației, fără ca victima să conștientizeze că, în fapt, prin introducerea acelui cod pin va asocia contul său pe alte dispozitive electronice necunoscute, controlate de autori.

Ulterior, după ce victima introduce codul PIN generat, autorul finalizează astfel configurarea și conectarea contului victimei pe dispozitivul său electronic, după care restricționează accesul victimei la contul său.

Tot în cadrul aplicației de mesagerie, autorul transmite mesaje în mod aleatoriu către diverse persoane din agenda victimei, prin care le solicită acestora, cu titlu de împrumut, diverse sume de bani.

În măsura în care acestea din urmă dau curs solicitării, autorii le comunică mai departe un cod IBAN și numele titularului contului bancar unde trebuie virați banii, titularul contului fiind altul decât persoana de la care se presupune că provine solicitarea sumei de bani cu titlu de împrumut, respectiv titularul contului aplicației de socializare.

Se cer sume de bani

De asemenea, în cazurile în care persoanele cărora li se solicită sume de bani observă acest aspect, respectiv că numele titularului contului este diferit de numele celui care se presupune că solicită sumele de bani, autorii motivează prin faptul că le-a fost blocat contul personal și trebuie să facă o plată exact către acel cont bancar comunicat.

Prin acest mod de operare, autorii reușesc astfel inducerea în eroare, în primă fază, a titularului contului aplicației de socializare asupra căruia preiau controlul și îi restricționează accesul la contul său, prin crearea iluziei că participă la un sondaj.

Astfel, acesta introduce codul pin generat de serviciul de mesagerie ca urmare a solicitării efectuate în prealabil de autori de asociere a contului de pe aplicația de socializare cu alte dispozitive și le permite astfel acestora să-i configureze și conecteze contul personal pe alte dispozitive electronice controlate de aceștia.

Mai departe, în a doua fază, autorii induc în eroare persoane din agenda telefonică a victimei inițiale solicitându-le sume de bani, cu titlu de împrumut, în numele acesteia, creând aparența faptului că solicitările ar proveni din partea victimei, prin urmare o persoană cunoscută, determinându-le astfel să remită sume de bani în conturi bancare controlate de autori.

Lipsa de informare

Facem precizarea că acest mod de operare se bazează pe mai mulți factori, printre care putem aminti:

1. Încrederea utilizatorilor: Autorii profită de naivitatea și dorința de a ajuta a oamenilor, folosind pretexte credibile.

2. Lipsa de informare: Mulți utilizatori nu sunt conștienți de riscurile asociate cu phishing-ul și nu recunosc semnele unei fraude.

3.      Urgența și presiunea socială: Mesajele trimise de infractori pot crea un sentiment de urgență, făcând presiuni asupra victimelor să acționeze rapid fără a verifica autenticitatea solicitării.

4.      Prin intermediul acestor activități infracționale, în unele cazuri, autorii, având acces la toate conversațiile purtate de victime prin aplicația de mesagerie, reușesc să obțină și alte date personale ale victimelor, existente în cadrul conversațiilor purtate de regulă cu persoane de încredere sau rude, prin aplicație, cum ar fi date de identificare, financiare ori de autentificare la alte aplicații folosite, expunându-le, totodată, și la alte riscuri, mai exact utilizarea datelor în vederea săvârșirii altor infracțiuni sau crearea altor pagube în sarcina acestora sau cunoscuților.

Moduri de operare

Pentru a proteja cetățenii împotriva acestor tipuri de infracțiuni, este necesar să fie conștienți de modurile de operare ale autorilor și educați în mod constant cu privire la tacticile de manipulare ale acestora, noile moduri de operare precum și la tehnicile de protecție în mediul online.

Îndemnăm cetățenii să fie extrem de precauți și să evite orice interacțiune cu mesaje sau link-uri suspecte pe aplicațiile de comunicare online sau platformele de socializare.

Ce trebuie să faceți

La nivelul țării noastre, au fost înregistrate o serie de fapte cu acest mod de operare, iar pentru o mai bună prevenție, cetățenii trebuie să se protejeze în mediul online și astfel, recomandăm să aibă în vedere mai multe măsuri de contracarare, după cum urmează:

1.      Nu accesați link-uri din mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a proveni de la prieteni sau cunoștințe.

2.      Evitați accesarea link-urilor suspecte sau cele din mesajele nesolicitate sau din surse necunoscute, deoarece acestea ar putea conduce către site-uri malware sau ar putea fi utilizate pentru phishing.

3.      Nu introduceți informații sensibile: Niciodată nu introduceți coduri sau informații personale pe site-uri care nu sunt oficiale sau pe care nu le recunoașteți. De asemenea verificați dacă site-urile pe care sunteți redirecționați sunt oficiale și nu introduceți coduri sau alte date personale pe aceste site-uri dacă dumneavoastră nu ați efectuat nicio solicitare în acest sens, precum este descrisă pe site-ul accesat.

4.      Nu introduceți coduri nesolicitate aferente conectării/asocierii contului dumneavoastră de pe aplicația de mesagerie sau al altor canale de comunicare online pe alte dispozitive electronice dacă nu le-ați solicitat dumneavoastră.

5.      Folosiți metode alternative de comunicare: Dacă primiți un mesaj suspect de la un prieten, contactați-l printr-un alt canal (de exemplu, telefonic) pentru a verifica autenticitatea solicitării.

6.      Sesizați infracțiunile: Dacă ați fost victima unei astfel de fraude sau ați observat activități suspecte, contactați imediat autoritățile competente și sesizați incidentul.

7.      Educați-vă și educați-i pe alții: Informați-vă despre tehnicile de fraudă și tacticile utilizate de autorii infracțiunilor informatice și fiți mereu vigilenți în mediul online. De asemenea, discutați cu familia și prietenii despre aceste tipuri de fraude pentru a-i ajuta să se protejeze.

8.      Folosiți autentificarea în doi pași, aceasta adăugând un nivel suplimentar de securitate la conturile dumneavoastră online, solicitând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de a vă conecta;

9.      Fiți la curent cu cele mai recente amenințări cibernetice și cu modalitățile de protejare împotriva acestora, participând la cursuri de pregătire sau consultând resurse online de încredere;

Securitatea dumneavoastră online este esențială. Vă rugăm să rămâneți vigilenți și să acționați cu prudență pentru a evita să deveniți victime ale acestor infracțiuni.

Comunitatea educată este mai rezistentă la amenințările cibernetice!



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

Cum arată planul de școlarizare 2025-2026 la Cluj. La ciclul primar numărul de clase crește cu peste 100

Publicat

De

Planul de școlarizare 2005-2006 la Cluj

Inspectoratul Școlar Cluj a elaborat proiectul planului de școlarizare pentru anul școlar 2025-2026.

În anul școlar viitor vor fi mai multe clase la gimnaziu, la liceu, dar și în învățământul privat și în învățământul antepreșcolar. Cea mai mare creștere a numărului de elevi este, însă, la ciclul primar.

Crește cu peste 100 numărul de clase din ciclul primar

Potrivit reprezentanților IȘJ Cluj, la fundamentarea proiectului planului de școlarizare pentru anul școlar 2025-2026 s-a ținut cont de criteriile generale, precum și de criteriile cu specific demografic, geografic, economic și al relevanței.

Astfel, Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Cluj a aprobat, pentru anul școlar 2025-2026, următoarele cifre de școlarizare:

  • Învățământul antepreșcolar: 152 de grupe, cu 12 grupe mai multe, față de anul școlar în curs;
  • Învățământul preșcolar: 287 grupe cu Program Normal, 564 grupe cu Program Prelungit;
  • Învățământul primar: 1586 clase, din care 344,22 clase pregătitoare, cu 106 clase mai multe, față de anul școlar în curs;
  • Învățământul gimnazial:1094 clase, din care 280,48 clase a V-a, cu 14,98 clase mai multe față de anul școlar în curs și 6 clase cu Frecvență redusă, din care 1,33 clase a V-a.

Crește și numărul de clase de liceu la Cluj

Potrivit reprezentanților IȘJ, la Cluj numărul elevilor de clasa a VIII-a a crescut și sunt în medie peste 100 de elevi care vin din alte județe să învețe la liceele din județ, astfel că este nevoie de un număr mai mare de clase.

Pentru învățământ liceal, au fost alocate 250 clase a IX-a, cu 19 clase mai mult, față de anul școlar în curs, având în vedere numărul, în creștere, al elevilor din clasa a VIII-a, înscriși în anul școlar 2024-2025, respectiv 6.125, conform datelor înregistrate în SIIIR, la nivelul județului Cluj, la care se adaugă, în medie, 100 de elevi veniți din județele limitrofe, având în vedere anumite specializări existente doar în liceele vocaționale clujene și liniile de predare, inclusiv în limbile minorităților naționale. Aceste clase sunt repartizate astfel: 223 clase a IX-a cu predare în limba română (cu 20 clase mai multe față de anul școlar în curs), 2 clase a IX-a cu predare în limba germană, 25 clase a IX-a cu predare în limba maghiară.

Din punctul de vedere al distribuției pe filiere, profiluri și specializări, ponderea claselor se prezintă astfel:

  • 101,5 de clase învățământ liceal teoretic;
  • 26,5 de clase învățământ liceal vocațional;
  • 62 de clase învățământ liceal tehnologic (cu 7 clase mai mult față de anul școlar în curs);
  • 60 de clase învățământ profesional și dual ( cu 6 clase mai mult față de anul școlar în curs)

Cum arată cifra de școlarizare la seral și postliceal

Conform planului de școlarizare au fost aprobate următoarele clase:

  • Învățământ seral și învățământ cu Frecvență redusă: 52 de clase seral, din care 2 clase a IX-a și 15 clase a XI-a; 5 clase cu Frecvență redusă, din care 1 clasă a IX-a;
  • Învățământ postliceal și de maiști: 57 de clase învățământ postliceal, din care anul I-35 de clase (30 de clase la zi și 5 clase la seral); 11 clase de maiștri, din care anul I-5 clase ( 2 clase la zi și 3 clase la seral);
  • Învățământul special: 218 clase, cu 15 clase mai mult față de anul școlar în curs;
  • Cluburile sportive, cluburi și Palatul Copiilor Cluj: 8464 locuri, cu 80 de locuri mai mult, față de anul școlar în curs;
  • Pentru învățământul particular, unitățile de învățământ au propus 689 clase, cu 53 de clase mai mult față de anul școlar curent.

Acces la educație pentru toți copiii

Planul de școlarizare a fost elaborat în urma analizării propunerilor venite din partea unităților de învățământ preuniversitar din județ, a solicitărilor agenților economici pentru clasele de învățământ tehnologic, profesional și dual, a promovabilității la examenul de bacalaureat și a datelor rezultate din chestionarea opțiunilor elevilor din clasele a VIII-a, privind continuarea studiilor în învățământul liceal sau profesional, arată reprezentanții IȘJ Cluj.

Potrivit criteriului demografic, datele statistice furnizate de Institutul de statistică privind evoluția demografică a populației cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani, a densității acesteia, a componenței etnice, au constituit principalele referințe, iar, potrivit criteriului geografic, s-a urmărit accesul la educație al tuturor copiilor și elevilor, atât din mediul rural, cât și din mediul urban al județului, cu ofertă educațională pentru toate nivelele.

Au fost consultați și agenții economici

Reprezentanții IȘJ Cluj arată că, raportat la criteriul economic, s-a urmărit ca specializările pentru nivel liceal, precum și calificările pentru învățământul profesional și dual să valorifice tradiția locală și potențialul de dezvoltare socio-economică din zonă, în scopul de a crește potențialul inserției socio-profesionale a absolvenților, în concordanță cu solicitările agenților economici, țintele de ocupare a pieței muncii și a acreditărilor pe care unitățile de învățământ le dețin.

Potrivit criteriului relevanței, având în vedere specificitatea județului s-au asigurat forme de învățământ și niveluri corespunzătoare și pentru învățământul copiilor cu cerințe educaționale speciale, pentru asigurarea solicitărilor unităților de învățământ liceal vocațional teologic, artistic și sportiv, precum și a solicitărilor pentru învățământul în limbile minorităților naționale maghiară și germană.

În vederea reducerii fenomenului de părăsire timpurie a școlii au fost prevăzute clase pentru învățământul seral, fără frecvență și organizarea programului ”A doua șansă”, precum și clase pentru învățământul postliceal și școala de maiștri. În egală măsură, arată reprezentanții IȘJ Cluj, ținând cont de numărul solicitărilor absolvenților de zece clase de liceu din promoțiile anterioare, absolvenților de stagii de practică și a absolvenților învățământului profesional din seria curentă și din seriile anterioare, s-au realizat propunerile pentru clasele de început de ciclu superior al liceului, clasa a XI-a seral, filiera tehnologică.

IȘJ va începe și recrutarea de cadre didactice

Marinela Marc, șefa IȘJ Cluj spune că  elaborarea proiectului planului de școlarizare este cea mai importantă activitate de pregătire a anului școlar următor.

“În funcție de numărul claselor aprobate pentru fiecare unitate de învățământ preuniversitar, se realizează proiectul de încadrare cu personal didactic și se publică lista posturilor vacante ce urmează a fi ocupate în cadrul etapelor de mișcare a personalului didactic, de asemenea, se comandă manuale școlare și se iau decizii organizatorice la nivelul unităților de învățământ. Județul Cluj are o rețea de unități de învățământ care acoperă specializări și calificările de la toate filierele și profilurile, iar în învățământul vocațional teologic, de artă și sportiv, precum și în școlile în care învață copii cu cerințe educaționale speciale vin, în fiecare an, copii și din județele limitrofe, având în vedere calitatea serviciilor educaționale și infrastructura la standarde ridicate.

Este îmbucurător faptul că numărul prognozat al copiilor și al elevilor pentru anul școlar viitor este în creștere semnificativă, la toate clasele de început de ciclu, dar asta presupune și o reașezare a infrastructurii educaționale a unităților de învățământ preuniversitar pentru ca, în parteneriat cu autoritățile publice locale, să se găsească cele mai bune soluții de organizare a programului școlar, astfel încât să menținem standardele de calitate pe care beneficiarii sistemului de educație din județul Cluj le așteaptă”, a declarat Marinela Marc.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Prognoza METEO pe următoarele patru săptămâni. Temperaturi peste media normală începând cu 17 februarie

Publicat

nori

Conform ANM, în următoarele patru săptămâni temperaturile vor crește treptat în România. Vor depăși valorile normale pentru această perioadă, mai ales în regiunile vestice și nordice ale țării.

Săptămâna 10 – 17 februarie

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în zona Carpaților Orientali, precum și în regiunile sud-estice, iar în rest vor fi în general apropiate de cele
normale. Regimul pluviometric va fi deficitar la nivelul întregii țări, dar mai ales în zonele montane.

Prognoza METEO pe următoarele patru săptămâni. Temperaturi peste media normală începând cu 17 februarie

Săptămâna 17 – 24 februarie

Temperaturile medii vor fi ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval în toate regiunile, dar mai ales în cele vestice. Cantitățile de precipitații se vor situa în general în jurul celor normale pentru această perioadă, în cea mai mare parte a țării.

Săptămâna 24 februarie – 3 martie

Temperatura medie a aerului va avea valori ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări. Regimul pluviometric va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă, în toate regiunile.

Săptămâna 3 – 10 martie

Mediile valorilor termice se vor situa peste cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României, dar mai ales în regiunile nordice. Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor avea o tendință ușor deficitară în cea mai mare parte a țării.

Citește mai departe

EVENIMENT

ACCIDENT pe DN1 la Căpușu Mare, în Cluj. Cisternă cu gaz implicată

Publicat

accident

O cisternă cu gaz a fost implicată într-un accident, vineri, pe DN 1, în localitatea Căpușu Mare, din județul Cluj. Circulația rutieră se desfășoară pe un singur sens.

Potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române, accidentul a avut loc pe DN 1, localitatea Căpușu Mare, județul Cluj.

ACCIDENT pe DN1 la Căpușu Mare, în Cluj. Cisternă cu gaz implicată

A fost vorba de un impact între un autoturism și o cisternă cu gaz, fără scurgeri. Din primele informații, nu au rezultat victime.

Circulația rutieră se desfășoară pe un singur fir, alternativ, prin dirijarea polițiștilor, valorile de trafic fiind în creștere.

Foto: Arhivă

Citește mai departe

EVENIMENT

Strada Valea Gârbăului din Florești, închisă și sâmbătă pe un segment, din cauza lucrărilor la centura metropolitană

Publicat

De

Se închide un tronson din strada Valea Gârbăului

Lucrările pe segmentul străzii Valea Gârbăului, din zona Epinvest, vor continua și pe parcursul zilei de sâmbătă, 8 februarie, anunță Primăria Florești.

Astfel, pe o porțiune din această stradă nu se va putea circula cu mașina între orele 9:00 și 17:00.

Rute ocolitoare pentru șoferi

Pentru a evita acest tronson, participanții la trafic sunt rugați să folosească rutele alternative.

Astfel, aceștia pot circula fie pe strada Colinei, fie pe drumul de acces din parcarea centrului comercial Vivo, intrarea nr. 1.

Inițial, Primăria a anunțat că, din cauza lucrărilor la centura metropolitană, segmentul va fi închis doar joi și vineri, între orele 9.00 și 17.00.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate