ADMINISTRAȚIE
Alin Tișe: Revoluție digitală la CJ Cluj. Nu se vor folosi hârtii în relația cu cetățeanul. Documente, trimise de pe telefon
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a anunțat o revoluție în administrația locală și digitalizarea totală, începând de joi, a instituției pe care o conduce, proces care presupune că nu se vor mai folosi hârtii în relația cu cetățeanul. Astfel, noul sistem va permite transmiterea de documente de către cetățeni de la calculatorul de acasă, dar și de pe telefon. ”Este un proiect unic în România”, a precizat Tișe.
Tișe a declarat că este vorba despre un deziderat al CJ Cluj care durează de doi ani și care acum a devenit realitate.
”Este vorba de digitalizarea totală a Consiliului Județean Cluj în relația cu cetățeanul. Consiliul Județean Cluj va fi instituția publică care nu va mai folosi hârtii în relaţia cu cetăţeanul. Este unica şi singura instituţie care trece la o altă etapă, care vizează practic apropierea de cetăţean, în primul rând, simplificarea procedurilor administrative, simplificarea procedurilor prin care cetăţeanul se adresează Consiliului Judeţean.
Este o veritabilă revoluţie administrativă. E pasul spre o administraţie modernă, nouă, printr-o aplicaţie simplă pe care noi o gestionăm şi pentru care muncim de foarte mult timp”, a spus Alin Tişe.
Circulă documentele, nu cetățeanul
El a adăugat că de acum documentele vor circula, nu cetăţeanul, şi că, în premieră în România, cetăţenii vor putea folosi în această relaţia şi telefonul mobil, nu numai computerul.
”Începând de acum, un cetăţean care doreşte să se adreseze Consiliului Judeţean Cluj nu mai are nevoie să vină cu niciun dosar la Consiliul Judeţean, el poate să depună de acasă documentul, respectiv hârtia va circula şi nu cetăţeanul, el va crea un cont pe platforma noastră de ghişeu unic, după care îşi va putea achiziţiona o semnătură electronică cu costul de un leu, îşi va semna electronic documentele, de acasă, după care semnătura valabilă pe documentul depus va pleca şi va urma calea online la Consiliul Judeţean.
Vor putea face aceasta atât de pe un calculator de acasă cât şi, noutate, de pe telefon, ceea ce nu există în momentul de faţă la nivelul României. Vei putea să-ţi trimiţi un document la Consiliul Judeţean, după care vei intra de pe un cont sau de pe numărul tău de telefon în aplicaţia noastră şi vei afla în fiecare moment unde îţi este documentul, la ce funcţionar este, care este traseul lui, de câte zile este în instituţie. Vei putea afla absolut toate informaţiile”, a precizat Alin Tişe.
Se pot depune documentele și clasic
Potrivit acestuia, în cazul în care un cetățean nu este familiarizat cu noile tehnologii și nu vor putea depune online documentele, le va depune clasic, pe hârtie, la ghișeu, dar în interiorul CJ Cluj circuitul va fi electronic.
Circuitul documentelor se va putea verifica prin intermediul unui cod QR.
Noul sistem permite și semnarea a zeci de documente de către președintele CJ Cluj printr-un singur click, în loc să semneze manual aceste acte.
”Vom ajuta și primăriile din județ să treacă la acest sistem digital, pentru a crește solicitările de documente online, să nu mai folosim hârtii.
Va fi nevoie și de o corelare cu sistemele informatice ale ministerelor sau a serviciilor deconcentrate, iar toate aceste documente vor fi arhivate electronic”, a mai explicat Alin Tișe.
Investiția în noul soft s-a ridicat la 200.000 de euro.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






