Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Rectorul Daniel David: UBB se reorganizează din cauza pandemiei de coronavirus. Activitățile de cercetare se vor desfășura online

Publicat


Rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David, a prezentat într-o circulară noile măsuri privind reorganizării insitituției de învățământ superior  din cauza pandemiei de coronavirus.

Mesajul rectorului către membrii comunității UBB

„Din păcate pandemia se amplifică, astfel încât trebuie să ne reorganizăm pentru a asigura sănătatea comunității noastre, derularea activităților academice și veniturile necesare pentru fiecare dintre noi. Am demarat acest proces, iar detaliile le aveți în Circulara atașată.

În funcție de noile reglementări naționale, vom reveni cu precizări/modificări. Oricum, suntem deja mult mai bine pregătiți decât în perioada martie-iunie 2020, astfel încât putem lua măsurile adecvate, atât academic, cât și administrativ, mai rapid și într-un mod mai personalizat”, a afirmat Daniel David.

Măsurile prevăzute de circulară:

  • Se stabilește posibilitatea de prestare a muncii la domiciliu de către salariați, prin încheierea de acte adiționale la contractele individuale de muncă sau prin decizie unilaterală a angajatorului, dacă o astfel de decizie este prevăzută de prevederile legale în vigoare.
  • Perioadele de timp și modalitățile efective de organizare a muncii la domiciliu se vor stabili de către fiecare conducător de compartiment administrativ (Rectoratul și cu unitățile din structura sa, Direcția Generală Administrativă, facultățile și alte unități direct subordonate Rectoratului), cu aprobarea Rectorului, prin dispoziție de serviciu, completată și asumată prin semnătura conducătorului de compartiment. Această dispoziție internă urmărește organizarea programului de muncă în condițiile respectării siguranței angajaților UBB în această perioadă, conform măsurilor impuse la nivel național.
  • Graficul de organizare a programului de muncă, asumat prin dispoziția de serviciu menționată mai sus, va cuprinde felul în care se va realiza rotația angajaților.
  • Reamintim faptul că personalul didactic/de cercetare și studenții își desfășoară în continuare activitățile obișnuite online, în conformitate cu prevederile legale. Dincolo de activitățile didactice, recomandăm ca și celelalte activități academice (de ex. de cercetare, studiu individual etc.) să se desfășoare în același regim, online/la distanță.
  • Implementarea măsurilor prevăzute se va realiza pe o perioadă de 30 de zile, urmând ca la finalul acesteia, în funcție de evoluția situației epidemiologice, să se hotărască, după caz, menținerea, eliminarea sau modificarea acestora.

Documentul adresat comunității UBB

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Au fost semnate contractele pentru colectarea și transportul deșeurilor din municipiile Turda, Câmpia-Turzii, Dej și din cele 32 de comune limitrofe

Publicat

Contractele pentru colectarea și transportul deșeurilor din municipiile Turda, Câmpia-Turzii, Dej și din cele 32 de comune limitrofe au fost semnate de Consiliul Județean Cluj, în cursul zilei de 2 decembrie 2020.

Declarația președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe

„Odată cu semnarea acestor contracte intrăm într-o cu totul altă etapă în ceea ce privește gestionarea deșeurilor, o etapă mult mai eficientă, mai prietenoasă cu mediul și, cel mai important, în care costurile aferente acestor servicii scad semnificativ pentru clujeni”, a afirmat omul politic.

În urma derulării licitației publice aferente delegării serviciilor de salubrizare, contractele de servicii aferente Loturilor 2 și 3 au fost semnate cu S.C. Supercom SA, câștigătorul licitației.

În valoare de 139.563.089,07 lei pentru Lotul 2 și, respectiv, de 134.004.396,78 lei pentru Lotul 3,  contractele au fost încheiate pentru o perioadă de 10 ani.

Urmare a semnării acestor contracte, locuitorii din Turda, Câmpia-Turzii, Dej și din cele 32 de comune limitrofe vor achita pentru colectarea și transportul deșeurilor tarife semnificativ mai mici comparativ cu cele actuale, după cum urmează:

Lotul 2: Turda – Câmpia Turzii

  • Mediul Urban/ persoană/ lună: 5,57 lei
  • Mediul Rural/ persoană/ lună: 4,09 lei

Lotul 3: Dej

  • Mediul Urban/ persoană/ lună: 7,42 lei
  • Mediul Rural/ persoană/ lună: 5,06 lei

Citește mai departe

ACTUALITATE

Gherla iese din carantină! Măsura nu va mai fi prelungită, după ce rata incidenței a scăzut

Publicat

Carantina nu va mai fi prelungită în localitatea Gherla din Cluj, după ce rata incidenței infectărilor cu COVID-19 a scăzut în ultima perioadă.

„Având în vedere scăderea ratei incidentei in municipiul Gherla la 5,17, precum și analiza de risc a DSP, nu se mai impune prelungirea carantinei, aceasta urmând a fi ridicată în 03.12.2020 la ora 5”, anunță prefectul de Cluj, Mircea Abrudean.

Carantina în Gherla a fost prelungită luna trecută

Vă reamintim că după ce situația cazurilor de infectare cu SARS-CoV-2 în localitatea clujeană Gherla a devenit tot mai gravă, autoritățile au decis în 19 noiembrie prelungirea carantinei pentru încă o săptămână.

Gherla a intrat în carantină pentru prima dată în 4 noiembrie, când incidența era de 8,44 infectări la mia de locuitori.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Atenție, șoferi! În județul Cluj se circulă în condiții specifice sezonului rece

Publicat

Consiliul Judeţean Cluj informează participanţii la trafic în legătură cu faptul că, în cursul dimineţii zilei de miercuri, 2 decembrie, pe raza judeţului Cluj nu există drumuri judeţene blocate sau închise traficului rutier. Pe mai multe sectoare de drum circulaţia se desfășoară în condiţii specifice sezonului rece, respectiv carosabil alunecos și porțiuni cu polei.
De asemenea, din cauza temperaturilor sub zero grade Celsius înregistrate în ultimele 24 de ore, mai multe drumuri judeţene au fost afectate de polei, traficul rutier fiind îngreunat.

Intervenții pe 47 de drumuri pe 1 decembrie

În acest context, pentru asigurarea unor condiţii optime de circulaţie, în cursul zilei de marți, 1 decembrie, s-a acţionat, inclusiv prin revizii, pe 47 de drumuri sau sectoare de drumuri judeţene situate pe raza zonelor Huedin, Gilău şi Gherla. Intervenția a fost realizată cu ajutorul a 19 utilaje.

22 drumuri județene dezăpezite cu 9 utilaje

Tot în aceste zone, în cursul nopţii şi al acestei dimineţi, s-a acţionat pe 22 de drumuri judeţene, cu 9 utilaje. În cadrul acestor acţiuni a fost folosită o cantitate însumată de 83,8 tone de material antiderapant, inclusiv sare.
Pe drumurile judeţene situate în zona Turda şi în zona de munte, în cursul zilei de marți s-a intervenit pe 10 drumuri judeţene, cu 5 utilaje. La această oră se acționează, inclusiv prin revizii, pe 10 drumuri judeţene, cu 5 utilaje
În cadrul acestor acţiuni a fost folosită o cantitate însumată de 120 de tone de material antiderapant, inclusiv sare.
Totodată, în cursul zilei de ieri, pe drumurile judeţene situate în zona Dej s-a intervenit pe 9 drumuri judeţene, cu un utilaj.
La această oră nu se impune intervenția pe niciun drum județean situat în această zonă. În cadrul acestor acţiuni nu a fost necesară folosirea de material antiderapant sau sare.
În continuare, se acţionează cu utilaje şi materiale antiderapante, inclusiv sare, pentru combaterea fenomenului de polei.
De asemenea, se efectuează revizii pe mai multe drumuri judeţene pentru verificarea stării părţii carosabile, urmând să se acţioneze în caz de necesitate.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sabin Sărmaș – Viziunea Partidului Național Liberal privind transformarea digitală a României (PE)

Publicat

De

Misiunea noastră este cea de a crea cadrul necesar pentru asigurarea tranziției la economia și societatea digital. Aceasta se va realiza prin inovație și tehnologii relevante, competitive și scalabile pentru a asigura o dezvoltare sustenabilă a societății și economiei românești, precum și creșterea eficienței administrației publice.

Pe termen lung, impactul strategic va conduce la o sinergie între elementele cheie care definesc ecosistemul digital al României. Primul obiectiv strategic este cel de a crea un context propice inovației, progresului economic și social, dezvoltarea competențelor cheie și a valorii adăugate prin instrumente și tehnologii digitale.

Un al doilea obiectiv strategic este acela de a face din mecanismul specific producție – adopție de inovații și tehnologii o practică relevantă și curentă în România. Astfel, ne propunem ca în demersul strategic să acordăm o atenție importantă valorificării potențialului companiilor și instituțiilor din România de digitalizare și de creștere a adopției instrumentelor digitale.

Împreună cu cei mai relevanți stakeholderi ai procesului de transformare digitală, pe termen lung, această viziune va contribui, la transformarea economiei și societății, prin încorporarea progresului tehnic, prin participare, integrare și dezvoltare a competențelor digitale ale viitorului.

Dezvoltarea capacităților de digitalizare

Viziunea se concretizează în dezvoltarea capacităților de digitalizare a domeniilor prioritare pentru valorificarea potențialului de inovare din România.

Principala misiune este de a contribui la transformarea profundă a economiei, a administrației publice și a societății, pentru creșterea competitivității, convergența cu valorile și strategiile europene și creșterea performanțelor și eficienței în sectorul public, toate acestea prin crearea unor noi tipuri de valori bazate pe digitalizare, inovații și tehnologii digitale.

Prin mecanisme și activități specifice, ne propunem să contribuim la creșterea capacității României de a dezvolta și integra tehnologii inovative, în vederea digitalizării unor domenii și a unor sectoare diverse pentru atingerea unor indicatori DESI (Digital Economyand Society Index – Indexul economiei și societății digitale) mai performanți în ierarhia europeană, pentru creșterea vizibilității la nivel global, dar și pentru valorificarea potențialului strategic pe care România îl are în domeniul IT&C.

Actualul context încurajează transformarea digitală

Contextul actual, deși este nefavorabil societății și economiei tradiționale, încurajează transformarea digitală.

Astfel, creșterea accelerată a economiei digitale în perioada 2012-2016, de aproape 11%, mai mare decât media de creștere a celor mai digitalizate economii din Uniunea Europeană, ne dă argumente solide pentru a ne propune să devenim țara cu cea mai rapidă evoluție a noii economii la nivel european.

Acest statut ne va permite tranziția accelerată către o societate și o economie construite în jurul nevoilor oamenilor, stabilă, rezistente la șocuri, pregătite să facă față cu succes transformărilor și provocărilor tot mai complexe. Creșterea extrem de rapidă a economiei digitale se poate realiza numai acționând simultan și coordonat pe patru axe strategice: administrație publică digitală, economie digitală, educație digitală și societate digitală.

În acest fel, asigurăm un ecosistem digital capabil să funcționeze, să inoveze și să transfere servicii și produse digitale inovative în beneficiul societății și al economiei.

Sunt Sabin Sărmaș și candidez la Camera Deputaților din partea PNL Cluj. Votează echipa liberală pe 6 decembrie! Împreună, dezvoltăm România!

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate