Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Rectorul Daniel David: UBB se reorganizează din cauza pandemiei de coronavirus. Activitățile de cercetare se vor desfășura online

Publicat


Rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David, a prezentat într-o circulară noile măsuri privind reorganizării insitituției de învățământ superior  din cauza pandemiei de coronavirus.

Mesajul rectorului către membrii comunității UBB

„Din păcate pandemia se amplifică, astfel încât trebuie să ne reorganizăm pentru a asigura sănătatea comunității noastre, derularea activităților academice și veniturile necesare pentru fiecare dintre noi. Am demarat acest proces, iar detaliile le aveți în Circulara atașată.

În funcție de noile reglementări naționale, vom reveni cu precizări/modificări. Oricum, suntem deja mult mai bine pregătiți decât în perioada martie-iunie 2020, astfel încât putem lua măsurile adecvate, atât academic, cât și administrativ, mai rapid și într-un mod mai personalizat”, a afirmat Daniel David.

Măsurile prevăzute de circulară:

  • Se stabilește posibilitatea de prestare a muncii la domiciliu de către salariați, prin încheierea de acte adiționale la contractele individuale de muncă sau prin decizie unilaterală a angajatorului, dacă o astfel de decizie este prevăzută de prevederile legale în vigoare.
  • Perioadele de timp și modalitățile efective de organizare a muncii la domiciliu se vor stabili de către fiecare conducător de compartiment administrativ (Rectoratul și cu unitățile din structura sa, Direcția Generală Administrativă, facultățile și alte unități direct subordonate Rectoratului), cu aprobarea Rectorului, prin dispoziție de serviciu, completată și asumată prin semnătura conducătorului de compartiment. Această dispoziție internă urmărește organizarea programului de muncă în condițiile respectării siguranței angajaților UBB în această perioadă, conform măsurilor impuse la nivel național.
  • Graficul de organizare a programului de muncă, asumat prin dispoziția de serviciu menționată mai sus, va cuprinde felul în care se va realiza rotația angajaților.
  • Reamintim faptul că personalul didactic/de cercetare și studenții își desfășoară în continuare activitățile obișnuite online, în conformitate cu prevederile legale. Dincolo de activitățile didactice, recomandăm ca și celelalte activități academice (de ex. de cercetare, studiu individual etc.) să se desfășoare în același regim, online/la distanță.
  • Implementarea măsurilor prevăzute se va realiza pe o perioadă de 30 de zile, urmând ca la finalul acesteia, în funcție de evoluția situației epidemiologice, să se hotărască, după caz, menținerea, eliminarea sau modificarea acestora.

Documentul adresat comunității UBB


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

WC-ul public din Piața Lucian Blaga s-a defec(t)at. Noroc că e în perioada de garanție

Publicat

Persoanele care au trec joi prin centrul municipiului Cluj-Napoca și au avut ”o urgență” au trebuit să se reorienteze. Aceasta în condițiile în care WC-ul public instalat în Piața Lucian Blaga din Cluj-Napoca și care a costat aproape 50.000 de euro, s-a și defectat. Noroc că este în perioada de garanție.

”Pentru moment, automatul este defect. Vom remedia în cel mai scurt timp posibil. Ne cerem scuze pt disconfort”, scrie pe un afiș lipit pe ușa WC-ului.

Toaleta a făcut parte din proiectul de reabilitare a Pieței Lucian Blaga.

”A suferit o defectiune care este in curs de remediere fiind in garanție”, au transmis reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca.

Această toaletă publică este similară altor 4 cumpărate de municipalitate în cadrul proiectului de bugetare participativă pentru suma de aproape 200.000 de euro.

În cazul acesteia, muncitorii care au instalat-o au montat o scară la intrare astfel că toaleta nu putea fi folosită de persoanele cu dizabilități, în cărucior cu rotile, problema fiind remediată luna trecută.

Tariful, 50 de bani

Toaleta din Piața Lucian Blaga este racordată la utilități și prevăzute cu sistem de spălare automatizat, care asigură auto-curățarea după fiecare utilizare, nefiind necesară prezența de personal auxiliar.

Garanția este 2 ani de la data punerii în funcțiune, perioadă în care furnizorul asigură funcționarea, întreținerea, igienizarea și consumabilele.

De asemenea, noile toalete dispun de sistem automat de taxare cu monede de 50 bani, cât reprezintă tariful pentru o utilizare (0,5 lei).

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO/ Primarul Pivariu: Compensații pentru copiii fără loc în creșele de stat din Florești. Soluții pentru CAII nesupravegheați

Publicat

Primarul Bogdan Pivariu a anunțat că a trimis vineri convocatorul pentru ședința Consiliului Local Florești din 29 iulie care are pe ordinea de zi mai multe proiecte cu impact major asupra comunei. 
”Prima soluție propusă este cea privind situația cailor care se plimbă nestingheriți pe străzile localității noastre și asupra cărora până acum nu aveam cadrul legal să intervenim. În proiectul pe care îl supun votului consiliului local vom creea cadrul legal pentru a ridica animalele lăsate nesupravegheate de pe domeniul public, în speță caii”, a spus Pivariu.

Soluție pentru creșă

Un alt punct important este cel al numărului de locuri limitat în creșa din Florești.
”Soluția temporară pe care o vom implementa, până la momentul în care vom avea noi creșe este aceea de a oferi compensații financiare pentru fiecare copil care nu are loc în creșele de stat din Florești. Această compensație se va putea plăti către bunicii care au grijă de ei sau către alte creșe private acreditate”, a explicat primarul.
Tot în ședința de săptămâna viitaore se începe rezolvarea problemei strâmtorii Terra.
”Am făcut propunerea de expropriere a terenurilor de pe culoarul din zona Terra și Dumitru Mocanu. Vom rezolva deci lărgirea strâmtorii Terra, regularizarea străzii deschiderea Dumitru Mocanu 1, deschiderea străzii Dumitru Mocanu 2, lărgirea căii de acces spre DN 1 precum și deschiderea altor căi de acces spre E60.
Alte câteva propuneri importante sunt: regulamentul privind deschiderea legală Eco Centrului – punctul de colectare a deșeurilor voluminoase, din construcții și demolări dedicat populației floreștene, preluarea unui nou parc de joacă pentru copii situat pe strada Cetății și nu în ultimul rând adoptarea unui regulament privind implicarea populației în procesul de aprobare a viitoarelor PUZ-uri și PUD-uri ce vor fi supuse dezbaterii in Florești”, a menționat Bogdan Pivariu.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Două drumuri afectate de inundații din Cluj vor fi REFĂCUTE

Publicat

Consiliul Județean Cluj va demara refacerea a două sectoare de drum județean, grav afectate de fenomenele meteorologice de la sfârșitul săptămânii trecute. În acest scop, forul administrativ județean va folosi suma de 3.661.000 lei aprobată de Guvern, banii fiind alocați din Fondul de intervenție aflat la dispoziția Executivului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2021, pentru unele unități administrativ-teritoriale afectate de calamitățile naturale.

„Este vorba, astfel, de drumul județean 161C, respectiv sectorul situat în localitatea Corneni, comuna Aluniș, între km 13+000 și km 13+960, unde se impun realizarea unei consolidări cu zid de sprijin precum și lucrări de refacere a sistemului rutier.

De asemenea, în urma ploilor torențiale care au afectat zona de munte a județului Cluj, drumul județean 107R, mai exact sectorul cuprins între Pârtia Buscat și unitatea militară de pe Muntele Mare, a suferit multiple degradări. În acest context, pe un sector în lungime de 11,3 kilometri, cuprins între pozițiile kilometrice 47+350 și 58+650, Consiliul Județean va interveni în regim de urgență pentru refacerea sistemului rutier.

Lucrările de refacere a celor două drumuri județene vor debuta în perioada imediat următoare, după încheierea contractelor de execuție cu firmele contractoare”, se arată în comunicatul CJ Cluj.

Foto: Arhivă

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Emil Boc: De 2 ani de zile nu am fost în concediu

Publicat

Primarul Emil Boc a declarat că nu va pleca nici anul acesta în concediu, după ce și anul trecut a lucrat fără oprire.

”Nu am fost anul trecut în concediu și nici anul acesta nu se întrezărește ceva. Am doi ani de când nu am mai fost în concediu. Anul trecut a fost pandemie și alegeri, tot timpul sunt alegeri și este de lucru”, a spus primarul, la Ziua Live.

Anul acesta, pentru 25 septembrie, au fost programate alegeri pentru conducerea PNL, unde Emil Boc este un susținător activ al premierului Florin Cîțu.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate