Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Proiect: MĂSURI pentru calmarea traficului și siguranţa pietonilor sau bicicliștilor, OBLIGATORII în orașele mari

Publicat


Este necesară implementarea de către primăriile de orașe și municipii din țară a unor măsuri pentru calmarea traficului în zonele urbane. Mai exact, se va urmări reducerea vitezei de deplasare a mașinilor pe anumite porțiuni de drum, dar și îmbunătăţirea siguranţei utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, respectiv pietoni, bicicliști ori persoane care folosesc trotinete pentru deplasare, scrie Alba24.ro.

Un proiect de lege în acest sens, care a fost adoptat de Senat și se află în prezent la Camera Deputaților, introduce o serie de măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă şi fluenţă a circulaţiei rutiere în zonele urbane din țara noastră.

Proiectul de lege privind mobilitatea urbană durabilă, inițiat de către Guvern, stabilește cadrul general pentru promovarea și gestionarea mobilității urbane durabile la nivel național.

Legea stabilește condițiile necesare pentru realizarea unor soluții de mobilitate în zonele urbane și rurale, reducerea gazelor cu efect de seră din transporturi și creșterea siguranței rutiere în zonele urbane, utilizând soluții verzi și digitale.

Măsuri pentru asigurarea accesului şi a standardelor minime de calitate pentru transportul public urban
Potrivit proiectului de lege, pentru asigurarea condiţiilor de mobilitate durabilă, inclusiv a unor reţele de transport durabil, în cadrul planurilor de urbanism general sau zonal prin care se propun noi extinderi este obligatoriu să fie prevăzute viitoarele servicii de transport public şi infrastructurile aferente, inclusiv staţii de încărcare rapidă şi/sau staţii de redresare, în vederea extinderii liniilor de troleibuz.

Atât în zonele propuse spre urbanizare, cât şi în zonele deja urbanizate propuse spre regenerare, modurile de transport vor fi prioritizate încă de la faza de proiectare în această ordine:

– mers pe jos
– mers cu bicicleta
– transport public
– autoturism personal.

Tot din faza de proiectare vor fi prevăzute şi benzile dedicate transportului public de călători.

Măsuri pentru creşterea atractivităţii mobilităţii active şi a transportului public – instituirea zonelor cu emisii scăzute

Potrivit proiectului, în vederea limitării emisiilor provenite din transportul rutier şi a îmbunătăţirii calităţii aerului şi sănătăţii populaţiei, se vor stabili zone cu nivel scăzut de emisie, denumite ZNSE.

O zonă cu nivel scăzut de emisie reprezintă o zonă delimitată de către primării, în cadrul căreia se vor institui restricţii pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătăţirii calităţii aerului.

ZNSE se vor marca cu indicatoare de către autorităţile administraţiei publice locale care pot să stabilească regulile şi tarifele de acces ale vehiculelor în interiorul acestora.

Zonele cu nivel scăzut de emisie pot fi de două tipuri:

– ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces, caz în care autoritatea adminstraţiei publice locale care instituie aceste ZNSE trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE
– ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli de acces, caz în care autoritatea adminstraţiei publice locale care instituie aceste zone nu trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul acestor zone, ca de exemplu bariere de acces, dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone prin intermediul poliţiei locale.

În interiorul perimetrului ZNSE este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puţin una dintre următoarele condiţii:

– respectă standardele de emisii ale zonei
– achită tariful aferent zonei, dacă este cazul
– sunt exceptate sau beneficiază de reducere de până la 100% de la plata taxei.

Prevederile nu se vor aplica vehiculelor aparţinând sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, precum şi vehiculelor aferente serviciilor publice de intervenţie, respectiv vehiculelor care asigură serviciu public de transport de persoane.

Accesul în funcţie de emisii, taxele şi excepţiile aferente zonelor cu emisii scăzute se stabilesc de către autorităţile administraţiei publice locale.

Municipiul Bucureşti şi municipiile de rangul I vor avea obligaţia să implementeze, până la data de 31 decembrie 2027, sisteme de transport inteligente, precum:

– sisteme de management al traficului care să prioritizeze circulaţia transportului public;
– sisteme de management al transportului public;
– sisteme de planificare a călătoriilor;
– sisteme de informare a călătorilor;
– sistemele de constatare a abaterilor;
– sisteme de bilete electronice;
– sisteme de management al parcărilor;
– centre de date urbane/regionale de mobilitate în format deschis, neproprietar.

Amenajarea benzilor dedicate anumitor moduri de transport

Potrivit proiectului legislativ, municipiile reşedinţă de judeţ vor avea obligaţia să instituie până la data de 31 decembrie 2025 benzi dedicate transportului în comun, în baza prevederilor planului de mobilitate urbană durabilă pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h.

Prin bandă dedicată se înţelege banda de circulaţie destinată anumitor moduri de transport, având rolul de a le separa de alte moduri de transport, astfel permiţându-le să se deplaseze prin zone aglomerate mai rapid şi mai eficient.

Măsuri pentru implementarea terminalelor intermodale în zonele urbane

Prin nod urban se înţelege o zonă urbană unde elemente ale infrastructurii de transport din cadrul reţelei transeuropene de transport, cum ar fi porturi, inclusiv terminale pentru călători, aeroporturi, gări feroviare, platforme şi terminale de mărfuri amplasate în interiorul sau în apropierea zonei urbane, sunt conectate la alte elemente ale infrastructurii respective şi la infrastructura aferentă traficului regional şi local.

În contextul dezvoltării reţelei transeuropene de transport în noduri urbane, pentru a asigura funcţionarea eficientă şi fară sincope a întregii reţele, municipiile desemnate noduri urbane vor avea următoarele obligații:

a) să asigure disponibilitatea infrastructurii de reîncărcare şi realimentare pentru combustibili alternativi;
b) să dezvolte terminale multimodale de călători pentru a facilita conexiunile pe primul şi ultimul kilometru, echipate cu cel puţin o staţie de reîncărcare dedicată deservirii autobuzelor şi autocarelor, până la data de 31 decembrie 2030;
c) să asigure dezvoltarea a cel puţin unui terminal multimodal de marfă, dacă acesta nu există deja, care să permită o capacitate suficientă de transbordare în interiorul nodului urban sau în apropierea acestuia, până la data de 31 decembrie 2040. Un terminal intermodal de marfă poate deservi mai multe noduri urbane .

Măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă şi fluenţă a circulaţiei rutiere în zonele urbane

Pentru a asigura cerinţele de siguranţă în zonele urbane, autorităţile administraţiei publice locale vor lua măsuri pentru calmarea traficului în funcţie de contextul urban.

Prin calmarea traficului se înţelege ansamblul de măsuri, în principal fizice, adoptate în vederea determinării conducătorilor de autovehicule să-şi schimbe maniera de conducere şi implicit să reducă viteza de deplasare pe sectoarele de drum unde nu este respectată limita maximă de viteză admisă.

În scopul îmbunătăţirii siguranţei utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, autorităţile administraţiei publice locale din municipiile reşedinţă de judeţ au obligaţia să implementeze, prin planul de mobilitate urbană durabilă, măsuri pentru calmarea traficului, ca modalitate de control a vitezei de deplasare acolo unde aceasta este excesivă sau inadecvată pentru tipul şi utilizarea drumului.

Se recomandă ca pe anumite segmente de drum public din interiorul localităţilor să se stabilească o viteză de deplasare de cel mult 50 km/h pe prima bandă de circulaţie.

Pentru a se putea aplica, proiectul legislativ trebuie să fie adoptat de Camera Deputaților, să fie promulgat de președinte și publicat în Monitorul Oficial.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. George Simion la Cluj, despre Caravana Medicală AUR: Este utilă. Este o picătură într-un ocean de durere

Publicat

De

George Simion

Președintele Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), George Simion, consideră caravana medicală AUR ca fiind utilă și o picătură într-un ocean de durere. 

George Simion a declarat, duminică, la Cluj-Napoca, într-o conferință de presă că este bucuros că, de un an, acest spital mobil ajută oameni.

”Este utilă această caravană medicală, fiind o picătură într-un ocean de durere. În programul nostru de guvernare avem un program național de screening prin care să ajungem la toți cetățenii României. Colegii noștri au dat în județul Cluj peste aceleași situații medicale întâlnite în Botoșani, Vaslui sau Galați.

Am reușit, printre altele, să ajutăm oameni care nu reușeau să își facă operație de cataractă”, a spus Simion.

Liderul AUR a anunțat că la Cluj-Napoca va fi înființat un centru oftalmologic în Piața Cipariu, realizat din donații, unde vor lucra medici voluntari.

Peste 16.000 de pacienți consultați

George Simion

Coordonatorul Spitalului Mobil AUR, Mihai Enache, a declarat la rândul său că activitatea celei de-a 30-a săptămâni a caravanei medicale s-a încheiat sâmbătă, fiind acordată asistență medicală în 90 de localități din 29 de județe.

”Au trecut pragul cabinetelor medicale 16.244 de pacienți, iar numărul total al investigațiilor medicale realizate este de 38.477 – analize, consultații cardiologice, oftalmologice, stomatologice și ecografii.

Am avut peste 400 de medici voluntari și 564 de asistenți medicali, 78 de optometriști și 54 de medici rezidenți sau studenți la universități de medicină”, a spus Enache.

Acesta a precizat că acțiunea AUR va continua începând de luni în județele Sălaj, Bihor, Satu Mare, Maramure, Bistrița-Năsăud, după care vor urma ultimele patru județe: Dâmbovița, Prahova, Buzău și Vrancea.

La conferința de presă au mai luat cuvântul, alături de George Simion, Ramona Coleșa – medic stomatolog Cluj, FlorentinaVladu – medic primar București, Oana Macarie – medic specialist reîntors din Franța și Andreea Lucabi – medic interne.

George Simion

Citește mai departe

CULTURA

FOTO. Noi, cei din linia a doua: Jenel Moldovan (luminist): Trebuie să ANTICIPEZI replica, să fii cu un pas înainte

Publicat

„Să fie lumină!”, a zis Dumnezeu. „Nu înainte s-o așez eu cum trebuie”, a venit replica luministului. Jenel Moldovan lucrează ca luminist la Teatrul Național din Cluj-Napoca din 1990. Asta vine cam 34 de ani în slujba Thaliei. Pentru că și luministul face parte din spectacol, chiar dacă este în linia a doua.

Înainte de 1990 a lucrat ca electromecanic telefon-telegraf. Monta centrale telefonice prin toată țara.

„N-a fost ușor s-ajung la teatru. Am luat și-o palmă pe chestia asta, c-am demisionat de la slujba în telefonie. Veneam des la teatru pe vremea aia, eram fascinat de ce se întâmpla pe scenă, de modul în care era creată atmosfera unui spectacol. Cum în acea perioadă fluctuația de personal era în floare, m-am băgat și eu în seamă și uite-așa am ajuns luminist”, spune zâmbind Jenel.

FOTO. Noi, cei din linia a doua: Jenel Moldovan (luminist): Trebuie să ANTICIPEZI replica, să fii cu un pas înainte

De la electromecanic telefonie la luminist e ceva cale de bătut. Tot cu curent se ocupă fiecare dar de alte amperaje.

„Meseria am furat-o, pur și simplu, de la unu, de la altul. La vreo doi-trei ani de când m-am angajat, un coleg de-al meu a participat la ceva cursuri la Piatra Neamț, de unde a venit cu niște manuale și cataloage. Le-am luat la tocat și m-am specializat la locul de muncă, cum s-ar zice. Ulterior am început să mă pun la punct cu ultimele noutăți în domeniul aparaturii, să iau legătura cu firmele specializate de la noi și să mă upgradez, parcă așa se zice acum”, spune Jenel.

Eram curios din ce e alcătuit un set complet de lumini într-un teatru?

„Păi sunt în primul rând luminile fixe, care vin pe arlechini și pe pasarelă, pe ștăngile electrice, după care sunt luminile mobile, care se amplasează în funcție de spectacol. Există capete mobile, astea mai recent, pe care le programezi unde și când vrei să bată și există spoturi de urmărire”, ne dă din casă Jenel.

De când începe și când se termină munca unui luminist?

„Să luăm de exemplu o premieră. Prima dată se lucrează la actorie, actorii își repetă textele. Apoi se aduce decorul și, împreună cu regizorul artistic, ajungem la un numitor comun în ceea ce privește amplasarea luminilor pe toată durata spectacolului. Există situații în care regizorul vine cu echipa lui, exact ca un antrenor de fotbal, și se ocupă ei de probleme, dar astea sunt cazuri mai rare.

La fiecare spectacol există un raider tehnic. Știm fiecare lumină unde vine, știm exact la ce moment trebuie aprins un spot sau altul. Avem consola de lumină unde sunt memorate, scenă cu scenă, seturile de lumini, așa zisele cue-uri. La fiecare replică sau mișcare se schimbă lumina. Munca noastră nu se termină practic niciodată. Abia ia sfârșit un spectacol că trebuie să rearanjăm luminile pentru altul”, spune Jenel.

În teatru există o echipă de 5 luminiști. La spectacole de o anvergură mai mare, sunt toți pe baricade. La altele, mai ușoare din punct de vedere al alternanței de lumini, sunt doi sau trei.

Fiecare lucru are un început. Așa și munca de luminist a lui Jenel Moldovan.

„Prima piesă la care am lucrat a fost în 1993, 17 acte cu Piet Mondrian, în regia lui Horațiu Mihaiu. Acela l-am făcut eu cap-coadă. A fost un spectacol foarte reușit, a luat locul 3 pe țară la un festival… nu mai știu cum se numea, ceva cum e UNITER-ul în ziua de azi. Spectacolul meu preferat a fost Omor în catedrală, regizat de Mihai Măniuțiu, în 1996, cu care am fost și plecat la Londra vreo 3 săptămâni. Jucau Marcel Iureș, Marius Bodochi, Dorin Andone, Radu Amzulescu, Ioana Ștefănescu… Distribuție grea”, mărturisește Jenel.

Ca în orice muncă, mai apar și mici probleme. Nici viața luministului nu e lipsită de surprize. Mai pușcă un bec, mai o siguranță, când ți-e lumea mai dragă…

„Normal că am mai pățit și de astea, sunt inerente în 34 de ani de muncă. De obicei, dacă se ardea vreun bec, suplineam lumina cu ce aveam în zonă. Moving head-urile te ajută mult în astfel de situații”, spune Jenel.

Ca bază de lumini și anexe, naționalul clujean stă bine. Chiar recent a achiziționat o nouă consolă de lumini. „Față de alte teatre stăm bine. Mereu căutăm să fim în trend, cum se spune…”

Există cazuri în care unii regizori au cerințe mai ciudate în ceea ce privește luminile.

„La spectacolul cu Hamlet, Vlad Mugur mi-a cerut ca la un moment dat să puște un bec. Ei bine, oricât m-am chinuit să-l fac să se ardă la momentul potrivit, nu reușeam, cu toate improvizațiile făcute. Avea și becul personalitatea lui, pușca ori prea repede, ori prea târziu, chiar dacă eu dădeam comanda la fix”, spune, zâmbind, Jenel.

„Ne ocupăm și de efecte speciale, adică mașină de fum, fum greu, hazere… din astea… Se comandă totul de la consolă”, mai adaugă el.

L-am întrebat dacă vine cineva din spate, având în vedere că se apropie vârsta de pensionare.

„Sunt tineri care ar putea să-mi ia locul însă nu prea stau într-un loc, nu le prea convine programul, c-aici lucrezi și weekend-urile. De exemplu, luna asta avem 19 spectacole plus premiera care are și repetițiile generale”, spune Jenel.

Ce calități trebuie să aibă un luminist bun?

„În primul rând trebuie să-ți placă ceea ce faci. Apoi să ai ochi buni, urechi bune, ca să te poți sincroniza cu replicile, idei, viziune… Stai cu scenariul în față cu adnotările pe el, acum aprinzi aia, acum o stingi pe aia… Trebuie să știi bine piesa, astfel încât după un timp să nu mai ai nevoie de script. Trebuie să anticipezi, să fii cu un pas înainte”, încheie Jenel.

Că tot se apropie perioada de „Fie ca lumina…”, încheiem apoteotic, completând urarea „Fie ca lumina cadă hăpt pe mine”… Pentru asta însă, trebuie să vorbiți cu domnul Jenel.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Târgul APICOL, a 13-a ediție, la CORA Cluj-Napoca, organizat de Asociația pentru un Viitor Sănătos

Publicat

faguri miere

În primul weekend al lunii martie s-a desfășurat la Cluj-Napoca un târg apicol. Asociația pentru un Viitor Sănătos a organizat cea de-a 13-a ediție a evenimentului „Târgul pentru un Viitor Sănătos”.

În perioada 2-3 martie 2024, clujenii au fost invitați la cel mai dulce eveniment al anului, unde au avut ocazia să facă cunoștință cu apicultorii din zona Transilvaniei, să deguste diverse sorturi de miere și polen, dar și alte bunătăți ale stupului și nu numai.

Târgul APICOL, a 13-a ediție, la CORA Cluj-Napoca, organizat de Asociația pentru un Viitor Sănătos

Cu această ocazie s-a putut vizita și expoziția de utilaje și echipamente necesare în stupine. A fost o oportunitate unică în an de a stabili legături directe cu producătorii de miere, polen, propolis, apilarnil, lăptișor de matcă și ceară, în acest fel având garanția că produsele sunt 100 % naturale.

Evenimentul se desfășoară și astăzi, duminică, în parcarea Centrului Comercial Cora din Cluj-Napoca.

Citește mai departe

EVENIMENT

Mutu (CFR Cluj), după meciul cu Farul: Am avut ocazii, am DOMINAT, dar nu am avut inspirație în ultimii metri

Publicat

CFR Cluj a obținut doar un rezultat de egalitate, 1-1, sâmbătă pe terenul Farului. Condusă la Ovidiu, CFR a egalat pe final, în minutul 82, prin supergolul înscris de Ajeti. Fără victorie în ultimele două runde, ardelenii riscă să încheie etapa la 14 puncte sub liderul FCSB.

„Au fost două reprize diferite. În prima am suferit puțin, Farul a făcut un presing foarte bun. În repriza a doua cred că am dominat. Nu am văzut faza (n.r. – de la golul Farului), să spun dacă a fost fault sau nu la Fica, dar o acțiune a noastră s-a transformat într-un gol al lor. Total neașteptat, cred că a fost singura lor ocazie în partea a doua.

Trebuie să fructificăm fazele avute, am avut ocazii, am dominat, dar nu am avut inspirație în ultimii metri. Până la urmă, un punct e un punct, am jucat pe terenul unei echipe de play-off”, a spus Adrian Mutu după meci.

Mutu (CFR Cluj), după meciul cu Farul: Am avut ocazii, am DOMINAT, dar nu am avut inspirație în ultimii metri

„Meritam golul la cum am jucat în repriza a doua. De când sunt eu, repriza a doua ne-a aparținut în toate meciurile, am schimbat jocul mereu în partea a doua. Asta este bine, dar trebuie să începem meciurile bine și să o ducem așa până la capăt. Trebuie mai multă personalitate și încredere în forțele proprii în prima repriză, să controlăm jocul mai mult”, consideră „Briliantul”, conform GSP.

„Se înjumătățesc punctele, apoi vom vedea. Important este să câștigăm următorul meci, apoi vom avea meciuri tari în play-off. Să vedem cine mai intră, e luptă mare pe ultimele locuri. Farul nu e calificată matematic.

Am pierdut doar o dată în 7 meciuri, ceea ce e bine. Până la urmă am avut două deplasări dificile, de 8 zile suntem pe drumuri, un du-te, vino continuu. Și meciuri grele, cu echipa revelație (n.r. – Oțelul), foarte agresivă acasă, plus Farul, care e în luptă pentru play-off și știm că este foarte puternică acasă.

Nu am avut deplasări ușoare, dar am ieșit neînvinși, ceea ce este un lucru pozitiv. Vom vedea, poate aceste meciuri ne călesc și ne vom da seama ce ne așteaptă în play-off”, a mai spus antrenorul clujenilor.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax