Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Proiect: MĂSURI pentru calmarea traficului și siguranţa pietonilor sau bicicliștilor, OBLIGATORII în orașele mari

Publicat


Este necesară implementarea de către primăriile de orașe și municipii din țară a unor măsuri pentru calmarea traficului în zonele urbane. Mai exact, se va urmări reducerea vitezei de deplasare a mașinilor pe anumite porțiuni de drum, dar și îmbunătăţirea siguranţei utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, respectiv pietoni, bicicliști ori persoane care folosesc trotinete pentru deplasare, scrie Alba24.ro.

Un proiect de lege în acest sens, care a fost adoptat de Senat și se află în prezent la Camera Deputaților, introduce o serie de măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă şi fluenţă a circulaţiei rutiere în zonele urbane din țara noastră.

Proiectul de lege privind mobilitatea urbană durabilă, inițiat de către Guvern, stabilește cadrul general pentru promovarea și gestionarea mobilității urbane durabile la nivel național.

Legea stabilește condițiile necesare pentru realizarea unor soluții de mobilitate în zonele urbane și rurale, reducerea gazelor cu efect de seră din transporturi și creșterea siguranței rutiere în zonele urbane, utilizând soluții verzi și digitale.

Măsuri pentru asigurarea accesului şi a standardelor minime de calitate pentru transportul public urban
Potrivit proiectului de lege, pentru asigurarea condiţiilor de mobilitate durabilă, inclusiv a unor reţele de transport durabil, în cadrul planurilor de urbanism general sau zonal prin care se propun noi extinderi este obligatoriu să fie prevăzute viitoarele servicii de transport public şi infrastructurile aferente, inclusiv staţii de încărcare rapidă şi/sau staţii de redresare, în vederea extinderii liniilor de troleibuz.

Atât în zonele propuse spre urbanizare, cât şi în zonele deja urbanizate propuse spre regenerare, modurile de transport vor fi prioritizate încă de la faza de proiectare în această ordine:

– mers pe jos
– mers cu bicicleta
– transport public
– autoturism personal.

Tot din faza de proiectare vor fi prevăzute şi benzile dedicate transportului public de călători.

Măsuri pentru creşterea atractivităţii mobilităţii active şi a transportului public – instituirea zonelor cu emisii scăzute

Potrivit proiectului, în vederea limitării emisiilor provenite din transportul rutier şi a îmbunătăţirii calităţii aerului şi sănătăţii populaţiei, se vor stabili zone cu nivel scăzut de emisie, denumite ZNSE.

O zonă cu nivel scăzut de emisie reprezintă o zonă delimitată de către primării, în cadrul căreia se vor institui restricţii pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătăţirii calităţii aerului.

ZNSE se vor marca cu indicatoare de către autorităţile administraţiei publice locale care pot să stabilească regulile şi tarifele de acces ale vehiculelor în interiorul acestora.

Zonele cu nivel scăzut de emisie pot fi de două tipuri:

– ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces, caz în care autoritatea adminstraţiei publice locale care instituie aceste ZNSE trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE
– ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli de acces, caz în care autoritatea adminstraţiei publice locale care instituie aceste zone nu trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul acestor zone, ca de exemplu bariere de acces, dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone prin intermediul poliţiei locale.

În interiorul perimetrului ZNSE este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puţin una dintre următoarele condiţii:

– respectă standardele de emisii ale zonei
– achită tariful aferent zonei, dacă este cazul
– sunt exceptate sau beneficiază de reducere de până la 100% de la plata taxei.

Prevederile nu se vor aplica vehiculelor aparţinând sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, precum şi vehiculelor aferente serviciilor publice de intervenţie, respectiv vehiculelor care asigură serviciu public de transport de persoane.

Accesul în funcţie de emisii, taxele şi excepţiile aferente zonelor cu emisii scăzute se stabilesc de către autorităţile administraţiei publice locale.

Municipiul Bucureşti şi municipiile de rangul I vor avea obligaţia să implementeze, până la data de 31 decembrie 2027, sisteme de transport inteligente, precum:

– sisteme de management al traficului care să prioritizeze circulaţia transportului public;
– sisteme de management al transportului public;
– sisteme de planificare a călătoriilor;
– sisteme de informare a călătorilor;
– sistemele de constatare a abaterilor;
– sisteme de bilete electronice;
– sisteme de management al parcărilor;
– centre de date urbane/regionale de mobilitate în format deschis, neproprietar.

Amenajarea benzilor dedicate anumitor moduri de transport

Potrivit proiectului legislativ, municipiile reşedinţă de judeţ vor avea obligaţia să instituie până la data de 31 decembrie 2025 benzi dedicate transportului în comun, în baza prevederilor planului de mobilitate urbană durabilă pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h.

Prin bandă dedicată se înţelege banda de circulaţie destinată anumitor moduri de transport, având rolul de a le separa de alte moduri de transport, astfel permiţându-le să se deplaseze prin zone aglomerate mai rapid şi mai eficient.

Măsuri pentru implementarea terminalelor intermodale în zonele urbane

Prin nod urban se înţelege o zonă urbană unde elemente ale infrastructurii de transport din cadrul reţelei transeuropene de transport, cum ar fi porturi, inclusiv terminale pentru călători, aeroporturi, gări feroviare, platforme şi terminale de mărfuri amplasate în interiorul sau în apropierea zonei urbane, sunt conectate la alte elemente ale infrastructurii respective şi la infrastructura aferentă traficului regional şi local.

În contextul dezvoltării reţelei transeuropene de transport în noduri urbane, pentru a asigura funcţionarea eficientă şi fară sincope a întregii reţele, municipiile desemnate noduri urbane vor avea următoarele obligații:

a) să asigure disponibilitatea infrastructurii de reîncărcare şi realimentare pentru combustibili alternativi;
b) să dezvolte terminale multimodale de călători pentru a facilita conexiunile pe primul şi ultimul kilometru, echipate cu cel puţin o staţie de reîncărcare dedicată deservirii autobuzelor şi autocarelor, până la data de 31 decembrie 2030;
c) să asigure dezvoltarea a cel puţin unui terminal multimodal de marfă, dacă acesta nu există deja, care să permită o capacitate suficientă de transbordare în interiorul nodului urban sau în apropierea acestuia, până la data de 31 decembrie 2040. Un terminal intermodal de marfă poate deservi mai multe noduri urbane .

Măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă şi fluenţă a circulaţiei rutiere în zonele urbane

Pentru a asigura cerinţele de siguranţă în zonele urbane, autorităţile administraţiei publice locale vor lua măsuri pentru calmarea traficului în funcţie de contextul urban.

Prin calmarea traficului se înţelege ansamblul de măsuri, în principal fizice, adoptate în vederea determinării conducătorilor de autovehicule să-şi schimbe maniera de conducere şi implicit să reducă viteza de deplasare pe sectoarele de drum unde nu este respectată limita maximă de viteză admisă.

În scopul îmbunătăţirii siguranţei utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor, autorităţile administraţiei publice locale din municipiile reşedinţă de judeţ au obligaţia să implementeze, prin planul de mobilitate urbană durabilă, măsuri pentru calmarea traficului, ca modalitate de control a vitezei de deplasare acolo unde aceasta este excesivă sau inadecvată pentru tipul şi utilizarea drumului.

Se recomandă ca pe anumite segmente de drum public din interiorul localităţilor să se stabilească o viteză de deplasare de cel mult 50 km/h pe prima bandă de circulaţie.

Pentru a se putea aplica, proiectul legislativ trebuie să fie adoptat de Camera Deputaților, să fie promulgat de președinte și publicat în Monitorul Oficial.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Se MAJOREAZĂ vârsta persoanelor care pot să preia copii în ÎNGRIJIRE, anunță Ministrul Familiei

Publicat

parinti cu copii

Condiții noi pentru asistenții maternali. Se majorează vârsta persoanelor care pot să preia copii în îngrijire. 

Condiţiile pentru cei care doresc să fie asistenţi maternali se „înăspresc”, astfel încât tinerii care pot să preia copii în îngrijire, începând de la câteva zile, să aibă vârsta de 21 de ani şi nu 18 ani, ca până acum, scrie Alba24.ro.

Se MAJOREAZĂ vârsta persoanelor care pot să preia copii în ÎNGRIJIRE, anunță Ministrul Familiei

Declarația îi aparține ministrului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Natalia Intotero, potrivit Agerpres.

„Pe partea de legislaţie, am făcut demersurile şi săptămâna aceasta, săptămâna viitoare, va intra în şedinţa de Guvern Ordonanţa de urgenţă prin care sunt schimbate condiţiile pentru cei care doresc să fie asistenţi maternali.

„Am pus ca vârstă 21”

În urma controalelor neanunţate, efectuate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului, dar şi de noi, de conducerea ministerului, am constatat necesar înăsprirea condiţiilor pentru cei care doresc să fie asistenţi maternali, prioritatea noastră fiind copiii.

Şi din acest punct de vedere a trebuit ca această legislaţie să fie Ordonanţă de urgenţă, având în vedere că nu mai permitem ca tinerii de 18 ani să poată să preia copii în grijă, începând de la câteva zile.

Am pus ca vârstă 21”, a precizat Intotero, la o conferinţă de presă susţinută la încheierea unui an de activitate.

Citește mai departe

EVENIMENT

Un biciclist pedalează 432 de km de la Cluj-Napoca la Iași. Strânge bani pentru ca Maria să poată DANSA din nou

Publicat

pentru maria

„432 km of DREAMs”, o aventură anuală pe bicicletă de la Cluj-Napoca la Iași se desfășoară anul acesta între 27 și 29 iulie. Acțiunea are ca scop strângerea de fonduri pentru clujeanca Maria, o fetiță de 10 ani care are nevoie de proteze la ambele picioare.

„Anul acesta, la cea de-a 5-a ediție, „432 km of DREAMs” revine cu o nouă provocare și o misiune specială: străbaterea celor 432 de kilometri de la Cluj-Napoca la Iași pentru a contribui la strângerea de fonduri necesare protezării picioarelor Mariei, o fetiță de 10 ani care visează să poată alerga și dansa.

pentru maria

„432 km of DREAMs”, o aventură anuală pe bicicletă de la Cluj-Napoca la Iași. Pentru ca Maria să poată DANSA din nou

Maria, elevă la o școală din Cluj-Napoca, s-a născut cu grave probleme locomotorii care îi îngreunează mersul. În ciuda acestor dificultăți, ea nu a încetat să zâmbească și să iubească dansul. Visul ei este să poată alerga și să se bucure de o viață activă. Singura ei șansă pentru o viață aproape normală constă în amputarea ambelor picioare și purtarea unor proteze speciale.

pentru maria

Prin această inițiativă, ne propunem să strângem fondurile necesare pentru a-i oferi Mariei o viață plină de bucurii și normalitate. Fiecare kilometru parcurs în cadrul „432 km of DREAMs” reprezintă un pas înainte către realizarea visului Mariei.

„Susțineți cauza Mariei printr-o donație”

„Între timp, 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐯𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚 𝐝𝐞 𝐚𝐦𝐩𝐮𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐮𝐧𝐮𝐢𝐚 𝐝𝐢𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐩𝐢𝐜𝐢𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐝𝐞𝐜𝐮𝐫𝐬 𝐧𝐨𝐫𝐦𝐚𝐥. Medicii au fost mulțumiți de rezultat, iar Maria 𝐬𝐞 𝐫𝐞𝐜𝐮𝐩𝐞𝐫𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐛𝐢𝐧𝐞. Urmează acum cea 𝐝𝐞-𝐚 𝐝𝐨𝐮𝐚 𝐚𝐦𝐩𝐮𝐭𝐚𝐫𝐞, un pas necesar înainte de a începe procesul de recuperare și protezare a ambelor picioare. Fiecare kilometru parcurs este un pas mai aproape de visul ei de a alerga și de a dansa”, a declarat unul dintre organizatori.

pentru maria

Vă invităm să ne fiți alături în această călătorie și să susțineți cauza Mariei printr-o donație, AICI.  Orice contribuție este esențială și poate face o diferență semnificativă în viața Mariei”, au transmis cei de la Dream By Dream.

pentru maria

Cel care va pedala este Andrei Gubaș, Vicepreședintele Asociației Dream By Dream și nu se află la prima acțiune de acest gen. Contactat de Cluj24, acesta ne-a spus: „Voi porni sâmbătă dimineața probabil la ora 3 și în prima zi voi merge până la Vatra Dornei. Pe 29 iulie îmi propun să ajung la Iași. Nu e prima dată când fac asta. De această dată voi încerca să strâng cât mai mulți bani pentru Maria, o fetiță de 10 ani din Cluj-Napoca. I-a fost amputat un picior și urmează și al doilea iar protezele necesare vor trebui schimbate an de an timp de 10 ani, având în vedere că ea este în creștere. Suma anuală necesară se ridică undeva la 16-18.000 de euro.”

Citește mai departe

EVENIMENT

Universitatea Olimpia Cluj are un nou ANTRENOR. Este multiplu CAMPION Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea

Publicat

u olimpia cluj

Universitatea Olimpia Cluj are un nou antrenor. Călin Sălăgean este multiplu Campion Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea.

„Universitatea Olimpia Cluj anunță numirea domnului Sălăgean Călin în funcția de antrenor principal al primei echipe de fotbal feminin.

calin salagean

Universitatea Olimpia Cluj are un nou ANTRENOR. Este multiplu CAMPION Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea

Domnul Sălăgean, antrenor cu licență UEFA A, are o bogată experiență în cadrul clubului FC Universitatea, fiind jucător al clubului, coordonator al centrului de copii și juniori, dar și antrenor la grupele U19 și U17.

Multiplu Campion Național cu grupele de juniori de la FC Universitatea, dl Sălăgean a activat în ultima perioadă și ca antenor în cadrul loturilor de juniori U19 și U15 ale Naționalelor României.

Despre această numire, dl. Alin Cioban, Președintele Executiv al clubului a declarat:
„Mă bucur că domnul Sălăgean a acceptat provocarea de a lucra cu sportivele noastre și sunt convins că este exact ceea ce acest club avea nevoie. Mă refer la seriozitate, profesionalism și efort colectiv spre un singur obiectiv, acela de a reda clubului titlul de Campioană a Romaniei.

Vreau să îi mulțumesc și domnului Liviu Ivasuc care ne-a ajutat într-un moment mai dificil și care a ales să rămână alături de familie la Satu Mare.

Începând de azi, ne apucăm din nou de treabă cu un lot tânăr, un antrenor perfecționist și sper să demonstrăm în teren că am ales cea mai bună opțiune.

Bine ai venit domnule Sălăgean și mult succes îți dorim alături de Universitatea Olimpia Cluj”, scrie pe pagina de Facebook U Olimpia Cluj.

Citește mai departe

POLITICA

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

Publicat

marius lulea

Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a criticat soluția propusă de ministrul agriculturii, Florin Barbu, prin care ministerul să intervină cu un mecanism prin care să le fie amânate ratele la bănci o anumită perioadă fermierilor.

Marius Lulea consideră că, prin această măsură, datoria fermierilor va crește, subliniind că Guvernul dovedește că ține tot cu băncile, nu cu fermierii.

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

„Incredibil, sunt revoltat. Soluția guvernului la secetă este ca băncile să amâne plata ratelor fermierilor, adică să le crească datoria, astfel încât să nu mai iasă niciodată din ea. Dar ce, la anul vor obține de două ori mai mulți bani? Eu nu cred.

Soluția este una singură: ajutor de stat care să acopere pierderile și care să acopere toate costurile, inclusiv cele de creditare și forța de muncă.

Nu mai umiliți fermierii! Voi ați distrus sistemele de irigații și acum veniți cu propuneri în bătaie de joc? Deci tot cu băncile ține guvernul, nu cu fermierii”, a declarat Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax