Connect with us

ACTUALITATE

Programul de lucru cu publicul al Primăriei în perioada Sărbătorilor de iarnă și modalitățile de plată pentru taxe și impozite locale

Publicat


Primăria Cluj-Napoca nu va avea program de lucru cu publicul în perioada 25.12.2020 – 27.12.2020 și 01.01.2021-03.01.2021.

Prima zi de lucru cu publicul în anul 2021 va fi 4 ianuarie, începând cu ora 8.00.

În ceea ce privește programul Direcției de Evidență a Persoanelor, menționăm că Serviciul de Evidenţă a persoanelor, în perioada 25.12.2020 – 27.12.2020 și 01.01.2021-03.01.2021 nu va asigura program cu publicul, iar în zilele de 24.12.2020 și 31.12.2020 programul de relații cu publicul va fi între orele 08.30 – 14.30.

Serviciul Stare Civilă va asigura program cu publicul, după cum urmează:

joi, 24.12.2020 – 08.30 -14.30 (toate compartimentele)
vineri, 25.12.2020 – ÎNCHIS
sâmbătă, 26.12.2020 – 08.30-13.30 (se asigură program la Compartimentul Decese)
duminică, 27.12.2020 – 08.30-13.30 (se asigură program la Compartimentul Decese)
joi, 31.12.2020 – 08.30 -14.30 (toate compartimentele)
vineri, 01.01.2021 – ÎNCHIS
sâmbătă, 02.01.2021 – 08.30-13.30 (se asigură program la Compartimentul Decese)
duminică, 03.01.2021 – 08.30-13.30 (se asigură program la Compartimentul Decese)

La ghișeele Centrului de Informare pentru Cetățeni din str. Moților nr. 7, programul cu publicul va fi următorul:

– 24.12.2020 – 08.30-14.30

– 28.12.2020 – 30.12.2020 – 08.30-16.30

– 31.12.2020 – 8.30 -14.30 (în această zi nu se vor efectua încasări)

De asemenea, ghișeele de relații cu publicul de la primăriile de cartier vor fi deschise după următorul program:

– 24.12.2020 – 08.00-14.30 (program încasări 08.00 – 14.00)

– 28.12.2020 – 30.12.2020 – 08.00-16.00 (program încasări 08.00 – 15.30)

– 31.12.2020 – 08.00 -14.30 (în această zi nu se vor efectua încasări)

În ceea ce privește programul de la ghișeele de încasări, ultima zi de plată a obligaţiilor la bugetul local este luni, 28.12.2020.

În zilele de 29 și 30.12.2020 se vor încasa taxe fără debit (taxe carte de identitate, amenzi, taxe urbanism, liberă trecere, etc).

În data de 31.12.2020 casieriile vor închise, urgenţele reprezentând amenzi, autorizaţii de liberă trecere, contravaloare carte de identitate sau alte taxe vor fi direcţionate către oficiile poştale (plata cu mandat poștal) sau vor putea fi achitate prin virament bancar, online pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca sau pe www.ghiseul.ro.

În perioada 29.12.2020 – 03.01.2021 nu se vor emite certificate de atestare fiscală ca urmare a operaţiunilor de închidere şi deschidere de an (nu va fi acces la baza de date de taxe şi impozite).

În noul an, prima zi de plată a taxelor și impozitelor locale, a ratelor și chiriilor va fi 4 ianuarie 2021.

Depunerea cererilor pentru atribuirea unui loc de parcare cu abonament se va putea face începând cu data de 4 ianuarie 2021, ora 08.00, atât online, cât și la ghișeele Centrului de Informare pentru Cetățeni, str. Moţilor nr. 7 şi la primăriile de cartier.

Citește și MESAJE de CRĂCIUN: Urări de Sărbători pentru cei dragi. SUTE de mesaje frumoase și felicitări haioase

La ghișeele Direcției de Impozite și Taxe Locale din Piața Unirii nr. 1 , programul de lucru cu publicul va fi următorul:

joi, 24.12.2020 – 08.30 -14.30
luni, 28.12.2020 – 08.30 -16.30
29.12.2020 – 31.12.2020 – nu se asigură program cu publicul.

La ghișeele Direcției de Impozite și Taxe Locale din clădirea Biroului Vamal de interior Cluj (Serviciul Public Comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor) situate în Str.Traian Vuia nr.157, Cartier Someșeni, programul de lucru cu publicul va fi următorul:

luni, 28.12.2020 – 08.00 -20.00
24.12.2020, 29.12.2020 – 31.12.2020 – nu se asigură program cu publicul.

Serviciul Administrare cimitire domeniul public va asigura program la sediul din str. Avram Iancu nr. 26-28, astfel:

24.12.2020 – 07.00 – 16.30
25.12.2020 – ÎNCHIS
26.12.2020 – 08.30 -12.30 (doar pentru programarea înhumărilor)
27.12.2020 – ÎNCHIS
28 – 30.12.2020 – 07.00 – 15.00
31.12.2020 – 07.00 -16.30
01.01.2021 – ÎNCHIS
02.01.2021 – 08.30 -12.30 (doar pentru programarea înhumărilor)
03.01.2021 – ÎNCHIS.

Direcția de Asistență Socială și Medicală (str. Venus fn) va avea următorul program de lucru cu publicul:

24.12.2020 – 08.30 – 17.00
28 – 30.12.2020 – 08.30 – 15.30
31.12.2020 – 08.30 -17.00



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Vreme rea la final de săptămână. Clujul, sub COD GALBEN de ploi torențiale, vijelii și grindină

Publicat

gheață

Vremea se menține capricioasă și în acest weekend. Cea mai mare parte a țării se află sub avertizare cod galben de ploi torențiale, cu vânt puternic și descărcari electrice, până sâmbătă dimineață.

Administrația Națională de Meteorologie a emis, vineri, o avertizare meteo cod galben, valabilă până sâmbătă dimineață în cea mai mare parte a țării.

Astfel, în intervalul 23 mai, ora 10 – 24 mai, ora 06, în cea mai mare parte a țării vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată, ce se va manifesta prin averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelii (rafale de 50…70 km/h) și pe alocuri grindină. În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor fi de 15…25 l/mp și pe arii restrânse de 30…50 l/mp.

Vreme rea până luni

Amintim de asemenea că, până în 26 mai, la ora 20, este în vigoare o informare meteo de vreme rea. În intervalul menționat în cea mai mare parte a țării vor fi perioade cu instabilitate atmosferică. Aceasta se va manifesta prin averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului (rafale în general de 40…50 km/h), vijelii și grindină. În intervale scurte de timp cantitățile de apă vor fi de 25…35 l/mp, iar prin acumulare vor depăși local 50…70 l/mp.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

Intrare gratuită, în weekend, la Muzeul de Artă din Cluj-Napoca

Publicat

muzeul de arta

În weekendul 24–25 mai 2025, Muzeul de Artă din Cluj-Napoca îi invită pe toți iubitorii de cultură să descopere gratuit Galeria Națională a Muzeului și trei expoziții spectaculoase, într-un cadru accesibil și prietenos.

Muzeul de Artă Cluj-Napoca (MACN), instituție publică de cultură care funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, organizează în perioada 24 – 25 mai 2025, între orele 14:00-21:00 (ultima intrare ora 20:15), evenimentul intitulat generic „Weekend la Muzeul de Artă”.

Trei expoziții de neratat

Cu această ocazie, beneficiind de intrare gratuită, publicul va putea să viziteze următoarele expoziții:

  • Galeria Națională – reprezintă expoziția de bază a Muzeului de Artă Cluj-Napoca, a cărei paginație actuală propune o prezentare coerentă, atât sub raport cronologic, cât și al filiaților stilistice, a patru secole de artă plastică națională (secolele XVI-XX), cu un accent caracteristic asupra artei din Transilvania și o evidențiere expresivă a multiculturalității proprii spațiului intracarpatic. În mod excepțional, pe parcursul traseului de vizitare, doritorii de curiozități și informații interesante din culisele vieții muzeale vor putea dialoga și interacționa, într-o manieră informală, cu muzeografii aflați în sălile de expunere.

  • Expoziția personală de pictură a artistului Iacob Coman, intitulată „Contra-dictii”, care reunește o selecție de picturi realizate în ultimii ani, lucrări în care tensiunea vizuală devine ecoul unei tensiuni interioare profunde, de ordin spiritual și existențial. Practica artistică a lui Iacob Coman este profund ancorată în teme precum efemeritatea, fragilitatea perceptiei, tensiunile dintre rațional și intuitiv. Într-un limbaj plastic abstract figurativ, pictura acestuia navighează între sacrul și profanul vieții cotidiene, deschizând spații de reflecție și întrebări cu miză ontologică.

  • Expoziția personală de pictură a artistei franceze Chloe Silbano, intitulată „O remodelare temporara a lumii” (curator: Cristian Nae), care conectează preocupările autoarei pentru efectele climatice devastatoare asupra ecosistemului natural al planetei cu o reflecție personală, deopotrivă poetică și filosofică, asupra caracterului sacru al apei pentru diverse culturi și comunități, exprimate prin mediul picturii și al artei video.

  • Expoziția de grup a studenților Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca (UAD), nivel licență, masterat și doctorat, intitulată „Aerul crud al dimineții”, care propune o viziune sintetică asupra recentelor lor preocupări și practici artistice.

Citește mai departe

EDUCATIE

Înscrieri la creșă și grădiniță: ce trebuie să conțină DOSARUL

Publicat

gradinita

Vineri, 23 mai, se afișează numărul de locuri libere după etapa de reînscrieri, iar de luni, 26 mai, părinții care înscriu copilul pentru prima oară la grădiniță, indiferent de grupă, vor putea depune cererile. Pe cererea-tip de înscriere, părinții pot alege 3 creșe sau grădinițe, potrivit metodologiei. 

Grupa mijlocie și grupa mare la grădiniță sunt obligatorii, iar Grupa mică din învățământul preșcolar devine obligatorie începând cu anul școlar 2030-2031, conform legii învățământului preuniversitar, Articolul 248 (3), scrie Edupedu.ro.

Înscrieri la creșă și grădiniță: ce trebuie să conțină DOSARUL

Copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă „se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței”, prevede ROFUIP 2024.

Vineri, 23 mai, se afișează numărul de locuri libere după ce s-a încheiat etapa de reînscrieri, pentru copiii care au mai fost înscriși la grădiniță. Pentru cei care au copiii ce merg pentru prima oară la creșă și grădiniță înscrierile au loc în perioada 26-30 mai 2025 în Etapa I, conform calendarului publicat în Monitorul Oficial pe 6 martie.

Părinții copiilor cu vârsta cuprinsă între 3 luni şi 3 ani pot solicita înscrierea copiilor în unităţi de învăţământ depunând, pe locurile libere rămase după reînscrieri, o cerere-tip de înscriere la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opțiune, însoţită de documentele justificative, conform metodologiei.

Ce conține dosarul pentru înscrierea la creșă/ grădiniță

Dosarul de înscriere a copilului într-o unitate de învățământ, precum și în serviciul de educație timpurie complementar cuprinde următoarele documente, conform art. (6) din metodologie:

a) copie de pe certificatul de naștere al copilului;

b) copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal;

c) adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire a copilului, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar;

d) alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.

La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente:

a) adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;

b) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului înainte de a începe frecventarea unității, potrivit art. 7.

În situația în care numărul cererilor-tip de înscriere primite este mai mare decât numărul de locuri libere, comisia selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei și aplică criterii de departajare generale și specifice.

Criteriile generale de departajare pentru înscrierea la grădiniță 2025

Criteriile generale de departajare care se aplică pentru nivelul preșcolar sunt următoarele:

a) copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniți la data de 1 septembrie;

b) domiciliul copilului/reședința/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea-tip de înscriere;

c) cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi;

d) existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

e) existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă);

f) ambii părinți/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puțin unul dintre ei se încadrează în una dintre situațiile:

(i) pensionat în conformitate cu prevederile legale;

(ii) cu certificat de handicap;

(iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă;

g) existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului și/sau a certificatului de orientare școlară și profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE;

h) existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.

Unitățile de învățământ cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar cu program prelungit se adresează cu prioritate părinților care lucrează și, în acest sens, ambii părinți vor depune la dosarul de înscriere adeverințe de angajat.

Criteriile generale de departajare pentru serviciile de educație timpurie complementare

Criteriile generale de departajare care se aplică în situația prevăzută la alin. (1) pentru nivelul antepreșcolar și preșcolar din cadrul serviciilor de educație timpurie complementare (grădiniță comunitară, ludotecă/grup de joacă) sunt următoarele:

a) domiciliul copilului/reședința/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea de înscriere;

b) părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământului primar) și nu și-a putut înscrie copilul în vârstă de 3—6 ani la nicio unitate de învățământ preuniversitar cu grupe de nivel preșcolar din apropierea domiciliului — pentru serviciul tip grădiniță comunitară;

c) existența unei dovezi privind solicitarea înscrierii copilului într-o unitate de învățământ preuniversitar cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și a respingerii înscrierii acestuia ca urmare a lipsei de locuri — atât pentru serviciul tip grădiniță comunitară, cât și pentru serviciul tip ludotecă/grup de joacă;

d) copilul are vârsta de până la 1 an sau vârsta cuprinsă între 3 și 4 ani și părinții/reprezentantul legali nu au/nu a făcut demersuri pentru înscrierea acestuia într-o unitate de învățământ preuniversitar cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar — pentru serviciul tip ludotecă/grup de joacă.

Criteriile generale de departajare pentru înscrierea la creșă 2025

Criteriile generale de departajare care se aplică pentru nivelul antepreșcolar, inclusiv pentru unitățile de învățământ pentru care autoritatea publică locală are statutul de fondator și care au optat pentru derularea înscrierii prin utilizarea aplicației informatice pentru înscriere, sunt următoarele:

a) copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs;

b) domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea de înscriere;

c) ambii părinți ai copilului/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează/părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu, în momentul validării cererii/în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar, sau părintele copilului nu beneficiază de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului; situațiile în care părintele/reprezentantul legal face dovada existenței unei activități de tip PFA/S.R.L. se asimilează cu cea a părinților/reprezentanților legali care lucrează;

d) cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi;

e) existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă);

g) cel puțin unul dintre părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile:

(i) pensionat în conformitate cu prevederile legale;

(ii) cu certificat de handicap;

(iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă;

h) părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământului primar) și/sau un alt copil înmatriculat în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.

Citește mai departe

EDUCATIE

UMFIH Cluj-Napoca își deschide porțile pentru elevii de liceu interesați de o carieră în domeniul sănătății

Publicat

De

Ziua Porților Deschise pentru elevi la UMFIH Cluj

Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, organizează „Ziua Porților Deschise”, un eveniment dedicat liceenilor din clasele a X-a, a XI-a și a XII-a care își doresc să devină medici, stomatologi sau farmaciști.

„Ziua Porților Deschise” va avea loc pe 11 iunie 2025, începând cu ora 11.00.

UMFIH Cluj-Napoca își deschide porțile pentru elevii de liceu

Participanții vor avea ocazia să viziteze sălile de curs și laboratoarele unde sunt formați viitorii profesioniști din sistemul medical, să descopere facilitățile dedicate studenților, precum biblioteca, căminele și cantinele, și să interacționeze direct cu cadrele didactice și studenții universității.

Elevii vor primi informații detaliate despre procesul de admitere, programele de studii disponibile și viața de student la UMFIH Cluj. Totodată, vor putea adresa întrebări și vor beneficia de o prezentare completă a ofertei educaționale.

Cei interesați sunt invitați să completeze formularul de înscriere disponibil AICI, iar elevii sunt invitați împreună cu părinții sau profesorii lor.

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate