Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Premieră la Cluj-Napoca: certificatele de căsătorie, emise și în format digital, din 2025. Emil Boc: Nu se mai pierde niciodată

Publicat


Primarul Emil Boc a anunțat o premieră pentru administrația locală: începând cu luna ianuarie, Primăria Cluj-Napoca eliberează certificate de căsătorie și în format digital.

Această premieră marchează un nou pas în procesul de digitalizare a serviciilor de stare civilă, un angajament ferm al Primăriei Cluj-Napoca, după ce anul trecut au fost emise primele certificate de naștere digitale.

„Din 4 ianuarie, am reluat căsătoriile în Parcul Central, am oficiat deja primele căsătorii din acest an și premiera absolută pe care o avem este că emitem acum certificatul de căsătorie și în format digital. Oamenii semnează pe un pad, în format digital și rămâne computerizat în baza de date. Nu se mai pierde niciodată un asemenea certificat, poate fi preluat oricând de către Primărie, când trebuie adăugat la un document pe care îl depui la primărie. Se digitalizează și acest sistem”, a declarat primarul Emil Boc, la Ziua Live.

Se păstrează și certificatul în format fizic

Conform primarului, cuplurile căsătorite vor primi și o versiune imprimată a certificatului, semnată olograf, dar semnătura digitală asigură păstrarea documentului într-un sistem informatic integrat, lucru menit să simplifice accesul cetățenilor la acte oficiale și să reducă birocrația.

„Vei primi în continuare și un certificat în mână, cu semnătura olografă a primarului, dar semnezi și digital pentru ca acesta să existe într-o bază de date în registrele tradiționale pe care le avem. Acest certificat imprimat se completează în fața soților, în momentul căsătoriei”, a mai arătat Emil Boc.

Primul certificat de naștere electronic, eliberat anul trecut

Primăria Cluj-Napoca a eliberat, în mai 2024, primul certificat de naștere semnat digital. Printr-un proiect cu finanțare europeană, Serviciul Stare civilă din municipiul Cluj-Napoca permite întocmirea actelor de stare civilă: naștere, căsătorie și decese în format electronic, inclusiv emiterea certificatelor.

În timp, toate serviciile de stare civilă vor fi digitalizate, astfel încât interacțiunea cetățenilor cu primăria să fie cât mai eficientă.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate