Connect with us

EVENIMENT

„Poți să PREVII!” – o campanie de conștientizare a pericolului reprezentat de cancerul de col uterin, organizată la Cluj-Napoca

Publicat


Institutul Oncologic „Profesor Dr. Ion Chiricuță” Cluj-Napoca, unul dintre cele mai importante centre de îngrijire a pacienţilor bolnavi de cancer, de prevenţie şi cercetare în domeniul cancerului, dar și educație privind cancerul din România, împreună cu Institutul Naţional de Sănătate Publică, implementează un amplu proiect intitulat „lntegrarea screeningului primar HPV în programul naţional de screening pentru cancerul de col uterin”, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.

Una din activitățile proiectului este aceea de informare, educare și conștientizare a populației țintă la nivel național cu privire la serviciile de screening ale cancerului de col uterin.

Grupul țintă este alcătuit din persoane de sex feminin, cu vârsta între 25 și 64 de ani.

În fiecare an, în România, aproximativ 3.300 de femei sunt diagnosticate cu cancer de col uterin și peste 1.700 pierd lupta cu această boală. Cu aceste cifre, România se situează pe primul loc în Europa şi pe locul 6 în lume.

Luna ianuarie a fost desemnată de către Organizația Mondială a Sănătății ca luna de luptă împotriva cancerului de col uterin. Astfel, Institutul Oncologic Cluj-Napoca a desfășurat o acțiune de conștientizare a pericolului pe care îl reprezintă cancerul de col uterin în rândul publicului țintă și în același timp de chemare la acțiune.

„Cancerul de col uterin poate fi prevenit!” este doar unul din mesajele campaniei

Desfășurată în plin centrul Clujului, mai exact la fostul hotel „Continental”, clădire emblematică a urbei, acțiunea și-a propus să atragă atenția tuturor femeilor asupra pericolului pe care îl reprezintă acest tip de cancer. Săptămâna 18-24 ianuarie, intitulată generic săptămâna „Poți să previi!”, este perioada de timp alocată promovării acestui proiect menit să tragă un semnal de alarmă cu privire la cancerul de col uterin.

Mesajele promovate pe cele 5 ecrane amplasate la „Continental” prezintă situația alarmantă în care se situează România din punct de vedere al incidenței acestei boli, dar în același timp îndeamnă la acțiune, la conștientizare, la informarea publicului despre acest tip de cancer, la apelarea la screening ca o soluție la îndemână pentru a preveni sau a depista din timp primele semne ale bolii. Site-ul campaniei, alături de pagina de socializare, ambele promovate, sunt surse de informare ușor accesibile, care prezintă pașii de urmat și modul de acțiune.

Totodată, clădirea fostului hotel este luminată în culoarea turcoaz, simbolul internațional al luptei împotriva cancerului de col uterin și atrage fără îndoială atenția asupra mesajelor care rulează în permanență în geamurile clădirii.

„Centrul de Prevenire și Control al Cancerului din IOCN acordă o atenție deosebită campaniilor de informare, educație sanitară și conștientizare a importanței prevenirii cancerului de col uterin prin depistarea infecțiilor persistente HPV urmată de confirmarea și tratamentul leziunilor precursorii cancerului de col uterin, care nu numai că salvează multe vieți ale unor femei tinere, active în viață, familie și societate, dar, împreună cu vaccinarea anti HPV pot duce în final chiar la eradicarea bolii” – spune Dr. Florian Alexandru Nicula, Medic Coordonator.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate