Connect with us

ACTUALITATE

OPINIE/ Adrian Marian: Caii au fost omorâți pentru că opreau procesul de mecanizare al agriculturii

Publicat


Indiferent de conspirațiile sau spaimele de ”electrosmog” sau radiațiile 5 G, oricine este conștient că viitorul este al digitalizării, al generalizării și impunerii totale a informaticii în toate domeniile sociale. Diferențierea individual ține de aceste rețineri, abilități, cunoștințe, prudențe sau fobii pe care fiecare dintre noi le avem mai mult sau mai puțin față de această avalanșă tehnologică care tinde să ne copleșească.

Recent, s-au auzit aprecieri pozitive asupra modului în care digitalizarea a pătruns în sistemul educațional și, de asemenea, toată lumea este de accord că școala trebuie să se ralieze la acest fenomen tehnologic. Aprecierile pozitive sunt de dorit, dar în paralel se fac auzite și opiniile care dezavuează fenomenul.

Ministerul de resort recunoaște că ”Progresul înregistrat în privința integrării tehnologiei în educație continuă să fie mic.

Majoritatea tinerilor din Europa utilizează Internetul pentru activități sociale. Accesul mobil la Internet a crescut semnificativ în ultimii ani, însă utilizarea tehnologiei în scopuri educative nu a ținut pasul cu aceste evoluții.

Nu toate școlile primare și secundare dispun de conexiuni în bandă largă și nu toate cadrele didactice au competențele și încrederea de a utiliza instrumentele digitale în activitatea lor de predare –învățare – evaluare”. (edu.ro)

Controlul ideologic

Există studii care arată că în aceeași unitate de timp prin lectură ai șansa să asimilezi de 20 de ori mai multă informație decât privind la televizor, iar într-o conversație simplă ai șansa să asimilezi de 6-7 ori mai multă informație decât la TV. Diferența dintre învățământul clasic și cel online este și mai mare!

Lauda implementării învățământului online la noi seamănă cu mândria de ”a fi alungat”/ a se retrage Armata URSS din România.

Ne-au impus comunismul, dar nici ei nu au imaginat un îngrozitor Fenomen Pitești, masacrele și comunizarea la asemenea nivel, ba se pare chiar grupul de comuniști români Pro Moscova (Pauker, Luca) ar fost lichidat fiindcă li se părea o aberație să impună colectivizarea atât de repede și intensiv.

În plus, retragerea trupelor sovietice a dat prilej conducerii PCR să înăsprească urmărirea intelectualilor și lichidarea mai abitir a eventualilor dizidenți.

”Pe plan intern însă, regimul de la Bucureşti a acţionat pentru a evita orice posibile <<surprize>>, ordonând un nou val de arestări şi înăsprind controlul ideologic”, o spune tocmai Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc într-un material care tratează subiectul.

Nici rușii nu au crezut că România se comunizează atât de bine

Nici rușii nu au crezut că ne comunizăm atât de tare și atât de bine. Fabuloasă autoironia francezilor din debutul unei comedii ”Unde este compania a 7-a?”. Comunicat al Marelui Stat Major al Armatei Franței: ”După lupte în care glorioșii soldați francezi și-au demonstrate eroismul și priceperea, trupele franceze se retrag. Niciodată în istorie Armata franceză nu s-a retras atât de bine și atât de repede!”

Cam așa pare Deșcolarizarea Digitală a României și ”retragerea” educației și învățământului tradițional din școală.

Petiție pentru temperarea digitalizării școlii

Istoricul și scriitorul Mircea Platon de la Iași a inițiat recent chiar o petiție în vederea opririi sau măcar a temperării digitalizării școlii românești.

Spune el că ”Digitalizarea școlii are toate semnele desăvârșirii procesului neoliberal de privatizare a școlii românești, de transformare a ei în piață, în resursă a variilor corporații, lobby-uri și rețele ideologice sau financiare care s-au branșat deja la ea în urma reformelor din ultimii 30 de ani.

După cum ne arată experiențe recente la nivel global, accesul la internet poate fi oricând restricționat de către marile corporații care controlează domeniul digital. România vrea să digitalizeze școala în condițiile în care întreaga rețea digitală a țării este în mâini private, statul roman neavând nici o rețea alternativă, controlată de noi.

Softurile educaționale și manualele alternative sunt/vor fi tot proprietate intelectuală străină, de închiriat, controlată de alții.

”Softăritul”

România a trecut deja prin episoade în care supermarketurile sau băncile străine au dat de înțeles, în timpul variilor crize financiare sau politice din trecutul recent, că pot închide oricând accesul românilor la hrană sau la bani. …și cu povara financiară a unei tehnologii care, spre deosebire de cărți, funcționează doar pe bază de licență anuală și trebuie veșnic actualizată: la strămoșeștile “vinărit”, “stupărit” și “oierit”, am adăuga “softăritul”.”

Ce sperie și este analizat la Iași, e valabil și la Cluj, înTimișoara și în toată țara. Pentru că în toată țara aceasta, dacă ne-am permis să facem trimitere la istorie, când s-a introdus colectivizarea s-au împușcat caii.

Caii, în viziunea acelei organizații ilegale (adică infracționale), subterane, care a ajuns să conducă țara și să distrugă elitele, caii sabotau procesul de mecanizare al agriculturii!

Asemănător Holodomorului, românii trebuiau reduși la tăcere definitive prin conștientizarea faptului că împotriva lor se pot lua orice fel de măsuri, oricât de absurd și grotești, inclusive aceea de împușcare a cailor. Inclusiv aceea de a vrea să dărâmi Coloana Infinitului, de a-l face pe Arghezi să vândă cireșe de foame, H.P. Bengescu să moară de inaniție etc.

Dacă inițiativa istoricului Mircea Platon va avea succes sau nu, nu putem ști și nici nu ne pronunțăm, depinde de fiecare. Digitalizarea vine peste noi, dar școala trebuie să rămână, și o mare rugăminte se naște cunoscând antecedentele: ”Caii nu ar mai trebuisă fie împușcați!”

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate