Connect with us

EVENIMENT

Nu cumpărați carne de MIEL din portbagajul MAȘINILOR. Paul Anghel (ANPC): RISCAȚI să vă afecteze SĂNĂTATEA

Publicat


Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) atrage atenția că produsele de pe masa de Paște, în special carnea, trebuie cumpărate doar din locuri special amenajate, chiar dacă cele vândute „din portbagajele mașinilor” sunt mai ieftine.

Carnea de miel şi produsele din carne trebuie achiziţionate numai din locuri special amenajate, dotate şi autorizate, însă trebuie să aibă şi ştampila de control sanitar-veterinar, pentru a avea garanţia unui produs sigur, spune Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

„Perioada premergătoare sărbătorii pascale reprezintă un moment de vârf pentru activităţile comerciale, astfel că echipele de comisari ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor desfăşoară acţiuni de control, în toată ţara, privind modul de comercializare a produselor specifice acestei perioade.

Sunt verificate produsele alimentare de post, peşte şi preparate din peşte, carne, în special carne de miel, preparate din carne, cozonac, produse de patiserie, ciocolată, produse din ciocolată, produse pe bază de cacao şi grăsimi vegetale (tablete, figurine), vopsea de ouă, vin şi băuturi alcoolice.

În ceea ce priveşte achiziţionarea cărnii, inclusiv a cărnii de miel, şi a produselor din carne se va face numai din locuri special amenajate, dotate şi autorizate, respctiv măcelarii, magazine alimentare, locuri special amenajate în pieţe şi trebuie să aibă ştampila de control sanitar-veterinar. Numai în aceste condiţii există garanţia unui produs sigur, ce nu vă va afecta sănătatea”, a transmis Paul Anghel, pe pagina sa de Facebook.

Astfel, onsumatorii trebuie să evite cumpărarea cărnii de la persoane şi din locuri neautorizate, din „portbagajele maşinilor”, chiar dacă preţul oferit este comparativ mai mic, întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate poate elibera bon de casă cu care să poată fi justificată tranzacţia comercială.

„Riscaţi să achiziţionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea”, a avertizat reprezentantul ANPC.

De asemenea, consumatorii trebuie să verifice, prin apreciere directă, proprietăţile organoleptice ale produselor, a semnelor de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, prezenţa corpurilor străine. Carnea trebuie să prezinte la suprafaţă o peliculă uscată, de culoare roz până la roşie, să fie fermă şi elastică, atât la suprafaţă cât şi în secţiune, iar mirosul trebuie să fie caracteristic de produs proaspăt.

„Atenţie şi la preţ! Verificaţi concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele marcate pe bonurile de casă”, arată Anghel în postarea sa.

Atenție la ouăle cumpărate

În ceea ce priveşte ouăle, Anghel recomandă şi în cazul acestor produse achiziţionarea numai din locuri special amenajate şi autorizate şi sfătuieşte consumatorii să evite cumpărarea de ouă de pe marginea drumului, chiar dacă preţul oferit este mai mic.

„Evitaţi cumpărarea ouălor care nu sunt păstrate la temperatura indicată de producător sau care sunt expuse spre vânzare la temperatura mediului ambiant. Ouăle de consum trebuie să prezinte coaja intactă, normală, fără fisuri, fără corpuri şi mirosuri străine.

La spargerea oului, albuşul trebuie să fie de consistenţă densă, transparent, iar gălbenuşul semiglobulos, uşor aplatizat şi bine delimitat de albuş. În cazul ouălor vândute în vrac, trebuie comunicate vizibil, cu uşurinţă şi perfect lizibil, informaţiile privind: categoria de calitate (A) şi de greutate (clasamentul ouălor din categoria A în funcţie de greutate), o indicaţie a metodei de creştere a găinilor, o explicaţie a semnificaţiei codului producătorului şi data de valabilitate minimă”, a mai spus Paul Anghel.

oua

În privinţa vopselei de ouă, consumatorii trebuie să citească cu atenţie eticheta produsului, care trebuie să conţină: numele şi adresa producătorului, lista ingredientelor, instrucţiuni de utilizare, data durabilităţii minimale.

„Atenţie! La vopsirea ouălor nu utilizaţi vopsea pentru alte destinaţii, precum cea tipografică sau pentru textile. Utilizarea altor tipuri de vopsele, poate prezenta un real pericol pentru sănătate”, a mai scris directorul general al ANPC.

Cum alegeți produsele de patiserie

Legat de produsele de patiserie, şi acestea trebuie cumpărate numai din locuri autorizate, unde spaţiile de comercializare trebuie să fie în permanenţă curate şi bine întreţinute. Personalul care comercializează produse de patiserie trebuie să poarte echipament de protecţie sanitară, respectiv halat de protecţie şi bonetă, iar manipularea produselor să se facă cu mâinile acoperite de mănuşi curate sau de unică folosinţă.

Produsele de patiserie neambalate se vor vinde din recipiente curate, la adăpost de praf şi de insecte, fiind servite numai cu ustensile speciale. Este interzis a se permite consumatorilor să aleagă produsele cu mâna, scrie Anghel.

Produsele de patiserie trebuie să aibă menţionate pe etichetă, obligatoriu, lista ingredientelor alergene, precum şi prezenţa anumitor premixuri, în compoziţie, sau a unor ingrediente care le înlocuiesc pe cele clasice, iar pentru produsele de patiserie preambalate, data durabilităţii minimale este stabilită de producător şi se va inscripţiona pe etichetă/ambalaj.

Sfaturi și pentru alegerea băuturilor

Paul Anghel publică şi câteva sfaturi şi în ceea ce priveşte comercializarea vinurilor şi a băuturilor alcoolice.

„Conţinutul etichetei trebuie să cuprindă: denumirea sub care se vinde produsul, denumirea şi adresa producătorului sau a importatorului sau a îmbuteliatorului, volumul net, concentraţia alcoolică, o informaţie privind lotul, data durabilităţii minimale pentru băuturile alcoolice cu concentraţia alcoolică mai mică de 10% vol”, spune acesta.

Pentru vinuri, eticheta trebuie să mai conţină următoarele informaţii:

  • categoria de calitate,
  • indicaţia geografică sau denumirea de origine controlată pentru vinurile de calitate superioară,
  • tipul vinului, în funcţie de conţinutul de zaharuri;
  • consumatorul trebuie să verifice aspectul lichidului, respectiv culoarea care trebuie să fie corespunzătoare sortimentului, limpede, fără depuneri sau impurităţi în suspensie;
  • la întoarcerea buteliei cu dopul în jos, conţinutul nu trebuie să se tulbure sau să prezinte impurităţi sau scurgeri; marcarea băuturilor alcoolice distilate se face cu respectarea reglementărilor în vigoare emise de Ministerul Finanţelor.

Paul Anghel a mai precizat că, printre abaterile frecvent întâlnite în cadrul acţiunilor de control desfăşurate în anii anteriori în perioada specifică sărbătorilor pascale se află:

  • ouă cu data durabilităţii minimale depăşită sau pentru care nu s-a putut stabili încadrarea în termenul de valabilitate;
  • ouă depozitate la temperatura mediului ambiant contrar recomandărilor de a se păstra la loc răcoros; neafişarea la locul de vânzare a ouălor în vrac a informaţiilor obligatorii prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 589/ 2008 (categoria de calitate, categoria de greutate, o indicaţie a metodei de creştere a găinilor, o explicaţie a semnificaţiei codului producătorului şi data durabilităţii minimale);
  • utilizarea unor spaţii de depozitare sau de expunere la vânzare improprii, neigienizate sau deteriorate;
  • vopsea de ouă cu data durabilităţii minimale depăşită de 5-7 luni;
  • existenţa unor afişe cu informaţia ‘cozonac tradiţional’, ‘pască tradiţională’, fără ca operatorii economici să deţină atestat pentru produse tradiţionale;
    pască şi cozonaci ambalaţi în folie de plastic având etichetele cu elementele de identificare ilizibile şi fără a se specifica data durabilităţii minimale de consum;
  • nerespectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, care prevede evidenţierea substanţelor cu efecte alergene incluse în lista ingredientelor, printr-un set de caracteristici grafice care să le diferenţieze clar de restul listei de ingrediente, de exemplu prin font, stilul caracterelor sau culoarea de fond (la produse din carne, de patiserie şi ciocolata şi produse din cacao) etc.

Sursa: Facebook, Agerpres

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

Publicat

marius lulea

Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a criticat soluția propusă de ministrul agriculturii, Florin Barbu, prin care ministerul să intervină cu un mecanism prin care să le fie amânate ratele la bănci o anumită perioadă fermierilor.

Marius Lulea consideră că, prin această măsură, datoria fermierilor va crește, subliniind că Guvernul dovedește că ține tot cu băncile, nu cu fermierii.

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

„Incredibil, sunt revoltat. Soluția guvernului la secetă este ca băncile să amâne plata ratelor fermierilor, adică să le crească datoria, astfel încât să nu mai iasă niciodată din ea. Dar ce, la anul vor obține de două ori mai mulți bani? Eu nu cred.

Soluția este una singură: ajutor de stat care să acopere pierderile și care să acopere toate costurile, inclusiv cele de creditare și forța de muncă.

Nu mai umiliți fermierii! Voi ați distrus sistemele de irigații și acum veniți cu propuneri în bătaie de joc? Deci tot cu băncile ține guvernul, nu cu fermierii”, a declarat Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR.

Citește mai departe

POLITICA

George Simion (AUR): Cerem românilor pentru realizarea PLANULUI SIMION un vot la alegerile parlamentare și prezidențiale

Publicat

Președintele AUR, George Simion, candidat la alegerile prezidențiale din acest an, a inaugurat luni, 22 iulie, sediul central de campanie. Acesta a ales drept locație Magazinul București. Cu ocazia inaugurării sediului de campanie, sute de persoane interesate de propunerile lansate de liderul AUR, privind locuințele la prețuri accesibile și refinanțarea creditelor imobiliare existente, cu implicarea statului, au fost prezente pentru a semna contractele de înscriere în program.

„Generația mea nu își mai permite o locuință, trebuie să se adreseze la bănci, să își facă rate cei care sunt eligibili, 33% din populația României este sub pragul sărăciei, nu sunt eligibili la bănci.

Lucrul acesta (n.r. Planul SIMION) este fezabil atâta timp cât statul se implică, asigurând terenurile și asigurând utilitățile și infrastructura. Firmele de utilități să tragă cele necesare, de la apă și curent, și infrastructura care ține de primării – drumuri de acces și așa mai departe – ajungem la un preț pe metru pătrat desfășurat de 500 de euro metru pătrat până la 600 de euro metru pătrat. Îi invit și pe
cei care cred că acest program nu este fezabil să vorbească cu constructorii”, a spus George Simion.

Locuințe de 35.000 de euro

Liderul AUR a adăugat că, prin măsurile privind locuințele de la 35.000 de euro, „rezolvăm mai multe probleme, cum ar fi imobilele care sunt cu risc seismic, familiile cu mai mulți copii care nu au unde să se mute și nu își permit să facă copii, multe cupluri de vârsta mea și românii din diaspora care s-ar întoarce acasă dacă ar avea o proprietate aici”.

George Simion a mai declarat că, pentru implementarea măsurilor din Planul SIMION, „avem nevoie de Parlament și Guvern, avem alegerile împreună – 24 noiembrie, 1 decembrie, 8 decembrie – și cerem românilor pentru realizarea acestui plan un vot la alegerile parlamentare și prezidențiale. Avem 200 de măsuri, una dintre măsuri este cea care vizează spațiul locativ”.

Bani sunt

Întrebat de unde va avea bani statul român pentru a susține măsurile din Planul SIMION, liderul AUR a răspuns: „de unde a avut bani și pentru scutul Patriot și pentru un milion de doze de vaccin și de unde are bani să cumpere mini-reactoare nucleare.

Toți banii aceștia sunt pur și simplu trimiși în străinătate și nu se mai întorc înapoi. Noi vrem să investim în piața forței de muncă locală, vrem să investim în materiale de construcții din care marea majoritate sunt cumpărate de aici, din
România. De fapt, cel mai mare avantaj al acestui program de construcții de locuințe este faptul că banii rămân în țară și repornim economia românească”.

Persoanele interesate să se înscrie în PLANUL SIMION vor putea semna contractul de înscriere zilnic la sediul de campanie de la Magazinul București (Bld. Ion C. Brătianu, Nr. 36) între orele 09:00 – 21:00. Ordinea de înscriere în Planul SIMION va fi și ordinea de prioritizare. În zilele următoare, George Simion va fi prezent la semnarea de contracte în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.

Citește mai departe

EVENIMENT

Ciolacu: România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar. Există cadrul legal pentru o REORGANIZARE a sistemului public

Publicat

ciolacu

România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar, spune premierul Marcel Ciolacu și, în acest moment, există cadrul legal pentru o reorganizare totală a sistemului public.

El a fost întrebat despre faptul că nu au fost reduse toate cele 200.000 de posturi din aparatul bugetar, aşa cum a fost anunţat iniţial.

Ciolacu: România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar. Există cadrul legal pentru o REORGANIZARE a sistemului public

„Eu am creat un cadru legal, în acest moment am terminat cu ministerele, mergem la companii. Lucrurile sunt piramidale. Eu nu vin, eu nu pot să vin, chiar dacă sunt prim-ministru, să tai capetele oamenilor. Avem, în acest moment, cadrul legal pentru o reorganizare totală a sistemului public, lucru pe care îl avem prins în PNRR.

România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar, România are nevoie, pentru fiecare lucrător din sistemul bugetar, de ţinte, fiindcă asta ne cere OECD. (…)

Asta nu înseamnă că vine un guvern sau un prim-ministru care taie capete sau spune din pix: domnule, trebuie să reducem 20%, trebuie să reducem 10%. În acel moment, când am dat legea, 200.000 de posturi erau vacante”, a declarat Ciolacu, citat de Agerpres.

„Am făcut excepţii la învăţământ”

Premierul a explicat că nu toate cele 200.000 de posturi au fost desfiinţate, pentru că a fost nevoie de angajări în sistemul de învăţământ şi cel de sănătate.

„Eu, în momentul în care am dat legea, au dispărut 200.000. Am făcut excepţii la învăţământ, care reprezintă o treime din sistemul public, din sistemul bugetar, şi la sănătate. Şi mă bucur că am făcut acest lucru. În rest, veţi vedea că toate se vor reduce”, a mai afirmat Ciolacu.

Prim-ministrul a făcut precizările după participarea la Forumul de afaceri organizat, marţi, la Palatul Parlamentului, cu prilejul reuniunii Parteneriatului pentru Cooperare Transatlantică în Energie şi Climat.

Citește mai departe

EVENIMENT

Atenție, ȘOFERI! Emiterea rovinietei și a peajelor ar putea fi ÎNTRERUPTĂ în 24 iulie, anunță CNAIR

Publicat

control rovinieta

Miercuri, 24 iulie, emiterea rovinietelor și a peajelor ar putea fi întreruptă, anunță CNAIR, din cauza unor operațiuni de actualizare a echipamentelor de comunicații din centrul de date.

”Miercuri, 24.07.2024, în intervalul orar 00.00 – 2.00, în urma unor lucrări de update ale echipamentelor de comunicații din centrul de date, emiterea rovinietelor și a peajelor prin SIEGMCR poate fi îngreunată/ întreruptă.

Atenție, ȘOFERI! Emiterea rovinietei și a peajelor ar putea fi ÎNTRERUPTĂ în 24 iulie, anunță CNAIR

În aceste condiții, traficul vehiculelor prin punctele de trecere a frontierei în acest interval de timp poate fi îngreunat.

Reamintim utilizatorilor că rovinieta poate fi achiziționată în avans, cu până la 30 de zile înainte de data de început a valabilității, iar peajul poate fi achitat până cel târziu la ora 24: 00 a următoarei zile în care a fost efectuată trecerea”, a anunțat CNAIR.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax