Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă a vizitat vineri Spitalul Județean Cluj

Publicat


Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă a vizitat vineri Spitalul Județean Cluj.

„Ministrul Sănătății, doamna Dr. Ioana Mihăilă s-a aflat astăzi în mijlocul nostru cu ocazia unei scurte vizite de lucru.

În timpul discuțiilor purtate cu doamna Prof. Dr. Claudia Gherman, managerul spitalului, și cu domnul Conf. Dr. George Dindelegan, președintele Consiliului de Administrație al SCJU Cluj-Napoca, au fost dezbătute aspecte prioritare legate de activitatea spitalului, acordarea de asistență medicală în contextul pandemiei, creșterea calității serviciilor medicale, realizarea de noi investiții și, nu în ultimul rând, gestionarea cu maximă eficiență a personalului.

Doamna ministru a fost însoțită de șeful Cancelariei Primului Ministru, Sergiu Hossu, și de șeful de cabinet, Dr. Marius Ungureanu”, se arată în comunicatul Spitalului Județean Cluj.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Clujenii pot solicita Primăriei să li se transmită online ce taxe și impozite au de plătit

Publicat

În ședința de marți a Consiliului Local Cluj-Napoca a fost aprobată lista actelor administrative fiscale, a actelor de executare și a altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Astfel, printr-o cerere înregistrată la Primărie, personal sau online, la Direcția de taxe și impozite, se poate solicita crearea unui cont special pentru comunicarea la distanță.

Municipalitatea a creat acest serviciu pe platforma e-primariaclujnapoca.ro.

Acest lucru este posibil după ce angajații Primăriei, peste 700 de persoane, au obținut semnături electronice calificate.

Momentan Primăria Cluj-Napoca pune la dispoziția cetățenilor peste 300 de proceduri care se pot efectua online.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Primăria a aprobat modernizarea Complexului Studențesc Observator, al Universității Tehnice

Publicat

Primăria municipiului Cluj-Napoca a aprobat, marți, Planul Urbanistic Zonal dedicat dezvoltării complexului studențesc ”Observator” din cartierul Zorilor.

Proiectul a fost aprobat cu 23 de voturi „pentru”, în ședința Consiliului Local.

Aici se va construi un cămin studențesc nou, de 5 etaje, se vor amenaja noi spații pentru sport, odihnă și recreere, piste de alergare și pentru biciclete.

Proprietatea Politehnicii se întinde pe o suprafață de 3,9 hectare.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Modernizarea circulației pe străzile Calea Mănăștur, Moților, Mărginașă și Uzinei Electrice a fost aprobată

Publicat

De

Cu toate că Emil Boc este în plin război în instanță cu firma Florisal, care și-a retras donația făcută pentru lărgirea străzii de la accesul în Platinia, Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat, marți, Planul Urbanistic Zonal pentru modernizarea circulației pe Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Mărginașă – str. Uzinei Electrice.

Se dorește astfel devierea unei părți a fluxului rutier în afara zonei de Centru din oraș.

Primarul Emil Boc a lipsit de la ședința extraordinară de CL desfășurată astăzi.

Proiectul a fost aprobat cu 23 de voturi ”pentru”.

În planul aprobat se propun următoarele intervenții:

Aprobarea acestui plan înseamnă și autorizarea efectuării despăgubirilor propuse, în valoare de 11 milioane de lei.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Șerban Țigănaș: Blocarea construcțiilor în oraș e o soluție imbecilă. Metroul se face pentru Florești, dar nu rezolvă traficul

Publicat

De

Renumitul arhitect Șerban Țigănaș a caracterizat drept imbecilă și puerilă soluția primarului Emil Boc cu privire la zonele Bună Ziua și Borhanci, adică blocarea construcțiilor până la apariția unei soluții ”magice”.

”Arată că este prea complicat să judec situațiile, așa că scap de ele. Este puerilă o astfel de soluție. E o reacție a gestionarului urbei, mă refer la tot aparatul, este o reacție care arată incapacitatea soluționării și abordării problemelor, care au fost menționate deja, pentru că sufocarea traficului a fost anunțată de peste un deceniu. Pentru centura ocolitoare s-au inițiat primele demersuri de peste 10 ani, dar nimeni nu a dat curs inițiativei”, a spus Șerban Țigănaș, secretar general al Uniunii Internaționale a Arhitecților.

Acesta consideră că cea mai mare problemă anunțată în calea construirii – traficul, poate să fie rezolvată doar analizând mai multe piese de mobilitate și prin combinarea lor, nu doar prin promovarea metroului. Șerban Țigănaș nu crede că implementarea metroului, dacă se va face, va fi salvatoare, întrucât nu oferă un cadru de rețea de transport în comun, ci mai degrabă o linie pentru zona de centru, unde nu sunt probleme la acest capitol – problema ar fi tocmai pe linia perpendiculară metroului propus, cu oameni care vor să ajungă la locul de muncă sau la școală în Centru. Cu alte cuvinte, metroul va ajuta doar Floreștiul.

Cu privire la posibilitatea realizării metroului, arhitectul a realizat o comparație cu Salonicul, unde în subteran s-au făcut mai multe descoperiri arheologice care au blocat proiectul vreme de zeci de ani. La fel s-ar putea întâmpla și la Cluj. Grecii au dorit să construiască metrou din anul 1910 și s-au apucat de planificare în 1980. Lucrul efectiv a demarat în 2006 și se așteaptă să mai dureze cel puțin până în 2023.

Politicienii sunt cauza haosului urbanistic din oraș

Șerban Țigănaș a menționat, invitat la Napoca Live, că stabilirea de către politicieni a unui intravilan enorm după 1990 și trasarea primul PUG au deschis Cutia Pandorei în urbanismul din Cluj, iar consecințele se simt și astăzi.

Era un teren construibil de care Clujul nu avea nevoie.

Aducerea în intravilan a unor terenuri agricole, care au fost retrocedate cuiva, a îmbogățit mulți oameni fără să creeze plus valoare. Apoi au început clujenii să construiască pe unde au avut teren, chiar dacă nu era pregătită infrastructura.

La noi întâi s-a construit și apoi s-a încercat modernizarea infrastructurii.

”Asistăm la rezultatul a 20 de ani de gestiune urbană naivă, fără cunoștințe despre cum se construiește un oraș. Când ai dat drumul să se construiască zeci de ani, fiecărui cetățean, unde a avut terenul, și unde a dorit, Cutia Pandorei e larg deschisă și nu se mai poate face nimic. Iar clădirile bine construite durează secole”, a spus Șerban Țigănaș.

Iar de aici au rezultat tot felul de probleme, inclusiv faptul că nu este fezabilă introducerea transportului în comun în anumite zone.

”PUG-ul din 90 a fost făcut de o echipă din București, pe bani foarte puțini, iar acum le datorăm multe consecințe”, a adăugat arhitectul.

La acestea se adaugă și fenomenul construcțiilor ridicate fără autorizație, lucru care ”este îngăduit” de către administrație, în opinia sa. Însă și la această soluție recurg oamenii de cele mai multe ori din cauza birocrației excesive.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate