ACTUALITATE
Metroul, o soluţie ”ineficientă şi iluzorie”. Propunerile clujenilor, trimise Băncii Mondiale de Consiliul Civic Local
Consiliul Civic Local (CCL) a trimis experţilor Băncii Mondiale materialele cu propunerile colectate de la clujeni pentru definitivarea Strategiei SIDU Cluj-Napoca. Printre altele, propunerile vizează traficul din Cluj-Napoca. Dar tratează şi problema metroului. Acesta este considerat ”ineficient şi cu finanţare iluzorie”.
Trafic infernal şi poluant creat în ultimii 15 ani
Una dintre propunerile clujenilor şi specialiştilor vizează extinderea liniilor de troleibuz dublu/triplu articulate în multi-cartiere. În Grigorescu, Dorobanţilor, Brâncuşi, Dunării, Bulgaria, Calea Baciului, ViVo/Metro, SellGros etc. Dar şi interzicerea CTP-ului să mai achiziţioneze autobuze poluante pe diesel (în special pentru elevi).
De asemenea, extinderea liniei de tramvai la cele două capete şi amenajarea urgentă a parcărilor de 1000 locuri la toate intrările în oraş.
Modernizarea trenului rebotezat ”metropolitan”
În materialul trimis Băncii Mondiale se arată că, acum, calea ferată care traversează Clujul de peste o sută de ani şi care leagă oraşul cu localităţile limitrofe ar trebui să fie însoţită de repararea şi modernizarea haltelor existente din anii 60 la Baciu, Clujana, Mărăşti, IRA, Someşeni, Aeroport.
În plus, se arată că trenul nu este legat de metrou şi că s-au comandat două studii diferite pentru cele două mijloace diferite de transport.
Metroul controversat
“Studiul de pre-fezabilitate aprobat de Consiliul Local prezintă o serie de adevăruri tehnico-economice ce au stârnit controverse, aşa cum reiese şi din luările de poziţie ale specilaiştilor clujeni cu experienţă şi a cetăţenilor. Investiţia este ineficientă/nerentabilă, de foarte lungă durată, extrem de costisitoare, ne-sustenabila, fără o co-finanţare substanţiala sigură nerambursabilă UE.
Finanţarea guvernamentală substanţială este tot atât de nesigură în cazul schimbării guvernelor în cei minim 11 ani propuşi pentru realizarea proiectului. Componenta locală a finanţării este la fel de iluzorie deoarece pune în pericol finanţarea celorlalte proiecte vitale şi de primă urgenţă ale Primăriei (ex. centura; racordările la autostradă; tramvaiul Colina-Floreşti-Gilau; infrastructura stradală şi podurile; locuinţele sociale; şcolile/educaţia, spitalele/sănătatea clujenilor; colectarea selectiva şi prelucrarea deşeurilor; „Clujul Verde” şi „SmartCity”; cultura şi sportul, bugetarea participativă, debirocratizarea primăriei, cheltuielile curente etc. etc.)”, arată CCL.
Raportul integral, aici:
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






