Connect with us

ECONOMIE

Metrou la Cluj: 19 stații, trenuri fără mecanic, 30.000 de mașini trase pe dreapta. SONDAJ: Va fi gata în 10 ani?

Publicat


Metroul de la Cluj Napoca  va costa 1,7 miliarde de euro, iar proiectul va putea fi finalizat în 8 ani.

Credeți că în următorii zece ani vom circula cu metroul la Cluj?

Ionel Oprea şeful echipei de proiectare a precizat că metroul de la Cluj va costa mai puțin per kilometru față de metroul din Capitală. Valoarea per kilometru este de 82 milioane de euro.

Primarul Emil Boc a susţinut în martie 2021, la o dezbatere că metroul clujean va fi terminat în 5 ani, dacă va fi finanțat din bani europeni, din PNRR.

Metroul de la Cluj: 64.000 de călători pe zi. Zeci de mii de mașini nu vor mai circula

Se estimează că vor folosi metroul 64.000 de pasageri pe zi, încă de la darea în funcțiune, iar zilnic 29.000 de mașini nu vor mai circula.

În total au fost propuse 19 stații, între care vor rula 26 de trenuri complet automatizate, fără mecanic la bord.

Metroul de la Cluj: Trenurile nu vor avea mecanic

Metroul clujean va fi operat de 500 de angajați și va fi la fel de eficient ca și cel din Londra.

Metroul clujean va circula cu o viteză maximă de 80 de km/h, iar o viteză comercială de 40km/h.

Realizatorii proiectului spun că garniturile de metrou nu vor avea mecanic

Metroul din Cluj: Demolări în 13 locații. ce se întâmplă cu monumentele

Pentru realizarea metroului vor fi necesare și demolări, în 13 locații, cele mai multe pe strada Moților din Cluj-Napoca.

La cererea Comisiei Județene de Monumente vor fi realizate consolidări speciale ale terenului în zona centrală.

În zonele pța Mărăști, IRA, Teodor Mihaly s-a identificat sare în subteran și sunt necesare consolidări suplimentare și proceduri speciale de excavare, va fi evitată utilizarea apei și se vor folosi betoane speciale. Măsurile au dus la costuri suplimentare pe aceasta zonă.

Vor fi asigurate 7000 de parcaje automatizate pentru biciclete la gurile de metrou.

statie metrou Cluj

Proiectanții au prevăzut ca pe toată durata desfășurării lucrărilor să nu fie întrerupt transportul public pe axa Vest-Est.

Urmează aprobarea proiectului în Consiliile locale Cluj-Napoca și Florești, apoi aprobarea indicatorilor tehnico economici la Guvern.

statii metrou cluj2

Per total, în Florești și Cluj-Napoca, spațiul verde reglementat va fi dublat în urma aprobării acestui Plan Urbanistic Zonal.

Prin PNRR a fost alocată finanțare doar pentru 9 stații de metrou, pe raza municipiului Cluj-Napoca.

screenshot 20211015 164351

 

Iosif Pop reprezentantul Consiliului Civic: este o poveste frumoasă, sună bine electoral

”E o estimare discutabilă şi lucrul acesta l-a remarcat mai multă lume, inclusiv noi, din Consiliul Civic am spus că nu ne putem baza pe o astfel de estimare făcută din pixul local.

Unul dintre vorbitori a venit cu statistica europeană şi la Cluj, în intervalul următorilor 10 ani, statistica spune o scădere a populaţiei cu vreo 6%, iar în zonă cu 9%.

Deci, tendinţa nu e de creştere, ci, dimpotrivă, de scădere, ceea ce nu justifică proiectul decât amânarea, eventual, a lui, aşa cum noi am propus, după 2060.

Sunt şi multe reţineri din punct de vedere tehnologic.

Este o poveste frumoasă, sună bine electoral, dar nu este, din punct de vedere practic, aplicabilă. Sunt absolut convins de treaba asta şi majoritatea vorbitorilor exact asta au subliniat.”




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate