Connect with us

EDUCATIE

Locuitorii din „Țara Borhanciului” cer Primăriei Cluj-Napoca școli și grădinițe

Publicat


Locuitorii cartierului Borhanci din Cluj-Napoca reclamă lipsa unei școli, dar și a unei grădinițe la nivel de cartier, aceștia fiind nevoiți să își înscrie copiii la unitățile de învățământ din centru ori din alte cartiere.

Astfel, ei și-au propus să formuleze o petiție către primăria municipiului și să strângă semnături, pentru a demonstra că este o problemă a întregii comunități din Borhanci.

Școala din cartier, abandonată și nefuncțională

Cartierul Borhanci din Cluj-Napoca se confruntă cu lipsa unei școli la care părinții care locuiesc în cartier să își poată duce copiii. Aceștia susțin că în Borhanci există o școală a cărui acoperiș a fost reabilitat acum câțiva ani, însă care nu este funcțională, rămânând închisă, în timp ce elevii din zonă sunt nevoiți să meargă la școli din alte cartiere, trebuind astfel, să se trezească mult mai devreme pentru a reuși să ajungă la timp la ore.

Pe lângă lipsa școlilor, oamenii din Borhanci mai atrag atenția și asupra faptului că nu există un autobuz școlar pus la dispoziția elevilor, dar nici grădinițe pentru cei mici.

 

În cartier nu există nici grădinițe publice

Unul dintre locuitorii din Borhanci, Marian Tripon, a declarat pentru Cluj24.ro că deși există la acest moment o grădiniță privată în cartier, majoritatea părinților nu beneficiază de locuri libere în cadrul acesteia, fiind nevoiți în final să își înscrie copiii la grădinițe care sunt înafara Borhanciului.

„Singurul cartier fără școli”

„Pun si eu o intrebare. Credeți că ar fi necesară o grădiniță și o școală cu clasele I-IV în Borhanci, având în vedere că suntem singurul cartier fără o grădiniță și o școală?”, notează Marian Tripon într-o postare din cadrul grupului de facebook al comunității din Borhanci, denumit „Țara Borhanciului”.

Astfel, postarea acestuia a adunat câteva zeci de reacții din partea locuitorilor din Borhanci, aceștia convenind să se mobilizeze pentru a strânge semnături și a formula o petiție pe care să o înainteze primăriei Cluj-Napoca, în speranța că vor obține măcar o decizie de reabilitare a școlii deja existente în cartier, dar care nu funcționează în prezent.

„Vechea școală este într-o stare deplorabilă”

Unii dintre locuitori consideră că redeschiderea școlii din cartier nu ar fi decizia cea mai bună, din cauza stării de degradare în care aceasta se află, considerând că ar fi mai benefică decizia implementării unui autobuz școlar pentru elevi, care să îi ducă pe aceștia la școlile la care învăță.

„Nu cred că merită reabilitată vechea școală, având în vedere starea actuală care e una deplorabilă”, este de părere una dintre locuitoare.

Astfel, se are în vedere și solicitarea construirii unei clădiri noi, care în timp să devină o unitate școlară la care vor putea merge elevii din cartierul Borhanci.

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

UBB Cluj-Napoca a mai câștigat două noi proiecte internaționale majore

Publicat

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) a câștigat, împreună cu partenerii săi din Consorțiul InclusU – universitățile Lille (Franța), Wroclaw (Polonia), Malmö (Suedia), Vilnius (Lituania), Minho (Portugalia) și Viadrina (Germania) -, două noi proiecte internaționale.

„Primul proiect, finanțat de Agenția germană pentru cooperare academică (DAAD), vizează creșterea capacității instituționale prin adaptarea strategiilor de incluziune la provocările legate de digitalizare, în timp ce al doilea, finanțat de Agenția Națională de Cercetare din Franța (ANR), își propune să analizeze impactul modificărilor structurale produse de crizele lumii contemporane în gestionarea relației dintre cetățenie și politicile naționale și europene de incluziune.

„UBB are un număr extrem de mare de proiecte internaționale în derulare. Mă bucură însă mult aceste două proiecte noi, dintr-un motiv special. Simplu spus, incluziunea și diversitatea sunt unele dintre angajamentele academice majore ale UBB, pe care am reușit recent să le integrăm eficient cu demersul “world-class” pentru excelență, atât independent, cât și în cooperare cu partenerii noștri internaționali, iar aceste două proiecte arată că succesul este unul obiectiv, nu autodeclarat”, afirmă rectorul Universității Babeș-Bolyai, prof. univ. dr. Daniel David

Cele două proiecte vor fi coordonate de Centrul pentru Cooperări Internaționale al UBB și implementate, în perioada ianuarie 2021-decembrie 2022, prin intermediul facultăților, centrelor și serviciilor de resort din UBB”, se arată în comunicatul UBB.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Imaginea României, promovată printr-un acord de colaborare între ministrul Educației, Monica Anisie, și Liga Studenţilor Români din Străinătate

Publicat

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a semnat miercuri un acord de colaborare cu preşedintele Ligii Studenţilor Români din Străinătate (LSRS), prin intermediul căruia se va încerca promovarea imaginii României şi a identităţii româneşti.

„De-a lungul timpului, Liga Studenţilor Români din Străinătate a desfăşurat o activitate de ambasador sui generis al României atât în diaspora, cât şi în rândul cetăţenilor străini cu care au interacţionat.

Prin membrii săi, studenţi la universităţi de prestigiu din toate colţurile lumii, această asociaţie a făcut imense servicii atât ţării, cât şi sistemului nostru de învăţământ, promovând o altă imagine a României, o imagine a României educate. Ba mai mult, prin întoarcerea acasă, foarte mulţi dintre ei, prin cunoştinţele şi expertiza împărtăşite, pun umărul nemijlocit la dezvoltarea societăţii româneşti.

Mă bucur enorm că avem astfel de parteneri, iar prin acest parteneriat vom reuşi să stabilim o colaborare bazată pe respect şi continuitate”, a declarat Monica Anisie, în cadrul unui comunicat al Ministerului Educației și Cercetării, transmis agerpres.

În vederea îndeplinirii obiectivului propus, ministrul Educaţiei şi reprezentanţii LSRS vor avea o întâlnire anuală în vederea evaluării rapoartelor de progres.

Prin semnarea acestui acord, dorim să transmitem că sprijinirea educaţiei din România a fost şi reprezintă o prioritate din ce în ce mai mare pentru comunitatea noastră. Totodată, acest acord vine ca o continuare a unei relaţii de colaborare deja începute între MEC şi LSRS[…] Ne dorim ca, în viitor, Liga Studenţilor Români din Străinătate să reprezinte o prioritate pentru MEC”, a declarat Robert Stredi, preşedintele Ligii Studenţilor Români din Străinătate (LSRS).

Sursa: agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ghiduri UBB pentru pandemie, sărbători și vaccinare

Publicat

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) pune la dispoziția comunității și a autorităților patru ghiduri menite să ofere informații și posibile abordări ale problemelor legate de pandemia de COVID-19, mai ales în perioada sărbătorilor și în contextului dezbaterilor legate de posibilitatea lansării campaniilor de vaccinare în viitorul apropiat.

Documentele realizate de UBB, care pot fi consultate integral la adresa cuprind:

(1) un Ghid general de recomandări de sănătate publică adaptate condițiilor prezente ale pandemiei și de principii psihologice care facilitează asimilarea lor în comportamentul individual (inclusiv pentru vaccinare), principii care pot fi utilizate și pentru alte recomandări de sănătate care urmăresc modificări cognitiv-comportamentale pe scară largă, și trei ghiduri de autoreglare emoțională, cognitivă și comportamentală în pandemie, și anume

(2) un Ghid de autoreglare psihologică în pandemie;

(3) un Ghid de reglare comportamentală – Schimbarea rutinei de viață;

(4) un Ghid psihologic pentru sărbătorile de iarnă în pandemie.

Declarația rectorului UBB, Daniel David

„Prin misiunea asumată în Carta proprie, UBB are și responsabilitatea socială de a sprijini autoritățile și societatea în condiții de criză, așa cum este și condiția de pandemie.

Specialiștii în sănătate publică sunt cei care prescriu intervențiile necesare la nivel social în cazul pandemiei.

Psihologii și specialiștii în modificări cognitiv-comportamentale sunt cei care trebuie să favorizeze asimilarea acestor prescripții în comportamentul individual, adăugând propriile recomandări cu relevanță psihologică.

Specialiștii în comunicare, în colaborare cu experții în sănătate publică și psihologie, transferă apoi eficient aceste cunoștințe către populație.

Din păcate, până acum măsurile luate la acest nivel s-au bazat mai ales pe o psihologie de simț comun, cu minimă informare din partea psihologiei științifice.

Paradigma trebuie schimbată radical, pe coordonatele prezentate ca exemplu în ghidurile UBB”, declară rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David.

Ghidurile pot fi consultate aici

Citește mai departe

ACTUALITATE

Program “Choose your feature”, eveniment online dedicat tinerilor liceeni

Publicat

Consiliul Școlar al Elevilor Colegiului Național “Mihai Viteazul” din Turda organizează evenimentul “Choose your future”. Acesta se va desfășura în mediul online, în perioada 3-4 decembrie, având ca scop de a ajuta tinerii liceeni care nu știu ce carieră să urmeze.

Program “Chose your feature”

Joi, 3 decembrie:

  • 15,30-16,00 -» Deschiderea cu reprezentanții Consiliului Național al Elevilor;
  • 16,00-17,00 -» Cristi Danileț, Vlasiu Remus;
  • 17,00-17,10 -» Pauză;
  • 17,10-18,10 -» Alexandra Chiriac;
  • 18,10-18,20 -» Pauză;
  • 18,20-19,20 -» Mircea Bravo;
  • 19,20-19,30 -» Pauză;
  • 19,30-20,30 -» Andrei Bratu.

Vineri, 4 decembrie:

  • 15,30-16,30 -» Dorel Duca;
  • 16,30-16,40 -» Pauză;
  • 16,40-17,40 -» Radu Constantin;
  • 17,40-17,50 -» Pauză;
  • 17,50-18-50 -» Radu Petrescu;
  • 18,50-19,00 -» Pauză;
  • 19,00-20,00 -» Nicu Mihai.

Link-ul de conectare la eveniment va fi postat AICI.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate