ACTUALITATE
Electrificarea liniei de TREN Cluj-Napoca – Episcopia Bihor costă 3 miliarde de lei. Va crește viteza trenurilor
Compania Națională CFR SA anunță că s-a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Cluj-Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (Lotul 2) aferente obiectivului ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 2,978 miliarde lei fără TVA, din care 1.505.138.213,54 lei fără TVA, pentru lotul 1 Cluj-Aghireș și 1.472.917.742,19 lei fără TVA, pentru lotul 2 Aghireș – Poieni.
Sursa de finanțare sunt fonduri externe nerambursabile, prin PNRR – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.
Obiectivul general celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate.
Ce lucrări se execută
Obiectivele specifice sunt creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson, modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare), modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități, montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice), modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului, maximizarea capacității de transit, asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R), modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 14.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






