Connect with us

ACTUALITATE

Investiție amplă în căile ferate din România. Drumul Cluj-Napoca-Oradea va dura doar două ore

Publicat


Proiectul de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor avansează. Până în prezent, au fost obținute toate cele 82 de avize necesare pentru derularea proiectului. În urma reabilitării, pe 60% din traseu, trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea-Cluj se va parcurge în două ore.

Documentația pentru obținerea acordului de mediu, respectiv Studiul de Evaluare a Impactului asupra Corpului de Apă, Raportul de Impact asupra Mediului și Studiul de Evaluare Adecvată, a fost depusă la Agenția Națională pentru Protecția Mediului, joi, 4 februarie.

Declarația prefectului Bihorului

După publicare, proiectul va fi supus dezbaterilor publice și analizei comisiilor de specialitate. În urma obținerii acordului de mediu, proiectul va intra în etapa de elaborare a documentației pentru finanțare și, ulterior, în cea de demarare a licitației de execuție.

„Am depus toate diligențele pentru obținerea avizelor, atât la nivelul județului Bihor, cât și la nivel național. Proiectul de electrificare și modernizare a acestui sector de cale ferată are o importanță crucială în dezvoltarea socio-economică a Bihorului”, a declarat prefectul județului Bihor, Dumitru Țiplea.

Valoarea proiectului, peste 7 miliarde de lei

Valoarea investiției este de 7,3 miliarde de lei și este finanțată de Uniunea Europeană și Guvernul României. Proiectul reprezintă cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României.

Lucrările vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km a liniei de cale ferată, precum și modernizarea pe întregul traseu a tuturor stațiilor, haltelor și spațiilor adiacente, incluzând parcările, rampele și peroanele cu copertine.

Rampe și marcaje tactile pentru nevăzători

Toate clădirile de călători vor beneficia de compartimentări pentru fluidizarea circulațiilor, de grupuri sanitare compartimentate pe sexe, precum și grupuri sanitare speciale pentru mamă și copil, dar și pentru persoanele cu mobilitate redusă.

Traseele de circulaţie pentru călători vor asigura deplasarea în deplină siguranţă a persoanelor cu mobilitate redusă, fiind prevăzute de asemenea, rampe și marcaje tactile pentru nevăzători la accesele principale în clădire și către punctele principale de interes.

 

Karla Fanea




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate