Connect with us

EVENIMENT

Ghidul VOUCHERELOR sociale. Ce trebuie să știe cei care sunt ELIGIBILI în tranșa a II-a și ce să facă dacă ceva nu funcționează

Publicat


bani sprijin romania vouchere (1)

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a încărcat, la 26 august, o nouă tranșă de 250 de lei pe cardurile sociale oferite prin programul „Sprijin pentru România”, scrie Alba24.ro.

Există însă situații în care oamenii se confruntă cu disfuncționalități. Astfel, autoritățile au realizat un ghid cu tot ce trebuie să știe cei care au devenit eligibili pentru tranșa a II-a.

Valoarea totală a tranșei II se ridică la aproape 600.000.000 lei și a ajuns la aproximativ 2,4 milioane de români

Tranșa II cuprinde și o serie de noi beneficiari deveniți eligibili după startul programului, care vor primi cardurile în cursul acestei luni.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a efectuat la 26 august plățile aferente tranșei II din ajutorul de 1.000 de lei oferit prin programul „Sprijin pentru România”, pentru un număr de 2,4 milioane de beneficiari care au intrat în posesia cardurilor.

Reamintim că sunt IV tranșe a câte 250 de lei, oferite o dată la două luni, până la finalul lui 2022.

În această lună se vor distribui și încărca și cardurile pentru categoriile de beneficiari care au devenit eligibili după momentul acordării primei tranșe, sau care au fost omiși din aceasta, însumând aproximativ 91.000 de persoane.

În continuare, MIPE prezintă un ghid cu îndrumări pentru beneficiarii care se află în această situație.

Situația I: Sunt eligibil, dar nu am primit cardul

Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu.

Poșta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar. Dacă vă aflați în această situație, primul pas este să verificați la cel mai apropiat oficiu poștal.

Dacă nu găsiți cardul acolo, sunați la 031.9268.

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare.

Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice.

Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste.

Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință.

Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste.

Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape:

1) producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului),

2) împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română și

3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.

Categoriile eligibile sunt următoarele:

a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;

c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;

e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Situația II: Am primit cardul, dar nu este încărcat

Sunt câteva situații în care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului către fiecare beneficiar se efectuează cu întârziere. MIPE nu poate efectua plata până nu primește această confirmare de la C.N. Poșta Română. Dacă aveți card și nu este încărcat, sunați la 031.9268.

Situația III: Am pierdut cardul/Nu funcționează

Beneficiarul care a pierdut/nu îi funcționează cardul social trebuie să anunțe emitentul, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului.

Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.

Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:

Edenred: 021 301 33 03
Sodexo: 021 204 46 64
UP România: 0374 66 22 73

Situația IV: Nu știu de unde pot cumpăra alimente/mese calde

Listele cu operatorii economici unde pot fi utilizare voucherele sunt disponibile aici — www.fonduri-ue.ro/vouchere.

Ele sunt verificate săptămânal, iar dacă există modificări, sunt publicate pe site-ul MIPE.

Dacă aveți alte curiozități pe tema utilizării vocuherelor, aici găsiți răspunsuri pentru cele mai frecvente întrebări.

Sursa: Alba24.ro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Nou hotel sub cerul liber în Piața Gării Cluj-Napoca. Aproape toate ”paturile” sunt ocupate

Publicat

hotel

Un nou hotel s-a deschis în Cluj-Napoca, fiind singurul din oraș, deocamdată, care oferă cazare sub cerul liber. Acesta se găsește în Piața Gării, iar cei care care se cazează dimineață abia mai găsesc paturi libere.

”Luni o bancă nu mai era liberă în Piața Gării, fiecare era ocupată de către cineva care dormea. Dacă ajungi aici dimineață trebuie să îți aduci un scaun pliant dacă vrei să stai jos”, ne-a semnalat un cititor Cluj24.

Acesta a atras atenția și asupra mizeriei din zonă, semn că obosiții care-și fac veacul aici au mari lacune la capitolul curățenie.

”Măcar să mai treacă Poliția Locală să îi alunge și să îi pună să facă curat. Altfel, condiții bune, aer curat, umbră, ca într-un oraș de 5 stele…”, a comentat acesta.

Citește mai departe

EDUCATIE

Atenție, ABSOLVENȚI de liceu! A început ADMITEREA de vară la UBB Cluj-Napoca. Aproape 28.000 de locuri sunt scoase la CONCURS

Publicat

ubb3

A început admiterea de vară la UBB Cluj-Napoca. Aproape 28.000 de locuri sunt scoase la concurs, începând de luni, 15 iulie 2024, pentru cei care doresc să se înscrie la programele de licență, master și doctorat ale Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB).

„UBB scoate la concurs, pentru anul universitar 2024-2025, un număr de 5.298 de locuri bugetate destinate absolvenților de liceu care vor să se înscrie la facultate, 9.977 de locuri în regim cu taxă și 2.300 de locuri pentru învățământ la distanță și cu frecvență redusă pentru studii universitare de nivel licenţă. Din locurile bugetate scoase la concurs de UBB, 35 sunt locuri speciale alocate pentru candidaţii de etnie rromă, 169 sunt destinate absolvenţilor de licee situate în mediul rural, 25 se alocă pentru candidații proveniți din sistemul de protecție socială, în timp ce alte 201 de locuri au fost alocate etnicilor români din afara granițelor țării.

Atenție, ABSOLVENȚI de liceu! A început ADMITEREA de vară la UBB Cluj-Napoca. Aproape 28.000 de locuri sunt scoase la CONCURS

Cei care vor să se înscrie la programele de master ale UBB au la dispoziție, în această sesiune de admitere, 3.583 de locuri la buget şi 6.024 de locuri la taxă. Un număr de 238 dintre locurile bugetate sunt alocate domeniilor prioritare, 50 sunt dedicate masteratului didactic, 25 locuri sunt alocate pentru candidații cu dizabilități, iar 25 locuri sunt alocate pentru candidații proveniți din sistemul de protecție socială. De asemenea, 83 de locuri sunt destinate etnicilor români din afara granițelor țării.

Candidații pot alege între cele 257 de programe de licență (învățământ cu frecvență și învățământ la distanță și cu frecvență redusă), respectiv cele 219 de programe de master (învățământ cu frecvență sau frecvență redusă).

„Candidații la master au la dispoziție patru programe noi de studiu”

Pentru admiterea în anul universitar 2024-2025 UBB propune patru specializări noi la nivel licență: trei specializări la Facultatea de Matematică și Informatică (Ingineria informației, 4 ani, cu predare în limba engleză; Ingineria informației, 4 ani, cu predare în limba maghiară; Inteligență artificială, 3 ani, cu predare în limba engleză) și una la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (Servicii și politici de sănătate publică – 3 ani, cu frecvență, în limba română)

În același timp, candidații la master au la dispoziție patru programe noi de studiu– la Facultatea de Litere (Studii și cercetări est-asiatice/East Asian Studies and Research – 2 ani, cu frecvență – în limbile română, chineză, coreeană, japoneză), Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (Health Economics – 2 ani, cu frecvență – în limba engleză, respectiv Management bazat pe date – 2 ani, cu frecvență, în limba maghiară) și Facultatea de Istorie și Filosofie (Securitate globală și politicile privind drepturile omului/ Global security and human rights policies – 2 ani, cu frecvență – în limba engleză).

Informațiile complete cu privire la admiterea din acest an la UBB pot fi consultate AICI”, se arată în comunicatul UBB.

Citește mai departe

CULTURA

Începe Electric Castle 2024! Va fi cea mai BUNĂ ediție de până acum

Publicat

electric castle

Între 17 și 21 iulie se va desfășura, la Bonțida, în Cluj, festivalul Electric Castle. Va fi cea mai bună ediție de până acum! Evenimentul pe care mii de participanți îl așteaptă un an întreg este pregătit de start. Campingul a fost, deja, deschis pentru a-i primi pe cei 18.000 de locuitori ce vor popula EC Village pentru următoarea săptămână, iar organizatorii au pregătit soluții pentru acces rapid, simplificat și în siguranță.

„Festivalul se deschide, oficial, miercuri, 17 iulie, ora 14:00. Până în acel moment, participanții pot să rezolve, deja, de la distanță, cea mai mare parte dintre procedurile de acces: brățările pot fi ridicate, fizic, din locații dedicate din București și Cluj-Napoca sau pot fi livrate prin curier. Conectate cu un cont bancar, acestea vor fi „portofelul” de festival al festivalierilor, cea mai practică metodă de plată pentru cei ce nu vor să aibă grija banilor cash sau a cardurilor fizice.

electric castle

Începe Electric Castle 2024! Va fi cea mai BUNĂ ediție de până acum

Tot online, participanții își pot achiziționa biletele de tren și autobuz, mijloacele de transport recomandate pentru a ajunge în Bonțida. Eficiente și sustenabile, acestea oferă varianta cea mai practică în special pentru cei care se vor deplasa zilnic înspre/dinspre festival, din stațiile amenajate în Cluj-Napoca, la Iulius Mall și Expo Transilvania. Electric Castle a suplimentat cu 25% numărul autobuzelor față de ediția precedentă, timpul maxim de așteptare estimat pentru îmbarcarea fiind de 30 de minute.

Organizatorii au publicat și rutele auto de acces, mașinile care vin cu toate locurile ocupate beneficiind de gratuitate pe unul dintre cele peste 3.000 de locuri de parcare disponibile. Accesul în parking poate fi și el achitat online, înainte de a ajunge în aria festivalului.

Peste 1.500 de oameni se vor ocupa de siguranța participanților, echipe proprii ale festivalului și ale autorităților. Electric Castle are propriul număr de urgență 0733 070 026 disponibil non stop și 3 puncte de prim-ajutor. Rămâne în vigoare și codul “Angel shot” ce poate fi folosit la orice bar pentru a primi ajutor. Pentru prima dată, în festival pot fi accesate punctele G-Info Spot unde sunt puse la dispoziție informații și resurse pentru siguranță sexuală. MedLife oferă gratuit posibilitatea de testare BTS iar medicii specialiști ginecologi, urologi, psihologi și psihiatrii sunt prezenți, în festival, pentru consiliere, în baza unui program prestabilit.

electric castle

„Organizatorii pun la dispoziție și un ghid”

Două stații de hidratare gratuite sunt pregătite pentru zilele caniculare ce se anunță. Festivalierii își pot aduce propriile sticle reutilizabile și sunt încurajați să profite la maxim de zonele umbrite din festival. Punctele de hidratare, scenele și toate activitățile de la EC 10 pot fi găsite pe harta festivalului, disponibilă pe EC app. Tot acolo, participanții își pot crea programul, primind notificări înainte de show-urile lor preferate. Organizatorii pun la dispoziție și un ghid care include toate informațiile necesare pentru o experiență lipsită de griji.

Ediția cu numărul 10 a festivalului aduce câteva schimbări în ceea ce privește amplasarea scenelor. Scena Hangar, a doua ca dimensiune și locul preferat de iubitorii concertelor rock live și show-urilor drum & bass, va fi amplasată în apropierea castelului, iar Radio Stage îi preia locul. Drip Stage are o nouă înfățișare, devenind un hub pentru cultura urbană și locul în care participanții pot vedea artiști hip-hop, rap și trap de pe scenele europene, alături de cei locali.

Toate detaliile despre eveniment și biletele pot fi găsite AICI”, anunță organizatorii.

Citește mai departe

ECONOMIE

OFICIAL. Banca Transilvania preia OTP Bank România. Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția

Publicat

De

banca transilvania

Consiliul Concurenței a autorizat, luni, tranzacția prin care Banca Transilvania S.A. intenționează să preia companiile OTP Bank România S.A., OTP Leasing România IFN S.A., OTP Asset Management România S.A.I. S.A., OTP Factoring S.R.L. și subsidiarele acesteia, OTP Consulting România S.R.L, OTP Advisors S.R.L și Fundația OTP Bank România.

Potrivit informațiilor transmise de BT, tranzacția se ridică la 347,5 milioane de euro.

Banca Transilvania S.A. este principala companie a Grupului Financiar Banca Transilvania, care oferă servicii financiare în România, precum servicii bancare, servicii de investiții, servicii de administrare a portofoliilor și leasing.

OTP Bank România, OTP Leasing România IFN S.A., OTP Asset Management România S.A.I. S.A., OTP Factoring S.R.L. și subsidiarele acesteia, OTP Consulting România S.R.L., OTP Advisors S.R.L. și Fundația OTP Bank România fac parte din Grupul OTP, oferind produse și servicii financiar-bancare.

Nu sunt obstacole

”În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte substanțială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal”, transmite Consiliul Concurenței.

Ce spunea Horia Ciorcilă

Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Transilvania, Horia Ciorcilă, declara în luna februarie 2014 că pentru Grupul Banca Transilvania, achiziția afacerii OTP Group în România ”este o oportunitate de a ne întări poziția de lider pe piață și de a contribui la consolidarea pieței bancare din România”.

”Continuăm planurile noastre ambițioase pentru creșterea organică a băncii, cu menținerea interesului pentru viitoare oportunități de achiziții. Mulțumim echipei OTP Group pentru ceea ce a construit în țara noastră și pentru discuțiile pragmatice, care au dus la rezultate pozitive. Le spunem bun venit la BT clienților și angajaților OTP Bank România”, preciza Ciorcilă.

OTP Bank România are aproape 100 de sucursale

OTP Bank România este o bancă universală. Din 2004, OTP Bank, unul dintre grupurile bancare cu cea mai rapidă creștere din Europa Centrală și de Est, a fost acționarul semnificativ al OTP Bank România. OTP Bank România are 2,64% cotă de piață în funcție de active, aproape 420.000 de clienți persoane fizice, peste 22.000 de clienți Corporate și IMM, 1.800 de angajați și 96 de sucursale.

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est. Ca bancă universală, acoperă toate segmentele și liniile de business din domeniul financiar. Are 20% cotă de piață, peste 4 milioane de clienți, aproximativ 10.000 de angajați, soluții de banking online de ultimă generație și o rețea puternică de agenții la nivel național.

Consultanții Băncii Transilvania în această tranzacție au fost: Barclays Bank Ireland PLC (consultant financiar), Filip & Company (consultant juri

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax