EVENIMENT
FOTO. Şeful IPJ Cluj îşi ţine la secret averea. Nedepunerea declaraţiei: contravenţie sau infracţiune
Noul şef al IPJ Cluj, chestorul de poliţie Mihai Rus, are 43 de ani şi conduce poliţia clujeană din octombrie 2022, ca împuternicit, după ce i-a luat locul fostului şef sl IPJ Cluj, Mircea Rus, aflat cu treabă infracţională pe la DNA.
Grabă cu avansarea, nu şi cu declaraţia de avere
La o lună de la împuternicirea sa în funcţia de şef al IPJ Cluj, el a fost avansat de la gradul de comisar șef la gradul profesional de chestor de poliție. Deşi cu avansarea s-au grăbit lucrurile, Mihai Rus nu are depusă declaraţia de avere, chiar dacă a trecut aproape un an de la împuternicire sa la conducerea IPJ Cluj. De altfel, pe site-ul IPJ Cluj şi pe cel al Poliţiei Române nu figurează nici în anii anteriori vreo declaraţie de avere şi de interese ale lui Mihai Rus, ceea ce nu se întâmplă în cazul omologilor săi din alte judeţe. Probabil că, aşa cum se spune, cea mai mare avere este familia, iar în acest caz poate că este suficient faptul că Mihai Rus este nepot al fostului ministru de interne Ioan Rus.
Singurele date publice făcute de Mihai Rus sunt cele din CV-ul său.
Mihai Rus a absolvit Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport a UBB în 2004, apoi Facultatea de Ştiinţe Economice (în 2007) şi Facultatea de Drept (în 2014) a Universităţii „Bogdan Vodă).
Printre altele, în 2006 – 2011 a fost ofiţer în cadrul D.G.P.I.; 2013 – 2018: şef birou în cadrul Brigăzii Operaţiuni Speciale Cluj-Napoca; 21 octombrie 2022 – prezent – împuternicit şef al Inspectoratului de Poliție Județean Cluj.
Ce spune legea
Legea nr.176 din 1 septembrie 2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative prevede că dispoziţiile legii se aplică următoarelor categorii de persoane, care au obligaţia declarării averii şi a intereselor:
Preşedintele României;
consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat;
preşedinţii Camerelor Parlamentului, deputaţii şi senatorii;
membrii din România în Parlamentul European şi membrii în Comisia Europeană din partea României;
primul-ministru, membrii Guvernului, secretarii de stat, subsecretarii de stat, asimilaţii acestora, precum şi consilierii de stat din aparatul de lucru al primului-ministru;
membrii Consiliului Superior al Magistraturii;
judecătorii, procurorii, magistraţii-asistenţi, asimilaţii acestora, precum şi asistenţii judiciari;
personalul auxiliar de specialitate din cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor;
judecătorii Curţii Constituţionale;
membrii Curţii de Conturi şi personalul cu funcţii de conducere şi de control din cadrul acesteia;
preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţie;
Avocatul Poporului şi adjuncţii săi;
preşedintele şi vicepreşedintele Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;
membrii Consiliului Concurenţei;
membrii Colegiului Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii;
membrii Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare;
membrii Consiliului Economic şi Social;
membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor;
membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;
membrii Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării;
membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului;
membrii consiliilor de administraţie şi ai comitetelor directoare ale Societăţii Române de Radiodifuziune şi ale Societăţii Române de Televiziune;
preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi membrii Consiliului Naţional de Integritate;
directorul general şi membrii consiliului director al Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES;
directorul Serviciului Român de Informaţii, prim-adjunctul şi adjuncţii săi;
directorul Serviciului de Informaţii Externe şi adjuncţii săi;
personalul diplomatic şi consular;
directorul Serviciului de Protecţie şi Pază, prim-adjunctul şi adjunctul său;
directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, primadjunctul şi adjuncţii săi;
aleşii locali;
persoanele cu funcţii de conducere şi de control, precum şi funcţionarii publici, inclusiv cei cu statut special, care îşi desfăşoară activitatea în cadrul tuturor autorităţilor publice centrale ori locale sau, după caz, în cadrul tuturor instituţiilor publice;
persoanele cu funcţii de conducere şi de control din cadrul unităţilor sistemului de învăţământ de stat şi unităţilor de stat din sistemul de sănătate publică;
personalul încadrat la cabinetul demnitarului în administraţia publică centrală, precum şi personalul încadrat la cancelaria prefectului;
membrii consiliilor de administraţie, ai consiliilor de conducere sau ai consiliilor de supraveghere, precum şi persoanele care deţin funcţii de conducere în cadrul regiilor autonome de interes naţional sau local, companiilor şi societăţilor naţionale sau, după caz, societăţilor comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar sau semnificativ;
guvernatorul, prim-viceguvernatorul, viceguvernatorii, membrii consiliului de administraţie, angajaţii cu funcţii de conducere ai Băncii Naţionale a României, precum şi personalul din conducerea băncilor la care statul este acţionar majoritar sau semnificativ;
personalul instituţiilor publice, inclusiv personalul angajat cu contract individual de muncă, implicat în realizarea procesului de privatizare, precum şi personalul instituţiilor şi autorităţilor publice, inclusiv personalul angajat cu contract individual de muncă, care administrează sau implementează programe ori proiecte finanţate din fonduri externe sau din fonduri bugetare;
preşedinţii, vicepreşedinţii, secretarii şi trezorierii federaţiilor şi confederaţiilor sindicale;
prefecţii şi subprefecţii;
candidaţii pentru funcţiile de Preşedinte al României, deputat, senator, consilier judeţean, consilier local, preşedinte al consiliului judeţean sau primar.
(2) Declaraţiile de avere se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind drepturile şi obligaţiile declarantului, ale soţului/soţiei, precum şi ale copiilor aflaţi în întreţinere, potrivit anexei nr. 1.
(3) Declaraţiile de interese se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind funcţiile şi activităţile prevăzute în anexa nr. 2, potrivit prevederilor Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. – (1) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese se depun în termen de 30 de zile de la data numirii sau a alegerii în funcţie ori de la data începerii activităţii.
(2) Persoanele prevăzute de prezenta lege au obligaţia să depună sau să actualizeze declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese anual, cel mai târziu la data de 15 iunie. Declaraţiile de avere se întocmesc după cum urmează: pentru anul fiscal anterior încheiat la 31 decembrie, în cazul veniturilor, respectiv situaţia la data declarării pentru celelalte capitole din declaraţie, potrivit anexei nr. 1. Persoanele suspendate din exerciţiul funcţiei sau al demnităţii publice pentru o perioadă ce acoperă integral un an fiscal vor actualiza declaraţiile în termen de 30 de zile de la data încetării suspendării.
(3) În termen de cel mult 30 de zile de la data încheierii mandatului sau a încetării activităţii, persoanele prevăzute de prezenta lege au obligaţia să depună noi declaraţii de avere şi declaraţii de interese.
Contravenţii şi infracţiuni
Art. 27. – (1) Nerespectarea obligaţiei de a răspunde solicitărilor Agenţiei, prevăzute de prezenta lege, se sancţionează cu amendă civilă de 200 lei pentru fiecare zi de întârziere. Sesizarea instanţei se face de către inspectorul de integritate din cadrul Agenţiei.
(2) Instanţa competentă să decidă aplicarea amenzii prevăzute la alin. (1) este judecătoria în a cărei circumscripţie se află sediul persoanei juridice sancţionate sau domiciliul persoanei fizice sancţionate. Judecata se face de urgenţă şi cu precădere, cu citarea părţilor.
(3) Hotărârea instanţei prin care se aplică amenda este supusă recursului, în termen de 10 zile de la pronunţare, pentru cei prezenţi, şi de la comunicare, pentru cei absenţi.
Art. 28. – Fapta persoanelor care, cu intenţie, depun declaraţii de avere sau declaraţii de interese care nu corespund adevărului constituie infracţiunea de fals în declaraţii şi se pedepseşte potrivit Codului penal.
Art. 29. – (1) Nedepunerea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese în termenele prevăzute de prezenta lege, precum şi nedeclararea, în declaraţia întocmită potrivit anexei nr. 1, a cuantumului veniturilor realizate, sau declararea acestora cu trimitere la alte înscrisuri constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei. Agenţia poate declanşa din oficiu procedura de evaluare.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Descoperire importantă în lupta împotriva TUBERCULOZEI. Câte cazuri au fost depistate în Cluj de la începutul anului
Tuberculoza a devenit în 2024 cea mai răspândită boală infecțioasă din lume, depășind COVID-19. Cercetătorii Universității din Otago au făcut o descoperire importantă în lupta împotriva tuberculozei. Aceștia au identificat vulnerabilitatea ascunsă a bacteriei care provoacă această boală.
Oamenii de știință au dezvoltat o nouă tehnologie care le-a permis să găsească „călcâiul lui Ahile” al bacteriei Mycobacterium tuberculosis, chiar și în cazul tulpinilor care au devenit rezistente la tratamentele obișnuite. Mai mult, ei au reușit să identifice medicamente care pot ataca exact acest punct slab.
Descoperire importantă în lupta împotriva TUBERCULOZEI. Câte cazuri au fost depistate în Cluj de la începutul anului
„Este o descoperire crucială în contextul în care infecțiile rezistente la medicamente reprezintă o amenințare majoră pentru sănătatea publică”, explică dr. Matthew McNeil, coordonatorul studiului.
„În prezent, opțiunile de tratament sunt foarte limitate pentru pacienții infectați cu astfel de bacterii rezistente”.
Cercetătorii sunt optimiști că noua metodă ar putea fi folosită nu doar pentru tuberculoză, ci și pentru alte boli infecțioase care au devenit rezistente la antibiotice.
„Dacă gândim diferit când vine vorba de dezvoltarea noilor medicamente, putem găsi soluții viabile pentru a opri această problemă”, subliniază dr. McNeil.
Studiul a fost publicat în revista Nature Communications.
Care e situația la Cluj
„Până în trimestrul 3 din 2024 inclusiv, numărul cazurilor noi și recidive de tuberculoză înregistrate în jud. Cluj a fost de 109, comparativ cu anul 2023 când numărul cazurilor a fost 170, această cifră cuprinzând și trimestrul 4 din 2023”, a precizat pentru Cluj24 Direcția de Sănătate Publică a județului Cluj.
EVENIMENT
Austria se dă pe BRAZDĂ. Se pregătește să aprobe ca România și Bulgaria să obțină acces DEPLIN la Spațiul Schengen
Austria se pregătește să aprobe ca România și Bulgaria să obțină acces deplin la Spațiul Schengen. Autoritățile de la Viena vor să renunțe la dreptul de veto în ceea ce privește controalele la frontierele terestre ale celor două țări, potrivit Financial Times.
România și Bulgaria au aderat parțial la Schengen la sfârșitul lunii martie. De asemenea, guvernele din București și Sofia au sporit securitatea la granițele lor, iar cererile de azil și numărul de migranți ilegali au scăzut, potrivit FT care citează surse. De aceea, Austria vrea să renunțe la dreptul de veto asupra aderării depline a României și Bulgariei la zona de călătorie fără granițe Schengen, deschizând calea pentru ca ambele țări să devină membre cu drepturi depline.
Austria se dă pe BRAZDĂ. Se pregătește să aprobe ca România și Bulgaria să obțină acces DEPLIN la Spațiul Schengen
România și Bulgaria au aderat parțial la Schengen la sfârșitul lunii martie ceea ce a dus la suspendarea controalelor la frontierele aeriene și maritime. Controalele la frontierele terestre au rămas din cauza poziției Austriei. Între timp poziția s-a modificat, iar Viena pare să fie pregătită să ridice interdicția. Anunțul ar putea fi făcut vineri, la Budapesta, la o întâlnire a miniștrilor de interne din Austria, România, Bulgaria și Ungaria.
Aderarea la Schengen trebuie să fie oficializată la următoarea reuniune a miniștrilor de interne din UE, programată pentru 12 decembrie. Acest lucru ar permite ridicarea tuturor restricțiilor începând de anul viitor.
EVENIMENT
PSD, garanția creșterii veniturilor românilor. Salariul mediu va ajunge la 2.600 de euro până în 2029, iar pensia, la 810 euro
Partidul Social Democrat (PSD) se angajează să crească nivelul de trai al românilor printr-un program ambițios, susținut de investiții masive și politici economice adaptate.
În următorii cinci ani, PSD își propune să transforme România în cea mai puternică economie din sud-estul Europei în următorii cinci ani. Candidații PSD Cluj la alegerile parlamentare au prezentat miercuri, într-o conferință de presă, principalele ambiții ale partidului pentru următorul mandat.
PSD, garanția creșterii veniturilor românilor
Obiectivele-cheie ale programului PSD prevăd creșterea PIB-ului/cap de locuitor la paritatea puterii de cumpărare la 90% din media Uniunii Europene în următorii cinci ani și la 100% din media UE în următorii zece ani.
Programul propune investiții publice record: 120 de miliarde de euro planificate pentru următorii patru ani. Acestea vor contribui și la creșterea puterii de cumpărare, prin creșterea salariului mediu brut până la 2.600 de euro/lună și a salariului minim brut până la 1.300 de euro pe lună până în 2029.
Totodată, pensia medie va atinge 810 euro/lună, iar pensia minimă, 415 euro/lună, tot până în 2029.
PSD propune reindustrializarea României
Alexandru Cordoș, liderul PSD Cluj și candidat la Senat, a subliniat că partidul și-a demonstrat de-a lungul timpului capacitatea de a identifica resursele necesare pentru îmbunătățirea nivelului de trai.
„Ne propunem să avem investiții majore în infrastructură, să reindustrializăm România, toate acestea conducând la creșterea veniturilor. Avem proiecte pentru tineri, pentru familii, pentru sistemul de sănătate, pentru sistemul educațional. Garanția că aceste lucruri se vor întâmpla este faptul că Partidul Social Democrat va avea majoritatea parlamentară, va avea contribuția semnificativă la activitatea guvernamentală și candidatul nostru pentru funcția de președinte, Marcel Ciolacu, va sta umăr la umăr președintele cu guvernul României, pentru realizarea acestor obiective”, a declarat Alexandru Cordoș.
Politici pentru combaterea discrepanțelor sociale
Remus Lăpușan, candidat la Camera Deputaților, atrage atenția asupra importanței unei reglementări juste a salariului minim și pensiilor.
„Trebuie să fim atenți la salariul minim pe economie, la pensia minimă pe economie, să le creștem, pentru a nu exista discrepanțe sociale, pentru a exista un minim de venit pentru fiecare locuitor al acestei țări. În același timp, trebuie să ne gândim și la cei care își doresc mai mult. Aici, ca exemplu, cel mai bun indicator de reglementare este salariul minim pe economie, care în acest moment este 3.700 de lei, care o să crească treptat. Pentru a nu avea probleme legate de exodul forței de muncă, trebuie să avem grijă ca acest salariu să fie în concordanță cu puterea de cumpărare și cu nevoile pe care le are un angajat în viața de zi cu zi”, a arătat Lăpușan.
Investiții în producția de alimente și siguranța alimentară
La rândul său, Ionel Oleleu, candidat la Camera Deputaților, a pus accent pe sprijinirea fermierilor și producției locale, cu scopul de a reduce importurile și a stabiliza prețurile alimentelor.
„Ne dorim creșterea veniturilor în special în mediul rural, creșterea veniturilor fermierilor și susținerea producției pentru prețuri mici, competitive la consumatorul final. Pentru a scădea în perioada următoare costurile cu hrana trebuie să avem alimente în cantitate suficientă și sigure din punct de vedere al siguranței alimentelor. Avem sectoare câteva sectoare unde astăzi suntem importatori, cum ar fi carne de porc, legume și fructe Programul lui Marcel Ciolacu își propune în perioada următoare investiții masive în ceea ce privește industria de procesare, fie că vorbim de produse alimentare de origine non-animală sau de produse de origine animală”, a spus Oleleu.
„Peste 80% din creșterile veniturilor s-au întâmplat în timpul guvernării PSD”
Adina Marinca, de asmenea candidat la Senat, subliniază că PSD a fost responsabil pentru majoritatea creșterilor de venituri din ultimii ani.
„Vreau să subliniez un lucru pe care nu l-am văzut foarte des în spațiul public, și anume că peste 80% din creșterile veniturilor, mă refer la pensii și la salariul minim, s-au întâmplat în timpul guvernării Partidului Social Democrat. În acest program de guvernare, vorbim despre creșterea salariului minim brut, despre creșterea salariului mediu brut, despre indexarea pensiilor anual, pentru a asigura stabilitate. Nu putem să vorbim despre creșteri de venituri fără să vorbim despre dezvoltarea economică și cred că avem nevoie de politici economice care să vizeze investiții masive și de predictibilitate fiscală”, a transmis Marinca.
Programul PSD promite să livreze o creștere economică sustenabilă și să asigure o distribuție echitabilă a veniturilor, consolidând poziția României în regiune.
EVENIMENT
VIDEO. DEALERI prinși și imobilizați de polițiști în timp ce vindeau DROGURI în Turda. Unul era arestat la domiciliu
Doi bărbați de 24 și 37 de ani au fost prinși în flagrant delict când încercau să vândă droguri la Turda.
Cei doi au fost imobilizați și încătușati de polițișii care au găsit asupra lor substanțe psihoactive destinate consumatorilor din Cluj. Unul dintre ei era arestat la domiciliu.
DEALERI prinși și imobilizați de polițiști în timp ce vindeau DROGURI în Turda
Procurorii DIICOT Alba Iulia au dispus miercuri, 20 noiembrie, reținerea celor doi tineri, cercetați pentru săvârșirea infracțiunii de efectuare, fără drept, de operaţiuni cu produse ştiind că acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive, fără a deţine autorizaţie eliberată în condiţiile legii.
În sarcina inculpatului de 24 de ani s-a reținut și comiterea infracțiunii de trafic de droguri de mare risc.
Prinși cu droguri în mașină și imobilizați de polițiști
Măsurile au fost luate după ce în seara de marți, 19 noiembrie, aceștia au fost prinși în flagrant în Turda, având asupra lor, în scopul comercializării cantitatea de 312,5 grame de substanță psihoactivă – 2-MMC.
Din materialul probator administrat în cauză a reieșit faptul că, pe parcursul anului 2024, inculpatul de 24 de ani a procurat, deținut și vândut droguri de mare risc sub formă de substanță cristalină (4CMC) către consumatori de pe raza județului Alba, iar în luna noiembrie a deținut și comercializat substanță psihoactivă 2MMC, către consumatori din județul Cluj.
Era în arest la domciliu, dar vindea droguri în Turda
Potrivit DIICOT, inculpatul în vârstă de 37 de ani este recidivist, acesta fiind judecat în stare de arest la domiciliu pentru săvârșirea infracțiunii de efectuare, fără drept, de operaţiuni cu produse ştiind că acestea sunt susceptibile de a avea efecte psihoactive.
Tot astăzi, a fost sesizat judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Alba cu propunerea de arestare preventivă a inculpaților, pentru o perioadă de 30 de zile.
Activitățile judiciare au fost realizate împreună cu polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia. Acțiunea a beneficiat de sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj și al Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj „Alexandru Vaida Voievod”.