Connect with us

ACTUALITATE

FOTO. REVOLTĂ la Centrul pentru Promovarea Culturii Tradiționale Cluj. Managerul Adriana Irimieș, ”comportament dictatorial”

Publicat


irimies

Sindicatul „Tradiții Clujeneˮ al Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Cluj își prezintă, într-un memoriu, îngrijorarea și nemulțumirea față de modalitatea în care se desfășoară managementul instituției.

În documentul trimis Consiliului Județean Cluj, instituție de care aparține, sindicaliștii aduc la cunoștință metodele profesionale și comportamentale inadecvate prin care managerul Adriana Irimieș a dezvoltat în ultimii ani un management defectuos al instituției.

Redăm intergral memoriul sindicaliștilor care au declanșat o grevă japoneză și au purtat la un eveniment public banderole albe pe braț, iar în cazul în care solicitările lor nu sunt luate în considerare vor recurge și la alte forme de protest.

cultura 3

Mediu ostil de muncă

”Datorită deciziilor si comportamentului doamnei manager în cadrul instituției, au apărut stresul si tensiunea, s-a creat un mediu ostil, totodată au fost încălcate în mod repetat drepturile profesionale și sociale ale angajaților.

Prin urmare, dorim să aducem în atenția dumneavoastră următoarele:

  1. SLABELE CUNOȘTINȚE PROFESIONALE ȘI LIPSA DE EXPERIENȚĂ ÎN ACTIVITATEA DE MANAGER:

– Prin modul în care și-a desfășurat activitatea și prin deciziile pe care le-a luat până în prezent, doamna manager Irimieș Adriana-Emilia, a creat suspiciuni în rândul angajaților cu privire la experiența și pregătirea profesională necesare pentru ocuparea funcției de manager.

cultura 1

– Întrucât în prezent doamna manager se află în procesul de definitivare al studiilor, vă aducem la cunoștință faptul că în cadrul instituției noastre, 90% din angajați sunt persoane cu studii superioare, masterat, unii chiar cu doctorat, toți angajații având vechimea și experiența necesară pentru a performa în domeniul cultural, în domeniul cercetării folclorice și în sectorul administrativ-resurse umane.

– Ca atare lipsa de experiență și lipsa de pregătire profesională se remarcă adesea în felul în care doamna manager conduce instituția, angajații întâmpină dificultăți în colaborarea cu managerul astfel încât Sindicatul „Tradiții Clujeneˮ consideră că se impune analizarea calificărilor, experienței și a activității profesionale ale acesteia.

– Aceasta nu comunică din punct de vedere ierarhic, demarează multiple proiecte cu un conținut profesional îndoielnic și nu promovează în mod adecvat cultura tradițională a județului Cluj; marea majoritate a deciziilor le ia fără să se consulte cu șefii de compartimente, nu colaborează în mod corespunzător cu departamentul administrativ și resurse umane și nu acceptă propunerile persoanelor avizate.

– Doamna manager este adesea plecată de la locul de muncă, este implicată permanent în acțiuni de cercetare pe teren, în acțiuni educative, este „autorˮ în publicațiile elaborate în cadrul instituției și este implicată în mod frecvent în activități prin care își promovează propria persoană în detrimentul realizării unui management de calitate. Toate aceste activități ar trebui să fie întreprinse de oamenii de specialitate angajați ai instituției.

  1. MANIFESTĂ UN COMPORTAMENT NECONFORM LA ADRESA ANGAJAȚILOR DIN INSTITUȚIE:

– De mai multe ori de când a fost numită manager, doamna Irimieș Adriana-Emilia a utilizat metode de monitorizare și intimidare a membrilor din instituție prin apeluri telefonice chiar și înafara orelor de program prin care solicită diferite informații și explicații.

– O altă formă de exercitare a presiunilor asupra angajaților este efectuarea de controale inopinate, personale sau prin intermediul altor angajați, pe care îi trimite să supravegheze activitatea la sala de repetiții a Serviciului de Promovare și Spectacol, toate acestea în condițiile în care doamna manager nu și-a manifestat vreo nemulțumire cu privire la desfășurarea activității acestui compartiment.

– În ceea ce privește atmosfera stresantă din cadrul biroului administrativ și cel de resurse umane, aceasta pune presiuni asupra colectivului chemând angajații separat la discuții în biroul personal, unde solicită informații cu privire la ceilalți angajați ai instituției. A încercat chiar să însceneze fapte neadevărate punând presiuni pe angajați să scrie procese verbale unii contra celorlalți.

– Doamna manager Irimieș Adriana Emilia desfășoară o modalitate de management prin care recurge la deprecierea oamenilor valoroși, ajungând până la eliminarea lor din anumite proiecte, totodată prezintă un comportament inconsecvent, astfel încât, în decursul unui interval scurt de timp, aceasta a decis modificarea fișelor de post de mai multe ori, aspect care a generat suspiciuni și nemulțumiri în rândul angajaților.

– În anul 2021, face abuz de funcție, și constrânge angajații să semneze fișele de post în prezența dânsei, fără să acorde timp necesar angajaților pentru a citi documentele nou modificate. În același an, cu câteva zile înainte de desfășurarea unui eveniment artistic a apărut alături de juristul instituției la una din repetițiile Orchestrei „Cununa Transilvanăˮ și a solicitat semnarea unui proces-verbal scris în prealabil, al cărui conținut nu era cunoscut, însă în urma unor discuții tensionate angajații au refuzat semnarea documentului respectiv.

– În ceea ce privește proiectul educativ, din cadrul compartimentului de Educație Permanentă, precizăm faptul că acest proiect a fost inițiat și conceput de către fostul manager, care astăzi este exclus aproape integral din cadrul propriului concept intelectual pe care l-a elaborat și l-a desfășurat mai mulți ani în cadrul instituției. Totodată, proiectul se derula în colaborare cu Serviciul de Promovare și Spectacol, care a fost exclus din aceste acțiuni educative, încercându-se minimalizarea și reducerea activității compartimentului în mod intenționat.

– Doamna manager Irimieș Adriana Emilia, trimite angajaților multiple înștiințări în scris prin care solicită să i se ofere de urgență un răspuns cu privire la problemele pe care aceasta le invocă inopinat.

– Adesea, dânsa dorește să fie lipsită de responsabilitate pentru eventualele măsuri abuzive pe care le ia, iar în acest sens solicită subalternilor să își asume responsabilitatea pentru decizii care îi aparțin ei și pentru care nu dorește să își asume responsabilitatea.

– Prezintă un comportament dictatorial, nu acceptă alte opinii decât cele care îi aparțin și încearcă tot timpul să și le impună, prin presiuni exercitate asupra angajaților, cărora le ordonă pe un ton răspicat să tacă în fața dânsei, unii dintre aceștia fiind chiar scoși afară din biroul dumneaei.

– Astfel, angajații sunt împiedicați să își desfășoare activitatea în condiții optime iar prin aceste comportamente se crează presiuni și tensiuni, climatul psihosocial la locul de muncă devenind greu de suportat pentru angajați.

– Prin modalitatea în care doamna manager înțelege să își exercite funcția pe care o deține, angajații, se simt uneori intimidați, umiliți din punct de vedere profesional și în anumite context chiar rușinați de situațiile la care sunt expuși.

  1. NU ÎȘI EXERCITĂ ÎN MOD CORESPUNZĂTOR ATRIBUȚIILE DE MANAGER:

– Doamna manager Irimieș Adriana-Emilia are obiceiul să tergiverseze sau să nu răspundă solicitărilor scrise și înregistrate de angajați, dar ea are pretenția să i se răspundă zilnic sau chiar de urgență la solicitările scrise. La scurt timp după instalarea în funcția de manager, doamna Irimieș Adriana Emilia, și-a dedicat o parte din atribuțiunile de serviciu în scopul devenirii „folclorist-autorˮ publicând în una din volumele realizate în cadrul instituției noastre, ocazie cu care a decis organizarea unui eveniment de lansare al publicației în localitatea Huedin.

– A indus angajații în eroare de mai multe ori, prin prezentarea unor aspecte care nu corespundeau cu adevărul, doar pentru ca angajații să fie de acord cu deciziile dumneaei. Astfel, anul 2021 a refuzat să soluționeze problemele din instituție, precum cele legate de angajații

vaccinați și cei nevaccinați, a creat incertitudine și discriminare punând presiuni pe angajații nevaccinați să solicite în nume propriu munca la domiciliu. În acest fel, a dat dovadă de incapacitate profesională în luarea deciziilor importante din instituție.

– În decursul aceluiași an, angajații Serviciului Promovare și Spectacol au schimbat în mod repetat locația în care își desfășurau în acel moment activitatea. Doamna manager a convins angajații prin inducere în eroare că cea mai bună locație pentru desfășurarea repetițiilor este cea din cadrul Bibliotecii Județene Octavian Goga de pe Strada Mihail Kogălniceanu nr.7.

– Cu toate că această sală nu a îndeplinit condițiile necesare pentru a desfășura – repetiții, nici raportat la activitatea artistică pe care o desfășoară membrii orchestrei, nici din punct de vedere al asigurării conditiilor igienico-sanitare și al distanțării, angajații au fost convinși să accepte această locație timp de aproximativ patru luni, până în momentul în care condițiile improprii ale locației (frig, aer irespirabil, uneori lipsa apei la toaletă și uneori lipsa curentului) au devenit greu de suportat.

– Pentru a determina angajații să accepte locația, doamna manager a recurs la dezinformări, comunicând angajaților faptul că vor beneficia de un loc de parcare, totodată a invocat costurile foarte ridicate în ceea ce privește chiria sălii în care Serviciul Promovare și Spectacol își – desfășura activitatea înainte, aspect care s-a dovedit a nu fi adevărat.

– În cele din urmă, după sesizările verbale și scrise ale angajaților, începând cu luna aprilie 2022, Serviciul Promovare și Spectacol și-a reluat activitatea în sediul de la Casei Armatei, unde de altfel își desfășurase activitatea mai bine de 15 ani.

– Prin decizia schimbării în mod repetat a sălii de repetiții s-a creat stres și nesiguranță la locul de muncă iar angajații nu sunt siguri nici în acest moment că sala actuală va fi folosită o perioadă mai lungă de timp.

– Pe lângă faptul că induce deseori angajații în eroare prin ceea ce transmite sau garantează, areși un comportament abuziv și necorespunzător poziției sale de manager. În anul 2019 a scos afară pe ușa instituției pe fostul manager interimar care tocmai ieșise la pensie, eveniment care a zdruncinat climatul psihosocial al angajaților, deoarece astfel de evenimente nu cunoaștem să se mai fi petrecut în instituția noastră.

– Totodată, interzice oamenilor din public să realizeze fotografii sau poze în timpul spectacolului, iar la unul dintre spectacolele instituției a atenționat un om din public, interzicându-i filmarea cu telefonul personal. Acel domn s-a simțit jignit și a părăsit locația unde se desfășura proiectul cultural. Acest eveniment a atras atenția celor prezenți iar în acest sens sindicatul dorește să precizeze faptul că angajații nu sunt de acord cu astfel de interziceri și comportamente față de publicul care apreciază activitatea instituției și care participă în mod constant la evenimentele noastre. Astfel de fapte nu sau mai întâmplat, întotdeauna publicul larg, a avut permisiunea să utilizeze telefonul mobil pentru a face o poză la un spectacol, într-un spațiu public.

– interzicerea pozelor și filmărilor în cadrul evenimentelor instituției, a devenit o regulă după cum prezintă regulamentul oficial al publicului spectator publicat pe site-ul instituției traditiiclujene.ro., regulament pe care angajații îl consideră total inoportun și inadecvat.

– Tot o formă de inducere în eroare a angajaților se leagă de aducerea în timp util la cunoștința angajaților, a calendarului de activități viitoare. În una din întâlnirile avute cu doamna manager la punctul de lucru al Orchestrei Cununa Transilvană, angajații în unanimitate au solicitat să fie informați cu privire la acțiunile ce vor urma, însă această solicitare a rămas nesoluționată.

– În ceea ce privește obligația de bună administrare a instituției, doamna manager nu promovează în mod echidistant imaginea tuturor compartimentelor. Prin postările care reies din site-urile specifice

promovării aceasta încearcă să mușamalizeze activitatea Serviciului Promovare și Spectacol, astfel încât dumneaei are o înclinație înspre a se promova pe sine, fapt care se dovedește prin postările online de actualitate.

– Tot în acest sens este de menționat faptul că doamna manager are un comportament inconsecvent și derutant, deoarece stabilește anumite evenimente culturale, pe care ulterior le anulează din motive care nu au la bază un criteriu profesional bine determinat.

– Aceasta desfășoară o activitate lipsită de transparență și trezește bănuieli serioase cu privire la modalitatea în care sunt disponibilizate fondurile instituției.

– În mod nejustificat si inechitabil, oferă la unii colaboratori sume foarte mari pentru prestații, iar la alții cu mult mai mici. În ceea ce privește, fondurile atribuite proiectelor din instituție, există suspiciuni legate de costurile anumitor proiecte, aspect care din punctul de vedere a Sindicatului „Tradiții Clujeneˮ, considerăm că se impune a fi analizat și clarificat.

– Totodată, doamna manager a colaborat în mod frecvent cu televiziunea Hora Tv, de altfel o televiziune la care dânsa este invitată în mod constant. Tot în acest sens, doamna manager are preferințe în ceea ce privește colaborarea doar cu anumiți artiști, aspect care afectează promovarea valorilor clujene.

Prin modalitatea în care doamna Irimieș Adriana Emilia înțelege să efectueze managementul instituției, se evidențiază faptul că aceasta utilizează instituția în scopul propriei promovări însă în detrimentul aspectului cultural și cel profesional.

Prin acest demers solicităm în mod respectuos să luați măsurile necesare pentru remedierea problemelor existente în cadrul C. J. C. P. C. T. Cluj, asupra abuzului în serviciu, abuzului de putere, împotriva încălcării în mod repetat a îndatoririlor de serviciu, împotriva dezvoltării unui mediu stresant și ostil la locul de muncă”, se arată în memoriul sindicatului ”Tradiții Culturale”.

Sursa foto: Facebook – Adriana Irimieș

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Accident între o motocicletă și o mașină în Deușu. Motociclistul nu avea permis

Publicat

Clujean arestat violențe

Un accident rutier s-a produs, luni, pe DJ109A, la ieșirea din localitatea Deușu, după ce un bărbat de 37 de ani, care se deplasa cu o motocicletă în direcția localității Panticeu, a intrat în coliziune cu autoturismul care îl preceda, la volanul căruia se afla o femeie de 53 de ani.

Polițiștii clujeni au afimat că în urma impactului a rezultat rănirea bărbatului, iar testările celor două persoane cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative.

”Totodată, s-a constatat faptul că bărbatul în cauză nu deținea permis corespunzător categoriei.

În cauză sunt efectuate cercetări sub aspectul infracțiunilor de vătămare corporală din culpă și conducerea unui vehicul fara permis de conducere”, arată IPJ Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Bătrân din Cluj-Napoca, dispărut de acasă. Este căutat de Poliție

Publicat

Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată despre faptul că la data de 14 aprilie, în jurul orei 10.00, Ioan Prunean, în vârstă de 72 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, a plecat voluntar de la domiciliu și nu a revenit până în prezent.  Acesta este dat dispărut și este căutat de Poliție și familie.  

Semnalmentele bărbatului sunt înălțime aproximativă – 1,70m, ochi căprui, fără semne particulare.

La momentul plecării era îmbrăcat cu articolele vestimentare din fotografia de mai jos.

mos

Persoanele care pot furniza orice informaţii despre acesta sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112!

mos

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Compania IULIUS continuă să investească în Cluj–Napoca și să contribuie la dezvoltarea orașului

Publicat

iulius carbochim1

IULIUS este o companie concentrată pe dezvoltarea și administrarea de proiecte de regenerare urbană, cu o experiență de peste 25 de ani în real-estate și cu investiții în Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava ce depășesc 1,2 miliarde de euro. Concepute pe formate mixte, care includ grădini urbane, clădiri de birouri premium, zone de shopping și entertainment, dar și cu importante infuzii de capital în infrastructură, proiectele au devenit ancore pentru comunitate și surse de dezvoltare pentru cele patru orașe.

În Cluj-Napoca, IULIUS continuă investițiile printr-un amplu proiect de reconversie și regenerare urbană inițiat pe fosta platformă Carbochim, cu o investiție ce depășește 500 milioane euro și care va reda vitalitatea unei zone industriale, va crea oportunități investiționale, locuri de muncă și va contribui la consolidarea orașului ca un centru urban modern și atrăgător.

 

YouTube video

Capacitatea de a valorifica potențialul unui oraș

Dezvoltările IULIUS merg dincolo de remodelarea peisajului urban, pentru că imprimă valoare locurilor în care sunt realizate și stabilesc standarde pentru o viață sustenabilă generațiilor actuale și celor viitoare.

Un exemplu în acest sens este primul ansamblu mixed-use din România, Palas Iași, inaugurat în 2012, ce reprezintă un etalon în acest domeniu și 12 ani mai târziu și care contribuie la crearea de importante oportunități economice și sociale pentru oraș.

Cu o investiție de peste 320 milioane de euro, Palas Iași îmbină funcțiuni de retail, office și entertainment, în jurul unei grădini urbane, care a devenit o destinație în sine, pentru comunitatea ieșeană, cea regională, dar și pentru locuitorii din Republica Moldova.

Modelul a fost apoi replicat la Timișoara, unde, în 2019, s-a inaugurat Iulius Town, un proiect mixt ambițios, cu o investiție în valoare totală de 442 milioane de euro, care a transformat o zonă urbană nevalorificată, reconectând-o cu orașul.

Iulius

 (Palas Iași – primul ansamblu mixed-use de regenerare urbană din România)

130 de birouri ale multinaționalelor care pun lumea în mișcare, 35.000 de locuri de muncă

Prin proiectele sale integrate, cu o viziune puternică de a susține creșterea economică, atractivitatea investițională și oportunitățile pentru tineri, huburile creative realizate de IULIUS în trei mari orașe – Iași, Timișoara și Cluj-Napoca – au devenit un reper național.

Prin brandul United Business Center, portofoliul a ajuns la 15 clădiri office premium, cu suprafață totală de peste 242.000 mp, în care se regăsesc peste 130 de birouri ale unor companii internaționale din domeniul IT, outsourcing și automotive, în care lucrează aproximativ 25.000 de angajați.

 

(Iulius Town Timișoara – proiect mixed-use de regenerare urbană IULIUS)

De altfel, numărul total al locurilor de muncă create prin intermediul tuturor proiectelor IULIUS depășește 35.000, incluzând și componentele de retail.

Conceptul work-live-play: 70 de milioane de vizite într-un an

Lidere de piață în regiunile în care operează, proiectele dezvoltate de IULIUS oferă experiențe de distracție multiple și reprezintă destinații în care vrei să-ți petreci timpul.

Cele 8 proiecte cuprind peste 310.000 mp de retail și prezența a peste 1.000 de branduri internaționale, naționale, producători locali și concepte de entertainment.

Prin mixul ce include și parcuri ample, care au și rolul de a fi „scenă” pentru evenimente în aer liber, proiectele IULIUS au atras anul trecut peste 70 de milioane de vizite.

(Grădinile IULIUS, scenă pentru evenimente în aer liber)

130.000 mp de parcuri create de la zero

Proiectele IULIUS nu se remarcă doar prin faptul că integrează funcțiuni diverse, generând valoare prin îmbinarea spațiilor de birouri premium cu zone de retail și de petrecere a timpului liber, ci și prin crearea de spații verzi.

Compania a investit peste 18 milioane de euro în grădinile integrate în ansamblurile Palas Iași, Iulius Town Timișora și în Iulius Parc din proximitatea Iulius Mall Cluj, care au fost amenajate de o echipă formată din peisagiști din Italia și România și care au devenit părți vii din orașe.

Sunt parcuri create de la zero, acolo unde spațiile verzi nu existau, și care aduc împreună natura și comunitatea. În aceste parcuri sunt găzduite numeroase evenimente, sportive, creative, culturale și artistice, care completează experiențele oferite de proiectele IULIUS.

(Parcurile IULIUS, create de zero)

Proiecte ce reconectează comunitatea cu orașul

Un alt element care diferențiază proiectele IULIUS este reprezentat de conceptele sustenabile integrate. Acestea sunt certificate conform standardelor pentru clădiri verzi ce includ și investiții în soluții de conectivitate și modernizare a infrastructurii rutiere și pietonale.

Integrarea lor naturală în oraș este esențială pentru proiecte de o asemenea amploare, care redesenează zone urbane, iar IULIUS și-a asumat investiții consistente pentru soluții de trafic.

Deși preponderent pietonale, proiectele includ crearea de infrastructură rutieră, conform strategiilor de dezvoltare locale. Spre exemplu, în plus față de modernizarea și lărgirea străzilor perimetrale proiectelor, la Timișoara a fost realizat un pasaj subteran cu patru benzi, care a întregit un inel de circulație important pentru oraș, la Palas Iași a fost creată o stradă nouă, care tranzitează proiectul, iar la Palas Campus, tot în Iași, s-a inaugurat recent o nouă arteră, care să susțină fluidizarea traficului din zona centrală.

În total, compania a investit 170 de milioane de euro în soluții de conectivitate, infrastructură, mobilitate alternativă, amenajarea de piste și peste 1.000 de locuri de parcare pentru biciclete.

În plus, sunt amenajate peste 100 de stații de încărcare pentru mașini electrice, iar în clădirile de birouri sunt prevăzute dușuri și vestiare, pentru a încuraja deplasarea cu bicicleta.

IULIUS continuă să fie Parte din Cluj

Compania IULIUS este activă în Cluj-Napoca de aproape 17 ani cu Iulius Mall, un proiect care înglobează, pe lângă portofoliul de branduri și opțiunile de recreere, clădiri de birouri clasa A, dar și un parc de 30.000 mp, foarte îndrăgit de clujeni, ce atrage un public numeros la fiecare eveniment găzduit aici și nu numai. Peste 5.100 de persoane lucrează în acest proiect, care a devenit reper pentru comunitatea locală.

Însă, IULIUS continuă dezvoltarea de proiecte de amploare, iar unul dintre acestea este tot în Cluj-Napoca și presupune transformarea fostei platforme Carbochim într-un proiect mixt.

Acesta va deschide orașului o zonă acum inaccesibilă și va contribui la consolidarea polului de dezvoltare care se conturează deja în zonă. Investiția se ridică la peste jumătate de miliard de euro și va include funcțiuni culturale, office, de retail, entertainment, dar și o grădină urbană amplă.

Și aici, pe lângă zonele verzi generoase, se pune accentul pe conexiunea proiectului ca parte a orașului prin crearea de infrastructură.

Vor fi propuse soluții de sistematizare și restructurare a infrastructurii auto, velo și pietonale din zonă.

Astfel, se va construi un nou pod rutier cu patru benzi auto și două pasarele pietonale peste râul Someș, prevăzute cu piste pentru biciclete, se vor realiza două sensuri giratorii, se vor moderniza și lărgi două străzi, se vor sistematiza trei intersecții în zona Pieței 1 Mai, se vor amenaja piste velo aferente acestora, dar și în cadrul proiectului, pe linia Someșului.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Podul Garibaldi va fi demolat. Se va construi un pod nou în 6 luni. Starea actuală este ”nesatisfăcătoare”

Publicat

podul garibaldi

Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat, luni, proiectul privind aprobarea documentației tehnice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Pod peste râul Someșul Mic pe strada Giuseppe Garibaldi (Podul Garibaldi) în municipiul Cluj-Napoca” care prevede demolarea podului Garibaldi și construirea unui nou pod în termen de 6 ani, dar și modernizarea zonei adiacente.

Valoarea  totală a investiției este de 60 de milioane de lei cu TVA, din care lucrările la pod reprezintă jumătate din sumă.

Potrivit referatului, proiectul prevede construirea unui un pod nou cu suprastructură compusă oțel-beton, reamenajea zonei străzii Uzinei Electrice și a intersecției, a zonelor pietonale, rutiere și cele pentru bicicliști prin structură rutieră suplă.

Podul nou va avea o lungime de peste 57 de m, o lățime de 22 de m, 2 benzi de circulație auto și 2 benzi de 3,50 m, 2 piste pentru bicicliști de 1,5 m, 2 trotuare pietonale de 2,25 m.

Finanțarea investiției va fi asigurată din bugetul local și din alte surse.

Lucrările prevăd și relocarea unor rețele de utilități – gaz, apă și electricitate.

Proiectantul a declarat în ședința Consiliului Local că starea podului este ”nesatisfăcătoare” și a dat asigurări că nu vor fi probleme dacă se vor găsi depozite de sare, cum s-a întâmplat la Podul Porțelanului.

”Vom prezenta rute alternative de trafic și nu este necesar să facem un pod provizoriu”, a mai spus acesta,

Vechi de peste 60 de ani

Podul Garibaldi, care face legătura din cartierul Grigorescu cu zona BT Arena – Splaiul Independenței, are o vechime de peste 60 de ani și a fost construit în 1960-1962 de Întreprinderea de Construcții Căi Ferate Cluj.

De la data execuției nu s-au realizat reparații capitale sau lucrări de întreținere, realizându-se doar vopsirea parapetelor pietonale și lucrări de refacere a căii pe pod, aspect care reprezintă și principal deficiență a podului.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax