Connect with us

ACTUALITATE

FOTO. REVOLTĂ la Centrul pentru Promovarea Culturii Tradiționale Cluj. Managerul Adriana Irimieș, ”comportament dictatorial”

Publicat


irimies

Sindicatul „Tradiții Clujeneˮ al Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Cluj își prezintă, într-un memoriu, îngrijorarea și nemulțumirea față de modalitatea în care se desfășoară managementul instituției.

În documentul trimis Consiliului Județean Cluj, instituție de care aparține, sindicaliștii aduc la cunoștință metodele profesionale și comportamentale inadecvate prin care managerul Adriana Irimieș a dezvoltat în ultimii ani un management defectuos al instituției.

Redăm intergral memoriul sindicaliștilor care au declanșat o grevă japoneză și au purtat la un eveniment public banderole albe pe braț, iar în cazul în care solicitările lor nu sunt luate în considerare vor recurge și la alte forme de protest.

cultura 3

Mediu ostil de muncă

”Datorită deciziilor si comportamentului doamnei manager în cadrul instituției, au apărut stresul si tensiunea, s-a creat un mediu ostil, totodată au fost încălcate în mod repetat drepturile profesionale și sociale ale angajaților.

Prin urmare, dorim să aducem în atenția dumneavoastră următoarele:

  1. SLABELE CUNOȘTINȚE PROFESIONALE ȘI LIPSA DE EXPERIENȚĂ ÎN ACTIVITATEA DE MANAGER:

– Prin modul în care și-a desfășurat activitatea și prin deciziile pe care le-a luat până în prezent, doamna manager Irimieș Adriana-Emilia, a creat suspiciuni în rândul angajaților cu privire la experiența și pregătirea profesională necesare pentru ocuparea funcției de manager.

cultura 1

– Întrucât în prezent doamna manager se află în procesul de definitivare al studiilor, vă aducem la cunoștință faptul că în cadrul instituției noastre, 90% din angajați sunt persoane cu studii superioare, masterat, unii chiar cu doctorat, toți angajații având vechimea și experiența necesară pentru a performa în domeniul cultural, în domeniul cercetării folclorice și în sectorul administrativ-resurse umane.

– Ca atare lipsa de experiență și lipsa de pregătire profesională se remarcă adesea în felul în care doamna manager conduce instituția, angajații întâmpină dificultăți în colaborarea cu managerul astfel încât Sindicatul „Tradiții Clujeneˮ consideră că se impune analizarea calificărilor, experienței și a activității profesionale ale acesteia.

– Aceasta nu comunică din punct de vedere ierarhic, demarează multiple proiecte cu un conținut profesional îndoielnic și nu promovează în mod adecvat cultura tradițională a județului Cluj; marea majoritate a deciziilor le ia fără să se consulte cu șefii de compartimente, nu colaborează în mod corespunzător cu departamentul administrativ și resurse umane și nu acceptă propunerile persoanelor avizate.

– Doamna manager este adesea plecată de la locul de muncă, este implicată permanent în acțiuni de cercetare pe teren, în acțiuni educative, este „autorˮ în publicațiile elaborate în cadrul instituției și este implicată în mod frecvent în activități prin care își promovează propria persoană în detrimentul realizării unui management de calitate. Toate aceste activități ar trebui să fie întreprinse de oamenii de specialitate angajați ai instituției.

  1. MANIFESTĂ UN COMPORTAMENT NECONFORM LA ADRESA ANGAJAȚILOR DIN INSTITUȚIE:

– De mai multe ori de când a fost numită manager, doamna Irimieș Adriana-Emilia a utilizat metode de monitorizare și intimidare a membrilor din instituție prin apeluri telefonice chiar și înafara orelor de program prin care solicită diferite informații și explicații.

– O altă formă de exercitare a presiunilor asupra angajaților este efectuarea de controale inopinate, personale sau prin intermediul altor angajați, pe care îi trimite să supravegheze activitatea la sala de repetiții a Serviciului de Promovare și Spectacol, toate acestea în condițiile în care doamna manager nu și-a manifestat vreo nemulțumire cu privire la desfășurarea activității acestui compartiment.

– În ceea ce privește atmosfera stresantă din cadrul biroului administrativ și cel de resurse umane, aceasta pune presiuni asupra colectivului chemând angajații separat la discuții în biroul personal, unde solicită informații cu privire la ceilalți angajați ai instituției. A încercat chiar să însceneze fapte neadevărate punând presiuni pe angajați să scrie procese verbale unii contra celorlalți.

– Doamna manager Irimieș Adriana Emilia desfășoară o modalitate de management prin care recurge la deprecierea oamenilor valoroși, ajungând până la eliminarea lor din anumite proiecte, totodată prezintă un comportament inconsecvent, astfel încât, în decursul unui interval scurt de timp, aceasta a decis modificarea fișelor de post de mai multe ori, aspect care a generat suspiciuni și nemulțumiri în rândul angajaților.

– În anul 2021, face abuz de funcție, și constrânge angajații să semneze fișele de post în prezența dânsei, fără să acorde timp necesar angajaților pentru a citi documentele nou modificate. În același an, cu câteva zile înainte de desfășurarea unui eveniment artistic a apărut alături de juristul instituției la una din repetițiile Orchestrei „Cununa Transilvanăˮ și a solicitat semnarea unui proces-verbal scris în prealabil, al cărui conținut nu era cunoscut, însă în urma unor discuții tensionate angajații au refuzat semnarea documentului respectiv.

– În ceea ce privește proiectul educativ, din cadrul compartimentului de Educație Permanentă, precizăm faptul că acest proiect a fost inițiat și conceput de către fostul manager, care astăzi este exclus aproape integral din cadrul propriului concept intelectual pe care l-a elaborat și l-a desfășurat mai mulți ani în cadrul instituției. Totodată, proiectul se derula în colaborare cu Serviciul de Promovare și Spectacol, care a fost exclus din aceste acțiuni educative, încercându-se minimalizarea și reducerea activității compartimentului în mod intenționat.

– Doamna manager Irimieș Adriana Emilia, trimite angajaților multiple înștiințări în scris prin care solicită să i se ofere de urgență un răspuns cu privire la problemele pe care aceasta le invocă inopinat.

– Adesea, dânsa dorește să fie lipsită de responsabilitate pentru eventualele măsuri abuzive pe care le ia, iar în acest sens solicită subalternilor să își asume responsabilitatea pentru decizii care îi aparțin ei și pentru care nu dorește să își asume responsabilitatea.

– Prezintă un comportament dictatorial, nu acceptă alte opinii decât cele care îi aparțin și încearcă tot timpul să și le impună, prin presiuni exercitate asupra angajaților, cărora le ordonă pe un ton răspicat să tacă în fața dânsei, unii dintre aceștia fiind chiar scoși afară din biroul dumneaei.

– Astfel, angajații sunt împiedicați să își desfășoare activitatea în condiții optime iar prin aceste comportamente se crează presiuni și tensiuni, climatul psihosocial la locul de muncă devenind greu de suportat pentru angajați.

– Prin modalitatea în care doamna manager înțelege să își exercite funcția pe care o deține, angajații, se simt uneori intimidați, umiliți din punct de vedere profesional și în anumite context chiar rușinați de situațiile la care sunt expuși.

  1. NU ÎȘI EXERCITĂ ÎN MOD CORESPUNZĂTOR ATRIBUȚIILE DE MANAGER:

– Doamna manager Irimieș Adriana-Emilia are obiceiul să tergiverseze sau să nu răspundă solicitărilor scrise și înregistrate de angajați, dar ea are pretenția să i se răspundă zilnic sau chiar de urgență la solicitările scrise. La scurt timp după instalarea în funcția de manager, doamna Irimieș Adriana Emilia, și-a dedicat o parte din atribuțiunile de serviciu în scopul devenirii „folclorist-autorˮ publicând în una din volumele realizate în cadrul instituției noastre, ocazie cu care a decis organizarea unui eveniment de lansare al publicației în localitatea Huedin.

– A indus angajații în eroare de mai multe ori, prin prezentarea unor aspecte care nu corespundeau cu adevărul, doar pentru ca angajații să fie de acord cu deciziile dumneaei. Astfel, anul 2021 a refuzat să soluționeze problemele din instituție, precum cele legate de angajații

vaccinați și cei nevaccinați, a creat incertitudine și discriminare punând presiuni pe angajații nevaccinați să solicite în nume propriu munca la domiciliu. În acest fel, a dat dovadă de incapacitate profesională în luarea deciziilor importante din instituție.

– În decursul aceluiași an, angajații Serviciului Promovare și Spectacol au schimbat în mod repetat locația în care își desfășurau în acel moment activitatea. Doamna manager a convins angajații prin inducere în eroare că cea mai bună locație pentru desfășurarea repetițiilor este cea din cadrul Bibliotecii Județene Octavian Goga de pe Strada Mihail Kogălniceanu nr.7.

– Cu toate că această sală nu a îndeplinit condițiile necesare pentru a desfășura – repetiții, nici raportat la activitatea artistică pe care o desfășoară membrii orchestrei, nici din punct de vedere al asigurării conditiilor igienico-sanitare și al distanțării, angajații au fost convinși să accepte această locație timp de aproximativ patru luni, până în momentul în care condițiile improprii ale locației (frig, aer irespirabil, uneori lipsa apei la toaletă și uneori lipsa curentului) au devenit greu de suportat.

– Pentru a determina angajații să accepte locația, doamna manager a recurs la dezinformări, comunicând angajaților faptul că vor beneficia de un loc de parcare, totodată a invocat costurile foarte ridicate în ceea ce privește chiria sălii în care Serviciul Promovare și Spectacol își – desfășura activitatea înainte, aspect care s-a dovedit a nu fi adevărat.

– În cele din urmă, după sesizările verbale și scrise ale angajaților, începând cu luna aprilie 2022, Serviciul Promovare și Spectacol și-a reluat activitatea în sediul de la Casei Armatei, unde de altfel își desfășurase activitatea mai bine de 15 ani.

– Prin decizia schimbării în mod repetat a sălii de repetiții s-a creat stres și nesiguranță la locul de muncă iar angajații nu sunt siguri nici în acest moment că sala actuală va fi folosită o perioadă mai lungă de timp.

– Pe lângă faptul că induce deseori angajații în eroare prin ceea ce transmite sau garantează, areși un comportament abuziv și necorespunzător poziției sale de manager. În anul 2019 a scos afară pe ușa instituției pe fostul manager interimar care tocmai ieșise la pensie, eveniment care a zdruncinat climatul psihosocial al angajaților, deoarece astfel de evenimente nu cunoaștem să se mai fi petrecut în instituția noastră.

– Totodată, interzice oamenilor din public să realizeze fotografii sau poze în timpul spectacolului, iar la unul dintre spectacolele instituției a atenționat un om din public, interzicându-i filmarea cu telefonul personal. Acel domn s-a simțit jignit și a părăsit locația unde se desfășura proiectul cultural. Acest eveniment a atras atenția celor prezenți iar în acest sens sindicatul dorește să precizeze faptul că angajații nu sunt de acord cu astfel de interziceri și comportamente față de publicul care apreciază activitatea instituției și care participă în mod constant la evenimentele noastre. Astfel de fapte nu sau mai întâmplat, întotdeauna publicul larg, a avut permisiunea să utilizeze telefonul mobil pentru a face o poză la un spectacol, într-un spațiu public.

– interzicerea pozelor și filmărilor în cadrul evenimentelor instituției, a devenit o regulă după cum prezintă regulamentul oficial al publicului spectator publicat pe site-ul instituției traditiiclujene.ro., regulament pe care angajații îl consideră total inoportun și inadecvat.

– Tot o formă de inducere în eroare a angajaților se leagă de aducerea în timp util la cunoștința angajaților, a calendarului de activități viitoare. În una din întâlnirile avute cu doamna manager la punctul de lucru al Orchestrei Cununa Transilvană, angajații în unanimitate au solicitat să fie informați cu privire la acțiunile ce vor urma, însă această solicitare a rămas nesoluționată.

– În ceea ce privește obligația de bună administrare a instituției, doamna manager nu promovează în mod echidistant imaginea tuturor compartimentelor. Prin postările care reies din site-urile specifice

promovării aceasta încearcă să mușamalizeze activitatea Serviciului Promovare și Spectacol, astfel încât dumneaei are o înclinație înspre a se promova pe sine, fapt care se dovedește prin postările online de actualitate.

– Tot în acest sens este de menționat faptul că doamna manager are un comportament inconsecvent și derutant, deoarece stabilește anumite evenimente culturale, pe care ulterior le anulează din motive care nu au la bază un criteriu profesional bine determinat.

– Aceasta desfășoară o activitate lipsită de transparență și trezește bănuieli serioase cu privire la modalitatea în care sunt disponibilizate fondurile instituției.

– În mod nejustificat si inechitabil, oferă la unii colaboratori sume foarte mari pentru prestații, iar la alții cu mult mai mici. În ceea ce privește, fondurile atribuite proiectelor din instituție, există suspiciuni legate de costurile anumitor proiecte, aspect care din punctul de vedere a Sindicatului „Tradiții Clujeneˮ, considerăm că se impune a fi analizat și clarificat.

– Totodată, doamna manager a colaborat în mod frecvent cu televiziunea Hora Tv, de altfel o televiziune la care dânsa este invitată în mod constant. Tot în acest sens, doamna manager are preferințe în ceea ce privește colaborarea doar cu anumiți artiști, aspect care afectează promovarea valorilor clujene.

Prin modalitatea în care doamna Irimieș Adriana Emilia înțelege să efectueze managementul instituției, se evidențiază faptul că aceasta utilizează instituția în scopul propriei promovări însă în detrimentul aspectului cultural și cel profesional.

Prin acest demers solicităm în mod respectuos să luați măsurile necesare pentru remedierea problemelor existente în cadrul C. J. C. P. C. T. Cluj, asupra abuzului în serviciu, abuzului de putere, împotriva încălcării în mod repetat a îndatoririlor de serviciu, împotriva dezvoltării unui mediu stresant și ostil la locul de muncă”, se arată în memoriul sindicatului ”Tradiții Culturale”.

Sursa foto: Facebook – Adriana Irimieș

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Emil Boc: Vom crea o stație suplimentară de TREN la aeroport

Publicat

boc

Primarul Clujului, Emil Boc, a vorbit, joi, la Napoca Live despre sumele alocate orașului de la bugetul național și despre proiectele aflate în derulare, făcând referire la metrou, spitalul regional, centura și trenul metropolitan.

„Sunt 800 de milioane de euro din bugetul național alocate proiectelor Clujului pentru 2025. Asta înseamnă metrou, spitalul regional de urgență, conectarea Clujului la autostradă (până la mijlocul anului va fi finalizată), electrificarea căii ferate Cluj-Oradea, cu pasajul de la Tăietura Turcului, tronsoanele din autostrada Transilvania pe care le  avem în lucru, centura metropolitană a Clujului care este în lucru.

Emil Boc: Vom crea o stație suplimentară de TREN la aeroport

62 de milioane de euro sunt pentru metrou. Acum se lucrează la consolidarea primului loc de intrare a cârtițelor și pregătirea stației. Acești bani vor fi suplimentați la rectificarea bugetară din iulie.

În ceea ce privește centura metropolitană, tronsonul 1 Cluj-Florești este în lucru, la începutul anului viitor ar trebui  să fie gata. Marele avantaj pentru clujeni este că vom avea benzi dedicate pentru transportul în comun. Tronsonul 2 este în procedura de licitație.

„Metroul va veni până la podul IRA unde se va ramifica”

În ceea ce privește trenul metropolitan, proiectul este depus în vederea obținerii finanțării acestuia. Proprietarul va fi CFR Infrastructură iar noi va trebui să compatibilizăm acest proiect cu ce are CFR, trenurile și infrastructura. Au fost discuții legate de cine va face lucrările  pe calea ferată, cine va cumpăra vagoanele și locomotivele necesare, cine va întreține calea ferată pe partea de transport de 100 km, cine va realiza stațiile noi care se crează, cine va realiza pasajul de la aeroport, pentru că vom crea o stație suplimentară de tren la aeroport pentru ca oamenii să poată ajunge de la gară la aeroport cu trenul.

Metroul va veni până la podul IRA unde se va ramifica, o linie spre Bdul Muncii, una spre Sopor. Aici, la bifurcație, trenul metropolitan se va întâlni cu metroul. Clujul va fi al doilea oraș din România care va avea acest sistem intermodal de transport: metrou – tren metropolitan – aeroport”, a spus Emil Boc.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Traficant de droguri, arestat la Cluj. Avea asupra sa 133 de grame de cocaină

Publicat

droguri

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj-Napoca, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Cluj, au documentat activitatea infracțională a unei persoane, de 28 de ani, cercetată pentru trafic de droguri de mare risc.

Din actele de urmărire penală efectuate a rezultat că, pe parcursul lunii februarie 2025, persoana cercetată ar fi procurat droguri de mare risc, în scopul comercializării, fiind prinsă în flagrant delict, în municipiul Cluj-Napoca, în timp ce ar fi deținut asupra sa aproximativ 133 de grame de cocaină.

De asemenea, în autoturismul acesteia au fost descoperite și ridicate arme albe și sume de bani în lei și euro.

Percheziții în Alba

”A fost pus în aplicare un mandat de percheziție la locuința persoanei cercetate, în localitatea Sebeș, județul Alba, fiind descoperite și ridicate peste 500 de grame de canabis (drog de risc), un cântar de precizie, obiecte purtând urme de substanță, precum și alte mijloace de probă.

La data de 12 februarie a.c., procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Cluj au dispus reținerea persoanei cercetate, pentru 24 de ore, iar ulterior, la aceeași dată, judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Cluj a dispus arestarea preventivă a acesteia, pentru 30 de zile”, arată IPJ Cluj.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul specialiștilor criminaliști din Inspectoratul de Poliție Județean Cluj, luptătorilor Serviciului Acțiuni Speciale din Inspectoratul de Poliție Județean Alba și al jandarmilor din cadrul Brigăzii Mobile de Jandarmi Cluj-Napoca.

Citește mai departe

EVENIMENT

Rută nouă de vară de pe Aeroportul Cluj, spre Heraklion – Creta, operată de Wizz Air

Publicat

wizz

Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, anunță, joi, o nouă rută pentru sezonul de vară de la Cluj-Napoca către Heraklion – Creta (Grecia). Noua rută va fi operată în fiecare marți, joi și sâmbătă, începând din 17 iunie 2025. Tarifele de bază încep de la doar 24,99 EUR (129 RON), iar biletele sunt deja disponibile pe site-ul oficial Wizz Air și prin intermediul aplicației mobile a companiei.

Heraklion, capitala vibrantă a Cretei, găzduiește vechiul Palat Knossos, un sit arheologic remarcabil care oferă o privire de ansamblu asupra istoriei bogate a civilizației minoice. Piața animată a orașului, impresionanta fortăreață venețiană și muzeele îi întâmpină pe vizitatorii care îi descoperă patrimoniul cultural unic. Explorând în afara limitelor orașului, Creta, cea mai mare insulă grecească, se mândrește cu peisaje uimitoare, de la munți accidentați la plaje libere, fiind un paradis pentru iubitorii de natură. Cunoscută pentru bucătăria sa excepțională, Creta oferă mâncăruri delicioase precum moussaka, dakos și brânzeturi locale, o mărturie a tradițiilor culinare de pe insulă.

Călătorii accesibile

Mauro Peneda, Managing Director Wizz Air Malta, a spus: „Suntem mândri să lansăm încă o conexiune din Cluj-Napoca, la scurt timp după cel mai recent anunț al nostru de luna trecută privind ruta către Castellón. Astfel, cele mai noi zboruri către Heraklion, care încep în luna iunie, subliniază angajamentul nostru de a oferi pasagerilor opțiuni de călătorie convenabile și accesibile, chiar și pentru mult-așteptatele vacanțe de vară.  În calitate de cea mai mare companie aeriană din România, Wizz Air își reafirmă angajamentul pe termen lung față de această piață”.

Creșterea numărului de pasageri

David Ciceo, CEO, Aeroportul Internațional Cluj, a declarat: „Apreciem decizia companiei Wizz Air de a opera o altă destinaţie însorită de pe Aeroportul Internaţional Cluj spre Grecia, respectiv Creta-Heraklion.

În anii anteriori, Wizz Air a mai operat destinaţii de vacanţă în Grecia, precum: Creta-Chania, Corfu şi Zakynthos. Noua destinaţie spre Creta-Heraklion, consolidează oferta turistică din reţeaua de rute a Aeroportului Internaţional Cluj şi suntem încrezători că şi în anul 2025, sezonul de vară va aduce o creștere a numărului de pasageri, contribuind astfel la dezvoltarea turismului și a economiei din întreaga regiune.”

Înlocuiește cursa de Chania

Ruta va înlocui legătura existentă între Cluj-Napoca și Chania. Fiind principalul punct de intrare pe insulă, aeroportul din Heraklion va oferi călătorilor acces convenabil la capitală și la restul Cretei.

Cu acest anunț, Wizz Air este mândră să ofere 37 de destinații în 14 țări din Cluj-Napoca, îmbunătățind conectivitatea și opțiunile de călătorie pentru pasagerii locali și din zonele apropiate. Promovând creșterea locurilor de muncă și stimulând turismul, Wizz Air își demonstrează angajamentul de a sprijini dezvoltarea industriei de turism din România și a peisajului său economic general

Citește mai departe

EVENIMENT

STUDIU. Cât CÂȘTIGĂ angajații din IT la Cluj-Napoca

Publicat

Salariile din IT reprezintă o Meccă spre care se îndreaptă tot mai mulți tineri. Dezvoltarea segmentului la Cluj-Napoca a făcut din urbea de pe Someș un punct de atracție pe piața joburilor. Să vedem cât câștigă angajații  din IT la Cluj-Napoca, dacă facem comparație cu alte orașe din țară și unde se situează România ca salarizare în domeniu în Europa?

„Dacă lucrezi în IT și te întrebi cât valorează munca pe care o depui, răspunsul e simplu: depinde în ce țară ai ales să lucrezi, de orașul în care trăiești, de limbajele de programare pe care le stăpânești și de cât de bine știi să-ți negociezi salariul. Dar hai să vedem cifrele, fără menajamente, ca să știi exact unde te situezi. Iată topul salariilor medii brute din șase țări analizate, extras din raportul European Transparent IT Job Market pentru anul 2024, care a analizat 18.000 de joburi, inclusiv din România, grație DevJob.ro.

STUDIU. Cât CÂȘTIGĂ angajații din IT la Cluj-Napoca

Elveția: 113.900 EUR/an sau aproximativ 9.400 EUR/lună;
Regatul Unit: 73.900 EUR/an sau aproximativ 6.150 EUR/lună;
Germania: 63.000 EUR/an sau aproximativ 5.250 EUR/lună;
Polonia: 62.700 EUR/an sau aproximativ 5.225 EUR/lună;
Olanda: 56.600 EUR/an sau aproximativ 4.715 EUR/lună;
România: 56.000 EUR/an sau aproximativ 4.666 EUR/lună.

În raport găsești și care sunt cele mai bine plătite tehnologii și limbaje de programare sau care sunt orașele în care se câștigă cel mai bine”, scrie Hacking Work.

Salariile nete din România, în IT

salarii IT

Conform graficului de mai sus, Clujul ocupă primul loc în ceea ce privește salariile medii ale IT-iștilor, cu 15.700 RON. În ceea ce privește salariile de top, și aici Clujul conduce detașat cu 26.500 RON.

Dacă analizăm discrepanțele dintre salariile medii în domeniu din România și alte state europene, se vede că suntem abia la  jumătatea salariilor din Elveția, de unde reiese și concluzia: DA, contează în ce țară îți faci meseria!

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate